Perica Jerković, Gašper Bergant, Boštjan Gorenc - Pižama, Jernej Celec in Tadej Toš sodelujejo v pogovornem šovu Stari, umrl sem! Foto: BoBo
Perica Jerković, Gašper Bergant, Boštjan Gorenc - Pižama, Jernej Celec in Tadej Toš sodelujejo v pogovornem šovu Stari, umrl sem! Foto: BoBo
Boštjan Gorenc - Pižama
Boštjan Gorenc - Pižama 'v akciji'. Foto: BoBo
Lent
Občinstvo se je zabavalo. Foto: BoBo

Pogovorni šov z naslovom Stari, umrl sem! si je tako želelo ogledati veliko več ljudi, kot jih sprejme prizorišče.

Standupovska komedija v Sloveniji samopromocije tako očitno ne potrebuje več, je razmišljal gostitelj večernega pogovornega šova Perica Jerković: "Je pa ta večer promoviranje vsega, kar komiki smo, pa ne pride do ljudi. Ti imajo tako lahko zgrešeno predstavo o nas. Na primer, v Sloveniji imamo stand-up sceno skoraj 10 let, a ne moremo pričakovati, da bomo tako zreli kot so angleški in ameriški komiki. Težava pa je velikokrat v tem, da se komiki prilagajamo pričakovanjem publike. Tako se vedno znova vračamo na na primer žensko-moške odnose in stagniramo ali celo nazadujemo. Ravno ta dogodek bi publiki lahko pomagal razumeti komike in bi stvari premaknil naprej."

Raznovrstna družba na odru
Jerković je na lanskem pogovornem šovu z naslovom Stari, umrl sem! gostil komike iz nekdanje Jugoslavije, letos pa je k sodelovanju povabil izključno slovenske komike. Na odru so se mu pridružili Gašper Bergant, Boštjan Gorenc - Pižama, Jernej Celec in Tadej Toš: "Vsak ima svoj slog, so različno prepoznavni na različnih stopnjah kariere. Pižama je gostobeseden in literarno usmerjen, Tadej pa ima štajerski slog s kupom energije. Jernej Celec je na sceni nekaj manj časa kot jaz, a že ima nekaj izkušenj, Gašper Bergant pa je najbolj svež in njegov humor je najbolj črn. Tega na naši sceni skoraj ni bilo. On ponuja nekaj, kar je na robu."

"Če želiš honorar s štirimi ciframi, moraš na televizijo"

"Pižama, od kod tvoj vzdevek?" je Jerković začel pogovorni šov namenoma klišejsko – z vprašanjem, ki ga novinarji Boštjanu Gorencu postavljajo vedno znova. Prav novinarji in mediji so bili pomembna tema pogovornega šova. Predvsem so se dotaknili televizijskih nastopov: "TV je za nas zoprn medij, je dvorezen meč. Po eni strani želiš biti izpostavljen, po drugi strani pa televizijci od tebe zahtevajo stvari, ki niso v tvojem interesu, tam želijo, da imaš neki tempo, ti pa hočeš stvari povedati v miru," je svoj pogled na spogledovanje s televizijskimi kamerami razložil Jerković, a "če želiš honorar s štirimi ciframi, moraš na televizijo," so se strinjali komiki. Pižama pa je dodano vrednost stand up-a v primerjavi z aktualnimi televizijskimi vsebinami strnil v misel: "Še vedno je na vsakem standupovskem nastopu več vsebine kot na povprečnem predvolilnem soočenju."

Ko pade četrta stena med odrom in občinstvom
Na enournem klepetu so se komiki med drugim spominjali bolečih začetkov. "En 'joke' mi je uspel, po dveh so se smejali iz usmiljenja, potem je bilo še slabše. Saj šala je bila dobra. Publika ni bila," je pripovedoval Gašper Bergant. Gledališki igralec Tadej Toš, ki je s stand-upom začel pred desetletjem, pa je v tovrstni komediji našel tisto, kar je v gledališču najbolj pogrešal: "Nekaj najlepšega, kar se pri standupovski komediji zgodi, je, ko pade četrta stena med odrom in občinstvom, ko se zgodi komunikacija komika z občinstvom. Tega v gledališču ni. Stand-up je presenetljiv, nepredvidljiv, aktualen, išče komunikacijo z občinstvom. Je touch skin, ne touch screen. In to je tisto več, kar ponuja."

"Heklanje" in nezainteresirani gledalec

Pomemben del standupovskega nastopa je tako tudi "heklanje" ali sodelovanje občinstva, ki ni nujno posrečeno. "Publika se oglasi, da bi ti pomagala, kar velikokrat ne uspe, ali pa, da bi uničila tvoj nastop," je razlagal Gašper Bergant. Še bolj kot glasni pa so moteči obiskovalci praznih pogledov: "V dvorani je vedno vsaj en nezainteresirani gledalec in po navadi sedi v prvi vrsti," je povedal Tadej Toš, komiki so prikimali in se strinjali, da nezainteresiranega vedno zagledajo in da je zelo naporno, če ga ne moreš odmisliti. "Se je pa že zgodilo, da mi je ravno ta človek po predstavi čestital in rekel, da se v življenju še ni tako nasmejal," je dodal Toš.

Nastopi v prostorih z noži in vilicami
Komiki so se strinjali tudi, da so bolj mučni trenutki njihove kariere zabave, na katerih stand-up služi kot presenečenje večera. "Najbolj grozno je, če si nekakšno presenečenje, če ljudje ne vedo, da so prišli na stand-up," je povedal Jernej Celec, ki se "privat žurom" izogiba že od začetka. Tadej Toš je dodal: "Pomembno je, da ljudje vedo, da so prišli na stand-up in se ga veselijo. Izogibam se nastopom, kjer so v prostoru tudi vilice in noži."

Standupovskih komikov tokrat ni pregnal jedilni pribor, ampak dež, ki je po dobri uri poskrbel za hitro in predčasno praznjenje sicer do zadnjega kotička zapolnjenega prireditvenega prostora.