Avtomobilnost

Poudarki

  • Na nemški AC se je že leta 1938 vozilo s hitrostjo več kot 400 km/h
  • Slovenske AC so načrtovane za hitrosti 120 km/h
  • Povečanje hitrosti na slovenski AC ne bi imelo bistvenega učinka na čas potovanja
  • Avtomobili so narejeni za varno vožnjo pri 200 km/h
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 32 glasov Ocenite to novico!
Nemška avtocesta, Autobahn
Na nemškem "Autobahnu" je na odsekih brez omejitve hitrosti povsem normalna vožnja s hitrostmi, večjimi od 200 km/h. Foto: EPA
VW polo prva vožnja
Kompaktni VW polo danes omogoča doseganje hitrosti tudi večje kot 200 km/h. Vwhrošč je bil pred 45 leti narejen za doseganje veliko manjših hitrosti. Foto: AP
Avtocesta
Hitrostne omejitve so postavljene na podlagi prometne varnosti. Z naraščanjem hitrosti se v primeru prometne nesreče možnosti za preživetje voznika in potnikov bistveno zmanjšujejo. Foto: BoBo
false
Na Ministrstvu za infrastrukturo menijo, da bi bil učinek, ki bi ga imel ukrep povečanja hitrosti na avtocestah ali delih avtocest iz 130 km/h na 150 km/h na hitrost potovanja, minimalen. Foto: BoBo
Zgodovina merilnikov hitrosti
V Nemčiji so se pred časom pojavile pobude, da bi ukinili možnost potovanja z avtomobilom z neomejeno hitrostjo, a so tudi pri nemškem avtoklubu ADAC-u temu nasprotovali, saj je potovanje po avtocesti še vedno bistveno bolj varno, četudi so hitrosti večje, kot po regionalnih cestah. Foto: Siemens

Dodaj v

Zakaj hitrost na avtocesti ni večja od 130 km/h, če avti to omogočajo?

Ceste in velike hitrosti
31. oktober 2017 ob 14:11
Ljubljana - MMC RTV SLO

Veliko novih avtomobilov je danes narejenih za varno doseganje hitrosti 200 km/h in več. Za to so skonstruirani in testirani v strogih razmerah. A z izjemo Nemčije je vožnja po avtocestah skoraj povsod omejena na hitrosti 130 km/h, kot v Sloveniji, ponekod še manj.

Zakaj smo se posvetili vožnji pri hitrosti več kot 130 km/h, če tega zakoni ne velevajo? Izzivalna tema je za nas še kako pomembna. Iz vozniškega vidika. Predvsem zato, ker se veliko slovenskih voznikov vozi po nemških avtocestah, ki zakonsko omogočajo zelo velike potovalne hitrosti. Že res, da je zaradi gneče redko doseči hitrost, ki jo kot največjo dopušča avtomobil, ampak še vedno so na določenih odsekih nemške avtoceste, kjer hitrostnih omejitev ne poznajo, hitrosti pogosto večje od 200 km/h. Želimo poudariti, kako se tudi pri 200 km/h in več voziti varno. Veliko avtomobilov namreč omogoča hitrosti krepko več kot 200 km/h in veliko slovenskih voznikov s tako hitrostjo po nemških avtocestah tudi vozi, zato je smiselno poudariti nekaj za varno vožnjo pri velikih hitrostih ključnih dejstev.

Posvetili smo se že vlogi pnevmatik za doseganje velikih hitrosti, v prihodnjem članku bomo obdelali tudi človeški dejavnik, kot drugi od treh stebrov v temi hitrost pa je cesta, ki smo se je lotili v tem članku.

Nemški tehnološki čudež
Zgodbo o velikih hitrostih moramo začeti tam, kjer se je rodila, na nemški avtocesti. Morda najbolj navdušujoče pri "Autobahnu" je, da je videti, kot bi ga naredili včeraj. V resnici pa je to najstarejša in prva avtocesta na svetu, kar pove, da je bila že davno močno vizionarska.

"Autobahn" je dizajnersko in gradbeno izjemen tehnološki presežek. Zgodovina se začne v času začetka najbolj krvavega obdobja v nemški zgodovini. Korenine ideje sicer segajo še v čas pred vzponom tretjega rajha, a je velikopotezna in megalomanska izvedba vsekakor tesno povezana z Adolfom Hitlerjem in utrjevanjem njegove podobe in moči v Nemčiji. Na začetku se je temu tehnološkemu čudežu, ki ga svet v taki obliki do takrat še ni videl, reklo kar cesta Adofa Hitlerja 'Die Strassen Adolf Hitlers'.

"Autobahn je simboliziral novo Nemčijo, Nemčijo, ki je sposobna narediti veliko. Izjemen gradbeni projekt je dal Nemcem upanje v drugačen jutri in tega so takrat še kako potrebovali, saj so bili v veliki krizi," pravi avtomobilski strokovnjak in avtor Avtomobilnosti Andrej Brglez. Na začetku leta 1936 je avtocesta samevala, povprečno je na kilometrskem odseku vsako minuto prešel en avtomobil. Da bi rešili problem premajhnega števila avtomobilov na cesti, so zaposlili Ferdinanda Porscheja, ki je dobil nalogo izdelati avto, ki ga bodo lahko tudi običajni (ne le premožni) Nemci vozili po avtocesti. Od tam naprej je zgodba znana.

Danes se sprašujemo, ali je mobilnost z električnimi avtomobili sploh mogoča in ali bi se prehod iz fosilnih goriv k elektriki v resnici začel, če bi imeli denimo dovolj polnilnic. Sprašujemo se torej, ali mora biti prej jajce ali kura. Nemci se takrat niso več spraševali, ampak so kar naredili prvo pravo avtocesto, pa čeprav še ni bilo niti približno dovolj avtov, da bi bilo to smiselno. Kritik je bilo zato ogromno in mnogi so bili prepričani, da je nesmiselno in potratno graditi tak objekt, saj se vendar ljudje nikoli ne bodo vozili v takem številu, tako daleč in pogosto, kaj šele tako hitro. In takrat se res niso, pa tudi vprašanje je, kdaj bi se, če ne bi bilo "Autobahna". "Na mobilnost je izgradnja "Autobahna" nedvomno močno pozitivno vplivala, saj so se po tem avtoceste gradile tudi drugje po svetu. Ali je bil to posledično idealen razvoj družbe kot take pa je že drugo vprašanje, o katerem resne razmisleke delamo šele zdaj, ko razmišljamo o tem, kakšne tehnološke megaprojekte potrebuje Evropa in svet, da bi lahko potovali hitreje, varneje, udobneje in ekološko bolj učinkovito," pravi Brglez.

432,7 km/h po avtocesti že leta 1938
Angleži so denimo s cepelinom leteli nad Nemčijo in se zgražali nad tehnološkim čudežem. Nad nečim, kar so menili, da ne bo nikoli zaživelo, saj na svetu nikoli ne bo toliko avtomobilov. Pa tudi "kaj pa se bodo ljudje toliko vozili, ko pa imajo doma dovolj dela," so se spraševali Otočani.

Že leta 1938 je na odseku zunaj Stuttgarta Rudolf (Rudi) Caracciola z mercedesom dosegel hitrost 432,7 km/h. To so presežki, narejeni na prvih kilometrih komaj zgrajenega Autobahna, ki so bili namenjeni tudi temu, da se Nemčija notranje okrepi in začne verjeti v to, da je sposobna graditi velike inženirske in politične projekte.

Ko so pri nas gradili prve kilometre avtoceste, je bilo na nemških avtocestah vedno več avtomobilov in začelo se je obdobje vedno večjega števila prometnih nesreč. 10 do 15 let stari avtomobili so komaj dosegli hitrost 100 km/h in katerih vozniki niso bili vajeni velikih hitrosti. Prehitevali so jih novi nemški hitri avtomobili, ki so že silili več kot 200 km/h.

Takrat, v 70-tih, se je močno dvignila raven varnosti v avtomobilih. Varnostni pas je postal obvezen, pojavile so se visoke kazni za alkohol in prekoračitve hitrosti. Takrat so na nemški avtocesti izdali priporočeno najvišjo hitrost 130 km/h. Tudi velika naftna kriza je takrat pokazala zobe in na avtocesti so Nemci celo uvedli "eko hitrost" 100 km/h, ki pa je nemški vozniki kljub dragemu gorivu niso odobravali. Po nekaj mesecih je bila "eko hitrost" zgodovina.

Ko so na začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja pri nas gradili prve kilometre avtoceste, je v Nemčiji avtomobilska industrija zelo resno zagrizla v tehnologijo gradnje avtomobilov, ki so lahko varno in z manjšo porabo goriva dosegali velike hitrosti. V naslednjih desetletjih so razvili avtomobile, ki so meje varne hitre vožnje premikali vedno višje. Kaj mora imeti danes avto, da se lahko kadar koli usedemo vanj in ga pritisnemo prek 300 km/h?

Avtomobili, prilagojeni za velike hitrosti
Matjaž Korman
, slovenski inženir, zaposlen pri skupini VW, nam je že v eni od prejšnjih oddaj Avtomobilnost pojasnil, da za hitrosti nad 200 km/h potrebujemo posebno aerodinamiko vozil, da je vožnja varna. Potrebujemo širše gume, močnejše karoserije, vozila so težja, da se vse energije, ki se sprožijo ob nesreči, absorbirajo. Njegov predlog bi bil konstantna vožnja s 150 ali 160 km/h, če je promet umirjen. "V Nemčiji, ko se voziš po odprti avtocesti, vsi vozijo med 150 in 160 km/h, in to ne predstavlja nobene težave. Vsi lepo sledijo drug drugemu, vožnja je dinamična. Sam vidim v zmanjšanju hitrosti prej nevarnost. Ljudje bodo bolj zaspani in bolj nestrpni," pravi Korman.

Veliko kasneje se je začela gradnje prvih kilometrov AC pri nas. V Sloveniji smo prvi odsek avtoceste dobili leta 1972, konstruirana pa je bila za hitrosti 120 km/h, kar velja še danes.

Letos je na spletni strani "predlagaj vladi" državljan podal predlog, da bi na določenih odsekih slovenske avtoceste, kjer bi bilo to varno, hitrost povečali iz 130 na 150 km/h. Z Ministrstva za infrastrukturo so odgovorili, da lahko promet varno poteka tudi pri hitrosti 130 km/h ali več, če to omogočajo tehnični standardi in okolje, v katero je umeščena avtocestna trasa.

Zakaj le 130 km/h?
Projekt hitrost in z njo povezani elementi predstavljajo na odsekih cest, na katerih so zaradi prostorskih in drugih omejitev uporabljeni minimalni elementi ceste, pomembno oviro pri razmišljanju o možnem dvigu največje dovoljene hitrosti. Na nekaterih odsekih, kjer so uporabljeni boljši projektni in geometrijski elementi, je vožnja s hitrostmi, ki so večje od 130 km/h, v praksi sicer mogoča, vendar v nasprotju s predpisi.

Največje dovoljene hitrosti, ki jih določa Zakon o pravilih cestnega prometa, so usklajene z omejitvami hitrosti v večini evropskih držav. Na Ministrstvu pojasnjujejo, da sta izjema le Nemčija, kjer je 130 km/h priporočena hitrost, ki pa jo s spremenljivo prometno signalizacijo zelo pogosto znižajo na 120 km/h (količina in struktura prometa, dež, megla …) in Italija, kjer je večja hitrost dovoljena le na šest in več pasovnih avtocestah, ki jih pri nas nimamo. Za znižanje največje dovoljene hitrosti se je zaradi varčevalnega vidika odločila Španija, ki je zmanjšala največjo dovoljeno hitrost na avtocestah iz 120 km/h na 110 km/h, kar po mnenju zakonodajalca predstavlja z vidika varovanja okolja in zagotavljanja varnosti cestnega prometa učinkovit ukrep.

Po njihovi oceni povečanje največje dovoljene hitrosti ne bi pozitivno vplivalo na povečanje prepustnosti ceste in prometno varnost. Prepustnost ceste se zaradi varnostne razdalje med vozili s hitrostjo zmanjšuje. Strokovna literatura in praksa kažeta, da je največja prepustnost ceste pri hitrosti 80 km/h, zato je to hitrost, na katero v večini evropskih držav omejujejo hitrost v primeru zgostitev prometa. S stališča prometne varnosti pa se v primeru prometne nesreče pri tako velikih hitrostih, možnosti za preživetje voznika in potnikov bistveno zmanjšujejo. Vzrok temu niso le ogromne sile, ki v primeru trka vozila delujejo na voznika in potnike, ampak tudi oprema ceste, ki ni prilagojena takim hitrostim.

Z dvigom največje hitrosti voznik ne bi bistveno pridobil
Dolžina varnostnih ograj pred nevarnim mestom oziroma objektom (drogovi, stebri nadvozov, zidovi …), nivoji zadrževanja varnostnih ograj in naletnih mehov ter številni drugi elementi so prilagojeni in preverjani za sedanji sistem omejitev hitrosti. Način preverjanja kakovosti in funkcije teh elementov pa predpisujejo standardi, ki jih sprejema Evropska unija in veljajo enotno za vse njene članice.

Na Ministrstvu še menijo, da bi bil učinek, ki bi ga imel ukrep povečanja hitrosti na avtocestah ali delih avtocest iz 130 km/h na 150 km/h na hitrost potovanja, minimalen. Če upoštevamo domnevo, da bi voznik namesto s 130 km/h uspel med Ljubljano in Koprom peljati s hitrostjo 150 km/h – vsaj na polovici trase avtoceste med tema dvema krajema (upoštevati je treba odseke s predori in viadukti, območja priključkov, na katerih vozniki omogočajo ob zgoščenem prometu vključevanje na avtocesto z umikanjem na prehitevalni pas in voznike, ki prehitevajo s hitrostjo 130 km/h) – bi v Koper prispel pet minut prej. To pa ni razlog, ki bi utemeljeval bistveno povečanje stroškov za vgrajeno opremo ceste in pričakovano zmanjšanje prometne varnosti.

Avtocesta najbolj varna
Celo v Nemčiji so bile pred kratkim pobude, da bi ukinili odseke, kjer je dovoljena vožnja z neomejeno hitrostjo, a je tej predvolilni pobudi nasprotoval tudi nemški avtoklub ADAC, kjer trdijo, da so nemške avtoceste zelo varne. Čeprav so izmerili kar tretjino vsega prometa v Nemčiji na avtocesti, je bilo na njej zgolj 11 odstotkov hujših prometnih nesreč. Doseganje hitrostnih rekordov na Autobahnu je tako še vedno legalno in dovoljeno.

V zadnji Avtomobilnosti smo se posvetili temi velikih hitrosti.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
offgrid
# 31.10.2017 ob 14:33
na nemškem autobanu daš kozarec šampanjca na armaturko in bo tam tudi ostal.
Pa ne da se pije na avtocesti, način gradnje in finiširanje površin je neverjetna.

In sedaj obnavljajo kot norci. Večino dopasovnic nadomeščajo s tripasovnicani, radirajo hribe, gladijo ovinke, umikajo vozišča v tunele ob krajih.
Nagibi cest so narejeni s mizarsko natančnostjo. Točno določen % v vhodu v ovinek, brez tresljajev, nagib, ovinek, poravnava, ravnina.

Ko sediš v avtu na kkšnem novem odseku pri 180 na uro, se ti zdi, da sediš v dnevni na kavcu obdanim z tv zasloni pokrajine ki drvi mimo. Koloteki so tako mirni, da bi lahko postavljal domine...
Lahko bi se vozil tam z avtom brez vzmetenja.

Moraš videt da verjameš.
Resnica123
# 31.10.2017 ob 14:27
Dokler imamo zeleznice iz casa Ferdinanda ...
the law1
# 31.10.2017 ob 14:29
Zakaj hitrost na avtocesti ni večja od 130 km/h, če avti to omogočajo?

Zato, ker potem ni pogojev za inkasantstvo, ker kot je povedal ta Korman

V Nemčiji, ko se voziš po odprti avtocesti, vsi vozijo med 150 in 160 km/h, in to ne predstavlja nobene težave. Vsi lepo sledijo drug drugemu, vožnja je dinamična. Sam vidim v zmanjšanju hitrosti prej nevarnost. Ljudje bodo bolj zaspani in bolj nestrpni," pravi Korman.

Tudi, ko ni omejitev večina vozi med 150 in 160 km/h in to bi bila normalna hitrost. Tisto bullshitersko o varnosti si lahko nekam zataknete
POBEG
# 31.10.2017 ob 14:35
Tistih 5km na avtocesti kjer ne delajo, lahko prevoziš z 200kmh in pridobiš 3 min... prej in potem pa izgubiš 20 min v delih na cesti...
kraut
# 31.10.2017 ob 14:45
Bolj problematična so "mašila"... 80 km/h v tunelih in na razcepih, 40 km/h na priključkih in izvozih itd... Kje se začnejo delati kolone na avtocestah? Ravno na območjih teh mašil...
Skippy
# 31.10.2017 ob 14:57
@SpicyWeiner
v Sloveniji ni problem hitrost, ampak neznanje pravilne vožnje (vožnja po prehitevalnem) in predvsem nesposobnost nezajebavanja ostalih voznikov (namerno vztrajanje na prehitevalnem in skakanje pred ljudi, da te upočasnijo).. Tisti, ki več potujemo, pač nimamo nobenih problemov vozit po npr. Nemčiji ali Poljski, kjer promet pač poteka zelo hitro.
bloody_fox
# 31.10.2017 ob 15:06
@skippy

Kje v nemčiji pa se to furaš? Živim v nemčiji, večkrat potujem čez nemčijo in povprečen voznik pelje 120 km/h ali manj. Ko pelješ 130 km/h si med hitrejšimi...

Ravno tako ti priporočam vzet v roke SSKJ in si pogledat pomen besede "skoraj" preden obtožuješ druge laganja.
SpicyWeiner
# 31.10.2017 ob 14:43
Pri nas večja omejitev od 130? Za slovenske voznike je še 130 previsoka omejitev, 90 bi bila ravno pravšnja glede na kvaliteto voznikov.
Unssen
# 31.10.2017 ob 14:40
Če se navežem na to, kar piše offgrid.

V bližnji in daljni prihodnosti pričakujem, da bodo slovenske avtoceste pridobile kakšen dodatni vozni pas in da jih temeljito "speglajo", tako da bo vožnja mirna in udobna.

Če bi še najvišjo dovoljeno hitrost dvignili za vsaj 10 km/h, pa ravno tako ne bi bilo povsem nič narobe.
Skippy
# 31.10.2017 ob 14:52
A z izjemo Nemčije je vožnja po avtocestah skoraj povsod omejena na hitrosti 130 km/h,

To je laž. Letos sem vozil po Poljski in Bolgariji. Omejitev v obeh državah je 140 km/h.
trpotec
# 31.10.2017 ob 15:52
Glede na našo balkansko cestno kulturo, kjer večina ne upošteva varnostne razdalje in kjer je lepljenje na rit nekaj povsem običajnega, se z raznimi Nemčijami ni smiselno primerjati. Lahko povečamo omejitev na 150, pa se bo takoj spet našla ista retardirana kasta "kraljev ulice", ki si pravila interpretira po svoje po principu "če ne pelješ vsaj 180, nimaš kaj delat na prehitevalnem, pa čeprav prehitevaš kolono tovornjakov po max omejitvi, zato ti bom vozil 20 cm za zadkom in blendal". In seveda na drugi strani esktremi v drugo smer z nevarno počasno vožnjo po vseh pasovih ... Za razliko od severnih držav se pri nas pravila dojema kot ustesnjujočo birokracijo, ne glede na to, kako smiselna so v posameznih situacijah. Tako ali tako pa na avtocestah praktično ni nobene kontrole in divjaki, objestneži in tudi zaspani počasneži vsakodnevno vozijo "brez omejitev" že sedaj in v 99% ni nihče kaznovan.
jest25
# 31.10.2017 ob 15:25
Avti so že narejeni za vožnjo 200km/h, ampak ljudje niso.
V naši deželici je vožnja “za ritjo” nekaj povsem običajnega. In če slučajno voziš 20 metrov (kar je še vedno dosti prenizka razdalja) za avtom pred tabo, se bo pač nekdo z voznega pasu vrinil pred tebe. Seveda brez smernika.
Seveda potem ta isti voznik ostane na prehitevalnem pasu tudi ko je vozni pas povsem prazen, ker se mu enostavno ne da umikati, ali pa je kilometer naprej kamion in bo moral čez dve minuti tako ali tako nazaj na prehitevalni pas.

In taka mentaliteta je v večini primerov kriva za nesreče. In že pri 120 ali 130 km/h je nesreča lahko smrtonosna. Pri 200 km/h pa lahko ostanke samo še praskaš z asfalta z lopato.
Poleg tega moraš biti pri takšni hitrosti dosti bolj skoncentriran kot pri navadi vožnji, kar pa je pri družbi, ki deluje na “avtopilota” iluzorno pričakovati
conanbarbarian
# 31.10.2017 ob 14:41
Ker so bili predpisi napisani se ko so bili na cestah fickoti !
Skippy
# 31.10.2017 ob 15:05
@dharma
kje pri nas na avtocesti pa ne moreš voziti 160 npr.? Cela EU ima skoraj poenotene kriterije za projektiranje avtocest. Sicer pa so tudi pri nas kazni 1200 evrov, v Avstriji pa 35 za identični prekršek na avtocesti.
crtomirjansa
# 31.10.2017 ob 15:12
Pri nas bi za take hitrosti potrebovali se en pas, ker opazam, da imamo ogromno "izjemno hitrih" voznikov, ki prehitevajo kamijone pri 100-105 km/h takrat ko je za njimi najvec folka, nekateri pa so celo take puscice da od mejnega prehoda do Lj drvijo izkljucno po levem pasu...

Kot drugo pa pri nas veliko delov ni urejenih za tako visoke hitrosti, bodisi zaradi zahtevnega reliefa ali nesposobnih izvajalcev. Ce se recimo vozite po dolenki pa po visnjogorskem klancu, verjetno veste da je tam vec kot 160 ze precej nevarno, ker so sami ovinki, hribcki in doline...
velikibrat
# 31.10.2017 ob 15:08
@Skippy

A z izjemo Nemčije je vožnja po avtocestah skoraj povsod omejena na hitrosti 130 km/h,

Ali veš, kaj pomeni beseda "skoraj"
Volkosvinj
# 31.10.2017 ob 15:59
@trpotec
V Nemčiji je toliko tiščanja, utripanja z žarometi, objestne vožnje, da imajo Drängler-Regel in hudo strog nadzor...to je največji problem tudi pri njih. Četudi smo Slovenci že davno od Nemcev prevzeli naziv svetovnih prvakov v "jamranju" je kultura vožnje pri nas dobra. Avstrijci so cestni kraljevi imbecili- sicer ne vozijo hitro, se pa neobzirno zapeljejo na prehitevalni pas neposredno pred vozilo na prehitevalni pas. Ne vem kolikokrat so mi povzročili skoraj zastoj srca s tem manevrom...
kapljač
# 31.10.2017 ob 15:15
Slovenci smo "predrvasti." Še 130 Km/h je preveč.
To kar mi imenujemo naše Avtoceste, Imenujejo Nemci "pešpoti".
Tako da je 130 km/h dovolj, in da se ob toči in nevihtah še lahko hitro poskrijejo vozila po predorih in pod mostovi, dokler "urnebes ne mine"
paver
# 31.10.2017 ob 15:58
To bi moralo biti tako,da bi se bogataši lahko vozili 250km/h reveži pa 130km/h.
jeznidiplomat
# 31.10.2017 ob 16:34
Pri nas ne bo nikoli mogoče zvišati omejitev. Vozniki nimajo primerne mentalitete, ker je se nadzor prometa konča pri hitrosti. Na cesti je tako kup norcev, ki so zadeti, nepozorni in izsiljujejo vse po vrsti, a jih nihče ne odstrani s cest. Ceste so preslabe, ker država nima denarja za gradnjo novih še preden je prepozno, denarja tudi ni za vzdrževanje obstoječih. Ljudje imamo premalo denarja in imamo slab vozni park (kaj pomaga vsem tem Twingotom 1.0 omejitev 160, če avto skoraj razpade) in imamo komaj dovolj denarja za gorivo (zakaj večina vozi 100-110? ker špara z gorivom, pogosto v kombinaciji z avtom, ki je preslab, da bi bil pri 130+ km/h sploh še ekonomičen).

Če je še kak dvom, zakaj še dolgo ne bomo zreli za višje omejitve, si poglejte LJ ring. Skoraj vsi 100 km/h, ampak varnostna razdalja 5 metrov. Če bi bil to klub s posebnimi potrebami, bi človek še razumel.
success
# 31.10.2017 ob 15:10
Samo kot zanimivost. Se strinjam z osebami navedenimi v clanku. Veliko sem na DE avtocestah in je res, ne da vozijo 150, 160, vozijo po mojih izkusnjah med 160 - 200 km/h, nekateri tudi vec. Zanimivo pri tem je, da se niti za trenutek nisem pocutil utesnjenega, ogrozenega, pod pritiskom, avto je sel kot sulica, kot je ze en kolega napisal, ni tresenja, lukenj in podobno. Opazil sem tudi, da res pri 150 km/h +, skoraj ne vidis, da bi kdo cincal, prevozil mejno crto voznega pasu itd. Ceste so siroke in sem ravno zadnjic razmisljal ko sem bil gori, vozil sem cca 160, da ce bi zaznal kaj pred sabo, zastoj, prometno, bi se pri tej hitrosti zlahka umaknil tako levo kot desno. Pri nas pa se peljem do Bauhausa cez mesto pa skoraj dozivim napad in bi moral nekoga polomit.
svyatoslav
# 31.10.2017 ob 17:21
@binder Ne hvalim se. Če je vozni pas prazen celih 2 km, mi ne preostane nič drugega kot vožnja po njem z dovoljeno hitrostjo. Dalo bi se debatirati v nedogled ali je vožnja po praznem voznem pasu, ko si hitrejši od tistih na prehitevalnem, resnično prekršek. Pa ne mislim na cik-cak vožnjo.
Na naših AC so nujne redne policijske patrole v civilnih avtih. Pa ne zaradi tistih, ki bivakirajo na prehitevalnem pasu. Tukaj so še vozniki, ki ne uporabljajo smernikov (na AC so v večini!!!), šleperji na prehitevalnem na Lj obvoznici, izsiljevanje šleperjev pri prehitevanju, ko kar skoči pred tabo (ne da se mu izklapljati tempomata), prepočasnih nedeljskih voznikov, ki se nikakor ne znajdejo, voznikov z mobiteli na ušesih...
koprive
# 31.10.2017 ob 16:29
Začeti je treba pri voznikih. Preden lahko začnemo razmišljati o povišanju največje dovoljene hitrosti moramo spremeniti njihovo kulturo vožnje. Ne vem kako si predstavljate hitrejšo vožnjo ob vseh levovozačih in nervoznih razvalinah na avtocesti. Pogosto je na levem pasu kolona vozil, desni pas pa prazen.

Vsak lahko začne pri sebi. Ker tako kot se bom jaz obnašal do drugih se bodo tudi drugi do mene. Če bom upošteval predpise, hitrostne omejitve, varnostno razdaljo, vozil po desni in po levi samo prehiteval, če bom strpen in umirjen, bo to dobro vplivalo na ostale udeležence v prometu in tudi na moje otroke. Ravno naši potomci pa so tisti, ki ponesejo vzorce našega obnašanja naprej. Kako se bo kar koli spremenilo, če dajemo slab zgled mladim?
MIRKOKING
# 31.10.2017 ob 18:15
Folk ce hocte dozivet dogodivscino se odpravite jutri na ceste. Ni bolzga, kot pa da se upokojenci in babe spravijo na cesto, ceprav niso vozili od lanskega prvega novembra. Mas tut take bolnike, ko znajo sam do 3 saltat...
svyatoslav
# 31.10.2017 ob 16:36
Preveč ukvarjanja s hitrostjo nad 130-
Prava težava so pacienti, ki prehitevajo s 105 kmh in taki, ki bivakirajo na prehitevalnem pasu od Lj do KP. Opažam, da je pogosto na začetku kolone, ki se po prehitevalnem pasu premika s 97 km/h ravno voznik iz nemško govorečih dežel.
Hitrejšim se umikam, tiste, ki ki so permanentno na prehitevalnem pa z normalno vožnjo po voznem pasu enostavno prehitim.
Bistvo AC je pretočnost prometa.
čak mal noris
# 31.10.2017 ob 17:01
Lahko ti dodam; tisti, ki ni sposoben kontrolirano voziti 130 na avtocesti, nima tam kaj iskati. Ljudje, ki vozijo krepko pod omejitvami, so prav tako nevarni, kot tisti, ki jih krepko presegajo.
tureavanture
# 31.10.2017 ob 15:59
kazen za do 40kmh na avtocesti je 160e, polovička 80e
torej kdor ima za dober avto,ima tudi za 80e in lahko vozi 170kmh
megan
# 31.10.2017 ob 14:37
Veliko novih avtomobilov je danes narejenih za varno doseganje hitrosti 200 km/h in več.

Mnogi avtomobili verjetno res omogočajo varno vožnjo pri 200km/h, ampak ljudi, ki bi bili sposobni pri taki hitrosti popolnoma obvladat vozilo in vozit varno je pa silno malo. Zato obstajajo omejitve. Tudi v Nemčiji vedo, da ni veliko ljudi sposobnih varno vozit pri 200km/h in so jih hoteli uvest tudi na avtocestah. Razlog, da jih niso, pa njihovi avtomobilistični lobiji. Kdo bi pa kupil tistega "tahudega" Mercedesa in ga mastno plačal, če z njim ne bo smel divjat? Razen tega, da je statusni simbol je divjanje edini razlog, za kar ga želi imet.
ajša55555
# 31.10.2017 ob 21:04
Kadar se piše o avtomobilizmu, se najdejo tle gor frajerji z dobrimi avti...eno vprašanje, a tisti s 1200 kubiki, do 60kw, po vaše sploh še smejo na AC ? ker če je malo klanca na AC in nimaš od prej brzine, pa seveda, da si sam v avtu, nimaš pogojev, da ga prevoziš z več kot 100km/h, pa raje manj. če imaš pa še enega zraven, bog ne daj dva, pa po vaše najbolje kar po odstavnem vozit, al kako ?
Mogoče še to, imam veš kot miljon prevoženih, od najboljših do najslabših avtov, pa še vedno mislim, da nisem vso znanost o prometu obdelala, da bi se šopirila na cesti in poniževala počasnejše. Kultura voznikov in spoštovanje ostalih mislim, da je bolj pomembno od vseh ostalih hitrostnih nebuloz.
sumtb
# 31.10.2017 ob 18:20
Roko na srce, norcev ki iz voznega pasa s tempomatom na 95 kmh uletavajo na prehitevalni pas prehitevati je dovolj, tako da to bi bilo precej nevarno. Tile računajo porabo na dve decimalki in bodo še vedno vozili 95 kmh.
realista
# 31.10.2017 ob 17:19
Strinjam se predvsem s komentarjem @jest25 o varnostni razdalji, vsakič ko pustim primerno razdaljo se mi en genij vrine vmes.....
astro
# 31.10.2017 ob 17:06
Mene teh 130 ne moti. Imam leto in pol starega enoprostorca, na avtocesti lepo 125 tempomat, pa uživancija. Drugače pa za seboj več kot milijon km.
V ZDA ima večina držav omejitev na okoli 120 km/h, nekatere celo manj in mislim, da je le Teksas izjema s približno 140 km/h. Kazni pa take, da bi se nam strgalo.
čak mal noris
# 31.10.2017 ob 16:58
@smojka

130 je PREVEČ??? No, tole pa lepo prosim, argumentiraj. In ne prosim o "norcih na cesti, itd."! 130 je DALEČ od dirkanja.
SpicyWeiner
# 31.10.2017 ob 16:35
Skippy
v Sloveniji ni problem hitrost, ampak neznanje pravilne vožnje (vožnja po prehitevalnem) in predvsem nesposobnost nezajebavanja ostalih voznikov (namerno vztrajanje na prehitevalnem in skakanje pred ljudi, da te upočasnijo).. Tisti, ki več potujemo, pač nimamo nobenih problemov vozit po npr. Nemčiji ali Poljski, kjer promet pač poteka zelo hitro.


No kaj ti to pove? Ljudje, ki jim še osnovna pravila avtoceste niso logična, pač ne morejo voziti več kot 130km/h, ker so zaradi svoje omejenosti nevarni sebi in drugim.
Volkosvinj
# 31.10.2017 ob 15:51
@memento_mori
Se povsem strinjam. Neumnosti, ki ji posredujejo iz terena so enormne...zapis "neprilagojena hitrost" je tudi v mestu, ko se ob zavijanju pri 10 km/h nekdo drugemo vsede v zadek, saj bi takrat po njihovem morala biti hitrost 0 km/h.
Binder Dandet
# 31.10.2017 ob 17:05
@svyatoslav:
"tiste, ki ki so permanentno na prehitevalnem pa z normalno vožnjo po voznem pasu enostavno prehitim.""

Ko sem se vozil z manj upostevanja pravil kot danes, sem tudi sam po desni taksne prehiteval. Ampak hvalil se pa nisem. Ker manever je skrajno.nevaren, cetudi peljes pocasi mimo. Nihce namrec ne pricakuje, da bo prehitevan po desni.
Ave Me!
# 31.10.2017 ob 17:02
Sam vidim v zmanjšanju hitrosti prej nevarnost. Ljudje bodo bolj zaspani in bolj nestrpni," pravi Korman.

Nimam besed, da mu izrazim moje zadovoljstvo v njegovem komentarju. BRAVO!
BepaJoseph
# 31.10.2017 ob 16:30
Dokler se na naših avtocestah v praksi ne da v povprečju peljati niti 100 km/h, ker DARS z neumno politiko pripušča preveč tovornega prometa, je brezpredmetno govoriti o najvišji dovoljeni hitrosti...
sportniik
# 31.10.2017 ob 16:14
"Za to so skonstruirani in testirani v strogih razmerah."

Ne vem kdaj bomo mi imeli te stroge razmere, ampak dvopasovna avtocesta in luknjasta, ovinkasta kot je, jih nikoli ne bo izpolnjevala.
To je tko, kot da bi se vprašali zakaj na reliju ne vozijo 250 km/h kot v formuli.

Naše avtoceste so žal kot reli steze proti nemškim avtocestam in to je razlog zakaj ni 200, da ne omenjam kolon tovornjakov, mimo katerih bi švigu na razdalji 40 cm.
sth.
# 31.10.2017 ob 15:01
Ljudje predvsem precenjujejo čas, ki ga privarčujejo s hitrejšo vožjo, kar je lepo zapisano v članku. A se res izplača voziti toliko hitreje za tiste 3 minute? Na daljše razdalje še mogoče, a tu je tudi problem utrujenosti, saj hitrejša vožnja dokazano bolj izčrpa voznika.

Tudi ne razumem tistih, ki tako ljubijo hitrost. To ni biološka potreba in nikoli ni bilo v človekovi naravi potrebe, da bi dosegal take hitrosti. To je danes bolj vprašanje "psihe" in mentalne stabilnosti posameznika.
Bregas
# 31.10.2017 ob 20:46
Pri vse večjem številu avtomobilov in vse večjih gnečah na cestah je vse manj aktualno, da bi vozili ne vem kako hitro. Pleha je na cestah toliko, da bi nam v 95 % naših voženj zadostovali avti, ki peljejo do 100 km/h. Na kratkih razdaljah z ne vem kakšnim divjanjem ne pridobiš veliko. Tako privarčevani čas se v primeru naše male Slovenije dejansko meri v minutah, velikokrat celo v sekundah. Dostikrat mi pade v oči kakšen nadpovprečno nor voznik, ki hoče prehiteti vse pred sabo, potem ga pa jaz, ki se vozim zmerno, čez par kilometrov ali par deset kilometrov dohitim, ker moramo zaradi takšnega ali drugačnega razloga vsi zmanjšati hitrost. Divjanje se čisto z matematičnega stališče ne splača. Sploh če upoštevamo tisto, kar trdi moja žena, ko pravi: Na vesti divja, da pridobi 2 minuti, potem pa ure sedi s pivom in čipsom v roki pred TV in trati čas. Tudi na dolgih progah se ne vem kakšna hitrost ne splača. Vem iz lastnih izkušenj, zelo velikokrat opravljam pot, dolgo okrog 1000 km. V zadnjih 20 letih sem takih poti opravil malo morje in prišel do preprostega zaključka, da je zmerna vožnja: 1. cenejša, poraba goriva veliko manjaš in prihranek denarja pri današnjem dragem gorivu precejšen, 2. manj naporna; ob večji varnostni razdalji in mirni vožnji je človek bolj sproščen in se posledično veliko manj utrudi. Dandanes po 11 urah vožnje pridem na cilj veliko bolj spočit kot včasih, pa sem 20 let starejši kot takrat, ko sem vozil hitreje in morda na 1000 km pridobil pol ure, 3. taka vožnja je varnejša, kar bi moralo biti seveda na 1. mestu. Skratka, hitra vožnja je popolnoma nesmiselna.
Lešnik
# 31.10.2017 ob 19:11
Zakaj se policija v večjem obsegu ne loti pacientov, ki ti pri omejitvi vozijo tik za ritjo in jim je varnostna razdalja španska vas??
jCoob
# 31.10.2017 ob 17:15
tud jest opažam avstrijce, kako "nekritično" zapeljejo iz voznega na prehitevalni pas.. pa sem se že večkrat vprašal, če jih nemara ne učijo, da ima tisti, ki menja iz voznega na prehitevalni pas prednost? nekaj podobnega mestnim avtobusom v lj, ki imajo prednost ko speljujejo iz postaje.. so to kake tiste "male razlike" znotraj enotne EU zakonodaje?..
pa se mi zdi, da vstrijci niso edini v tem..
smojka
# 31.10.2017 ob 17:12
@čak mal noris

Gre za to, da tehnološki razvoj prehiteva človeškega. Treba bo malo upočasniti.
raintaker
# 31.10.2017 ob 16:58
Pred kratkim sem v nekaj tednih prevozil ca. 8000km po Ameriki. Seveda je bil pravi kulturni šok spet priti na naše ceste oz. voziti ob naših voznikih... Kaj sem opazil:
- pri nas po voznem pasu redko kdo vozi na +-5km/h od omejitve, ampak je veliko počasnih, ki v bistvu povzročajo lep del nestrpnosti ostalih (v ZDA pa so vsi vozili blizu omejitve in dejansko ni bilo razloga da bi koga prehitel)
- tam tudi tovornjaki vozijo 65 ali 75 mph (105/120 kmh) oz. +/- 5km/h od omejitve in s tem redko blokirajo promet... pri nas imajo pač omejitev 80 in imaš kolone po 10 tovornjakov na voznem pasu... kaj ti naši tovornjaki sploh imajo sposobnosti voziti 120?
poharc
# 31.10.2017 ob 16:51
Bo že držalo, da problem niso niti avtomobili niti toliko ceste, ampak ljudje-vozniki. Pri nas v Sloveniji enostavno polovica voznikov ni usposobljena niti vožnje z 90 km/h, kar je pa več kot 110 je pa za večino znanstvena fantastika. Zato pa skačejo na prehitevalni pas z 80-90 km/h. Pri zoženih voznih pasovih pa se vozijo, kot da imajo najmanj 40-tonskega vlačilca pod ritjo, ker sploh ne vejo, koliko je avto širok.
memento_mori
# 31.10.2017 ob 15:49
90% vseh policijskih zapisnikov se začne: "Zaradi neprilagojene hitrosti..." Blagajna prometne policije se na račun previsoke hitrosti polni kot za stavo.
wisan
# 31.10.2017 ob 15:05
Kjerkoli kaj ne štima, nekaj ni logično, je nerazumno, potem je jasno: spet enkrat so drek mešali politiki. To so ljudje, nesposobni živeti od lastnega dela, oportunisti in ritolizniki ( to ližejo višje rangiranim politikom ). Ti nepotrebneži nam dirigirajo življenje - na demokratičnih principih, da se razumemo.
Sem za ukinitev strank in vzpostavitev novega, resničnega demokratičnega življenja. To je pa tako, kjer dirigirajo tisti, ki res delajo. N.pr. Pahor to zagotovo ni, ali Janša ali,....,
dharma
# 31.10.2017 ob 14:54
Ker naše avtoceste ne omogočajo takšne hitrosti...
hepimen
# 31.10.2017 ob 21:20
Dan, ko bo v Sloveniji človek lahko od Celja do Kopra po vseh odsekih avtoceste, kjer je omejitev 130, lahko peljal ne več, ampak točno 130 po števcu (torej nekje 120-125 km/h dejanske hitrosti), je še daleč v prihodnosti.

Razni neotesani vozniki šleperjev, romunskih kombijev, mad maxi, ki verjamejo, da lahko pač zakon vzamejo v svoje roke in s 130 km/h bivakirajo na prehitevalnem pasu na prazni avtocesti, ker itak nihče ne sme peljati več, nenavsezadnje pa še kopica gradbišč, so le nekatere ovire pri tem početju.
Asfaltne dileme
link
Z avtomobili je tako kot z nogometom, politiko in seksom
4
19. november 2017 ob 07:50 "O avtomobilih vsi vemo vse in imamo o vsem tudi izdelano mnenje. Navduši me, kako hitro znajo bralci MMC-ja prepoznati bistvo sporočila neke informacije in kako dolgo lahko o tem med seboj tvorno ...
Več novic ...
Kazalo