Pri NHTSA testne lutke zadaj trenutno uporabljajo le za testiranja varnosti trčenj z boka, posledice trčenj v zadek vozil pa bodo z novimi lutkami začeli izvajati leta 2019. Foto: EPA
Pri NHTSA testne lutke zadaj trenutno uporabljajo le za testiranja varnosti trčenj z boka, posledice trčenj v zadek vozil pa bodo z novimi lutkami začeli izvajati leta 2019. Foto: EPA

Ameriška uprava za prometno varnost (NHTSA) bo na testih trčenj od leta 2019 začela preverjati varnost potnikov na zadnjih sedežih s popolnoma novimi testnimi lutkami.
Po pisanju Bloomberga je Ameriška uprava za prometno varnost (NHTSA) petzvezdične ocene uvedla že leta 1978, a od tedaj naprej merijo le varnost potnikov na prednjih sedežih. Po mnenju direktorice Centra za raziskave poškodb in preventivo na otroški kliniki v Philadelphii Kristy Arbogast je prav to vzrok, da se je varnost potnikov na prednjih sedežih v primerjavi z varnostjo potnikov na zadnjih sedežih drastično izboljšala.
"Ljudje napačno menijo, da je, če je vozilo na testih trčenj prejelo najvišjo oceno pet zvezdic, vožnja na prednjih sedežih enaka varna kot na zadnjih sedežih," je za Bloomberg povedala Arbogastova.
Že preproste rešitve bi izboljšale varnost
Nekatere spremembe za izboljšave varnosti na zadnjih sedežih so čisto preproste. Na primer, samozategovalniki varnostnih pasov, kar že zelo dolgo poznamo za sedeže spredaj, ki samodejno zategnejo pas ob telo. Druge spremembe so zahtevnejše: avtomobilski proizvajalci bi morali dodati zračne blazine v hrbtišče prednjih sedežev.
Težava za potnike zadaj so tudi super ojačani prednji sedeži. Nekateri so oblikovani tako, da ob trku zavarujejo potnika spredaj, a hkrati v nevarnost spravljajo potnike zadaj. Pri Bloombergu pri tem navajajo primer, ko je leta 2010 v prometni nesreči v ZDA umrla 16-mesečna punčka. Pri trku v zadek je prednji sedež deklico udaril v glavo. Pri NHTSA želijo za primer tovrstnih nesreč najti kompromis med varnostjo na prednjih in zadnjih sedežih.
Clarence Ditlow iz Centra za avtomobilsko varnost pravi, da statistike, ki jih vodijo v različnih ameriških zveznih državah, ne razvrščajo števila mrtvih in poškodovanih glede na položaj sedenja v avtomobilih. Kljub temu je na začetku leta spletni avtomobilistični portal Autoblog navajal podatke, da je med letoma 1990 in 2014 pri trkih od zadaj umrlo 900 otrok, ki so sedeli na zadnjih sedežih.