Arcade Fire so se za čas promocije albuma preimenovali v The Reflektors. Foto: Založba
Arcade Fire so se za čas promocije albuma preimenovali v The Reflektors. Foto: Založba

Reflektor je dvojni album, ki sta ga producenta James Murphy (nekdanji vodja kolektiva LCD Soundsystem) in stari znanec zasedbe Markus Dravs raztegnila - pravzaprav skrčila, uporabnega materiala je bilo menda ogromno - na zajetnih 85 minut in 16 sekund.

Če se vam zdi, da ste že ob prvem poslušanju zaznali pridih Karibov, se ne motite: montrealsko zasedbo je poleg drugih vplivov navdihovala haitijska glasba rara - ne po naključju, saj se je osrednja članica skupine in žena pevca Wina Butlerja Regine Chassagne rodila na Haitiju.

V svojo rodno deželo je Regine Butlerja, s katerim sta spomladi dobila prvorojenca, prvič odpeljala pred kratkim in, kot je povedal Win, potovanje je usodno spremenilo njegov pogled na svet in razmišljanje o njem. Tako se je v novo glasbo zasedbe prikradla rara, pa tudi jamajški vplivi, saj so album deloma posneli na Jamajki, večinoma pa v Louisiani, v zapuščenem dvorcu z imenom Trident, ki ga je pred dobrimi 30 leti zgradil ekscentrični Jamajčan.

Za besedila je Win Butler (del številčne zasedbe je tudi njegov brat Will) navdih črpal iz svojega najljubšega filma Črni Orfej (1959), še posebej pa sta ga pritegnili temačni tematiki osamljenosti in smrti. Pomembno je nanj vplival tudi Kierkegaardov esej Sodobnost, v katerem je danski filozof že sredi 19. stoletja razmišljal o pogubni moči tiska in odtujenosti, tako značilnih tudi za našo sodobnost, a seveda izjemno potenciranih.

Že nekaj mesecev pred izidom je napetost stopnjevala gverilska promocijska kampanja - najprej so se po zidovih mest po svetu začeli pojavljati logotipi z besedo reflektor. Tudi datum izida albuma so AF razkrili zelo nepompozno, v odgovoru naključnemu oboževalcu na Twitterju.

Prvi singel Reflektor je luč sveta ugledal na začetku septembra, konec istega meseca je zasedba v oddaji Saturday Night Live predstavila še tri nove pesmi. Prejšnji teden je bil objavljen video AfterLife z odlomki iz Črnega Orfeja, nato pa so na spletu ponudili v poslušanje še celoten album, prav tako opremljen s prizori iz Butlerjevega priljubljenega filma.

Prve kritike albuma so večinoma odlične, pri "indiebibliji" Pitchfork se je album, katerega naslovnico krasita Rodinova Orfej in Evridika, z oceno 9,2 že uvrstil na seznam najboljše nove glasbe, ki jo je mogoče slišati ta hip. Zapisali so, da gre za "album, ki si upa biti veličasten, in mu to celo uspe".