Lepota bivanja
Lara Bohinc je navdih za kolekcijo stolov Since The World is Round, tako kot pri oblikovanju nakita, črpala v vesolju, pri čemer je poskušala posnemati linije in oblike gravitacijsko ukrivljenih krožnic planetov in lune. Foto: Bohinc Studio
Pri kolekciji keramičnih vaz Fortress se je poigravala s heksagonalnim geometrijskim elementom. Foto: Bohinc Studio
Elegantna in igriva oblika konzole Celeste iz jekla in medenine tvori zanimiv kontrast vibrantno zeleni barvi verdigris , ki nastane v postopku oksidacije bakra. Foto: Bohinc Studio
Lara je oblikovalka objektov za telo in dom. Vedno uporablja le najbolj izbrane materiale, ki pri oblikovanju zahtevajo veliko znanja. Njeni izdelki so elegantni, morda nekoliko hladni, kot vesolje, ki je njen neskončen vir navdiha. Foto: Bohinc Studio
Z ustanovitvijo nove znamke Bohinc Studio je sledilo tudi odprje novega razstavnega prostora v Londonu. Foto: Bohinc Studio
Prvo svetilo, ki ga je oblikovala Lara, je Colision, pri katerem je dekonstruirala preprosto obliko krogle. Foto: Bohinc Studio
Tudi pri stolu Celest se je igrala s kontrastom oblik, materialov in teksture. Foto: Bohinc Studio
Polkrožna oblika ročajev stola Lunar (Since the World is Round) ponazarjata dva polmeseca, manjše hrbtno naslonjalo pa luno, ki kroži okoli planeta po svoji navidezni krožnici. Foto: Bohinc Studio
Stol Solar (Since the World is Round) ima nesimetričen okvir, v spodnjem delu zaobljen na notranjo stran, ki ponazarja sončni vzhod in zahod. Foto: Bohinc Studio
Statično najbolj zanimiv je stol Orbit (Since the World is Round), ki ima spredaj dve nogici in zadaj eno, naslonjalo in sedišče pa povezujeta ovalna ročaja, znova prispodoba za luno in njeno potovanje po navidezni krožnici. Foto: Bohinc Studio

Dodaj v

Prva kolekcija stolov Lare Bohinc po navdihu njej tako ljubih planetov

Poleg Lare Bohinc ustanovila še znamko Bohinc Studio
15. junij 2018 ob 06:31
London,Ljubljana - MMC RTV SLO

Britanska oblikovalka slovenskega rodu Lara Bohinc je oblikovala svojo prvo kolekcijo stolov Since the World is Round, kot je dejala za MMC, jo je zanimal predvsem nasprotje med lahkotnostjo tankega jeklenega okvirja in težnostjo pretirano napihnjenih sedišč.

Stoli Lunar, Solar in Orbit iz kolekcije Since the World is Round (Ker je svet okrogel), ki jih je oblikovala za londonsko galerijo Matter of Stuff, so plod študije linij in oblik gravitacijsko ukrivljenih krožnic planetov in lune, pri čemer se je poigravala s kontrasti oblik, materialov in tekstila (sodelovala je z uveljavljenim podjetjem za tekstil Kvadrat).

Skoraj neverjetno se zdi, da je Lara Bohinc, ki je nase svetovno javnost kot izjemna oblikovalka nakita opozorila pred 20 leti, v svet industrijskega oblikovanja vstopila šele pred štirimi leti. In še to bolj po naključju (če ta sploh obstajajo), ko je na pobudo revije Wallpaper* sodelovala s prestižnim podjetjem Lapicida, specializiranim za obdelavo kamna.

V tem kratkem času je svoj portfolio na področju oblikovanja luksuznih predmetov za prostor in pohištva razširila do te mere, da je morala oblikovati novo znamko Bohinc Studio, nakit še vedno oblikuje pod imenom Lara Bohinc. Po Lapicidi je sledilo izjemno uspešno sodelovanje s švedskim kraljevim podjetjem Skultuna, za katero je oblikovala svečnike in dodatke za pisalno mizo. Nato pa se je lani, prvič kot Bohinc Studio, predstavila ob robu pohištvenega sejma Salone del Mobile v Milanu Fuori Salone, kjer je navdušila s keramičnimi vazami Fortress in kolekcijo svetil Collision. Letos pa, kot rečeno, s svojo prvo kolekcijo stolov.


V zadnjih dveh letih, od intervjuja za MMC, se vam je zgodilo veliko sprememb. Katera je bila najbolj prelomna?
Zadnja kolekcija stolov, konzole, keramične vaze.

Sem mislila, da boste omenili svoje novo podjetje Bohinc Studio?
Aha, saj to je pa že nekaj časa … od leta 2016.

Saj pravim, minili sta že dve leti, kakšna je njegova zasnova?
Primarno je namenjen prostostoječim objektom v prostoru, znotraj tega pa razdeljen na manjše proizvode, kot so vaze, škatle, svečniki; malo večje kose, ki so lahko omejene ali neomejene izdaje, kot so mize in stoli, tretji segment pa so galerijski ali javni objekti, kot je klop.

Pomenljiva se mi je zdela vaša izjava, da medije zelo zanima, katere kose nakita 'izbere pevka Rihanna, manj pa, kdo kupi marmorne mize, ki so neprimerno dražje kot nakit'. Naj vas izzovem – kdo je kupil vašo marmorno mizo?
Veliko ljudi, ki kupi te kose, jih kupi prek svojega notranjega oblikovalca, tako da pogosto niti ne veš, kdo je končni kupec. Včasih pa moram tudi sama obljubiti, da ne bom izdala tega podatka, saj gre za zelo pomembne zbiratelje.

Letos ste znova razstavljali v Milanu. Opazite kakšno razliko pri odzivu medijev, ko ustvarjate predmete za dom ali pa nakit?
Nakit se nosi z oblekami na telesu in je torej del mode, ki je veliko bolj populističen del oblikovanja kot recimo pohištvo. Pohištveni sejmi so veliko večji, več je obiskovalcev, več razstavljavcev, tudi časovno so daljši.

Se vam zdi, da industrijske oblikovalce v tem pogledu jemljejo 'bolj resno'?
Res je bolj resno, tudi oblikovalci imajo radi kakšna predavanja, česar v modi nikoli ni, tam je pomemben videz. Pri oblikovanju in arhitekturi pa se pogovarjajo o težavah in njihovi razrešitvi, kar se v modi sploh ne omenja. Razlika je precejšnja. Morda je res bolj resno, kot ste omenili sami.

V Milanu ste se lani predstavili s kolekcijo svetil Collision. Kakšen je bil odziv?
Zelo pozitiven. Pri svetilu sem poskusila razcepiti čiste geometrijske forme krogle in jo zamakniti, dekonstruirati to preprosto obliko. Razstavljala sem tudi keramične vaze Fortress Castle, pri katerih je prav tako poudarek na dekonstrukciji, a tokrat heksagonalne oblike.

Pravijo, da je med vsemi kosi najteže izdelati stol, ga je težko tudi oblikovati?
Ha ha, res je, tokrat sem prvič oblikovala stol in se mi ni zdelo težko. Težko je morda oblikovati ergonomski stol, saj morajo biti izpolnjeni vsi parametri, kot so, da se na njem super sedi, da si pozoren na oporo hrbtenici. Vendar pa moja naloga ni bila, da oblikujem najboljši ergonomski stol. Hotela sem oblikovati stol, ki mi bo stilistično zanimiv, a bo še vedno udoben, kar tudi je, zato mi ni bilo tako težko.

V enem letu ste oblikovali ne enega, ampak kar štiri stole, trije so iz kolekcije Since The World is Round. Stoli v sebi nosijo neko višjo eleganco. Oblikovali ste jih za londonsko galerijo Matter of Stuff, ki veliko pozornosti posveča raziskovanju sodobnega oblikovanja? Kako je potekala študija primera?
Zanimal me je predvsem kontrast med tem, da lahko nekaj deluje zelo težko, kot sta napihnjeno sedišče in naslon stola, in nekaj, kar deluje zelo lahkotno, kot je tanka železna konstrukcija. Vseskozi je bila vprašljiva stabilnost, zato smo morali stole kar nekajkrat preizkusiti. Glede na to, da so izjemno statičen izdelek, smo morali kovino tanjšati, da smo ujeli ta element lahkosti.

Z vidika ravnotežja je izjemni zanimiv stol Orbit, ki ima spredaj dve nogici in eno zadaj. Kako ste rešili to statično težavo?
Kovinske palice, iz katerih je izdelan stol, so polne, torej niso votle in so zato težke. Čeprav stol daje videz lahkosti, je kar težek. Ima tam do deset, petnajst kilogramov, odvisno od modela.

Stolom dajejo eleganco zaobljene oblike, navdih zanje ste znova iskali v sebi tako ljubem vesolju, kljub temu pa ste se odločili, da konstrukcija stola, ki je iz galvaniziranega jekla, ostane vidna. Zakaj?
Čeprav je stol kovinski, sem hotela ohraniti videz lahkotnosti, ki bo hkrati udobna. Poudarek je bil na napihnjenih sediščih, ki te vabijo k temu, da se na njih usedeš, hkrati pa je vse okoli njih minimalno. Na neki način sem jih hotela oblikovati kot kakšen čisto preprost prstan s kabošonskim kamnom na sredini.

Vsa ta leta ostajate zvesti črpanju navdiha v vesolju, katero nebesno telo ali pojav bi si najraje pogledali od blizu?
Severni sij.

Jeklena lepotilna mizica oziroma konzola Celest (nebeška) ima površino, stranico in predalnik obarvane s sveže modro barvo verdigris, ki je posledica postopka obdelave bakra. Kako ste prišli na to idejo?
Hotela sem delati s kovino, ki pa, znova, ne bi dajala videz težkosti. Prav tako sem hotela vpeljati barvo, ki je bila že prisotna na stolih.

Znani ste po uporabi luksuznih materialov, kako težko pa je dobiti obrtnike?
Hja, to ni najlaže. Ne moreš jih najti kar prek Googla ali telefonskega imenika, saj jih dosti ni na seznamih, zato jih je kar težko najti.

Kje se izdeluje vaše pohištvo?
V Italiji. Stoli, keramika in svetila, vse je izdelano v Italiji.

Italijani še vedno ostajajo najboljši obrtniki?
Za zdaj, da.

Pravite, da mora vsak oblikovalec uvajati novosti. Kaj pripravljate?
Trenutno oblikujem nove kose za London Design Festival, ki bo septembra, in za PAD, ki bo oktobra. Na PAD-u bom oblikovala svetila za galerijo FUMI, na LDF-ju pa kovinske mize.

Kdo so naročniki teh kosov?
Mislite zato, ker so tako dragi?

Pa niti ne, bolj zato, ker so tako posebni, če ne drugega, za njih potrebuješ veliko prostora.
Zame je trenutno najbolj zanimiv ameriški trg.

Že razmišljate o skoku 'čez lužo'?
Tudi tam potekajo pogovori, da (smeh).

Zdi se mi, da v ZDA doživljajo nekakšno renesanso industrijskega oblikovanja. Zelo so zavzeti.
Všeč mi je, kar delajo, všeč mi je njihov stil. Tudi meni se zdi, da doživljajo neke vrste renesanso, da. So malo drugačni od preostalega sveta.

katja.stok@rtvslo.si

Katja Štok
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 15.06.2018 ob 06:44
Skoraj 3,300 eur za stol. Kdo je tu nor? :D
malikaliber
# 15.06.2018 ob 06:56
Megla se dan danes odlično prodaja...
Ali pa ne razumem umetnosti...
SpicyWeiner
# 15.06.2018 ob 07:50
te stoli delujejo skrajno neudobno...
Radoveden
# 15.06.2018 ob 09:34
To!

To je odličen primer ko človek svojo umetniško dušo prelije v nekaj za kar je nekdo drugi dejansko pripravljen plačat. Ne pa da je ta umetniška duša prisesana na državne jasli in misli da je samoumevno, da te jasli ostali napajamo, ter jadikuje ko se s tem ne strinjamo.

Da pa greš ven na trg in trg konzumira kar imaš za ponudit, ne jamraš, ne cuzaš in žicaš ostalih ko pijavka... takim samo kapo dol. In seveda še več takih.
koyote
# 15.06.2018 ob 08:42
Neuporabno pohištvo.
RenatoP
# 15.06.2018 ob 10:06
Slovenci...pa kaj vas zanima kdo to kupi, koliko placa. Ce oblikuje in prodaja svaka cast. Ce bi prodala stol po miljon evrov še bolje!
Vsi trobijo kako ni delovnih mest z visoko dodano vrednostjo, oblikovanje je taksno delovno mesto, tako da bi si zasluzili v sloveniji malo vec spostovanja, ne pa takoj vse spluvat in sku'''' kar ni klasik momax.
Zgleda res neudoben, pac tisti ki gledajo na udobnost ga je bodo vzeli, tisti ki iscejo umetnost ga bojo vzeli. Ni na vas da dolocate kaj se lahko prodaja.
Bivši uporabnik
# 15.06.2018 ob 06:48
Očitno sem zgrešil poklic.
virus99
# 15.06.2018 ob 08:52
Stol ni umetniški predmet ampak je obrtniški.
Dekor ni umetnost.
Dajte se izobrazit.
virus99
# 15.06.2018 ob 11:27
"Za komentatorje pa upam, da jim je udobno v njihovih dipo in jysk stolih."

To je tipična izjava nekoga, ki bi rad navidez ustvarjal občutek merodajnosti in poznavalstva. Češ plebs, vi ste ovčke, ki ne zmorete cenit visoke kulture. Lej ljubček, udobnost določajo znanja ved, ki se ukvarjajo z raziskovanjem človekovih telesnih/duševnih lastnosti glede na prilagajanje delovnim obremenitvam, torej ergonomijo stola ne določa fancy dizajn na podlagi krožnic planetov. Jysk stol neglede na to kolk cenen je, je še vedno lahko bolj udoben od teh dizajnerskih stolov. In tudi je, kdor hoče udobje sicer išče prave stole, ki so oblikovani za človeško rit, ne za astronomski krožek.

In kar se tiče tvojega vzvišenega tona, nepregledne količine nekoč dragih dizajnerskih industrijskih izdelkov gnijejo na smetiščih. Vsako modno obdobje jih je po svojem izteku izpljunilo. Faktorji, ki določajo nerazumljive cene teh industrijskih dizajnov v svojem trenutku nimajo veze z umetnostjo, ampak gre za biznis (manipulacijo, investicije), industrijo, norme, oglaševanje, modo.

In nobenih planetarnih krožnic ni na teh stolih, to je le marketinška finta zato da potrošnik misli, da gre za intelektualno/umetniško dodano vrednost. Da ima stol smisel, poanto, zgodbo. Skoraj vsak stol ima linije, katere najdemo med planeti.

Dekorativno oblikovan kos pohištva je to, nič več, max 250 EUR vreden.
bruhnmici
# 15.06.2018 ob 10:01
Bravo Lara! Si na svojem, za povrh vsega še v tujini, kjer te nihče ne ujčka, si preživela in živiš, greš svojo pot, predvsem pa delaš to kar si želiš. Polen ti pod noge ne bom metal. Uspešno delo še naprej, s čestitko in pohvalo za design.
mertseger
# 15.06.2018 ob 11:14
Ok na umetnost se ne spoznam na uporabnost pa precej. Stol je mogoče umetnost je pa za praktično delo razen pol ure sedenja ob kavici neuporaben.
Bivši uporabnik
# 15.06.2018 ob 09:19
To ni stol za sedenje ampak mučilna naprava. Najbrž od tod takšno zanimanje Američanov.
siggi
# 15.06.2018 ob 08:40
Res da pise, da so to stoli.. ampak fantje.. tej stoli niso za sedet, so samo za dekor.. umetnost. Tako kot slike, ali dragi tepihi, ki visijo s sten
Krimsky
# 15.06.2018 ob 07:57
Da presegamo meje, je lastnost naše vrste …
~
… da ob tem trkamo v omejitve naše vrste, je lastnost preseganja.

Novo je občasno malomarno/brezbrižno do uporabnosti, praktičnosti, … ker črpa navdih v severnem siju, … če že hočete. Najbolj uhojena pot na Triglav ni nujno najlepša …
RonaldoTheHorse
# 15.06.2018 ob 11:00
Slon in Sadež sta rekla: 'ni art če te kdo šteka...'
despi
# 15.06.2018 ob 08:13
stoli neuporabni, le kako bos pomil hexsagonalne vaze .itd
kislec
# 15.06.2018 ob 08:17
... Tudi pri stolu ... se je igrala ... s kontrastom oblik,

Upam, da se ne bo lotila tudi WC školjk - za tiste trenutke pričakujem vsaj malo udobja...

(tudi če niso tako "lepe" kot gornja sedala..
lx200
# 16.06.2018 ob 20:25
N E U P O R A B N O
virus99
# 15.06.2018 ob 14:16
bolje drag ekstravaganten neudoben stol, kot poceni stol, ki naj bi bil udoben

Bolje bolečine v križu in fizioterapija kot pa da bi imel slabšo znamko stola od soseda.

"V knjigah imamo ukrasne pridevke, ob zares dobri glasbi ali filmu dobiš kurjo polt ali solzne oči, "

Tudi ob vojni, orkanu in dobro zaledenelem pračloveku dobiš kurjo polt in solzne oči.
Kaj si hotel povedat?

Lej, nehajte špilat razsvetljene intelektualce s tem, da nam okoli ovinkov očitate plebejstvo in slovenceljstvo. Obrt izdelovanja pohištva je še vedno le obrt in veščine znotraj nje (od tehničnih do oblikovalskih) zaradi epistemološke narave ne morejo stolov povzdignit v polje umetnosti. To da je nekaj lepo še ne naredi umetnosti. Obstaja lepo in grdo pohištvo, ob lepem se psihološko počutimo bolje, ob grdem slabše, to je to. Kot pri vseh stvareh v življenju.
andromaha
# 15.06.2018 ob 13:47
Ti stoli imajo okrasno vrednost,uporabne sigurno ne.
virus99
# 15.06.2018 ob 11:31
"Stol je mogoče umetnost "

Stol ne more biti umetnost.
Pa lonci so umetnost, pa kuhavnice, pa radiatorji, pa bojlerji, pa kombinirke, pa sesalci za joške, pa fasunge za žarnice, pa tarjava ozemljitvena žica je umetnost, pa lepo skrivljeni žeblji, pa zlizan podplat...

... a se vam je odpeljalo. Pohištvo, tudi če je okrašeno, ni umetnost, nikoli ni bilo. Gre za obrtniške izdelke.
drevo1
# 15.06.2018 ob 10:37
Pohvale!

Za komentatorje pa upam, da jim je udobno v njihovih dipo in jysk stolih.
mihajloo
# 15.06.2018 ob 08:57
Kaj ti bo stol če imaš pručko.
Sony girl
# 01.10.2018 ob 12:14
V katerem filmu bomo videli takšno pohištvo? Bodo Kardašianke nabavle za v svoj šov?
kingeston
# 18.06.2018 ob 10:39
zalo zanimivi stoli. dobra oblika.

če je polno železo, upam da je za to ceno iz zelo dobre vrste in kvalitetno zavarjeno; pri takšni ceni in temu izboru kupcev se bi to pričakovalo.
ter da lahko ta stol resnično dolgo zdrži kljub občasni zlorabi, kar pomeni trajnost in skrb za okolje !

morda pa kdaj izdelam plagiat v svoji garaži :D
lingam
# 16.06.2018 ob 01:54
Radoveden 15.06.2018 ob 09:34
"Ne pa da je ta umetniška duša prisesana na državne jasli in misli da je samoumevno, da te jasli ostali napajamo, ter jadikuje ko se s tem ne strinjamo."

Nemci (Goethe-Institut), Francozi (Alliance française; inštitut Charles Nodier), Angleži (British Council), ..., očitno mislijo drugače!

"Da pa greš ven na trg in trg konzumira kar imaš za ponudit, ne jamraš, ne cuzaš in žicaš ostalih ko pijavka... takim samo kapo dol. In seveda še več takih."

Danes se na trgu "ponuja" in predvsem konzumira na veliko, le da to nima nobene zveze z umetnostjo.
S tem seveda ne mislim na Laro Bohinc.
=splinter=
# 15.06.2018 ob 14:00
Na splošno gledano se mi zdi da je novodobna umetnost/arhitektura cenena ali pa vsaj izgleda cenena.
neradodareN
# 15.06.2018 ob 12:58
Ne vidim problema, če se prodaja, naj se tudi ustvarja.

bolje drag ekstravaganten neudoben stol, kot poceni stol, ki naj bi bil udoben, pa mu povsod (materiali, estetika, ergonomija, okoljevarstvo, delovna sila) malo zmanjka, saj le slabo kopira ikonične produkte.

V preteklosti so že mnogokrat skušali vse človeške dejavnosti skoncentrirati na goli funkcionalizem, pa ni šlo. V knjigah imamo ukrasne pridevke, ob zares dobri glasbi ali filmu dobiš kurjo polt ali solzne oči,

Uporaba stola ne bi smelo biti zgolj 8 urno sedenje na njem. Lahko je le objekt v prosturu, in že samo ker tam stoji izboljšuje ali kako drugače vplivana počutje uporabnikov. Lahko nanj odložiš svoj priljubljen kos oblačila, ki ga ne želiš skrivati v omari, lahko se ljubiš na njem, ali pa ga kupiš samo zaradi imena.

Tako kot pri avtomobilih, niso vsi za vse in vsak namen. Ampak točno veš, zaradi katerih posebnosti, prednosti ali lastnosti si ti kupil svojega.
Guinness
# 15.06.2018 ob 12:26
zakaj pa ne, ce ljudje kupujejo. Sam ga sicer ne bi imel, ni niti priblizno po mojem okusu.
slovenkaaaa
# 15.06.2018 ob 09:26
Despi, saj te vaze niso namenjene temu, da das v njih cvetje...
Boby21
# 15.06.2018 ob 08:54
Wav, kakšen dosežek.
ap72
# 15.06.2018 ob 07:54
če nekateri dajo za sliko po več milijonov, potem tak umetniški stol ni drag če je tri tisoč

je pa tako, nekdo je rekel, da je vsaka umetnost, ki postane uporabna - kič

tako da ta stol kupiš, ampak sedeš pa ne nanj.

samo za okras.
parabola
# 15.06.2018 ob 14:43
Zelo estetsko in impresivno. Vse pohvale.
Wasabi
# 15.06.2018 ob 07:37
Lunar mi je hud, ostali so mi pa tako tako.
zapravico
# 15.06.2018 ob 07:29
Stoli so zelo primerni za osnovne šole in vrtce
30
# 15.06.2018 ob 07:37
No, sedaj vidite, na kakšen način se pere denar ali pa prodaja prepovedano robo (orožje, mamila).

Vsak mesec do 100 kupcev prometa pa 100k mesečno
BojanCEH
# 15.06.2018 ob 06:37
Pohvale avtorici za tale intervju, Lara je res dobra. Menim da je na MMC vse premalo člankov v katerih bi se novinarji razumeli v temo o kateri pišejo.
mohiha
# 15.06.2018 ob 07:12
Vsekakor so tile stoli zelo udobni.
Kazalo