Volvo je novo tehnologijo razvil v sodelovanju s švedskim komunikacijskim velikanom Ericssonom in znanim proizvajalcem zaščitne športne opreme POC. Foto: Volvo
Volvo je novo tehnologijo razvil v sodelovanju s švedskim komunikacijskim velikanom Ericssonom in znanim proizvajalcem zaščitne športne opreme POC. Foto: Volvo
Asistenčni varnostni sistem v Jaguarju
Tehnologija, ki jo bosta v svoje prihodnje avtomobile vgrajevala Jaguar in Land Rover, vozniku omogoča, da vidi tudi tiste pešce in kolesarje, ki se skrivajo za stebrički vozila. Foto: Jaguar

Volvo je najavil predstavitev nove kolesarske čelade, ki bo pripomogla k zmanjšanju prometnih nesreč s kolesarji.
Statistični podatki kažejo, da se je število smrtnih nesreč med kolesarji v Sloveniji zmanjšalo, a to še vedno pomeni, da so skupaj s pešci med najbolj ogroženimi udeleženci v prometu.
Kolesarjem se z novimi tehnologijami obetajo boljši časi. Napoveduje jih tudi Volvo, ki bo januarja 2015 na sejmu zabavne elektronike (CES) predstavil novo tehnologijo, ki bo povezala kolesarja in avtomobile.
Čelada bo javljala lokacijo kolesarja
Komunikacija bo potekala s pomočjo tehnologije, vgrajene v kolesarsko čelado, ki bo vozniku javila, da je v bližini kolesar. Voznik bo na nevarnost trčenja opozorjen z grafičnim prikazom s pomočjo projekcije head-up na vetrobranskem steklu. Prav tako bo na nevarnost trčenja opozorjen kolesar, ki mu bo zasvetila luč, vgrajena v čeladi.
Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) poroča, da so pešci in kolesarji v nekaterih državah udeleženi v 75 odstotkih vseh prometnih nesreč s smrtnim izidom. Podpredsednik Volva Klas Bendrick je dejal, da bodo z novo tehnologijo naredili še korak naprej pri svojem cilju, izničiti mrtvi kot vozil, ki je pogosto vzrok trčenj med vozniki avtomobilov in kolesarji.
Volvo je med asistenčne varnostne sisteme novega velikega športnega terenca XC90 umestil tudi funkcijo "city safety", ki zaznava, opozarja in samodejno zavira, če senzorji v mrtvem kotu vozila ali pred vozilom zaznajo kolesarja, na katerega voznik ni pozoren. Pri Volvu imajo cilj do leta 2020 avtomobile opremiti s tehnologijo, ki bo omogočala, da med udeleženci v prometu ne bo več mrtvih ali težje poškodovanih.
Prozorni stebrički
Svoje sisteme in tehnologije predstavlja tudi konkurenca. Jaguar in Land Rover sta že prikazala delovanje sistema "360 virtual urban windscreen", ki s pomočjo kamer, vgrajenih v A- in B-stebričke karoserije vozila, omogoča, da voznik kar skozi stebričke vidi pešce in kolesarje. Na njihovo navzočnost je voznik opozorjen z alarmom na zaslonu head-up.