Volvov dvosklopčni menjalnik z dodatnimi prestavami za vožnjo z nizkimi hitrostmi je na voljo za Volvove 13- in 16-litrske motorje, za modele Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH in Volvo FH16. Foto: Volvo
Volvov dvosklopčni menjalnik z dodatnimi prestavami za vožnjo z nizkimi hitrostmi je na voljo za Volvove 13- in 16-litrske motorje, za modele Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH in Volvo FH16. Foto: Volvo

Dvosklopčne samodejne menjalnike danes vgrajujejo tako v družinske karavane kot v športna vozila. Zanimivo, da so tovrstni menjalniki bolj kot ne neznanka v svetu težkih tovornjakov.
Volvo je sicer že leta 2014 predstavil napredni dvosklopčni menjalnik I-shift, ki so ga zdaj posodobil. Pri Volvu so povedali, da je mogoče dodati eno ali dve prestavi za počasno vožnjo (na voljo je tudi z dvema počasnima vzvratnima prestavama), kar mu v kombinaciji z ustrezno specificiranim podvozjem, ustreznim prenosnim razmerjem v pogonskih oseh in omejeno hitrostjo, omogoča speljevanje in vožnjo s kompozicijami skupne mase tudi do 325 ton. Tako v teoriji, pri Volvu pa so v praksi dokazali, da lahko Volvo FH750 vleče tudi maso do 750 ton. To so Švedi dokazali z vleko 20 prikolic in 40 ladijskih kontejnerjev v pristanišču v Göteborgu na Švedskem.
Bolj okreten in bolj gospodaren
Prestave za počasno vožnjo so integirane v I-shif menjalnik, ki so ga morali zaradi velikih obremenitev prilagoditi, zato so pri izdelavi uporabili trdnejše materiale. Menjalnik je za nameček 12 centimetrov daljši od običajne različice menjalnika.
Nove prestave omogočajo zelo počasno in nadzorovano vožnjo, od 0,5 do 2 km/h pri optimalnih delovnih vrtljajih motorja za največjo vlečno silo. To omogoča natančno obračanje na težkih terenih, kot so delovišča ali pri natovarjanju tovora v pristaniščih.
Nov sistem prinaša tudi večjo gospodarnost z gorivom in speljevanje z mesta v najbolj neugodnih vremenskih razmerah.