Pevka na albumu znova predstavi svoje edinstvene vokalne sposobnosti, ki so rdeča nit spreminjajoče se dramaturgije posameznih skladb. Foto: EPA
Pevka na albumu znova predstavi svoje edinstvene vokalne sposobnosti, ki so rdeča nit spreminjajoče se dramaturgije posameznih skladb. Foto: EPA
Svojo oglaševalsko kampanjo je na svojevrsten način začela že s turnejo Ms. Carter Show. Foto: Frank Micelotta/Invision/AP
Odločitev o turneji pa je razglasila le nekaj ur po njenem nastopu med odmorom letošnjega Super Bowla. Foto: Reuters
Zaradi zapletov s fotografijami na Super Bowlu je pozneje prepovedala fotografske dejavnosti na njeni koncertni turneji. Foto: Reuters
Ves čas pa je prek družbenih omrežij skrbela za premišljene 'vpoglede' v njeno zasebno življenje. Foto: Instagram

"Velika skrivnost Beyoncé, ki je spremenila igro v glasbeni industriji." To je eden izmed bombastičnih naslovov ameriških medijev, ki so polni hvale o petem studijskem izdelku ljubljenke občinstva.

Nihče ji ne more očitati inovativnosti v prodaji, veliko oboževalcev pa ji lahko zameri pomanjkanje tega v novih skladbah.

Beyoncé je prepričala ljudi, da so kupili glasbo, v času, ko je ljudi zelo težko prepričati, zakaj bi ob dosegu nečesa z enim ali dvema klikoma odšteli evre za nekaj, kar je že skoraj samoumevno, da je lahko brezplačno. Brez oglaševanja je čez noč objavila 14 skladb in 17 videospotov, ki jih je skupaj z ekipo ustvarila v popolni tajnosti. In s tem sprožila odziv v verigi dogodkov.

Večina njenega občinstva sploh ni potrebovala druge informacije kot to, da je "izdala nov album" - brez kakršnih koli podatkov o vsebini. Zvestobo in promocijo je pravzaprav gradila od dne, ko je stopila na beograjski oder ob začetku turneje Ms. Carter Show (ki jo je prek Hrvaške, kjer je bil tudi MMC, vodila v druge svetovne prestolnice). Kaj je lahko boljša promocija kot nešteto recenzij s koncertom, ki vsebujejo besede: "Ampak predstavila ni nobene nove skladbe, tako še čakamo, kaj še skriva."

Rezultat impulzivnega nakupa, statusni simbol
S tem ko je album distribuirala samo prek iTunesa, je ustvarila umetno pomanjkanje, kar je album v trenutku spremenil v statusni simbol. Če je včasih veljalo, da je tudi slaba reklama dobra reklama, se je v pevkinem primeru izkazalo, da je odsotnost reklame še boljša - to so potrdili številni zapisi in objave na družbenih omrežjih (kar ni bilo nič drugega kot brezplačni oglasni prostor). In potem je tu še dejavnik presenečenja, ki pogosto vpliva na impulzivno delovanje ljudi, kar so izpostavili na spletni strani revije Slate. Čeprav Beyoncé za številne ni najboljše, kar lahko ponudi glasbena industrija danes, so se našli tisti, ki so svojih 15 ameriških dolarjev porabili kot posledico impulzivnega nakupa.

Vsi navedeni argumenti govorijo v korist Beyoncé - veliki zmagovalki igre. Spremenila je potek igre. Približala se ji je na inovativni način, ki ga ni mogoče posplošiti (z izjemo vrnitve Davida Bowieja z albumom na začetku leta). Kdor bo želel ponoviti njeno potezo, bo moral biti velika zvezda, ki že ima milijonsko bazo oboževalcev. In če bi vsi čez noč objavljali albume brez oglaševanja, bi postalo dolgočasno.

Zaslužek se kopiči
Revija Forbes je že poročala, da bi lahko bilo leto 2014 finančno najuspešnejše za pevko. To pomeni, da bo Beyoncé zaslužila več kot 87 milijonov ameriških dolarjev - toliko, kot je zaslužila do zdaj v dveh različnih letih. In hkrati bi lahko celo presegla Madonnin 125-milijonski zaslužek iz letošnjega leta. "Prepričan sem, da so v ozadju tudi že sponzorske pogodbe," je ob tem izdal podpredsednik za razvoj podjetja Music Choice Damon Williams.

Uspeh prvega para hiphopa
Nežnejši del prvega para hiphopa je tako sledil vzoru svojega moža Jay Z-ja, s katerim sta se tudi letos znašla na prvem mestu Forbesovega seznama največjih zaslužkarjev v zabavni industriji (njuno bogastvo je ocenjeno na 95 milijonov ameriških dolarjev).

Raper je namreč poleti podpisal pet milijonov ameriških dolarjev težko pogodbo s podjetjem Samsung. Korejski proizvajalec prenosnih telefonov je namreč modele Galaxy S III, Galaxy S4 in Galaxy Note II pospremil z aplikacijo, na kateri je prvi milijon kupcev dobil še brezplačni album Magna Carta Holy Grail (tri dni preden je bil na voljo drugim oboževalcem).

Vsebina brez presenečenj
A če je velika večina ameriških medijev o novem albumu Beyoncé pisala kot o "darilu" in naštevala presežke, ste lahko bili na podlagi zapisanega razočarani, ko ste sami poslušali 14 svežih skladb. Gre za mešanico elektronskega r'n'b-ja, ki je prilagojen za radijske postaje. V veliki večini zato, ker njeno produkcijsko ekipo tvorijo preverjeni mojstri uspešnic Timberland, Detail, Jerome Harmon, Pharrell Williams in Ryan Tedder. Seveda je tu še obvezno "gostovanje" njenega moža Jay Z-ja. Z rapom pa se spoprime tudi pevka sama v skladbi Haunted.

Obkrožila se je z uveljavljenimi imeni, kot so Pharell, Drake in Frank Ocean, ter z njimi posnela "superduete". Gostovanje, ki pa skrbi, da Beyoncé izpade kot "ena izmed nas", pa je skrito v izsekih, ki jih izreče njena hčerka Blue Ivy v skladbi Blue.

Skratka, če radi prisluhnete slavospevu pevkine spolne privlačnosti, uspeha in življenja na visoki nogi, je to album, s katerim se lahko poistovetite. Skozi 14 skladb se zvrsti še nekaj avdioposnetkov iz dni, ko se je pevka uveljavljala na različnih pevskih tekmovanjih, in s tem svojim oboževalcem ponudi nov skrbno premišljen vpogled v svojo intimo.

Poteza leta, in ne album leta
Brez dvoma je njen album produkcijski presežek leta, njen vokal suveren, ampak kar mu zmanjka, je dejavnik šoka, ki bi poskrbel, da bi njene skladbe postale tako pomnjenja vredne, kot so Crazy in Love, pa tudi Hello (Pretty Hurts z novega albuma zveni kot njeno nadaljevanje), Love on Top. Večinoma gre za preverjene vzorce, ki jih je pevka že predstavila na zadnjih štirih albumih (predvsem albumu 4), in če ga poslušate na nekaterih delih le z enim ušesom, se boste kmalu zalotili, kako prepevate Rihannino Pour It Up.