Glasba

Poudarki

  • Somrak prava zbirka indie glasbe
  • Muse nosilci tudi na tretjem soundtracku
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,7 od 15 glasov Ocenite to novico!
Soundtrack Mlade lune je presenetil prav vse - vključno z glasbenimi kritiki, večnimi skeptiki, ki so ob tem albumu ostali brez pripomb.
Jack White s svojimi Dead Weather prispeva skladbo Rolling In On A Burning Tire.
Mrk bo premiero doživel 30. junija, glasbene pokušine s soundtracka si lahko obetamo že prej.

Sorodne novice

Dodaj v

Najbolj alter soundtrack za najbolj mainstream film

Na albumu za Mrk tudi BRMC, Bravery in Vampire Weekend
18. maj 2010 ob 19:19
Los Angeles - MMC RTV SLO

Vampire Weekend, Beck, Editors ... Sliši se kot playlista najbolj gorečega oboževalca indie glasbe, a v resnici so vsi ti največji alternativci prispevali svoje za soundtrack Somraka.

Ker ima filmska franšiza (po Somraku in Mladi luni pričakujemo že tretji del, naslovljen Mrk) številne oboževalce po vsem svetu, ki so vampirski sagi tako predani, da trzajo na vsak gib, povezan z njo, ni čudno, da gredo tudi soundtracki za med.

"Čudni" del nastopi, ko podrobneje pogledamo izvajalce na vseh treh albumih. Ne gre namreč za tipični najstniški (ciljno občinstvo Somraka) glasbeni izbor. In ne gre za tipični mainstream (kar Somrak pač je) izbor.

Somrak kot kanal za glasbeno izobraževanje množic? Kdo bi si mislil. Gre sicer za dvorezni meč, saj so številni oboževalci uporabljenih izvajalcev popolnoma razočarani, kako so se lahko "prodali" za nekaj tako "nealter", kot je Somrak.

Od Linkin Park do Thoma Yorka
A alter druščina na soundtrackih se samo še povečuje. Če so najbolj prepoznavno glasbeno podlago prvega soundtracka zagotovili še precej "popi" Paramore, so zdaj od njih prevzeli štafeto bolj kritiško priznani izvajalci iz skoraj podzemlja (vsaj kar se tiče širšega glasbenega okusa). Ti lepo dopolnjujejo bolj do "radia prijazne", udarnejše alter velikane, kot so Muse.

Pa poglejmo podrobneje. Za prvi album so pesmi poleg že omenjenih Paramore (z Decode) prispevali Muse, Linkin Park, Perry Farrell, Iron & Wine, The Black Ghosts, Collective Soul, Carter Burwell in The Blue Foundation.

Drugi album, za Mlado luno, je bil še velikopoteznejši. Na njem tako najdemo zdaj že dežurne somračneže Muse, ob njih pa še skupine Death Cab For Cutie, Band of Skulls, Thoma Yorka iz Radiohead, The Killers, Black Rebel Motorcycle Club, Ok Go, Lykke Ly, Grizzly Bear, Sea Wolf in Editorse.

Soundtrack, ki prekosi film
"Na dober dan filmski soundtracki okrepijo izkušnjo gledanja filma. V svoji najboljši izvedbi jo prekosijo," so zapisali v glasbeni recenziji albuma Mlade lune pri EW-ju. "Zadnja zvočna spremljava neizbežne sage o najstniških vampirjih, ki jo izvajajo nekateri od najbolj uveljavljenih in vzhajajočih imen v indiestratosferi, bo morda prepričala tudi najbolj zagrizene 'antisomrakovce'."

Izvajalci tu postrežejo z nekaj odličnimi skladbami (izstopajo Thom Yorke, Death Cab For Cutie in Black Rebel Motorcycle Club), a upajo ostati v mejah tistega, kar bodo od njih oboževalci pričakovali - da ne skušajo ugajati širšim množicam. Pesmi tako niso "na prvo žogo", niso "hitovsko" spevni in nimajo kakšnih pompoznih "beatov", zaradi katerih bi jih lahko obtožili prodajanja množicam.

Bombay ob boku Becka, Whita in Florence
Za tretji album, ki naj bi izšel 8. junija, podrobnosti o izvajalcih še kapljajo. Med zadnjimi, ki so jih potrdili, so ta hip vroči na indie sceni Bombay Bicycle Club (s pesmijo How Can You Swallow So Much Sleep) in sveži Battles (z The Line).

Skupini se pridružujeta že potrjenim skupinam Muse (ti bodo prispevali nosilni singel Neutron Star Collision (Love Is Forever)), Vampire Weekend (z Jonathan Low), The Dead Weather (še eden izmed stranskih projektov 'hiperproduktivnega' Jacka Whita, za Mrk so prispevali pesem Rolling In On A Burning Tire) in Florence And The Machine (s Heavy In Your Arms).

Tu so še Metric (Eclipse (All Yours)), The Bravery (Ours), Sia (My Love), Fanfarlo (Atlas), The Black Keys (Chop And Change), Beck in Bat For Lashes (Let’s Get Lost), UNKLE (Featuring The Black Angels) (With You In My Head), Eastern Conference Champions (A Million Miles An Hour), Band Of Horses (Life On Earth).

Tako rekoč vsi bodo za soundtrack prispevali na novo posnet material, ekskluzivno za tretji del vampirske sage. Izjema so (ali pa niso) Fanfarlo, ki Atlas že dalj časa izvajajo v živo, a se obenem ne pojavlja na njihovem do zdaj edinem albumu Reservoir.

V spodnjih videih nekaj bolj prepoznavnih singlov iz obeh dozdajšnjih delov Somraka.

Kaja Sajovic



K. S.
Prijavi napako
Komentarji
P_putida
# 19.05.2010 ob 17:58
še enkrat ponavljam, ne me metat v koš 'anti-resistance muse fanov':)...ker jih je dosti tam zunaj:)... meni je resistance, ponavljam, zelo dober, vsak njihov album mi je nekaj posebnega in zelo lepo se da videt, kako fantje z vsakim novim albumom napredujejo glede kvalitete same glasbe in tudi osebnostno. pa mislim, da že od vsega začetka vklučujejo veliko elementov klasične glasbe, s tem, da najbolj res na resistance. niti slučajno od njih ne pričakujem, da bo vsak njihov album enak. to je tudi zgrešeno mišlenje večine glasbenikov oziroma niso sposobni vpeljat sprememb tako, da bi ostali v osnovi še vedno oni. všeč mi je tudi to, da Mjuzovci kljub uspešnosti ohranjajo dokaj trezno glavo, niso neki vase zagledani bedaki, ki bi jim bilo težko priznat, od koga jemljejo navdih za svojo glasbo...vsaj v intervjujih dajejo tak vtis.
In če se dotaknem še teme neutron star collision...meni se zdi ta pesem kot neka 'hitra obnova' celotnega albuma resistance in mi je malo preveč vsega na kupu...smešno pa je, da zdaj, ko sem jo še nekajkrat dodatno poslušala, mi ni več tako slaba:). vem, da so izdali veliko singlov, nekatere so potem dali na nov album, druge pa ne...in tud normalno je, da kdaj pa kdaj malo kiksnejo:).
pa še eno prednost imajo - so daleč najboljši live band. kar se pa tiče Mattove solo kariere, pa močno dvomim...res je, da je on tisti, ki piše glasbo, ampak brez Chrisa in Doma pesmi ne bi zgledale tako, kot zgledajo in Muse s komerkoli drugim v skupini vrjetno ne bi obstajali:). Edino, kar pride v poštev, je, da Matt napiše glasbo za kak film...o tem pa je tud kar nekaj govora.

ok, malo sem zabluzla s temi Muse:)...fajn bi blo, če bi kaj komentirala temo, o kateri je dejansko govora:). Twilight ma super soundtrack in malo manj super režiserje ter vrjetno še najmanj super pisce scenarijev:). Čeprav zadnji del bo režiral David Slade, režiser dostih dobrih videospotov izvajalcev kot so Alphex Twin, System of a Down itd. tudi Bliss, New Born, Hyper Music in Feeling Good od Muse:)...me zanima.
popihola
# 19.05.2010 ob 16:27
soundtrack twilighta je definitivno dalec najbolsi del filma...zato sm ga tut gledala prvo uro, ker si mislis, ce je dobra muska ne more bit film slab...velika napaka:)
drugac pa zelo zanimiva debata o mjuzih- je pa res, da ce bi bil resistance ala black holes pa ostali cdji, bi pa folk reku da so ze izpeti pa zlajnani. edin prov je, da delajo nove stvari- to se za bend tazga kova tut spodob!
Nikae
# 19.05.2010 ob 15:40
ne ne sej to imas komplet prav - od njih pricakovat en vzorec izdajanja komadov je kr neki. to je pri njih dejansko čar....vsaj js vem da vsak njihov cd pricakujem z zanimanjem, da kaj bojo zdej ustvarli :) in vedno je uzitek it na njihov koncert.
powerslave
# 19.05.2010 ob 13:38
Edino kar mi je žal pri Resistancu, da so fantje še nekoliko kolebali ali naj še dajo kaj svoji fanbazi ali pa naj sledijo svojim sanjam - tako je pol albuma z hip popish komadi (v stilu New Borna, Starlighta, Time Is Running Out in Fillipa all mixed together), druga polovica je pa grandiozna zadeva tipa Exogenesis, Guiding Light, Eurasia in MK Ultra.

Meni osebno bi še bolj zmagali če bi naredili 90 minut (dolžina CDja) Exogenesisa. Ker s temi komadi so dokončno dokazali svojo superiornost. Muzika tipa Plug In Baby je superca in sede, party pa to, sam Exogenesis je pa živ dokaz, da so Muse dosti, dooosti več. Četudi majo v svoji zbirki skladb Map Of Problematique, Absolution, Stockholm Syndrome, Shrinking Universe... Oni so ustvarjeni za velike zadeve in čas je da pustijo take popish stvari za sabo in zajadrajo v to kar so si ustvarili z Resistancom.

Upam na 30 minut dolgi komad na naslednjem albumu ^^ No, alpa če Matt releasa kakšno samostojno zadevo (kar pa je malo verjetno).
powerslave
# 19.05.2010 ob 13:28
finta je da je ravno resistance nekaj kar je matt že dolgo obljubljal kot odlitek svoje duše in vizije kar se glasbe tiče. resistance je ravno obratno kot je bil black holes and revelations - tam so šli v mainstream, tam so postali really really big, reistance je zavil v smer v katero je hotel matt it - združek rock in klasične glasbe. in točno to so deliverali. nič več, nič manj.

neutron star collision je single, ki ga ni bilo na albumu. muse izdajajo tudi take single -še npr dead star alpa in your world (ki sta sicer svojčas bila dokaj skladna s tisto filozofijo in bi ju komot uvrstil na origin / absolution). takih singlov je bilo že več in so za njih trenutni navdih, nekaj kar pride, posnemajo in odide. zato jih tudi bil releasan sam in ločeno od resistanca. ker ne spada v tisto filozofijo.

samo kratek prelet njihovih izdanih skladb razkrije XY komadov, ki so krneki in jih ne bodo nikoli igrali, so pa bili trenutni navdih, se fantom zdeli zanimivi in so jih izdali. to pa še ne pomeni, da bi svoje naslednje projekte gradili na teh komadih. tega od njih niti noben ne pričakuje.

i belong to you... damn, meni je ravno tale na albumu (poleg undisclosed desires in uprising) najbolj Mjuzevski ^^, tako, old skull, ki bi ga komot poslušal v starih muse časih.

in tudi to je bistvo Mjuzov - vsak album je nekaj novega in drugačnega. Od njih pričakovat, da bodo delali 10 albumov v stilu origina alpa absolutna alpa B&R je naravnost smešno. ne bi me presenetilo, da bi z naslednjim albumom uleteli spet v neke druge glasbene sfere in smeri.
P_putida
# 19.05.2010 ob 11:50
heh;) powerslave in vsi ostali, ki ste se obesli na moj komentar...nikjer nisem rekla, da mi resistance ni všeč...s ta zadnjim albumom so muse še dodatno dokazali, da so nekaj posebnega in da iztopajo iz povprečja ostalih britanskih skupin in predvsem, da so lahko tudi zelo dobri producenti. In ta nova skladba bi bolj kot ne pasala edino na resistance, na ostale albume pa ne...pač mi ni všeč, totalno zgrešena glede aranžmaja, besedila, Mattovega načina petja, vsega...pravi kič...kljub temu, da mi ni všeč, si refrena ne morem spravit iz glave in si ga skoz pojem:)...očitno bo postal pač to 'living on the prayer' ali 'summer of 69' komad od muse:)...se zna zgodit, da ga bodo vrteli vsepovsod in vrjetno je bil to tud njihov namen. in prav nič slabega ne vidim v tem, da se jih povezuje s Queeni, to vrjetno zato, ker so tudi Queeni (predvsem Mercury) dosti navdiha našli v klasični glasbi...in jaz bi bila ponosna, če bi me primerjali z njimi:)...če bo pa njihov naslednji album v stilu Neutron Star Collision, pa ne bo ravno ok, od tega ne odstopam.
Nikae
# 19.05.2010 ob 10:45
@powerslave -- se popolnoma strinjam s tabo, je pa res da kot si reku ja Matt navdusen nad klasiko in se zdej zaradi tega zelo veliko ljudi buni, da so se poslabsali....js bom tako rekla, prvo so delali komade, s katerimi so si zagotovili prepoznavnost, sele potem so zaceli delat, tisto kar je dejansko njim vsec.

ceprav morem sama priznat, da sem kr rahlo razocarana nad zadnjic CD-jem, ker vidim prevec povezav s Queeni, primer: komad United States of Eurasia (ko ga slisim mam res obcutek, da poslusam neko verzijo queenove bohemian rhapsody), meni mi pac se vedno sedeta Absolution in Black Holes and Revelations.

in ta zadnji komad Neutron Star Collision, ni no tako grozen :) edino kar se mi je zdelo na prvi posluh, da je to dosti bolj "zivahna" verzija komada iz prejsnjega dela - ce ne drugo je malo bolj "rock" ;)
Miss_Robin
# 19.05.2010 ob 10:20
Hihi, prim00z, tnx for parental advice ;)
Verjetn je najbolj boleče povezovanje Tvajlajta in Muse - tako kot je Kaja napisala! :)
prim00z
# 19.05.2010 ob 10:11
miss robin, tudi ti si morala nekoč odkriti npr. Gunse in to tudi marsikomu mogoče ni blo všeč.
bodi bolj odrasla od nje, kar se tega tiče, oz. raje bodi vesela, da ne posluša nekega total crapa :)
prim00z
# 19.05.2010 ob 10:07
powerslave, se strinjam z vbistvu vsem.

vbistvu je vsem glasbenikom (iz lastnih izkušenj) cilj ravno to, da se prodajo, oz. da lahko živijo od svoje glasbe, pa če bodo priznali ali ne.

drugo pa je delanje glasbe,ki jo usmerjajo trendi, čemur bi jaz rekel, da si se skomercializiral.

velika razlika
Miss_Robin
# 19.05.2010 ob 10:05
@powerslave: Verjetno je odvisno od posameznika ali mu je všeč The Resistance ali ne... Mogoče res drži, kar si napisal, ampak jz jih enostavno nisem pripravljena "deliti" s 16-letno sestrično, ki jih pozna odkar je prebrala tvajlajt in je bila še v vrtcu, ko smo poslušali Absolution in vzdihuje, kako ji je Bellamy všeč... Ampak to je pač mainstream! :D
powerslave
# 19.05.2010 ob 09:52
haha, muse so izdali najboljši album zadnjih dvajset let, folk jih pa obtožuje, da so postali slabi.
poleg tega je pa bil Black Holes and Revelations parkrat prijaznejši do radio postaj... Supermassive Black Hole, Starlight, Knights Of Cydonia, Invincible, Map Of Problematique... Če se niso vrteli pri nas še ne pomeni, da so zdaj postali mainstream. Zarad novega albuma.

Nov album je glasbeni presežek Mjuzov in njihovega ustvarjanja doslej. MK Ultra, Guiding Light, Simfonija, Unnatural Selection, The Resistance... Prav vsi, ki se še ne vrtijo po postajah imajo popoln Muse prizvok, še več - za Unnatural Selection, MK Ultra bi rekel, da spominjajo na one stare Muse, še iz časov Origina in Showbiza. Medtem ko so Simfonija, Guiding Light, United States of Eurasia prav to kar je Matt zmeraj hotel - pretenciozni komadi z mnogo atmosfere in orkesterskega pridiha (nenazadnje je Matt pristaš klasične glasbe).

Dej folk, če ste spoznali Muse ob prvem tvajlajtu in pred enim letom downloadali celotno diskografijo še ne pomeni, da jih poznate in zdaj v en rog kričite, kako so se prodali in da so mainstream. LOL, newsflash - Muse razprodajajo koncerte in stadione že par let, če to ni mainstream potem pa nevem kaj je. Seveda so zdaj z par letnim zamikom nardili preboj tudi v zaostale države tipa Slovenija in zdaj so kar na1x sellouti in delajo stokrat slabšo muziko. Haha, yea right.

The Resistance je za Muse to kar je bil A night at the opera za Queen.
Tisti z malo glasbenega ozadja boste vedeli kaj to pomeni.

Watafak.
Lenny
# 19.05.2010 ob 09:25
@Salmiakki, mislim, da se jim v vsem knjigah zahvali

men so čist hudi tile OST. edino mal čudno so bli komadi razvrščeni v new moon.
tarcon_2
# 19.05.2010 ob 08:54
Kaja, fajn članek. Jst se kar strinjam z nqapisanim...pričakujem spet en zanimiv soundtrack.
Pohvalno, da se najstnikom širijo glasbena obzorja tudi v druge glasbene sfere preko teh soundtrackov. Težko je pa zdej tukaj objavit vse zanimive komade, ker vsak bi si želel kaj drugega. Sam pa pričakujem na Eclipse, kaj zanimivega od gospodiča White-a...sem kar siguren, da bo uredi, ker ponavadi kar pozitivno preseneti. Sem pa sam ravno preko teh Soundtrackov odkril Paramore in se bolj navdušil nad Editorsi in Death Cab for Cutie....
Miss_Robin
# 19.05.2010 ob 08:50
P_putida> Muse so res daleč od tistega, kar so bili... Najbolj me skrbi, da čedalje bolj postajajo bend za emo mladino!
P_putida
# 18.05.2010 ob 23:38
oh joj...kaj pa novi glavni singl za eclipse od muse? neutron star collision? groza...eno priložnost jim še dam, torej, če ne bo naslednji album vsaj toliko dober kot Black Holes and Revelation ali bolši (kot recimo vsi prvi 3 albumi), podpore od mene ne dobijo več...res, no comment.
Tina Zajc
# 18.05.2010 ob 23:37
Uuu, The Bravery bojo gor:)
Upam, da bodo dosegli pričakovanja po temle, ki je bil uporabljen v Gossip Girl:
http://www.youtube.com/watch?v=Rv2OyI0nX
EE&feature=fvst
Bluesy
# 18.05.2010 ob 22:25
Kaja pozabila si na krasno Lykke Li in Possibility iz soundtracka :P

http://www.youtube.com/watch?v=p0gand3MM
ts
eddie vedder
# 18.05.2010 ob 21:44
machete se strinjam...mogoče bi dodal še pulp fiction in pa singles...
Machete
# 18.05.2010 ob 21:10
Najboljši ost je še vedno Fear and loathing in Las Vegas ter Natural born killers.. vsaj zame..
Salmiakki
# 18.05.2010 ob 21:08
Muse grejo nujno zraven, ker so pisateljičin najljubši band. Njim se je tudi zahvalila v eni izmed knjig (mislim da v 4.) za inspiracijo.
Kazalo