Osrednja 'atrakcija' dogodka je legendarni britanski dvojec Plaid, ki je na naših tleh že nastopil. Foto: Organizator
Osrednja 'atrakcija' dogodka je legendarni britanski dvojec Plaid, ki je na naših tleh že nastopil. Foto: Organizator
Maja sta New Wave Syria v samozaložbi izdala drugi album Summer, ki nadaljuje izročilo 'naredi sam' estetike, melodičnega elektropopa, distorziranih sinthov in ritemmašin. Foto: Organizator
Stashman se bp predstavil z novim live actom, podkrepljenim s sočnimi analognimi učinki in sinti. Foto: Organizator

MoTA, Muzej tranzitornih umetnosti, v sodelovanju s projektom Junij v Ljubljani predstavlja pomladno izdajo Sonica Series, s katero nadaljujejo programski sklop Festivala pomladi.

Andrew Turner in Ed Handley sestavljata Plaid, eno izmed pionirskih zasedb v sodobni elektronski glasbi, ki je krojila podobo elektronske plesne glasbe v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Plaid sta začela ustvarjati leta 1988, nekje v času, ko sta detroitska electro- in technoglasba prišla v Veliko Britanijo. Ti sta spodbudili tudi rojstvo britanske elektronske glasbe, ki je pod znamko IDM skozi devetdeseta navdihnila večji del sodobne popularne produkcije – bodisi elektronske, rockovske ali pa popglasbe.

S kultno zasedbo The Black Dog sta postavila temelje in jih nadgradila kot Plaid. V karieri sta sodelovala z številnimi glasbeniki, denimo z Björk, Red Snapper, Nicolette ter Goldfrapp in izdajala plošče pri znameniti založbi Warp in Nothing Records (založba Trenta Reznorja). Na živih nastopih večkrat sodelujeta z priznanim vizualnim umetnikom Bobom Jarocom. Skupaj so leta 2006 ustvarili DVD Greedy Baby in ga predstavili v prestižni londonski dvorani Queen Elisabeth Hall v South Bank Centru. Ta projekt, vsebinsko bogata, raznolika in dinamična avdiovizualna prostorska izkušnja, je bil leta 2007 predstavljen tudi v ljubljanskem Kinodvoru pod organizacijo Codeep.

V letz 2008 sta sodelovala pri projektu RoboVox Martina Briclja Barage, za katerega sta prispevala tudi eno skladbo. V zadnjih letih sta sodelovala z režiserjem Michaelom Ariasom pri njegovih kratkih filmih in dveh animiranih filmih (animejih) Tekkon Kinkreet in Heaven's Door, pri eni najbolj cenjenih založb sodobne elektronske glasbe Warp pa izdali plošči Scintilli (2011) in The Carp and The Seagull (2012).

Urša Golob in Rok Pezdirc pod imenom New Wave Syria delujeta od leta 2007. Analogni sintetizatorji, naredi sam filozofija in circuitbending so imeli velik vpliv na njuno ustvarjanje glasbe in širše dogajanje okrog nje. Zase pravita, da sta bližje rock'n'rollu kot pa tipični elektronski produkciji, pri ustvarjanju glasbe uporabljata raznovrstne sintetizatorje, ritemmašine in druge naprave, glasbo pa izvajata v živo. Značilnosti njune glasbe so distorzirane melodije in beati, kontrast med tihim in glasnim ter naefektirani vokali.

New Wave Syria sta v letu 2009 posnela prvi album z naslovom Hello, Yes, ki je izšel pri založbi Cheap Tunes. Album je bil dobro sprejet tako med poslušalci kot med kritiki in je bil pozneje tudi razglašen za najboljši domači album leta 2009 pri različnih medijih. Glasba z albuma Hello, Yes je tvorila tudi zvočno podobo filma Izlet (2011) Nejca Gazvode, za kar sta New Wave Syria prejela nagrado vesna za najboljšo filmsko glasbo.

Stashman je producentski psevdonim starega znanca ljubljanskega DJ podzemlja, ki je v desetih letih obrusil večino domačih italo, techno in electro pet, zadnja leta pa se dokazuje tudi na legendarni serialki pekoče elektronike Chilli Space. Dulash kot Stashman povezuje domačo knjižnico sintetiziranih zvokov in živih posnetkov v eksperimentalno in dub techno godbo, ki je obrodila tudi sodelovanje z britanskim MC-jem Brother Culture, ki svoj glas posoja kolektivu Mungos Hi-Fi.