Glasbenik je že več let nasprotnik fenomena
Glasbenik je že več let nasprotnik fenomena "brezplačne glasbe". Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Prince
"Naš svet je analogni, ne digitalni," je pred leti zatrjeval Prince. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
false
Svojo priložnost v začetni fazi razvoja servisov za digitalno distribucijo glasbe išče tudi Jay Z. Foto: EPA/Reuters

ečni zagovornik analognega sveta Prince je brez kakršnega koli razloga umaknil svojo glasbo z vseh servisov digitalne distribucije glasbe - razen Tidala, ki je v lasti raperskega mogotca Jay Z-ja.

"Založnik Princea je zaprosil vse servise digitalne distribucije glasbe, da odstranijo njegovo glasbo s svojih katalogov," so zapisali na Spotifyju in dodali: "Prošnji smo ugodili in upamo, da vam bomo lahko vrnili njegovo glasbo čim prej."

Odločitev Princea je prišla le nekaj dni za tem, ko je podjetje Apple izdalo svoj servis za digitalno distribucijo glasbe Apple Music, kjer skladb, kot so Kiss, Musicology, Little Red Corvette, Purple Rain itd. ne boste več našli. Prince se že vrsto let bori proti fenomenu "brezplačne glasbe", ki jo je prinesel pojav svetovnega spleta. Njegova ekipa odvetnikov je pred leti bila težko bitko s platformo YouTube in od odgovornih zahtevala, da odstranijo vso njegovo glasbo.

Na primer: leta 2007 je njegova založba Universal Music Publishing Group izsilila od YouTuba, da so umaknili videoposnetek, ki ga je objavila ponosna mama Stephanie Lenz. Na njem njen sin pleše na skladbo Let's Go Crazy. Toda pri založbi so vztrajali, da je kršila avtorske pravice. Na njegovem YouTube kanalu je tako ostala samo še skladba Breakfast Can Wait.

Leta 2010 je Prince v intervjuju za The Mirror povzročil malo nemira, ko je izjavil, da je splet mrtev. "S spletom je konec. Ne vidim razloga, zakaj bi dajal svojo glasbo na iTunes ali kamor koli drugam. Nočejo mi plačati vnaprej in potem se jezijo, zakaj ne dobijo moje glasbe," je izjavil umetnik.

Podobno sporočilo je delil leta 2011 v intervjuju za britanski Guardian. "Pred pojavom piratstva smo služili denar na svetovnem spletu. Zdaj pa nihče ne služi več razen telekomunikacijskih podjetij, Appla in Googla. Vse spominja na zlato mrzlico oz. ropanje. Ni meja. Hodim po sestankih, kjer mi govorijo, da ne razumem sveta, v katerem prevladuje boj za preživetje. Zato ne bom snemal nove glasbe."

Fenomen Tidala
Na podlagi omenjenih izjav tudi ni nič presenetljivega, da Prince ni odstranil svoje glasbe tudi s Tidala. Servis za digitalno distribucijo glasbe, ki je v lasti Jay Z-ja, glasbenikom ta hip izplačuje največje deleže. Posamezni izvajalec na Tidalu prejme 75-odstotni delež od prodaje, na Apple Musicu 71,5-odstotni delež in na Spotfyju 70-odstotni delež.

Tidal tako morda postaja počasi ena zgodba o uspehu glasbenega mogotca Jay Z-ja. Na začetku leta je namreč hiphoper, ki je včasih uspešno vodil svojo založbo Roc-A-Fella Records, kupil servis za digitalno distribucijo glasbe Aspiro. Po "preznamčenju" je zbral podporo izvajalcev, kot so Usher, Madonna, Rihanna, Beyoncé in Kanye West. In postavil ceno za mesečno naročnino na 11,99 evra.

Toda njegova "plemenita" poteza, da reši glasbeno industrijo izpod krempljev ekonomije "streamanja" in si hkrati pridobi še bogastvo zase, se ni začela najbolje. Njegova zadnja rešilna bilka so prav izvajalci, ki bodo svojo glasbo ponujali le na njegovem servisu.