"Do bendovskega delovanja imam poseben družinski odnos. Če se toliko ljudi lahko najde skupaj in lahko ustvarja glasbo, je to blagoslov, za katerega pa se je treba neprestano truditi in premagovati ovire." Foto: osebni arhiv
Utrinek s snemanja videospota za novo skladbo Kako lepo te srečati bo spet. Foto: osebni arhiv

Nisem želela biti neki produkt, ki se prodaja za komercialni uspeh. Jaz sem do glasbe iskrena, ji pripadam in ne bi zdržala pet, šest let stanja na odru in delati nečesa, kar bi mi govorili drugi.

Eva Moškon in Jan Plestenjak
Na koncertu Jana Plestenjaka leta 2012. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Eva Moškon
"Definitivno bomo posneli album, čeprav v čisto majhni izdaji. Zaradi slabe prodaje plošč te potem kar srce boli, ko vidiš škatle zgoščenk, ki v skladišču čakajo na svoj propad." Foto: Miro Majcen

Sploh ne gre za to, da bi se počutila bolje v moški družbi. Zame so pomembni medsebojni odnosi, v katerih ni prostora za hinavščino in preračunljivost.

Pri elektro-popzasedbi E.V.A, katere najopaznejša članica je tokratna sogovornica, so te dni izdali novo skladbo z naslovom Kako lepo te srečati bo spet in jo v spletni svet poslali še opremljeno z novim videospotom. Zadnji album so sicer izdali pred tremi leti, trenutno pa se tudi sami, čeprav nejevoljno, pridružujejo trendu izdajanja posameznih skladb, kar je posledica slabe prodaje plošč.

S pevko zasanjanega vokala, ki se je na medijski zemljevid zapisala takrat, ko je skupaj z Janom Plestenjakom prepevala o poti Iz pekla do raja, smo se pogovarjali o njeni glasbeni viziji, slabi izkušnji z Emo in o tem, komu jo je kljub zadržanosti do razgaljanja na fotografijah kljub vsemu uspelo sleči do spodnjih hlač.

S skupino E.V.A predstavljaš novo pesem. Bo na prihajajočem albumu ali pa ste tudi vi, kot številni drugi slovenski glasbeniki, obupali nad ustvarjanjem albumov?
Definitivno bomo posneli album, čeprav v čisto majhni izdaji. Zaradi slabe prodaje plošč te potem kar srce boli, ko vidiš škatle zgoščenk, ki v skladišču čakajo na svoj propad.

Izvajalci zadnje čase sicer izražajo zavedanje, da albumov ni vredno več delati, ampak vsi pa to želijo, to jim je še vedno ideal.


Seveda, sploh ni dvoma, da nam tovrstna oblika izdaje pomeni, kot ste dejali, ideal. Tudi ustvarjalci revij ne privolijo zgolj v spletno prebiranje revije. Ampak "stricu Googlu" bomo slej kot prej morali priznati, da je on bolj "in" (smeh).

Vaša glasba je elektronski pop, zdi se, da je, skupaj z vašim zasanjanim umirjenim vokalom, žanrsko precej sorodna glasbi, ki jo ustvarja Gušti. Te je kdaj v preteklosti morda povabil, da bi posodila glas njegovim projektom? Zdite se kot ustvarjeni za Guštijevo vokalistko.
V resnici sva že sodelovala, ampak je pesem ostala zgolj v demorazličici. To se je dogajalo prav v času sodelovanja z Janom (Plestenjakom, op. p.), takrat sta oba hkrati napisala skladbo zame. Največji hec je bil, da je Jan napisal komad Ti znaš, Gušti pa A nisi znal. Drug za drugega nista vedela (smeh). Založba se je takrat odločila, da gremo ven z Janovo pesmijo. Guštijeva še čaka na svoje rojstvo.

Zanimivo, torej sem dobila pravilno asociacijo.
Da, ko smo z zasedbo opredeljevali naše ustvarjanje, smo se zedinili, da želimo delati pop z elementi housa in funka, čeprav z zavedanjem, da ne bo lahko konkurirati "mojstrom" tega žanra. Že jaz v svojem bistvu nisem funkvokalistka, elemente teh žanrov pa vseeno vnašamo, ker nam pač "sedejo".

Kako to, da si iz statusa samostojne izvajalke prešla v delo znotraj zasedbe?
To, da sem se tako udarno pojavila na sceni zaradi dueta s Plestenjakom, je bilo ključno, da me je spoznalo širše občinstvo. Založba je zatem vztrajala z mano kot s samostojno izvajalko. Na tem mestu so se naše poti kmalu ločile, ker nismo imeli enake vizije. V bistvu sem od nekdaj bendovski tip človeka, vedno sem ustvarjala znotraj benda.
Kaj je tisto, kar ti je ljubše? Te moti izpostavljenost pri solokarieri?
Ah, saj tudi v bendu sem v resnici vedno jaz izpostavljena, saj vidite, tudi na intervjuje po navadi povabijo mene. Do bendovskega delovanja imam poseben družinski odnos. Če se toliko ljudi lahko najde skupaj in lahko ustvarja glasbo, je to blagoslov, za katerega pa se je treba neprestano truditi in premagovati ovire. Še več izzivov (smeh). Ampak je vredno. Oder je "skupaj" še bolj magičen.

Vedno si bolj sodelovala z moškimi, se z nasprotnim spolom bolje razumeš?
Ne, saj v eni zasedbi sem imela tudi sopevko, pa tudi zdaj imamo "sobendovko". Sploh ne gre za to, da bi se počutila bolje v moški družbi. Zame so pomembni medsebojni odnosi, v katerih ni prostora za hinavščino in preračunljivost.

S prijateljico Severo Gjurin še nista glasbeno sodelovali, kako to?
Sva že zapeli skupaj, nisva pa še posneli. Definitivno pa se veselim že zdaj, ko bova, če bova.

Ona je pred kratkim izdala album z eksperimentalno ambientalno glasbo. Bi se tudi sama lotila kakšnega tovrstnega "alterprojekta"?
Sem se že in definitivno se še bom.

Kakšen projekt pa bi to lahko bil?
"Glasba ne pozna meja" (smeh).

Si takrat pred leti pričakovala, kakšne bodo medijske posledice sodelovanja z Janom Plestenjakom? Vsaki privlačni ženski, ki se pojavi v radiu dvajset metrov od njega, pripisujejo romanco z znamenitim samcem iz Strunjana.
Vedno bom ponosna, da sem stala na odru slovenskega zvezdnika in odličnega glasbenika, hkrati pa sem hvaležna za dragocene izkušnje. Takrat sem komaj dohajala uspeh pesmi in medijski bum, dojela sem ga šele, ko se je evforija končno polegla. Romanco pa ustvarjate mediji (smeh).

Kakor si namigovala v dosedanjih intervjujih, si bila nad vso tisto medijsko pozornostjo precej nenavdušena?
Ne, nenavdušena sem bila predvsem zato, ker je moja tedanja založba silila v udejstvovanja pri stvareh, za katere sem jim povedala, da mi niso blizu. Založniki včasih ne razumejo izvajalcev. Razumem, da so morda videli potencial za naprej znotraj svojih smernic. Bila sem vesela, da so mi dali priložnost, a jaz sem jim želela povedati, da na tak način ne bom mogla delati naprej, in sem še danes mirna s svojo takratno pravo odločitvijo zame. Nisem želela biti neki produkt, ki se prodaja za komercialni uspeh. Jaz sem do glasbe iskrena, ji pripadam in ne bi zdržala pet, šest let stanja na odru in delati nečesa, kar bi mi govorili drugi.

Ste tudi učiteljica solopetja otrok in mladostnikov v ljubljanskem Pionirskem domu. Predstavljam si, da so to otroci, ki imajo ambicije s petjem, glede na to, da si privoščijo individualno obravnavo.


Poučevanje me osrečuje in zadovoljna sem, da lahko svoje znanje in izkušnje delim naprej. Poteka individualno, ampak ne z motivom, da so v ospredju le otroci z visokimi ambicijami, ampak da lahko vsakomur posebej prilagodim uro glede na njegove potrebe, želje in vokalne sposobnosti. Izziv so tako talenti kot tisti, ki imajo za petje slabše vokalne sposobnosti. Jasno, talentirane še bolj "matram".

Se ambicije današnjih otrok in najstnikov kaj razlikujejo? Jih veliko sanja o udeležbi na televizijskih šovih talentov?
Ambicije so različne. Nekateri med njimi to počnejo zaradi osebnega zadovoljstva in osebne sreče, nekateri si na ta način pomagajo premagovati tremo, dikcijo ali pa izboljšujejo svoj javni nastop. Spet drugi sanjajo druge sanje. Ponujena jim je možnost medsebojnega sodelovanja. Učence različnih glasbil in petja na primer povezujemo v skupine, kjer se naučijo skupnega muziciranja. Spodbujamo kreativnost in ustvarjanje avtorske glasbe.

Jih v svojih nasvetih kaj zamoriš s slabo situacijo na slovenskem glasbenem prizorišču?
Kdaj jim osvetlim kakšno problematiko, ki jih v profesionalnih vodah morda čaka, ampak to jim predstavim v smislu nasvetov. Nekateri pa so tako ali tako še premajhni za dojemanje te problematike in je ključna na primer trema, s katero sem imela tudi sama v preteklosti kopico težav.

Zdaj si tremo povsem premagala?
Premagala sem jo, ko sem dojela, za kaj se vse skupaj gre, in ko sem pretekla že veliko kilometrov ter se zavedela, da delam nekaj, s čimer ne škodujem nikomur. Odvečna pa bi se pojavila še vedno na kakšnih festivalih, kjer se ocenjuje. Imela sem slabo izkušnjo na Emi, prav v času, ko sem potem izdala pesem z Janom Plestenjakom.

Kaj se je zgodilo?
Kot otrok sem bila morda nekajkrat gostja v oddaji Pod klobukom ali kaj takšnega. Potem s tem nisem več imela stika. Z bendom smo bili potem sprejeti na Emo in takrat sem od treme "fasala" vse, še angino. Potem prideš v vsem tem na oder in začneš peti pol tona mimo. Za vrhunec me je na cedilu pustil še glas oziroma ga je vzela angina. Grozno je bilo.

Na začetku nisi imela nobenih mentorjev, ki so bili že uveljavljeni na glasbeni sceni?
Ne, in zato je bilo še malce težje. Na Emi sem se prvič znašla brez medijskih izkušenj. Zato je trema še toliko večja.

Pri tebi so vedno poudarjali tudi privlačni videz, ampak kakor gledamo videospote in vaše nastope, se ne zdi, kot bi želeli to posebej poudarjati, ne oblačiš se izzivalno, z ličenjem si zelo skromna …
Ne, nimam povečanih "jošk", tako da nisem zanimiva (smeh). Se pa zavedam, da moraš v sodobnem svetu za komercialni uspeh početi tudi te stvari.

Zagotovo te je fotograf Aleš Bravničar že povabil, da bi se fotografirala gola?
Da, ampak je bil vsakokrat zavrnjen. Je pa edini, ki me je za neko revijo slekel do spodnjih hlač (smeh). Nisem prišla v medije, da se bom razgaljala po revijah, ampak zaradi glasbe. Želim, da nam poslušalci sledijo zato, ker smo dober bend.

Nisem želela biti neki produkt, ki se prodaja za komercialni uspeh. Jaz sem do glasbe iskrena, ji pripadam in ne bi zdržala pet, šest let stanja na odru in delati nečesa, kar bi mi govorili drugi.

Sploh ne gre za to, da bi se počutila bolje v moški družbi. Zame so pomembni medsebojni odnosi, v katerih ni prostora za hinavščino in preračunljivost.

E.V.A. - Kako lepo te srečat bo spet
E.V.A. - Kako lepo te srečat bo spet