Avtomobilnost

Poudarki

  • Nestrokovno ali nepravilno vgrajeno vetrobransko steklo bistveno zmanjša varnost potnikov v vozilu v primeru trčenja.
  • Najpogostejše poškodbe nastanejo na vetrobranskih steklih zaradi kamenčkov, ki letijo izpod koles avtomobilov.
  • Če je površina poškodbe manjša od površine kovanca za 2 evra, se bo poškodba zelo verjetno dala popraviti.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.9 od 17 glasov Ocenite to novico!
Vetrobransko steklo vpliva tudi na torzijsko ali vzvojno trdnost vozila in posledično na vozne lastnosti vozila. Foto: MMC RTV SLO
Če kamenček prileti pet centimetrov od samega roba vetrobranskega stekla, se lahko zgodi, da bo steklo počilo. Če pa kamenček prileti na sredino vetrobranskega stekla, kjer je steklo prožnejše, kjer ni naneseno blizu lepilo, pa se kamenček po navadi odbije in nastane manjša razpoka ali le okrušek. Foto: MMC RTV SLO
Tehnični vodja pri podjetju Carglass Slovenija Dejan Horvat nam je pojasnil, da v Sloveniji na leto nastane 60 tisoč škod na steklih na vozilih, ne le avtomobilih. 90 odstotkov na vetrobranskem steklu. Foto: MMC RTV SLO/RTV
Na vetrobranskem steklu so danes nameščeni ključni sistemi za varnost v vožnji. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Zaradi nestrokovne vgradnje stekla je avtomobil lahko nevaren

Reševanje posledic zime: popravilo stekla
24. april 2018 ob 06:30
Ljubljana - MMC RTV SLO

Avtomobilsko steklo ima vse pomembnejšo varnostno funkcijo. Novi avtomobili imajo na vetrobranskem steklu vgrajeno kamero, ki so "oči avtomobila", z njeno pomočjo pa delujejo številni sistemi za pomoč vozniku. Zato je še toliko pomembneje, da se kamera pravilno umeri, ko se menja vetrobransko steklo.

Nestrokovno ali nepravilno vgrajeno vetrobransko steklo bistveno zmanjša varnost potnikov v vozilu v primeru trčenja. Neodvisni strokovnjak s področja varnosti v prometu Jože Škrilec je v raziskavi, ki jo je naročilo podjetje Carglass, ki se ukvarja s popravilom in zamenjavo avtomobilskih stekel, ugotovil številne napake pri vgradnji avtomobilskih stekel. Velika večina napak se je nanašala na vgrajena vetrobranska stekla, ki so bila zamenjana predhodno, manj pa na originalno vgrajena vetrobranska stekla.

Se bo sprožila zračna blazina?
Raziskava je pokazala, da se pojavljajo napake pri že predhodno zamenjanih steklih, pa tudi pri vetrobranskih steklih prve vgradnje. Delež napak pri steklih prve vgradnje je sicer bistveno manjši kot delež napak pri vetrobranskih steklih, ki so že bila predhodno zamenjana.

Zaradi napačno vgrajenega avtomobilskega stekla je lahko varnost potnikov v vozilu bistveno zmanjšana, nepravilno vgrajeno steklo pa lahko celo vpliva na nepravilno delovanje zračne blazine v primeru trka ali prevračanja.

Tehnični vodja pri podjetju Carglass Slovenija Dejan Horvat je za oddajo Avtomobilnost pojasnil, da vetrobransko steklo poveča karoserijsko trdnost vozila za okoli 34 odstotkov: "Odvisno od velikosti stekla in avtomobila, v katerega steklo vgrajujemo."

Avtomobilska stekla vse večja in vse tanjša
Ni pa bilo vedno tako. Na začetku so v avtomobile vgrajevali kar navadna stekla. In nesreče seveda niso bile redke. Napredek v izdelavi stekel in novi materiali danes omogočajo vgrajevanje veliko večjih steklenih površin ob ohranjanju enake konstrukcijske trdnosti vozila. Zadnje ima pluse in minuse. Največji plus sta boljša preglednost in svetlejša kabina, največja minusa pa sta možnost poškodb in segrevanje kabine.

Horvat pojasnjuje, da se je v zadnjih nekaj letih površina vetrobranskega stekla povečala za okoli 30 odstotkov, hkrati pa so se v povprečju stekla stanjšala za okoli 20 odstotkov. "Res je tudi, da se stekla neprestano razvijajo in postajajo vse kompleksnejša. Naša raziskava je pokazala, da se vsako leto za 150 odstotkov poveča uporaba kamer na vetrobranskih steklih, s tem pa tudi potreba po kalibraciji oziroma umerjanju kamere na vetrobranskem steklu," pravi sogovornik.

Kaj pomeni umerjanje kamere?
Avtomobili imajo vgrajenih vse več elektronskih sistemov za pomoč vozniku, kamere so nameščene na vetrobranska stekla, vse to pa je povezano z umerjanjem kamere po menjavi stekla. Če kamere ob ponovni vgradnji vetrobranskega stekla ne umerimo pravilno, asistenčni sistemi ne bodo delovali pravilno, med drugim tudi avtomobil pred oviro ne bo sam zaviral. "Čeprav se trudimo, da izmerimo položaj stekla, preden ga odstranimo, in potem namestimo na enako mesto nazaj, če tudi je to vgrajeno na milimeter natančno, nikoli nisi 100-odstotno prepričan, da deluje, kot je prej, zato je treba kamero znova umeriti, da lahko mi mirno spimo, avtomobil pa je varen," dodaja Horvat.

Statistično gledano se vetrobransko steklo na vozilu poškoduje ali poči enkrat na šest let, pri vozilih s prečno postavljenim steklom, pri tovornjakih in avtobusih, je povprečje še manjše, tudi zato, ker na leto naredijo več kilometrov. Sprednje steklo je varnostno, sestavljeno je iz dveh plasti stekla, vmes je folija, ki ti dve stekli drži skupaj. Kadar se zgodi nesreča, poči samo zunanja plast, ki se jo da popraviti, če poškodba ni prevelika, če pa je steklo počeno od znotraj, ga je treba zamenjati. Zadnja in stranska stekla so enoslojna, kaljena. Kadar pride udarec, počijo in se razletijo. Iz varnostnih razlogov. Na primer, če z vozilom pristanemo v vodi, lahko stranska ali zadnje steklo razbijemo in se tudi na tak način rešimo iz potopljenega vozila.

Statistično gledano je možnost, da se iz poškodbe razvije večja razpoka, zelo velika. Horvat pravi, da se 90 odstotkov manjših poškodb, ki nastanejo kot posledica udarca manjših kamenčkov, v treh letih razširi v večjo poškodbo, ki je ni več mogoče popravljati in je treba vetrobransko steklo zamenjati.

Pazljivo mimo gradbišč
Največ poškodb na steklih nastane pozimi. Ceste so pozimi posute s kamenjem, ki se oprijemlje kanalov v zimskih pnevmatikah, nato pa z veliko hitrostjo letijo po zraku. Strokovnjaki za popravila stekel so zasledili tudi več poškodb na odsekih, kjer poteka gradnja ali obnova cest.

Horvat še dodaja, da je mogoče popraviti poškodbe na steklih do velikosti premera kovanca za dva evra.

Če v steklo prileti kamenček in nastane poškodba, potem priporočamo, da na mesto poškodbe nalepite poseben obliž, s katerim boste poškodbo zaščitili pred vodo in umazanijo ter omogočili lepše izvedeno popravilo.

Strokovnjaki za prihajajoče vroče dni še svetujejo, da avtomobila ne puščate na soncu. Parkirajte ga v senci ali pa vetrobransko steklo pokrijte z zaščitno folijo. Prav tako ne usmerjajte pihanja klime v vetrobransko steklo, temperaturo v avtomobilu pa znižujte postopoma.

V 113. Avtomobilnosti smo preverili, kako se pravilno popravi poškodovano vetrobransko steklo.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
polarisprox440
# 24.04.2018 ob 07:28
Carglass ja, pripeljes avto z originalnim steklom, vgrajen pa dobis nizkocenovni ponaredek. In pol oni o varnosti...
MrzlaJuha
# 24.04.2018 ob 07:03
... zato je treba kamero znova umeriti, da lahko mi mirno spimo, avtomobil pa je varen ...

Jaz v avtu ne nikoli ne spim.
nmes
# 24.04.2018 ob 08:34
svetujejo, da avtomobila ne puščate na soncu. Parkirajte ga v senci ali pa vetrobransko steklo pokrijte z zaščitno folijo. Prav tako ne usmerjajte pihanja klime v vetrobransko steklo, temperaturo v avtomobilu pa znižujte postopoma

najbolje da je v garaži in ga sploh ne uporabljam ane?
fago
# 24.04.2018 ob 08:18
Razumljivo, da se Carglass vleče za posel. Za menjavo prednjega stekla na Meganu so mi hoteli zaračunati dobrih 400€. Poklical sem nepooblaščence (ki se zelo dobro spoznajo na posel), pa so mi ga prišli za 100€ zamenjat na dom. Denar sem jim pustil pod teglcem, ker sem bil takrat v službi. Vse super že 8 let, tudi senzor za dež.
ko.renje
# 24.04.2018 ob 07:22
Predhodno zamenjana stekla? Ali samo meni to zveni čudno in nerazumljivo?
pohorjezeleno
# 24.04.2018 ob 08:10
Če imam stekla zavarovana, grem na original servis, da mi menjajo. Zakaj bi klical carglass? Uporabni so za teren, za stroje, da pridejo zamenjati. Vendar je treba paziti, ker takoj podturijo neorginalno steklo. Če se naredi luknjica v steklo, raje pustim, da pokne do konca, ne grem lepiti tako kot imajo te nadležne reklame, pook....
Mi gredo kar dlake po koncu, ko slišim to reklamo.
Malinovc
# 24.04.2018 ob 10:01
Zanimiva reklama, neargumentiran članek, katerega sem bil do sedaj vajen le na 24ur, naslov straši, a nato neki o kalibraciji kamer pfff... da se blazina ne sproži pa seveda zastrašujoč podatek, ki sploh ni razložen in trdnost karoserije je argumentirana da se spreminja zaradi proizvedbe različnih stekel v industriji, pol spet kamere, pa o soncu, nikjer pa kaj je razlika med dobro in slabo vgrajeno šipo, kr neki, zakaj ni naslov reklama za carglass, naj še povem to: da sem primoran menjati šipo, zato kupim drugo z podjetja ki ima rabljene avte in prodaja avtodele, tam mi pokažejo avto, izberem šipo dogovorim za ceno 35 eur, ni slabo, vzamejo mi jo dol in naložijo, nato pokličem carglass, ker me zanima če lahko preko njih dobim novo vinjeto, kljub temu, da začnem pogovor z, imam eno vprašanje, ženska že tipka podatke za račun in jo zanimajo moji osebni podatki in kakšna je razpoka, ko ji dopovem da že imam drugo steklo, želi za delo 120 eurov???, medtem so mi ponujali 90 eurov da mi čez dva dni zamenjajo šipo z rabljeno, torej org. , gotovo nisn edini ki ma poun kurac tega podjetja ki je pred nekaj leti prišlo od nikoder in okupirala radio z nadležnimi reklamami, kot da so izumli menjavo stekl
stomic
# 24.04.2018 ob 07:45
poznam primere iz Carglassa, da so vstavili vetrobransko steklo tako, da je voda curljala povsod noter... en prijatelj se jim je pritoževal, dokler ni šel k enmu avtomehaniku, da mu je spedenal...
Slovan65
# 24.04.2018 ob 10:09
Članek je navadna reklama za podjetje Carglas.
JohnSmith
# 24.04.2018 ob 08:41
Strokovnjaki za prihajajoče vroče dni še svetujejo, da avtomobila ne puščate na soncu. Parkirajte ga v senci ali pa vetrobransko steklo pokrijte z zaščitno folijo. Prav tako ne usmerjajte pihanja klime v vetrobransko steklo, temperaturo v avtomobilu pa znižujte postopoma.

Čemu ta paranoja? Imam svoje avte parkirane na soncu že od skoz, pa se steklu še nič ni zgodilo. Pozimi prihaja do večjih temperaturnih razlik, pa steklo tudi ne poči, če po njem ne zlivaš ravno vrele vode.
eos
# 24.04.2018 ob 07:52
Seveda je potrebno na novo kalibrirati kamere, če je steklo slabe kvalitete, drugače pa ne vidim potrebe. Kamere ne fokusirajo na steklo, drugače bi ob vsaki razpackani muhi avto čisto popiz...l :)
Mr.Mr.
# 24.04.2018 ob 09:15
...in čisto na samem koncu je še MMC podlegel s prikritimi oglasi. Ko bi vsaj bili prvi, bi še nekaj štelo, tako ste si pa samo ugled, ki ste ga še med zadnjimi imeli, pokvarili.
furs
# 24.04.2018 ob 12:21
Reklame pravijo: Carglass popravi, carglass zamenja. Torej, vse kar popravijo je potem potrebno še zamenjati.
Pastafarian
# 24.04.2018 ob 14:55
Carglass, ko ti nočejo zamenjati stekla, ker je ponaredek. Seveda tisti, ki so ga pred 2 leti oni dali noter kot original. Stran od njih, pa, če so edini v Sloveniji... Kar pa niso...
frlekin
# 24.04.2018 ob 10:31
Kaj carglass po novem kake senčnike za avtomobile dela?
gantart
# 24.04.2018 ob 08:54
vozim že 25 let, pa mi še ena šipa ni počila ... jz ne vem kej folk dela?
pohorjezeleno
# 24.04.2018 ob 08:28
Pri avtomobilu in strojih se izplača zavarovati stekla, ni tako visoka premija kot je potem škoda. Pokne pa zelo hitro steklo. Če pa je zavarovano potem pa itak pooblaščenc pri avtomobilu, druga kaj nimaš razmišljati.
Lightning
# 24.04.2018 ob 14:03
"Prav tako ne usmerjajte pihanja klime v vetrobransko steklo, temperaturo v avtomobilu pa znižujte postopoma."
Oprostite ampak kaj? xD
Jaz vedno klimo usmerim prvo v šipo in na polno, da se avto ohladi brez da me napiha kot bedaka. Pa sem prepričan, da nisem edini, ki to dela. Avto ne moreš vedno parkirat v senci ali pa nimaš časa, da bi pokrival steklo s folijo... Tule se odkriva neka nova znanost. Šipa ne bo počila od sonca ampak od kamnov, ker preveč ljudi ne upošteva varne razdalje in se zaletava v kamione polne šodra.
Moja izkušnja s Carglassom - zadeva opravljena hitro, je pa res, da dokaj šlampasto, saj v tapeti od vrat konstantno nekaj poka in šipa tud ni popolnoma fiksna (malo pleše). Cena pa je bila seveda dokaj visoka.

lp
POLDI
# 24.04.2018 ob 12:56
Carglass je med povprečnimi vozniki sinonim za nateg. Nekako tako kot Čaj Šlang od Mr. Džirla, tako da mu tudi take reklame, poleg tistih na radiu, verjetno ne bodo pomagale.
kingeston
# 24.04.2018 ob 10:59
šelebajzerstva je v sloveniji vedno več, tudi med večjimi podjetji.

folk nima denarja za prave in mojstrske servise in teži da je vse vedno ceneje, in potem je vedno najcenejši janez ki malo popoldan šraufa, ni strokovno usposobljen in se uči kar na primerih...

celotna slovenija pluje v to smer, v praktično nobeni panogi ne dobiš več mojstra za izvedbo dela, ampak samo še šelebajzerje ki ti vedno vse naredijo naspol, se lažejo glede rokov in nasploh ne znajo strokovno narediti stvari.
folk pa dandanes samo še gleda na ceno in najema izključno šelebajzerje.

podn od podna.
wisan
# 24.04.2018 ob 10:29
Če je nestrokovno zmontiran: volan, bremze, kolesa,..., a je potem tudi nevarno ali le v primeru stekla ?
Eska
# 24.04.2018 ob 09:42
Ko izračunate možnost nastanka škodnega pojava in seštejete v tem času plačane zavarovalne premije, ugotovite, da je zavarovanje dražje kot plačilo zamenjave stekla. Razen tisti, ki ji nesreča doleti že v začetku rizičnega obdobja, a bodo vseeno mirno seštevali opuščene premije zavarovanja. Kaj pa, če vam kdo namerno poškoduje?
simon-rupsi
# 24.04.2018 ob 13:00
Haha.. pravi se oglašajo.:Carglass mislim
Lešnik
# 27.04.2018 ob 22:21
Carglass je vse prej kot pojem kakovosti. Kot bi mesar izvajal zahtevno operacijo na odprtem srcu.
feminist
# 25.04.2018 ob 07:37
Carglass je najvecji srot kar jih obstaja v Sloveniji. bolje da si sam popravis sipo v garazi kot jo prepustis carglassu kjer imajo vsi zaposleni dve levi roki.

da bodo bralci dobili realno stanje in ne samo lepe besede placanega oglasa.
Mommy_Kitty
# 25.04.2018 ob 05:07
Tisti kateri še niste menjali stekla v daljšem časovnem obdobju imate izredno srečo, namreč ne rabiš vozit trdo za drugim avtom da ti kamen prileti v steklo, je mojemu prijatelju priletel kamen iz nasproti vozečega tovornjaka pa je bila šipa takoj počena.
galoper
# 24.04.2018 ob 08:52
Vetrobransko steklo mi je razpokalo na drobne koščke, med vožnjo, brez zunanjih vplivov, in ostalo celina, dokler nisem na napačnem servisu zaprl vrat avta. Takrat je razpadlo in do naslednjega ustreznega servisa so frčali drobci stekla po avtu.
SF0100
# 24.04.2018 ob 09:35
ja če folk vozi za ritjo 20cm se ne čudim, da jim pokajo šipe

sam v 20 letih nisem počil nobene, sem pa dva službena avta peljal na servis zaradi tega (pa nisem jaz počil nobene)
aaa
# 24.04.2018 ob 09:10
Pri avtomobilu in strojih se izplača zavarovati stekla, ni tako visoka premija kot je potem škoda. Pokne pa zelo hitro steklo.

Kako hitro? Meni po več kot 25 letih vožnje še ni. Kdaj se lahko pripravim?
Kazalo