Tudi na ponedeljkovih grammyjih je slavila popsolistka - Taylor Swift. Foto: Reuters
Tudi na ponedeljkovih grammyjih je slavila popsolistka - Taylor Swift. Foto: Reuters
Britanski glasbeni sceni dominira še ena pop solo izvajalka - Adele. Foto: Reuters
Ena redkih skupin, ki jim je lani na Otoku uspelo prodreti v deseterico - Coldplay. Foto: Reuters

dvojce in skupine.

Še pred desetletjem so skupine, kot so Kaiser Chiefs, Snow Patrol, Razorlight, Arctic Monkeys in Oasis uživale zavidanja vredno prodajo v platinasti nakladi v času, ko je britanski rock doživljal pravi preporod. Gorillaz in Faithless so bili pri vrhu danceglasbe, Westlife pa so imeli primat med pop skupinami, se spominja Independent.

Danes je položaj obrnjen. Nova analiza tisoč najbolj prodajanih albumov lanskega leta, ki jo je izvedel britanski glasbeni regulator BPI, kaže, da se je tržni delež solo izvajalcev strmo zavihtel na kar 60 odstotkov. Edini nesolistični izvajalec med deseterico najbolj prodajanih so bili Coldplay z albumom A Head Full Of Dreams, medtem ko so peterico ob Adele in Sheeranu sestavljali še Sam Smith, Elvis Presley in Justin Bieber.

Tudi dueti, tako vseprisotni na synth pop sceni 80. let, ko so lestvicam dominirali Pet Shop Boys, Erasure in Eurythmics, so v težavah. Trend se nadaljuje tudi letos, ko na britanski lestvici Top 20 dominirajo albumi solo izvajalcev, s častnima izjemama Coldplaya in Little Mixa.

Zaton rocka
Vzpon solo izvajalcev sovpada z zatonom rocka - ta žanr je v udarnih "kitarskih" letih med 2005 in 2008 predstavljal 40 odstotkov prodanih albumov, medtem ko je pop životaril na zgolj 20 odstotkih. Lani se je pop povzpel na 34,5 odstotka tržnega deleža prodanih albumov na Otoku, s čimer je prehitel rock (33,2 odstotka).

BPI ob tem opozarja, da množično zapiranje manjših koncertnih prizorišč, na katerih so prodrle skupine, kot sta Coldplay in Arctic Monkeys, močno otežuje priložnosti za nove skupine. V Londonu se je tako v zadnjem desetletju zaprlo 40 odstotkov manjših glasbenih prizorišč. Svoja vrata zapirajo tudi dvorane v mestnih središčih, kot so Boardwalk v Sheffieldu, Princess Charlotte v Leicesterju in Cockpit v Leedsu.

"Prezgodaj je še reči, da je trenutna močna predstava popa kaj več kot zgolj ciklični odklon. BPI pa je zaskrbljen, da to aktualno usmeritev podžiga skrb vzbujajoč padec števila manjših prizorišč, na katere se še posebej zanašajo skupine, saj se v njih učijo svoje obrti in si gradijo bazo oboževalcev," je povedal za Independent BPI-jev direktor Geoff Taylor. BPI si prizadeva zaščititi manjša prizorišča pred licenčnimi omejitvami, vse višjimi najemninami in grožnjami nepremičninskih projektov.

"Nešteto je razlogov, zakaj solozvezdniki trenutno nadvladujejo skupinam, a v zadnjih letih pop nedvomno uživa še posebej plodno obdobje, kar sovpada z močno predstavo soloizvajalcev," razlaga Taylor. "Nekateri bi lahko ugibali, da TV-šovi talentov in hitra rast predvajanja glasbe v živo prek spleta promovirajo prevlado popa. Spet drugi menijo, da je internet rodil celo novo generacijo "spalničnih didžejev" in izvajalcev, za katere je večja verjetnost, da bodo glasbo ustvarjali sami."

Naslednji teden v Angliji podeljujejo glasbene nagrade brit, za najboljšo britansko skupino pa so nominirani One Direction, Foals in Years & Years, ki so pustili svoj pečat tudi na lestvicah. Ker glasbeni poslušalci vse bolj posegajo po glasbi prek spleta, skupine nimajo več zanesljivega prihodka od prodaje plošč, zato se morajo za obstoj zanašati na koncertne turneje, ki pa ob odbitku potnih in drugih stroškov za neuveljavljene skupine niso ravno zlate jame. Založbe pogosto precej lažje tržijo soloizvajalce.

"Vse je ciklično. Samo ena skupina je potrebna, da navduši vse, in rodil se bo nov trend," meni predstavnik BPI-ja.