Nova zračna blazina se sproži na nasprotni strani bočnega trka. Foto: ZF
Nova zračna blazina se sproži na nasprotni strani bočnega trka. Foto: ZF

Pri bočnih trkih najprej pomislimo na poškodbe, ki jih človeku povzročijo vrata avtomobila, a zaradi sil, ki nastanejo ob trku, lahko trčimo tudi ob sopotnika. Zato so pri podjetju ZF razvili novo, sredinsko zračno blazino, ki je vgrajena v sedež, a na nasprotni strani od varnostnega pasu. Njena glavna naloga je preprečiti gibanje potnikov na sprednjih sedežih proti sredini kabine ter s tem preprečiti, da bi trčila drug ob drugega.

Sredinska zračna blazina je pritrjena na ogrodje sedeža s kovinskim kablom, ki poskrbi, da ob sproženju ostane na svojem mestu ter tako prepreči nevarne premike glave in trupa. Vgrajena je v oba sprednja sedeža, pri čemer se po potrebi sproži samo tista na nasprotni strani trka.

Zaradi strožjih pravil Euro NCAP
Razvoj sredinske zračne blazine so spodbudila nova pravila združenja Euro NCAP, ki bodo začela veljati leta 2020. Varovanje potnikov ob bočnem trku bo dobilo še večjo veljavo, posvetiti pa se mu bodo morali vsi, ki bodo hoteli doseči prestižnih pet zvezdic. Poleg tega nova vrsta zračnih blazin omogoča več svobode pri zasnovi notranjosti avtomobila, pri kateri se lahko sedeži in drugi elementi po želji tudi premikajo znotraj kabine, denimo, ko bo v prihodnje krmilo prevzel avtopilot.

Dirk Schultz, odgovorni za zračne blazine pri podjetju ZF, je ob tem povedal, da so že razvili blazino, ki je nameščena v sredinski konzoli, toda vemo, da takšne konzole niso vgrajene v vse avtomobile. Nova blazina je učinkovitejša pri širšem spektru trkov in bo lahko prispevala k doseganju petih zvezdic na varnostnih preizkusih.