Bistvo alfe ni v zunanjih centimetrih, temveč v milimetrih hoda vzmeti, kotih odklona koles in kubičnih centimetrih eksplozivne zmesi, skratka, v voznih lastnostih. Foto: Boštjan Podlogar
Bistvo alfe ni v zunanjih centimetrih, temveč v milimetrih hoda vzmeti, kotih odklona koles in kubičnih centimetrih eksplozivne zmesi, skratka, v voznih lastnostih. Foto: Boštjan Podlogar
Stelvio je kljub terenski karoseriji avto za dinamične voznike, kot nalašč za podeželske ovinke. Foto: MMC RTV SLO
Še vedno govorimo o tipično Alfini kabini, z ravno prisekanim volanom, s športno dolgimi obvolanskimi prestavnimi ročicami. Foto: Boštjan Podlogar

A svojega srca alfa ne da, če se že mora ukloniti, bo vendarle ohranila pokončno glavo in svoje srce. Če se mora prilagoditi, bo to naredila na lasten način, v Alfinem stilu. Tako je tudi stelvio bolj alfa, kot pa SUV.

Še vedno govorimo o tipično Alfini kabini, z ravno prisekanim volanom, s športno dolgimi obvolanskimi prestavnimi ročicami. Ki pa jih v bistvu niti nismo prav pogosto uporabljali, saj je menjalnik dobro razumel, katero prestavo smo v danem trenutku želeli oziroma potrebovali za bliskovito pospeševanje iz ovinka. Tisto, kar bi mi najraje zamenjali, pa je enako kot v BMW-jih, ZF-ov menjalnik s štorasto ročico, ki zahteva veliko privajanja, ko bi bilo treba na hitro zmanevrirati, se mora voznik najprej zbrati in dobro razmisliti, ali je res prestavil vzvratno oziroma naprej.

Kar se kabine tiče, samo še to: v avtu je seveda športno temačno, a z občutki utesnjenosti, ki spadajo k pravim športnim avtom, ne dobite ničesar strašnega. Avto pravzaprav ponuja dovolj prostora, nobenega pomanjkanja ni, celo trem potnikom na zadnji klopi ne bo hudo. Še celo prtljažnik je spodobno velik in uporabno kockast.

Je pa vendarle v vsakem trenutku jasno, da je bistvo vsake alfe nekje drugje kot pa v centimetrih. Bistvo je v milimetrih hoda vzmeti, kotih odklona koles in kubičnih centimetrih eksplozivne zmesi, skratka, v voznih lastnostih. In v tem pogledu ni prav nobeno presenečenje, da je stelvio kljub terenski karoseriji avto za dinamične voznike, stelvio je torej za vse, ki imajo veliko raje prazne zavite ceste na podeželju, kot pa avtocestna potovanja.

In čeprav je stelvio z lahkoto opravil z blatnimi klanci, na katerih preizkusimo prav vse terence, je povsem nedvoumno, da bo stelvio veliko bolj všeč ljubiteljem asfalta kot pa tistim, ki svoj avto radi umažejo. Terenski štirikolesni pogon in elektronika za spuščanje po spolzkih klancih sta v tem pogledu zgolj privlačen bonus, ki bo prišel prav recimo v zasneženih zimskih dneh.

Ključni tehnični podatki:

Dolžina: 4,69 m
Medosna razdalja: 2,82 m
Obračalni krog: 11,7 m
Oddaljenost od tal: x cm
Koeficient zračnega upora: 0,33
Prtljažnik: 650 l
Masa: 1752 kg

2,1-litrski 4-valjni dizelski motor
Moč: 133 kW
Navor: 450 Nm
8-stopenjski samodejni menjalnik
Pogon na vsa štiri kolesa
Poraba: 6,3 l/100 km
Izpusti CO2: 150 g/km

Cena: 45.990 EUR
Cena na mesec po 5 letih, pri 15.000 km/leto: 832 EUR