Pri Audiju pravijo, da bodo A7 sportback h-tron quattro začeli izdelovati takoj, ko bosta tržišče in infrastruktura to dopuščala. Pri Toyoti prihod serijskega miraija napovedujejo za leto 2015. Foto: Audi
Pri Audiju pravijo, da bodo A7 sportback h-tron quattro začeli izdelovati takoj, ko bosta tržišče in infrastruktura to dopuščala. Pri Toyoti prihod serijskega miraija napovedujejo za leto 2015. Foto: Audi

Toyota, Honda in Audi so hkrati predstavili svoje vozilo, ki ga bo poganjal vodik. Prvi mož podjetja Robert Bosch Wolf-Henning Scheider dokončen preboj vozil na vodik predvideva leta 2025.
Honda je za leto 2016 napovedala prihod naslednika vozila FCX clarity s pogonom na gorivne celice. Bolj kot za revolucijo gre za evolucijo. Nove gorivne celice so manjše za tretjino, doseg vozila z enim polnjenjem pa naj bi bil kar okoli 700 kilometrov.
Para iz izpušnih cevi
Isti dan je Toyotin predsednik Akio Tojoda, kar prek spletnega kanala Youtube, sporočil, da imajo za leto 2015 pripravljen nov avtomobil, imenuje se mirai (prihodnost), ki bo prvi Toyotin model, ki ga poganja izključno vodik, Audi pa je v Los Angeles pripeljal A7 sportback h-tron quattro pripravljen za resnični promet.
Toyotin predsednik je dejal, da bo doseg z enim polnjenjem okoli 480 kilometrov, polnjenje bo trajalo manj kot pet minut, namesto emisij CO2 pa bo v zrak izpuščal paro. Tojoda pravi: "Limuzina bo voznikom omogočala vse, kar omogočajo vozila s klasičnim pogonom, brez kompromisov." Mirai ima vgrajen elektromotor, z močjo 114 kilovatov, ki ga žene energija iz gorivnih celic. Energijo pridobiva z reakcijo med vodikom in kisikom, ki sta shranjena v dveh ločenih rezervoarjih, edini stranski produkt pa je voda. Pospešek od 0 do 96 km/h je devet sekund.
Podobno filozofijo gojijo pri Audiju. A7 sportback h-tron quattro z enim rezervoarjem goriva prevozi več kot 500 kilometrov. Deluje s pomočjo močnega, športnega električnega pogona, ki mu energijo dovaja gorivna celica, kombinirana s hibridno baterijo in dodatnim elektromotorjem v zadku z močjo 170 kilovatov. Sprednja in zadnja prema med seboj mehansko nista povezani, vozilo ima popolnoma elektronsko krmiljeno porazdeljevanje navora.
Visoka cena zna biti v začetku težava
Wolf-Henning Scheider, direktor avtomobilske veje pri podjetju Robert Bosch, pravi, da se bodo vozila na gorivne celice do leta 2025 ravno prav pocenila, da bodo dosegljiva množicam voznikov. Scheider je na konferenci v Berlinu dejal: "Vozila na vodik ni nihče prečrtal. So perspektivna alternativa drugim brez emisijskim vozilom."
Poizkusi z vozili na vodik so bili do zdaj neuspešni, predvsem zaradi visokih stroškov razvoja. In to kljub temu, da je njihov doseg nekajkrat večji kot pri električnih avtomobilih, dolžina polnjenja pa je primerljiva z vozili s pogonom na klasične energente.
Scheider pričakuje, da bodo pogonski sistemi tudi leta 2025 enkrat dražji, kot tisti v električnih avtomobilih, hkrati pa pričakuje, da jih bo v "igri" za kupce obdržal večji doseg z enim polnjenjem, kar prinaša večjo vsestranskost in uporabnost.
Vodik spregledali le redki
Vozila na vodik sicer razvijajo pri Daimlerju, Hyundaiju, Nissanu, Audiju, Fordu, Toyoti, Hondi in General Motorsu.
Analitiki predvidevajo, da bodo prvi komercialni avtomobili na gorivne celice stali okoli 56.000 evrov, hkrati pa poudarjajo, da to ne bo dovolj, da bi proizvajalci vozil pokrili stroške razvoja in postavitve postaj za polnjenje. Vsak vodikova polnilnica naj bi stala kar okoli 700.000 evrov.