In še vedno smo bili v letu 1999, ko smo sete DJ-ev komajda in z veliko težavo dobili na zgoščenkah, danes pa svetovni splet z nekaj kliki ponuja (skoraj) vse. Pomislila sem, da najbrž čakamo, da velike zvezde odvrtijo kje na drugem koncu sveta in da se pripeljejo do Izole. |
S temi besedami je ekipa Fetch the Vibe še zadnjič priredila zabavo pod svojim okriljem. Ob tem ni odveč spomniti, da se je slovenska diskoteka Ambasada Gavioli pred tem dogodkom zapirala že kar nekajkrat. Na veličastni datum, prvi dan letošnjega leta, je z najavo, da se bo s "posebnim in skrivnostnim programom ter uglednimi gosti v množini poklonila svojim obiskovalcem", še zadnjič priredila veliko plesno zabavo.
V zadnjem letu je ekipa vsaj nekajkrat ponovno obudila klubsko dogajanje v diskoteki. S programom, ki se je spogledoval z mednarodnimi smernicami, je leto nedvomno do dobra zaznamovala z veliko odličnimi dogodki. Nastopili so Sven Väth, Joh Digweed, Paul van Dyk, Paul Kalkbrenner, Solomun in drugi. Dogajanje, ki je Slovenijo postavilo na zemljevid dogodkov elektronske glasbe. Priznajmo si – takšne fame in takšnega slovesa še dolgo ne bo dosegel noben slovenski klub.
Sinonim za kakovostno elektronsko glasbo
Od odprtja leta 1995 je diskoteka gostila najboljše elektronske glasbenike (niso bili le DJ-i, ampak tudi producenti) in nas z njimi ponesla v svet. O popularnosti kluba priča mnogo dejstev. Od oddaje, ki jo je imel klub (resnično "futuristična" marketinška poteza), slogana Ambasada Gavioli', ki ga je poznal vsak obiskovalec, ki je kdaj prišel tja, do izjemno izvirnih, raznolikih in umetniških letakov, pa še marsikaj bi se dalo našteti. Ambasada Gavioli je bilo nekaj časa celo gibanje, ampak bolj kot to sinonim za kakovostno elektronsko glasbo.
Žal to glasbo spremlja veliko negativnih konotacij zaradi razširjene uporabe "plesnih drog", ki pa že dolgo niso več pravilo. Uporaba alkohola je mnogo manjša kot v drugih subkulturah, ob plesiščih se ne stoji ali pogovarja, na dogodek elektronske glasbe greš plesat. Tako preprosto.
Pa ni bila le glasba. Seveda je bil tudi klub. Njegova kvadratura, visoki stropovi, kakovostno ozvočenje, ventilacija, svetlobni in drugi učinki so obiskovalcu resnično dali vtis, da imamo tudi v Sloveniji klub, kot smo jih navajeni v tujini ali celo tam ne.
Veliki finale Ambasade Gavioli
Kot smo omenili, se je veliki finale zgodil 1. januarja z velikimi pričakovanji in za visoko ceno. Nekaj vstopnic je bilo v predprodaji mogoče kupiti za 40 evrov, večina pa je za dogodek odštela 50 evrov. Na dan dogodka je organizator ponudil še 100 vstopnic.
Glede na to, da smo za mednarodne zvezde vse leto odštevali po cca 30 evrov, organizator pa jih je na ta večer omenjal v množini, smo bili 50 evrov vsekakor pripravljeni odšteti. Zlasti ker se je v primerjavi s podobnimi dogodki zdela cena sprejemljiva: na primer pri Rave on Snow (16. 12. 2017) pri sosedih Avstrijcih, kjer zgradijo plesišča na smučiščih, je bilo za najvišjo ceno 55 evrov mogoče prisluhniti številnim priljubljenim mednarodnim zvezdam (Svenu Väthu, Extrawelt, Borisu Brejchi, Benu Klocku, Felixu Kröcherju itn.).
Do zadnjega skrivnostni o nastopajočih
Čeprav s(m)o si številni imetniki vstopnic želeli izvedeti, kdo in s kom bodo organizatorji presenetili, tega ključnega momenta nismo dočakali. Niti na dan dogodka niti ob vstopu na vratih kluba. Nekoliko optimistično, če ne že naivno, je, da od obiskovalcev pričakuješ, da DJ-e prepoznajo po videzu. No, če so to zvezde kot Carl Cox, seveda.
Glasba izpred dvajsetih let
Na velikem plesišču je okoli polnoči vrtel DJ, za katerega nisem vedela, kdo je. Težek, industrijski techno, kot smo ga poslušali okoli leta 1998. Želela sem si izvedeti, kdo je. Med dvajsetimi ljudmi okoli mene niti eden ni poznal DJ-a. Naknadno sem izvedela, da je bil to Dejan Miličević, ki je v objavi na FB ob dogodku napisal: "Dragi folk, hvala, ker ste plesali na pravilni retro techno." Ne spominjam se, da bi kdo v najavi dogodka objavil, da bomo plesali na glasbo izpred dvajsetih let.
Od prvega DJ-a niti ne pričakuješ, da je največja in vsem poznana zvezda, niti tega, da vrti posebej trendi glasbo. Sklepali smo torej, da on ni eden izmed uglednih gostov. (Dejan Miličević je v zadnjih dveh letih vrtel v Sloveniji, na Hrvaškem in v Črni gori, trikrat celo v tujini). Za njim je gramofone prevzela DJ-ka. S prvim komadom je vnesla nekaj melodične svežine, a se je kmalu vrnila na pota starega ultra hardcore techna. To je bila DJ Lucca. Čehinja, ki v zadnjih dveh letih z izjemo treh obiskov Slovaške niti enkrat ni nastopila zunaj meja svoje domovine. Torej, tudi ta DJ-ka najbrž ni ena izmed napovedanih in tako težko pričakovanih zvezd.
Vrnitev v leto 1998
Pa gremo pogledat nekoliko na zgornje plesišče oz. prive. Tam se je navadno vrtela bolj umirjena, house glasba. Ko sem vstopila, sem se naenkrat znašla v letu 1998/1999. Tako stare glasbe že dolgo nisem slišala. Morebiti na kakšnih lestvicah 100 najboljših hitov zadnjih dvajsetih let. Za gramofoni zagledam nekoga, ki me spominja na Dava Manalija. DJ-a, ki je v Ambasadi redno vrtel nevem-koliko-let-nazaj. (Njegov seznam nastopov je po podatkih FB-ja izjemno skop. Torej tudi on nas najbrž samo ogreva.)
Plesišče je bilo izjemno prazno, primerno za pogovore ob strani. Čez kakšno uro ga je na gramofonih zamenjal guru slovenske house glasbe, Italijan DJ Paolo Barbato. DJ, ki je svoj sloves dejansko zgradil pri nas. Tudi on se v zadnjih letih ne ponaša z velikim mednarodnim dometom. Na njegovi uradni strani in na FB-ju je najti, da je v zadnjih dveh letih vrtel pri nas, na Hrvaškem in v Italiji. In še vedno smo bili v letu 1999, ko smo sete DJ-ev komajda in z veliko težavo dobili na zgoščenkah, danes pa svetovni splet z nekaj kliki ponuja (skoraj) vse. Pomislila sem, da najbrž čakamo, da velike zvezde odvrtijo kje na drugem koncu sveta in da se pripeljejo do Izole.
Na spodnjem plesišču je DJ Lucco zamenjal še eden, po videzu popolnoma neznani DJ. Naknadno sem ugotovila, da je to DJ Misjah. Še eden v nizu ne tistih največjih zvezd, ki jih pričakujemo. (DJ Misjah ima na Facebooku 6.000 oboževalcev, DJ Umek pa na primer 2,3 milijona.) In še vedno treska. Treska tako kot nismo več navajeni, da treska, ker je zdaj popularna drugačna elektronska glasba.
Slovenski izvozni artikel DJ Umek
Ker po petih urah nisem več mogla čakati na drugačno glasbo, sem obupala. Žal mi je, da nisem dočakala DJ Umeka, ki je bil edini izmed nastopajočih (DJ Anx in DJ Becco), vreden, da ga imenujemo kot uglednega gosta. V vseh teh letih produkcije je sledil smernicam, spreminjal svojo glasbo in se svetu priljubil že pred leti. O njegovem slovesu najbrž ni treba pisati. Je eden izmed slovenskih izvoznih artiklov.
Tako so (me) organizatorji tokrat dodobra opeharili. Petdesetak za dogodek z nenapovedano "oldies goldies" glasbo, in to po številnih dobrih in trenutno popularnih DJ-ih, na katere smo lahko letos plesali. Po razburljivi napovedi takšnega dogodka ni bilo pričakovati.
Verjamem, da so se trudili s torto, ognjemetom, go-go plesalkami in cirkusom, a to je obiskovalcem klubov še najmanj pomembno. Prišli smo plesat. In prišli smo plesat na dobro glasbo.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.
Bi moral biti naslov.
raj na to kot na balkan štanc.
Mladih nič ne vidiš, ker prekupčujejo kypto valute :)
Avtorju članka pa tole dobro ime še ne pomeni dobrega partya.....nad zvezdo večera sem bil že nekajkrat razočaran med tem ko me je nekdo ki je ogreval publiko navdušil
https://www.youtube.com/watch?v=4o4joooH
5tg
https://www.youtube.com/watch?v=UlP-L7aIbZk
https://www.youtube.com/watch?v=Te3wWy1x
LUY
In kot drugo. Z zadnjim stavkom avtorica nakazuje, da tistega večera ni bila deležna dobre glasbe. No, če bi bil sam tam, bi se mi namreč odpeljalo od dobrega starega techna, ki ga tako pogrešam(o) na današnji klubski sceni.
in žal mi je za njimi. danes nobeden ne hodi več ven, samo na telefonih gnijejo
škoda da nisem prej zvedel za ta dogodek, morda oh morda pa bi šel... zelo rad
Moram tudi priznati, da tistih parkrat, ko sem se udeležaval dogodkov z raznimi DJi iz elektronske glasbe, da je bil folk dosti bolj kulturen in normalen, kot pa na nekih rock koncertih ali pa na kmečkih veselicah. Dosti manj dosadnih pijancev, ljudje večinoma pridejo nekaj migat ob glasbi da se sprostijo. Če je kdo na drogah tudi ni bistveno moteče za ostale.
zelo bedna moralistična izjava, kako pa misliš da folgajo v življenju pridni fantki in punčke ki se doma cele dneve učijo in imajo polno rit potrdil pa nobenih prijateljev, težje dobijo službo, da punce/fanta ne omenjam kot tisti ki so boljporedkani in bolj socializirani, zadnje čase je še bolj tako (na žalost)
kako lahko nekdo spise clanek o ambasadi gavioli pa ne pozna DJev...
tole je nova raven nesposobnega porocanja...
Da ne bo pomote....nisem bil nikoli v ambasadi in kot mulc sem bil bolj v rock vodah a telih par DJev se jaz poznam...pa primerjat facebook obozevalce in na podlagi tega merit uspesnost oz prepoznavnost....
Kot je ze nekdo omenil....nek srednje solski clanek...
" Stara dobra minimal tehnaža, predensali smo cele noči. Sven Väth, Sputnik, Psiho, Crazy Lemon, Jörg Henze, Monika Kruse, Takkyu Ishino, Toni Rios, Space DJ'z, Valentino Kanzyani, Paul Van Dyk... Toliko let kasneje sta v redu tudi kak u izi trensič ali house, a prva ljubezen je ena in edina. Za elektroniko moraš imet enostavno posluh, možgane naštelane na določeno frekvenco, da ''slišiš'' to muziko."
Imam zelo lepe spomine, ko sem šel enkrat v takratni Fun Factory, ko je tam igral Kanzyani, bil sem še mladoleten in so bili še tolarji. Ostal mi je v spominu ta komad:
https://www.youtube.com/watch?v=nX1qdACR
UfA
To je najboljša glasba.
Ne glede na vaše mnenje glede otganizacije dogodka, bi lahko pokazali večje spoštovanje do DJev, ki so v svojem prime času sooblikovali gibanje elektronske glasbe. In to meriti s št. sledilcev na FB je patetično.
>E in ko DJ dvigne tempo, ko da v višjo prestavo. Mladost, norost,
>hormoni, prve ljubezni, prve substance, prvi odklopi, prva kripa, s
>katero smo se vozili na Obalo, predvsem pa dobra muža, ki jo še
>danes poslušam. Stara dobra minimal tehnaža, predensali smo cele
>noči. Sven Väth, Sputnik, Psiho, Crazy Lemon, Jörg Henze, Monika
>Kruse, Takkyu Ishino, Toni Rios, Space DJ'z, Valentino Kanzyani, Paul
>Van Dyk... Toliko let kasneje sta v redu tudi kak u izi trensič ali house,
>a prva ljubezen je ena in edina. Za elektroniko moraš imet enostavno
>posluh, možgane naštelane na določeno frekvenco, da ''slišiš'' to muziko.
>No, jaz ne slišim balkana ali metala, sicer ima pa vsak svoj okus a ne.
>Meni je najlepši del elektronike zgodba brez vokala, ambient,drive, ritem,
>tempo, set, ki ga DJ pelje skozi noč. Gavioli je bil edini košček Ibize na
>slovenskih tleh. Vrhunski nočni klub z top šit imeni elektronike, za povrhu
>še blizu morja, kar je dalo nepozabne afterje. RIP Ambasada 1995-2018
Fucking A, stari, fucking A!!! Res top komentar, brings back the memories!
včasih vse polno po lokalih in diskačih pozno noč , sedaj se zadnji lokali zapirajo vsaj do polnoči. diskačev pa sploh ni več.
verjetno je vse skupaj povezano s policijskimi akcijami in dejstvom , da ni več toliko denarja.
ampak mladina je nekje in se ga zadeva. ja se ga , če vam je prav ali ne.
Imaš zelo pomešane pojme o drogi
Narkoman ni sposoben niti na nogah stati kaj šele plesati
Od eksa še noben ni postal odvisen še manj pa agresiven od alkohola jih je bilo že veliko pretepenih in mrtvih na cestah
Kakšni komentarji.... Itak NAŠA generacija je bila najboljša, vse ostale generacije so za en penis..
Ja seveda je vaša generacija najboljša, če pa je VAŠA... Ste pač hodili v ambasado, ali pa v DC3... Kaj so pa takrat vaši starši govorili? Da ste zgubljena generacija, da samo štancate tisti tuc tuc tuc..
Pač ko začneš govorit da je bilo vaša adolescenca boljša od vseh ostalih.... si star.
Jaz sem ravno tista generacija, ko je bil internet v domeni namiznega računalnika, in si imel socializacijo strogo ločeno, ko si šel ven iz hiše, nisi bil na medmrežju. evo vidite, da sem že star?
To je zame še vedno najboljši komad vseh časov:
.. Saj ne rečem da smo bili ne vem kak vzgled da smo bili vsak vikend zunaj, ampak vseeno da mladina niti žura več ne, pa je malo zaskrbljujoče. Glavno da je fb, 5000 "prijatlov" pa nobenega kolega
Ja, no.. če pa je povsod 'nevarno'.. prepovedano.. pa še precepljenost je menda prenizka za bolezni.. ;-)
Tak sistem 'smo hoteli'.. materialističen.. avto.. obleka.. telefon.. izumetničenost..
Še sreča. da obstaja vsaj toliko zanimanja za tovrstno glasbo, da lahko še naprej obratuje vsaj K4, ki zadnji dve leti prvič v svoji zgodovini s poslovanjem vzdržuje samega sebe, brez dotacij, katerih je bil deležen cel čas svojega obstoja... In tako je edino prav!
Spletni teoretiki in kritiki so vedno pametni za programe v klubih, ko pa bi morali v resnici samo za en mesec narediti program, ki bi bil finančno vsaj na nuli, bi jih zmanjkalo...
Da ta posel ni tako lahek, so vam dokaz vsi zaprti klubi...
p.s. ...in koliko tabletk se je obrnilo v Gavioliju?
Tudi sam se delno še vedno počutim del Juge. :)
K4 v zadnjih dveh sezonah in pol ni dobila centa javnega denarja, tako da ne vem o čem pišeš.
Za Cirkus pa mi tudi ni jasno o kakih fosilih govoriš. Lani sta tam vrtela 2 didžeja s Top 100 DJ list (samo v AG več), tam redno nastopajo sicer manjša (ker je klub relativno majhen in finančno ne gre drugače skozi), a sveža imena, ki vrtijo v najboljših svetovnih klubih in na največjih festivalih: Nervo, Chuckie, John Martin, Sander van Doorn, Shermanology, Alex Gaudino, DJs From Mars, Joris Voorn, The Magician, Nora En Pure, Noisy Freaks, Wankelmut, GlowInTheDark, WolfPack, Klingande, Mihai Popoviciu, Dosem, Bella Saris, Robert Dietz, Tujamo, Tom Swoon, Sunnery James & Ryan Marciano, Clean Bandit DJ set, Julian Jordan, New_ID, Dimello, Danny Avilla, Dubvision, Sick Individuals, Omnia, Arisen Flame, Andrea Oliva, Kaiserdisco, Jennifer Cooke, Dodge & Fuski, Redondo, Loeca, Christy Million, Brina Knauss, Lumberjack, Mahmut Orhan, Bang La Decks, Moguai, Mike Vale, Matroda ...
Me zanima kdo je privlekel drogo krokodil v Izolo. Zakaj ravno v Izolo? Takih drog kot so v ambasadi v lajfu nisem videl v nobenem klubu, veselici nikjer. Policije pa od nikoder. Kako to? Tok prešmrkanega ni nikjer. Pa ne govori, da se niso pretepali v ambasadi. Tudi to sem ze slisal. Dozivel pac nisem ker ze dolgo ne hodim v to gnezdo narkomanov.
Me zanima kdo je privlekel drogo krokodil v Izolo. Zakaj ravno v Izolo? Takih drog kot so v ambasadi v lajfu nisem videl v nobenem klubu, veselici nikjer. Policije pa od nikoder. Kako to? Tok prešmrkanega ni nikjer. Pa ne govori, da se niso pretepali v ambasadi. Tudi to sem ze slisal. Dozivel pac nisem ker ze dolgo ne hodim v to gnezdo narkomanov.