Skodelica v obliki kozjega roga je obnorela (hipsterski) svet. Foto: Kickstarter
Skodelica v obliki kozjega roga je obnorela (hipsterski) svet. Foto: Kickstarter
Ustvarjalci ne skrivajo, da merijo na t. i. hipstersko populacijo. Foto: Kickstarter
Kava za na pot. Foto: Kickstarter

Mnenja se krešejo - med drugim je bilo precej napeto na to temo tudi v nedavnem Spetku, v katerem je voditelj Miha Šalehar gladko izjavil, da ob pogledu na goat mug ne ve, ali naj se prikloni ali "nekomu prisoli klofuto".

A dejstvo je, da je ekipama oblikovalskega studia Desnahemisfera in marketinškega podjetja Equa s svojo prenosljivo skodelico za kavo v obliki kozjega roga na najbolj znani spletni platformi za javno zbiranje sredstev uspelo zbrati kar 458.071 dolarjev, ki jih je prispevalo 10.617 podpornikov, s čimer je goat mug postal drugi najuspešnejši slovenski projekt na Kickstarterju. Pred njimi je le projekt pametnega kolesa Flykly, ki je lani zbral 700.000 dolarjev. Nedvomno izjemen uspeh za izdelek, ki si je za cilj postavil 25.000 zbranih dolarjev, kot jih potrebujejo za zagon.

Uporabna in vizualno privlačna
Ekipa pod vodstvom mladega ekonomista Anžeta Miklavca, ki je idejo začela razvijati že pred dvema letoma, je goat mug zasnovala premišljeno, pri čemer se je opirala na zgodbo o prvem pastirju in prvi skodelici, ki jo je uporabljal za kavo, tako da po Miklavčevih besedah sploh ne gre za nekakšno revolucionarno prenosno skodelico za kavo, ampak za "prenosno skodelico, kot bi morale biti videti vse".

Ideja je, da bi ljudje počasi opustili neekološke papirnate skodelice za prenosno kavo in se raje preusmerili v eko plastične skodelice za večkratno uporabo, ki pa so v primeru goat muga še tako vizualno privlačne, da jih uporabniki lahko kar oprtajo čez ramo ali torbico s pomočjo priloženega usnjenega paščka.

100-odstotno vodotesna skodelica brez škodljivega BPA-ja je opremljena z usnjenim držalom, ki se lahko preprosto spremeni v podstavek, Miklavc pa ne skriva, da merijo na točno določeni trg (ameriški, kjer je kultura "kav za po poti" že močno razvita) in točno določeni družbeni segment (da, hipsterje). Ali, kot je v svoji oddaji dejal Šalehar, ki je težko skrival sarkazem: "Kar je bila za pankerje knofl'ca, je goat mug za hipsterje."

"Svet potrebuje izdelke z dušo"
"Svet potrebuje dober dizajn in izdelke z dušo," pa si uspeh goat muga razlaga Miklavc, ki pravi, da so hipsterji pravzaprav zelo zahtevni potrošniki in da si šteje v poseben uspeh, da jih je osvojil. "Res, nismo delali za široko populacijo, ampak za nišno, hipsterje, če želite. Ker cenijo dober dizajn in cenijo dobro kavo," pravi mladi podjetnik, ki je prepričan, da je hipster zahteven potrošnik, ki "se ga ne da prinesti naokrog". "Resno? V rokah držim plastičen rog za kavo," pa mu ni ostal dolžan Šalehar.

Goat mug naj bi začeli proizvajati še ta mesec, na svetovna tržišča pa naj bi prišel na začetku marca. Za kozjo skodelico/modni dodatek boste odšteli 25 dolarjev.

GOAT STORY from MyEQUA on Vimeo.