Maraaya sta pevka/avtorica Marjetka in producent/avtor Raay, Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Maraaya sta pevka/avtorica Marjetka in producent/avtor Raay, Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Avtorja glasbe: Raay in Marjetka Vovk
Avtorja besedila: Charlie Mason in Raay
Avtorji aranžmaja: Raay, Art Hunter in Tomass Snare
Maraaya je izpeljanka iz njunih imen. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Glasbenika sta svojo glasbeno pot začela v povsem drugih vodah, najprej v zabavnoglasbenem popu s skupino Turbo Angels in pozneje v popzasedbi Tangels. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Žanrsko projekt Maraaya opredeljujeta kot "indiepop z elementi soula". Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Pesem za Emo sta ustvarila skupaj z ameriškim tekstopiscem Charlijem Masonom, ki se je med drugim podpisal pod zmagovalno pesem pretekle Evrovizije Rise Like A Phoenix. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Raay je med drugim je tudi soavtor in producent skladbe Spet/Round and round, s katero nas je Tinkara Kovač zastopala na Evroviziji na Danskem preteklo leto. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Marjetka je sicer diplomirana profesorica glasbe na Akademiji za glasbo v Ljubljani, njeno poslanstvo pa je poleg ustvarjanja glasbe tudi podajanje znanja prihajajočim generacijam. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
V glasbenem slogu, ki ga predstavljata pod novim imenom, sta se slovenski glasbeni javnosti prvič predstavila lansko jesen s skladbo Lovin’ me. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Maraaya o EMI

Oba sta stara znanca Eme. Na njej sta se predstavila že leta 2008 z zasedbo Turbo Angels, čez dve leti sta se vrnila s Tangels. Raay je bil avtor pesmi Ladadidej, ki je obstala v superfinalu tistega leta, ko je na Evrovizijo potovala Maja Keuc s pesmijo No One.

Več o izboru EMA 2015 najdete na: - uradni strani Facebooka,

- Instagramu
- in na naši interaktivni podstrani.

Do izbora bomo na MMC-ju objavili pogovore z vsemi nastopajočimi. Poleg Alye in Nena Belana ter Clemens, I.C.E. Jane Šuštaršič, so to še: Martina Majerle, Rudi Bučar in Tim Kores - Kori.

Lani je s Tinkaro Kovač tudi sam spoznal evrovizijsko kulisje, ko je kot spremljevalni vokalist in avtor nastopil v Köbenhavnu. Evrovizijsko izkušnjo - v manjšem obsegu - je ponovil lansko jesen, skupaj z Marjetko, s katero sta bila del ekipe Ule Ložar na otroški Evroviziji.

Zdaj pa prihajata na Emo sama. Več o Maraayi si lahko preberete spodaj.


Zakaj sta se odločila, da se prijavita letos? Sodelovala sta na njej že kot avtorja, kot izvajalca v dveh različnih skupinah, zdaj pa prihajata sama.
Marjetka: Zato, ker je to edini tako veliki glasbeni dogodek, ki privabi pozornost širše javnosti.
Raay: Ki ni narodno-zabavni.
Marjetka: Tako je. Je edini festival, ki ti omogoča tudi, da se v primeru zmage predstaviš Evropi, in je festival, ki sproža največ govoric. Mislim, da ne potrebuješ druge promocije, kot je nastop na Emi. Tu odloča le glasba.
Raay: Ni se ti treba se fotografirati z otroki za naslovnice revij ob izdaji singla.

Prvič bosta stala na odru sama. V preteklosti sta se predstavljala na Emi s projekti, kot so bili Turbo Angels in Tangels. Kaj bo drugače zdaj, ko sta sama?
Marjetka: Je drugače. Ampak tudi prej sva bila v projektih idejni vodji. Čutila sva največjo odgovornost. Zdaj pa predstavljava sebe in je vse v najinih rokah.

Lani sta se predstavil s singlom Lovin' Me. Koliko časa sta iskala to novo smer v glasbi?
Marjetka: Nič nisva iskala.
Raay: Našla sva. Res je, da velikokrat iščem, in kot sem že večkrat poudaril, sledim trendom, ki vladajo v komercialni glasbi. Ko je bila popularna plesna glasba, sem tam črpal, ko je bil v ospredju pop, sem črpal iz tam. Zdaj pa sva enostavno našla Marjetkin glas, ki je odstopal od trenda, ki je popularen v tem trenutku, zato sva rekla, da je še najbolj podoben popularnem alternativnem popu.

Marjetka, v oddaji NPU ste dejali, da takšen glas ne pride čez noč. Koliko je bilo vloženega dela v njegovo iskanje?
Marjetka: Vsi tisti, ki naju spremljajo že dalj časa, vedo, da ni prišel čez noč (smeh). Že dolgo časa sva na glasbenem prizorišču, toda v popu pojem že okoli deset let. Prej sem se učila operno petje. To je spoznavanje, kako lahko izraziš svoj vokal na različne načine, spremljanje trendov in učenja na popevkah, ki so ti všeč. Tako, kot poteka delo z mladimi – spontano. Veliko sem se naučila med učenjem učencev. Ko učiš njih, še rešuješ svoje težave, in imaš dvojno korist.

Na svoji strani Facebooka sta zapisala, da kdo je rekel, da slovenski jezik ni speven jezik. Kdaj bomo slišali vaš glas v avtorski skladbi zapeti v slovenščini?
Raay: Saj obstaja Lovin' Me v slovenski različici …
Marjetka: Zapojem lahko kadar koli, ker uživam, ko lahko z mojim načinom petja interpretiram slovensko besedilo. Je pa res, da sva podpisala pogodbo z italijansko založbo, in zato angleščina.
Raay: Najbolje čutiva v angleščini. In če bi začela delati slovenske različice, bi samo zato, ker bi hotela ugajati. Ampak potem ne bi bila več midva. To je takšen projekt.
Marjetka: Mislim, da je že čas, da končamo prerekanja o prepevanju v angleščini. Ta mora postati naš sekundarni jezik – enakovreden maternem jeziku -, ker ni samo v Sloveniji, ampak tudi v tujini, je jezik, s katerim se sporazumevamo. Vsi starši že otroke pri treh letih učijo angleščino, ker želijo, da bi v življenju izkoristili svoje možnosti, zato je potrebno znanje angleščine. Hkrati pa ob tem ne bo slovenščina nikoli izumrla, ker raste z nami. Je del nas. Ne razmišljam v angleščini, ampak v slovenščini. Nato pa prevajam. Ne morem se znebiti maternega jezika.

Kakšna je zgodba za slušalkami, s katerimi se ves čas fotografirata?
Marjetka: Ko sem pred leti snemala skladbe v studiu, sem se spraševala, zakaj se tako dobro počutim v studiu, ko pa pridemo na različna koncertna prizorišča, pa nikoli nimam občutka mirnosti. Ko si nadenem slušalke, pa si pričaram ta občutek.
Raay: Gre samo za občutek – z njimi uživa. S tem vzameš v zakup, da odpadejo posebne pričeske, ker so vedno na glavi slušalke. Toda pod njimi so še vedno 'in ear' slušalke. In iz dobrega počutja je nastal tudi del imidža, zato jih imam tudi jaz (smeh).

Kako drugi gledajo na vajine preobrazbe? Spoznali so vaju v obdobju turbofolka, potem je prišlo obdobje popa, zdaj nova smernica …
Marjetka: Sva čisto presenečena nad odzivom.
Raay: Ko sva začela delati, vem, da ni nastalo najino sodelovanje po ustaljenih zvokih. Ni po klasičnem komercialnem kopitu, kot znam narediti, če hočem. Nisem vedel, kako se bodo ljudje odzvali. Vem pa sem, da naju v tujini ne bodo opazili, če pripraviva kaj preverjenega. Zato tudi vedno delava tako, da ob klavirju posnameva njen vokal in šele na demoposnetek delam produkcijo. Vse je treba graditi okoli njenega vokala.
Marjetka: Velikokrat sva bila začudena, ko so naju vprašali, ali to poje slovenski izvajalec.
Raay: Smešno je bilo tudi, ko ljudje niso verjeli, da resnično tako poješ. Mislili so, da imam poseben gumb, ki transformira njen glas (smeh).
Marjetka: Meni je bilo to zabavno. Ta projekt je nastal iz zabave, ni bilo tako, da sva sedela na kavču in razmišljala, kaj bi lahko še naredila.
Raay: Midva sva že zaprla svojo "trgovino" kot izvajalca po Tangels. Potem se je uskladilo z rojstvom drugega otroka – dobila sva dodatno energijo …
Marjetka: Vedno me je obremenjevala misel, da bi bila 'front' pevka, in sem se morala psihično pripraviti, da je vsa pozornost usmerjena name.
Raay: Toda potem, ko je Lovin' Me zavrnila ena izmed slovenskih izvajalk, sem se spraševal, kdo bi lahko to dobro zapel. Potem pa sem vprašal Marjetko, kaj če bi ona. Poskusila je in zvenelo je super. Toda postavil sem ji pogoj, če želi peti: to ne bi pela kot članica skupine, ampak kot Marjetka. Pozneje se je razvilo, da sva to midva.

Raay, vi ostajate v ozadju?
Raay: Tako je. Ne pojem. (smeh) To, da je tudi producent sestavni del Maraaye, ni zgolj naša ideja, ampak tudi želja založbe. Sprva smo se igrali z mislijo Marjetke kot solistke, šele kasneje pa se jim je zdelo tako zanimivo, da imava za sabo že desetletno sodelovanje in zakon. In ker smo v času, ko so v ospredju producenti, je še sreča, da ni naslovu projekta Raay (smeh).

Marjetka, pred tremi meseci ste od blizu videli, kako poteka otroška Evrovizija, Raay vi ste evrovizijsko zakulisje spoznali s Tinkaro lani. Kaj sta se naučila?
Marjetka Otroška Evrovizija mi je dala pomembno lekcijo, ki jo bom poskušala realizirati na Emi: tam so otroci otroci. Tam ni nobenih računic, vsi so veseli, ker se lahko igrajo in izmenjujejo telefonske številke. To me je fasciniralo. Ni jim bilo pomembno, kdo je zmagal. Pomembna je bil zabava.
Raay: Mi s Tinkaro smo bili precej sproščeni, nisem čutil tekmovalnosti tisti čas, ko smo bili v dvorani. Bili smo nastanjeni v hotelu, kjer ni bilo drugih delegacij in ni bilo takšnega druženja, kot je bila na otroški Evroviziji. Naučil sem se, da so najpomembnejši ljudje, ki grejo s teboj kot delegacija. Takšno ekipo, ki smo jo sestavili s Tinkaro, bo težko ponoviti, zaradi energije, ki se je zgodila. Ko sva s Tinkaro sestavljala ekipo, je bilo na prvem mestu, da smo za vsako spremljevalno vokalistko čutili, da spada poleg z energijo.

Kakšne so želje za nastop?
Raay: Da bo nastal čim boljši posnetek nastopa (smeh).

Avtorja glasbe: Raay in Marjetka Vovk
Avtorja besedila: Charlie Mason in Raay
Avtorji aranžmaja: Raay, Art Hunter in Tomass Snare
Maraaya o EMI