Lara Bohinc je navdih za kolekcijo stolov Since The World is Round, tako kot pri oblikovanju nakita, črpala v vesolju, pri čemer je poskušala posnemati linije in oblike gravitacijsko ukrivljenih krožnic planetov in lune. Foto: Bohinc Studio
Lara Bohinc je navdih za kolekcijo stolov Since The World is Round, tako kot pri oblikovanju nakita, črpala v vesolju, pri čemer je poskušala posnemati linije in oblike gravitacijsko ukrivljenih krožnic planetov in lune. Foto: Bohinc Studio
Pri kolekciji keramičnih vaz Fortress se je poigravala s heksagonalnim geometrijskim elementom. Foto: Bohinc Studio
Elegantna in igriva oblika konzole Celeste iz jekla in medenine tvori zanimiv kontrast vibrantno zeleni barvi verdigris , ki nastane v postopku oksidacije bakra. Foto: Bohinc Studio
Lara je oblikovalka objektov za telo in dom. Vedno uporablja le najbolj izbrane materiale, ki pri oblikovanju zahtevajo veliko znanja. Njeni izdelki so elegantni, morda nekoliko hladni, kot vesolje, ki je njen neskončen vir navdiha. Foto: Bohinc Studio
Z ustanovitvijo nove znamke Bohinc Studio je sledilo tudi odprje novega razstavnega prostora v Londonu. Foto: Bohinc Studio
Prvo svetilo, ki ga je oblikovala Lara, je Colision, pri katerem je dekonstruirala preprosto obliko krogle. Foto: Bohinc Studio
Tudi pri stolu Celest se je igrala s kontrastom oblik, materialov in teksture. Foto: Bohinc Studio
Polkrožna oblika ročajev stola Lunar (Since the World is Round) ponazarjata dva polmeseca, manjše hrbtno naslonjalo pa luno, ki kroži okoli planeta po svoji navidezni krožnici. Foto: Bohinc Studio
Stol Solar (Since the World is Round) ima nesimetričen okvir, v spodnjem delu zaobljen na notranjo stran, ki ponazarja sončni vzhod in zahod. Foto: Bohinc Studio
Statično najbolj zanimiv je stol Orbit (Since the World is Round), ki ima spredaj dve nogici in zadaj eno, naslonjalo in sedišče pa povezujeta ovalna ročaja, znova prispodoba za luno in njeno potovanje po navidezni krožnici. Foto: Bohinc Studio

Stoli Lunar, Solar in Orbit iz kolekcije Since the World is Round (Ker je svet okrogel), ki jih je oblikovala za londonsko galerijo Matter of Stuff, so plod študije linij in oblik gravitacijsko ukrivljenih krožnic planetov in lune, pri čemer se je poigravala s kontrasti oblik, materialov in tekstila (sodelovala je z uveljavljenim podjetjem za tekstil Kvadrat).

Skoraj neverjetno se zdi, da je Lara Bohinc, ki je nase svetovno javnost kot izjemna oblikovalka nakita opozorila pred 20 leti, v svet industrijskega oblikovanja vstopila šele pred štirimi leti. In še to bolj po naključju (če ta sploh obstajajo), ko je na pobudo revije Wallpaper* sodelovala s prestižnim podjetjem Lapicida, specializiranim za obdelavo kamna.

V tem kratkem času je svoj portfolio na področju oblikovanja luksuznih predmetov za prostor in pohištva razširila do te mere, da je morala oblikovati novo znamko Bohinc Studio, nakit še vedno oblikuje pod imenom Lara Bohinc. Po Lapicidi je sledilo izjemno uspešno sodelovanje s švedskim kraljevim podjetjem Skultuna, za katero je oblikovala svečnike in dodatke za pisalno mizo. Nato pa se je lani, prvič kot Bohinc Studio, predstavila ob robu pohištvenega sejma Salone del Mobile v Milanu Fuori Salone, kjer je navdušila s keramičnimi vazami Fortress in kolekcijo svetil Collision. Letos pa, kot rečeno, s svojo prvo kolekcijo stolov.


V zadnjih dveh letih, od intervjuja za MMC, se vam je zgodilo veliko sprememb. Katera je bila najbolj prelomna?
Zadnja kolekcija stolov, konzole, keramične vaze.

Sem mislila, da boste omenili svoje novo podjetje Bohinc Studio?
Aha, saj to je pa že nekaj časa … od leta 2016.

Saj pravim, minili sta že dve leti, kakšna je njegova zasnova?
Primarno je namenjen prostostoječim objektom v prostoru, znotraj tega pa razdeljen na manjše proizvode, kot so vaze, škatle, svečniki; malo večje kose, ki so lahko omejene ali neomejene izdaje, kot so mize in stoli, tretji segment pa so galerijski ali javni objekti, kot je klop.

Pomenljiva se mi je zdela vaša izjava, da medije zelo zanima, katere kose nakita 'izbere pevka Rihanna, manj pa, kdo kupi marmorne mize, ki so neprimerno dražje kot nakit'. Naj vas izzovem – kdo je kupil vašo marmorno mizo?
Veliko ljudi, ki kupi te kose, jih kupi prek svojega notranjega oblikovalca, tako da pogosto niti ne veš, kdo je končni kupec. Včasih pa moram tudi sama obljubiti, da ne bom izdala tega podatka, saj gre za zelo pomembne zbiratelje.

Letos ste znova razstavljali v Milanu. Opazite kakšno razliko pri odzivu medijev, ko ustvarjate predmete za dom ali pa nakit?
Nakit se nosi z oblekami na telesu in je torej del mode, ki je veliko bolj populističen del oblikovanja kot recimo pohištvo. Pohištveni sejmi so veliko večji, več je obiskovalcev, več razstavljavcev, tudi časovno so daljši.

Se vam zdi, da industrijske oblikovalce v tem pogledu jemljejo 'bolj resno'?
Res je bolj resno, tudi oblikovalci imajo radi kakšna predavanja, česar v modi nikoli ni, tam je pomemben videz. Pri oblikovanju in arhitekturi pa se pogovarjajo o težavah in njihovi razrešitvi, kar se v modi sploh ne omenja. Razlika je precejšnja. Morda je res bolj resno, kot ste omenili sami.

V Milanu ste se lani predstavili s kolekcijo svetil Collision. Kakšen je bil odziv?
Zelo pozitiven. Pri svetilu sem poskusila razcepiti čiste geometrijske forme krogle in jo zamakniti, dekonstruirati to preprosto obliko. Razstavljala sem tudi keramične vaze Fortress Castle, pri katerih je prav tako poudarek na dekonstrukciji, a tokrat heksagonalne oblike.

Pravijo, da je med vsemi kosi najteže izdelati stol, ga je težko tudi oblikovati?
Ha ha, res je, tokrat sem prvič oblikovala stol in se mi ni zdelo težko. Težko je morda oblikovati ergonomski stol, saj morajo biti izpolnjeni vsi parametri, kot so, da se na njem super sedi, da si pozoren na oporo hrbtenici. Vendar pa moja naloga ni bila, da oblikujem najboljši ergonomski stol. Hotela sem oblikovati stol, ki mi bo stilistično zanimiv, a bo še vedno udoben, kar tudi je, zato mi ni bilo tako težko.

V enem letu ste oblikovali ne enega, ampak kar štiri stole, trije so iz kolekcije Since The World is Round. Stoli v sebi nosijo neko višjo eleganco. Oblikovali ste jih za londonsko galerijo Matter of Stuff, ki veliko pozornosti posveča raziskovanju sodobnega oblikovanja? Kako je potekala študija primera?
Zanimal me je predvsem kontrast med tem, da lahko nekaj deluje zelo težko, kot sta napihnjeno sedišče in naslon stola, in nekaj, kar deluje zelo lahkotno, kot je tanka železna konstrukcija. Vseskozi je bila vprašljiva stabilnost, zato smo morali stole kar nekajkrat preizkusiti. Glede na to, da so izjemno statičen izdelek, smo morali kovino tanjšati, da smo ujeli ta element lahkosti.

Z vidika ravnotežja je izjemni zanimiv stol Orbit, ki ima spredaj dve nogici in eno zadaj. Kako ste rešili to statično težavo?
Kovinske palice, iz katerih je izdelan stol, so polne, torej niso votle in so zato težke. Čeprav stol daje videz lahkosti, je kar težek. Ima tam do deset, petnajst kilogramov, odvisno od modela.

Stolom dajejo eleganco zaobljene oblike, navdih zanje ste znova iskali v sebi tako ljubem vesolju, kljub temu pa ste se odločili, da konstrukcija stola, ki je iz galvaniziranega jekla, ostane vidna. Zakaj?
Čeprav je stol kovinski, sem hotela ohraniti videz lahkotnosti, ki bo hkrati udobna. Poudarek je bil na napihnjenih sediščih, ki te vabijo k temu, da se na njih usedeš, hkrati pa je vse okoli njih minimalno. Na neki način sem jih hotela oblikovati kot kakšen čisto preprost prstan s kabošonskim kamnom na sredini.

Vsa ta leta ostajate zvesti črpanju navdiha v vesolju, katero nebesno telo ali pojav bi si najraje pogledali od blizu?
Severni sij.

Jeklena lepotilna mizica oziroma konzola Celest (nebeška) ima površino, stranico in predalnik obarvane s sveže modro barvo verdigris, ki je posledica postopka obdelave bakra. Kako ste prišli na to idejo?
Hotela sem delati s kovino, ki pa, znova, ne bi dajala videz težkosti. Prav tako sem hotela vpeljati barvo, ki je bila že prisotna na stolih.

Znani ste po uporabi luksuznih materialov, kako težko pa je dobiti obrtnike?
Hja, to ni najlaže. Ne moreš jih najti kar prek Googla ali telefonskega imenika, saj jih dosti ni na seznamih, zato jih je kar težko najti.

Kje se izdeluje vaše pohištvo?
V Italiji. Stoli, keramika in svetila, vse je izdelano v Italiji.

Italijani še vedno ostajajo najboljši obrtniki?
Za zdaj, da.

Pravite, da mora vsak oblikovalec uvajati novosti. Kaj pripravljate?
Trenutno oblikujem nove kose za London Design Festival, ki bo septembra, in za PAD, ki bo oktobra. Na PAD-u bom oblikovala svetila za galerijo FUMI, na LDF-ju pa kovinske mize.

Kdo so naročniki teh kosov?
Mislite zato, ker so tako dragi?

Pa niti ne, bolj zato, ker so tako posebni, če ne drugega, za njih potrebuješ veliko prostora.
Zame je trenutno najbolj zanimiv ameriški trg.

Že razmišljate o skoku 'čez lužo'?
Tudi tam potekajo pogovori, da (smeh).

Zdi se mi, da v ZDA doživljajo nekakšno renesanso industrijskega oblikovanja. Zelo so zavzeti.
Všeč mi je, kar delajo, všeč mi je njihov stil. Tudi meni se zdi, da doživljajo neke vrste renesanso, da. So malo drugačni od preostalega sveta.

katja.stok@rtvslo.si