Noč Modrijanov je tudi letos bila razprodana v rekordnem času. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Noč Modrijanov je tudi letos bila razprodana v rekordnem času. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Sašo Avsenik
Sašo Avsenik je razlog za hitro prodajo vstopnic Modrijanov pokomentiral z besedami: "Ljudje jih imajo radi." Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Tone Kregar
Tone Kregar pravi, da je podoben dosežek dosegljiv tudi za rokersko skupino, če jim je to v interesu. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Čuki
Potrebuješ uspeh Modrijanov vidi kot uspeh slovenske glasbe. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Modrijani
Modrijani so širšo prepoznavnost pridobili tudi na račun uspešnice Ti, moja rožica. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Vstopnice za nov veliki praznik narodno-zabavne glasbe v celjski dvorani Golovec so bile razprodane v hipu. "Noč Modrijanov 2014 je razprodana. Vstopnice so se prodajale prek sistema Eventim in so pošle v prvi minuti, zato jih ni bilo mogoče kupiti že kmalu po začetku prodaje. Čez nekaj minut se je nazaj v obtok sprostilo še nekaj vstopnic, ker jih nekateri niso pravočasno plačali. Vseeno nam je uspelo osrečiti 10.000 ljudi, ki boste z nami oba večera v Celju," je v ponedeljek sporočil pevec Modrijanov Blaž Švab.

Fenomen Modrijanov lahko spremljamo zadnja tri leta, ko zaporedoma v nekaj minutah brez kakšne koli oglaševalske kampanje - v obliki velikih plakatov ali oglasov v drugih medijih za specifični dogodek - razprodajo dva večera v dvorani Golovec. Gre za koncerta, kjer se skupini pridružijo vsi videnjši predstavniki narodno-zabavne in tudi zabavne glasbe (med drugim sta z njimi že nastopila Jan Plestenjak in Omar Naber). Poleg tega vsak konec tedna nizajo nastope po slovenskih vaseh.

"Zdi se mi spodbudno in v poduk vsem tistim, ki menijo, da je slovenska glasba zanič, neprodajna, in da ne zmore ničesar ponuditi, sploh narodno-zabavna scena. Na neki način se mi to zdi praznik slovenske glasbe na čelu z Modrijani. Glede na to, da sem sam na en način od leta 2000 vsaj delno prispeval k vzponu te glasbe, se mi to zdi še toliko bolj ljubo," je za MMC uspeh Modrijanov komentiral pevec skupine Čuki in avtor oddaje Na zdravje Jože Potrebuješ.

Odločilna kontinuirana medijska podpora
Uspeh Modrijanov pa ni ostal neopažen med drugimi slovenskimi glasbeniki. "Mislim, da je to zelo konkretni rezultat vloge narodno-zabavne glasbe v slovenskem prostoru, k čemur je v veliki meri pripomogla uredniška politika RTV Slovenija pred približno dvema mandatoma," je za MMC komentiral pevec skupine Mi2 Tone Kregar. "Želim si samo, da bo popularnost vodila k bolj kakovostni produkciji narodno-zabavne glasbe v Sloveniji," je dodal.

Ob tem je še dejal, da podobni dosežek ni nedosegljiv niti za rokersko skupino v Sloveniji - če je to njihov cilj. "Če bi si to izbral kot glavni cilj in bi užival to kontinuirano silno medijsko podporo, bi uspelo tudi kakšnemu aktualnemu slovenskemu izvajalcu rokenrola. Navsezadnje je to dokazala Siddharta z napolnitvijo bežigrajskega stadiona pred leti, kar je večji dosežek z vseh vidikov, kot sta razprodana večera Noč Modrijanov."

Posebnost obiskovalcev slovenskih koncertov
Potrebuješ je ob tem opozoril na navade obiskovalcev slovenskih koncertov in nastopov: "Opažam eno stvar že vsa leta - že od časov, ko je bil v Sloveniji najbolj popularen rock: 80 odstotkov obiskovalcev koncertov je hodilo na Šank Rock in na Čuke."

Hkrati pa se je spomnil, kako so bili Čuki pred 15. oz. 20 leti, ko so nastopali po diskotekah in največjih rokerskih prizoriščih na Primorskem, edini, ki so si upali na oder prinesti harmoniko. "Bili smo popolni eksoti. Danes ansambel, ki se delno ukvarja z zabavo, ne more izpeljati ene prireditve brez harmonike, kar je po eni strani prav," je dejal Potrebuješ.

Vseeno pa narodno-zabavna glasba nima le gorečih privržencev, vendar tudi nasprotnike. "Normalno je, da so ljudje, ki te glasbe ne bodo nikoli marali. Ne smejo pa je sovražiti. Včasih so jo nekateri prav odkrito sovražili, tudi po medijih. Spomnim se različnih komentarjev tudi na MMC-ju in po časopisih - šlo je za sovražni govor. Danes se je stanje toliko liberaliziralo, da lahko vsak posluša, kaj hoče, in ni potrebno, da mu je ob tem nerodno," je še poudaril Potrebuješ.

Kar ni uspelo Avsenikom, je Modrijanom in obratno
Ali gre za kratkoročni ali dolgoročni rezultat dela v narodno-zabavni glasbi, pa je za MMC ugotavljal Sašo Avsenik, ki na primer po Avstriji polni prizorišča, ki sprejmejo od 500 do 1.500 obiskovalcev. Oz. če nastopajo s polurnim programom z drugimi ansambli, se znajdejo tudi v dvoranah za 10.000 obiskovalcev.

"Mislim, da se vse spreminja. Zdi se mi, da je narodno-zabavna glasba skozi leta pridobivala popularnost. Po drugi strani pa, če primerjamo Avsenike in Modrijane, so imeli Avseniki v svojih najboljših letih milijonske prodaje plošč, česar Modrijani danes ne morejo doseči. Hkrati pa dosegajo druge vrste uspeh, ki ga omogoča prodaja vstopnic prek svetovnega spleta, ki ga Avseniki nekoč niso mogli. V času mojega starega očeta so se vstopnice prodajale počasneje. Možnosti so drugačne in uspeh se pokaže na različne načine,"
je poudaril Avsenik.

Vsi trije sogovorci pa so bili enotni, da je uspeh Modrijanov rezultat dobrega dela in profesionalnosti.