Pri Britaxu trdijo, da od izboljšave naprej niso prejeli niti ene reklamacije. Foto: Britax
Pri Britaxu trdijo, da od izboljšave naprej niso prejeli niti ene reklamacije. Foto: Britax

Proizvajalec priznanih otroških avtomobilskih sedežev Britax, pri nas znan kot Römer, je v ZDA zaradi težave z ročajem vpoklical 71.000 otroških avtosedežev.
Pri podjetju Britax so v sporočilu za javnost pojasnili, da bi se lahko pri modelih B-safe 35, B-safe 35 elite in B-safe 35 travel, izdelanih med 1. oktobrom leta 2014 in 1. julijem leta 2015, zlomil ročaj, ki omogoča nošenje otroka, lupinica pa bi zaradi tega lahko padla na tla.
Družba je v poročilu Ameriški upravi za prometno varnost (NHTSA) zapisala, da se je zgodil en neljub primer, dojenček pa je dobil modrico in udarec v glavo. Lastnik sedeža nikoli ni vrnil na pregled, saj je v trgovini izvedel zamenjavo.
Pri Britaxu so prvo pritožbo glede ročaja dobili maja lani, v naslednjih mesecih pa so sledile nove. Niso pa navedli, koliko je bilo skupno število pritožb. Poudarili so, da varnost otroka v avtomobilu ob morebitni nesreči zaradi težave z ročajem nikakor ni manjša.
1. junija lani so zaradi tega spremenili dizajn ročaja, ob tem pa pojasnili, da je bila sprememba v skladu s standardnim protokolom razvoja izdelkov, ki temelji na povratnih informacijah uporabnikov. S spremembo so izboljšali ojačitve in trajnost ročaja.
Pred nakupom se dobro pozanimajte
Pri izbiri avtosedežev se je priporočljivo opirati na varnostne teste potrošniških organizacij in avtoklubov. AMZS in Zveza potrošnikov Slovenije v sodelovanju s sorodnimi evropskimi organizacijami denimo vsako leto testirata določeno število avtosedežev. Zgolj evropska oznaka primernosti za prodajo ne daje zagotovila, da je sedež varen tudi ob morebitnem trku.
Avtosedež mora biti dovolj velik za otroka, naslon za glavo mora biti v višini glave, in ne nižje, otrok pa mora biti v sedežu varno pripet. Varnostni pas ne sme biti zavit, nameščen mora biti prek ramen in bokov, ne pa na vratu ali trebuhu, saj lahko ob trku povzroči notranje poškodbe. Varnostni pas mora biti vedno popolnoma napet, sicer ob trku varnostni pas ne bo zadržal otroka in ga lahko poškoduje.
Otroški varnostni sedeži so najpogosteje razdeljeni v štiri skupine, in sicer: avtosedeži skupine 0+, ki so namenjeni dojenčkom do teže največ 13 kilogramov oz. do 10 mesecev starosti, avtosedeži skupine I, ki so namenjeni otrokom s telesno težo med 9 in 18 kilogrami oziroma v starosti od osem mesecev do približno štirih let, v skupino II+III pa sodijo sedeži za otroke, težje od 15 kilogramov oziroma stare od treh do 12 let.

Iz oddaje Avtomobilnost: Opremimo šolske kombije z jahači