Lepota bivanja
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 27 glasov Ocenite to novico!
Podjetje Mag-Lev Audio je na platformah Kickstarter in Indie Gogo zbralo več kot 800.000 evrov za proizvodnjo edinih lebdečih gramofonov na svetu. Foto: Kickstarter

Dodaj v

V Novi Gorici stekla serijska proizvodnja edinih lebdečih gramofonov na svetu

Podjetje Mag-Lev Audio je zagnalo proizvodnjo
7. april 2018 ob 17:25
Nova Gorica - MMC RTV SLO, STA

Podjetje Mag-Lev Audio je v najetih prostorih v Novi Gorici zagnalo proizvodnjo edinih lebdečih gramofonov na svetu. Novo priložnost in zaposlitev je dobilo 12 ljudi, skupno jih je zdaj zaposlenih že 20.

Direktorja Tomaž Pegan in Davorin Furlan sta na predstavitvi v Primorskem tehnološkem parku v Vrtojbi povedala, da načrtujejo izdelavo približno 1.500 lebdečih gramofonov na mesec. Prve izdelke bodo poslali približno 850 kupcem, ki so jih že plačali prek uspešnih svetovnih spletnih kampanj. Sledili bodo distributerji za različne države sveta, ki so že poslali prva prednaročila.

"Naši kupci so ljudje srednjih let, ki želijo, da glasbo poslušajo v miru po službi, za sproščanje, ki si vzamejo čas za poslušanje glasbe po napornem dnevu," je za STA povedal Furlan. Kar 60 odstotkov kupcev, ki so prek Kickstarterja kupovali leteče gramofone, je iz ZDA, drugi prihajajo iz Evrope, Avstralije in Japonske.

V Sloveniji so doslej prodali okoli 40 lebdečih gramofonov, drugi bodo namenjeni v tujino. Pegan je povedal, da bodo v enem letu proizvedli okoli 10.000 gramofonov, v katere je vgrajenih več kot 50 odstotkov slovenskih komponent, ki jih izdelujejo po vsej državi.

Poleg podjetja Mag-Lev Audio se je predstavilo še podjetje Erzetich, ki izdeluje visoko kakovostne ojačevalnike za slušalke in dva modela avdiofilskih slušalk (dinamične in magneto-planarne), s katerimi zaokrožuje svojo ponudbo osebnega avdia. Prototipi slušalk so že bili predstavljeni na dveh HiFi-sejmih, kjer so navdušili obiskovalce in poželi veliko zanimanja.

La. Da.
Prijavi napako
Komentarji
Gepard007
# 07.04.2018 ob 18:36
Bravo!
commodore
# 07.04.2018 ob 18:45
srečno!
#Solist
# 07.04.2018 ob 18:50
Čestitke vsem. Bi pa rad dodal, da to ni prvi gramofon z lebdečim krožnikom. Je pa prvi gramofon z tako velikim razmikom med krožnikom in "ohišjem". Glede na prodajno ceno bi se pa spodoblo da podjetje objavi vsaj osnovne specifikacije.
#Solist
# 08.04.2018 ob 12:08
@Homer.

Posebnež pa si, če v dobi digitalne tehnologije vztrajaš na analogni vinilki in celo trdiš da je to tisto "ta pravo" z vsem prasketanjem vmes.

Tipičen primer vsevednega človeka, kateri najverjetneje bazira svoje menje na podlagi izkušenj z gramofoni narejenimi v jugoslaviji.

A si posebnež tudi če v digitalni dobi vztrajaš na klasičnem klavirju? Eh sej zdej k mamo synth, gdo pri zdravi pameti potrebuje 500kg težek klavir, huh?
zzob
# 08.04.2018 ob 10:40
bi želel še ceno izvedeti...sicer pa Bravo ...bom med kupci

Cena se giba nekje med 830 in 890 evri, odvisno od modela.
zigadr
# 07.04.2018 ob 23:07
Cena pa
ElTorro
# 07.04.2018 ob 22:44
@smartass
Kaj meniš, če si kupim 4 takšne leteče gramofone, lahko z njimi nadomestim svojo letečo preprogo?
robespierre
# 07.04.2018 ob 20:49
Lepo je brati take novice.
#Solist
# 08.04.2018 ob 14:49
@Homer.

In kaj ti da misliti da sem hi-fi vernik? Človek kateri hoče na tak način dati sebi prav in zaključit pogovor.. hja no. Na nek način moraš zaščitit lastno nevednost kajne?

@veza

Eni kupijo gramofon zarad kul faktorja, drugi zaradi tega ker verjamejo da ni boljšega načina reprodukcije zvoka, tretji zaradi...

Glede kvalitete zvoka je pa tako (vsaj po mojih izkušnjah sodeč). Hočeš poslušat muziko? Za to so več kot zadosti slušalke za 10€ in telefon mp3 al karkoli že. To je moj hi-fi verski sistem Homer.

Eni pač hočejo na vsak način dobit najbolši zvok iz svojega sistema in precej ljudi verjame, da so vinilke najboljši način za reprodukcijo zvoka in verjetno so res. Zdej je pa vprašanje al je dejansko razlika v ceni upravičena. Na to naj si pa vsak odgovori sam zase.

Pri gramofonu je pač tako da če nimaš pojma o zadevi, pač nimaš pojma. To kar ljudje dandanes označujejo za gramofon in se prodaja pod 400€ ni nič drugega kot otroška igrača. Enostavno povedano kvalitetne zadeve se ne da narest za poceni.
gkrosl
# 08.04.2018 ob 14:10

Homer.
# 08.04.2018 ob 12:50
Prijavi neprimerno vsebino
@#Solist
Z verniki običajno ne razpravljam o veri.
Ravno tako tudi ne s HI-FI verniki.


Priročno "opravičilo," kadar nimamo odgovora, a ne?
sebastjan-k
# 08.04.2018 ob 07:45
Wow. Bravo moži!
acoschwanz
# 07.04.2018 ob 21:27
Čudovito!
Roky89
# 07.04.2018 ob 21:02
Vau, bravo.
#Solist
# 08.04.2018 ob 23:28
@kingeston

A mi lahko malo razložiš zakaj? Se strinjam glede kablov za par tisoč €. Ampak na kratko: zvok je analogen, kar pomeni da bi vinilka morala biti boljši vir zvoka kot CD/DVD. Digitalni mediji vsebujejo aproksimacijo zvočnega zapisa, medtem ko je na vinilki "pomanjšan" zrcalni zapis signala. Seveda imajo CD-ji prednost kot je naprimer absolutna tišina ozadja, kar pride zelo prav ob poslušanju klasike in podobne glasbe kjer so tihi prestopi, vendar kar se tiče same kvalitete zvoka in dinamike ima pa vinilka prednost. Seveda je poslušanje CD-ja enostavneje, tega namreč ni treba čistit, tudi prah ga ne moti, ampak če upoštevamo samo kvaliteto zvoka pristanemo pri vinilki. Je pa tudi res da vinilka zaradi načina kako je zvočni signal zapisan nemore reproducirati ekstremno visokih oziroma nizkih frekvenc.

In potem še to: Spet je odvisno tudi od kvalitete same vinilke. Če je master posnet digitalno je potem seveda malo manj smiselno uporabit vinilko za medij. Če pa je master posnet na trak potem je vinilka boljš opcija. Če greš na youtube in pogledaš kateri postopek je potreben za izdelavo, ti bo takoj jasno zakaj je CD izrinil vinil. Pač CD je bolj enostavna in hitra varjanta in zato je tudi postal tako popularen, tako med proizvajalci in poslušalci.
veza
# 08.04.2018 ob 12:50
#Solist
# 08.04.2018 ob 12:08

@Homer.

Posebnež pa si, če v dobi digitalne tehnologije vztrajaš na analogni vinilki in celo trdiš da je to tisto "ta pravo" z vsem prasketanjem vmes.


se opravičujem, ker se mešam v debato, iz tega prispevka res ni jasno, kaj pridobiš, če kupiš ta gramofon in to v času, ko lahko za nekaj evrov kupiš zadevo ki jo nosiš v žepu in poslušaš karkoli hočeš in kjerkoli hočeš.
In kakšna je kvaliteta zvoka, to je bistvo, o tem tudi ne piše nič.
hombre
# 08.04.2018 ob 09:54
Vse lepo in prav... s tehnološkega vidika, vsekakoe čestitke!
Komercialno gledano pa zadeva spisana kot socialiatični pamflet...
Vse ah in oh, o distribuciji ( Ebay, Alibaba, generalni ali celo ekskluzivni zastopniki, direktna prodaja.....?...) pa nič.
Po domače... to me zanima (v roku pol leta ziher), kje se lahko kupi, koliko stane. Preferiramo E bay oz sorodne platforme ali direkten nakup prek spleta, če smo že v regiji seveda.
1.618phi
# 08.04.2018 ob 01:43
in koliko jih gre v Rusijo?
smartass2011
# 07.04.2018 ob 21:33
Kar 60 odstotkov kupcev, ki so prek Kickstarterja kupovali leteče gramofone, je iz ZDA, drugi prihajajo iz Evrope, Avstralije in Japonske.

Jaz bi kupil letečega.
mapet
# 09.04.2018 ob 15:33
Edina razlika med @kingeston in A. Einsteinom ali S. Hawkingom je ta, da slednja dva debat nista zaključevala z "brez poznavanja osnov debata ni možna". Aja, pa to, da slednja dva v primerjavi z @kingeston seveda ravno tako ne poznata osnov.

Pa kje si se ti model najdu tule prit cepit atome?
#Solist
# 09.04.2018 ob 13:22
@kingeston

Glede tvoje teorije.. sepravi je zate boljši opis neke krivulje z določanjem točk na krivulji, katere po domače povedano imajo razmik med seboj, kot dobesedna krivulja katera vsebuje neskončno število točk?

Tvoji pomisleki glede ohranitve zvočnega zapisa so utemeljeni ampak kot so že testi pokazali, tudi če vinilko predvajaš 500krat z pravilno naštimano iglo, se kvaliteta nebo poslabšala.
#Solist
# 09.04.2018 ob 12:58
@tomy33

Enim so pač mp3 in poceni slušalke zadosti. Kar sem hotel povedat je da bodo nekateri zadovoljni že z tem. Podobno kot naprimer pri kolesih. Meni osebno je par deset let staro kolo več kot dovolj za se vozit po mestu, nekateri pa pač hočejo kolo za par tisoč €. Obe kolesi bosta opravljali svojo funkcijo, kako jo bosta opravljali to je pa druga.

Se strinjam, mam tudi sam pomisleke glede lebdečega krožnika, namreč če upoštevamo velikost brazde, bo vsaka napaka pri vrtenju krožnika (vertikalni in horizontalni premiki) pa naj si bodo še tako majhni neposredno vplivali na kvaliteto zvoka. In če krožnik ni stabilen potem je tudi sama ideja ločitve krožnika od motorja nesmiselna, ker tej premiki bodo imeli slabš efekt na zvok kot pa vibracije motorja.

Dokler nebom videl te zadeve v živo bom pač optimist. Upam pa da se razvoj tega gramofona nebo končal pri prvem izdelku, kot se to prevečkrat zgodi.

Glede tega da je zvok digitalen, v to se pa nebom niti spuščal ker je totalen nesmisel.
tomy33
# 09.04.2018 ob 11:11
Uff sem se že bal da bom moral raztrgat diplomo. Ta tvoja trditev da je zvok digitalen je podobno kontroverzna kot trditev da je zemlja ravna ker pač z višine 10km še ne opaziš da je zaobljena. Posledica takšnega razmišljanja je tvoja trditev da je zvok digitalen, ni. Kot tudi zemlja ni ravna.
Kar se natančnosti tiče, zapis digitalne krivulje pod povečavo bo zmeraj stopničast in zato ne glede na natančnost nikoli povsem avtentičen. Če pri tem odmislimo da zvok od vira do izhoda potuje čez par deset procesorjev s svojim lastnim popačenjem.
Če sva že pri digitalnem, še namig....neprimerno boljši zvok kot CD da DAT.
Če pa želiš zadevo še bolje spoznat ....malo čtiva za začetek produkcija in reprodukcija sta namreč neločljivo povezana http://www.opus3records.com/phil.html
tomy33
# 09.04.2018 ob 09:20
kingston.... samo za pomoč: zvok je digitalen

No to teorijo bi pa rad slišal :D
tomy33
# 09.04.2018 ob 09:12
Kvaliteta reprodukcije se začne z kvaliteto produkcije. In na zadevo lahko gledaš samo v paketu, oziroma iz dreka ne moreš naredit meda, ne glede na kvaliteto aparature.
tomy33
# 09.04.2018 ob 08:55
Tisti, ki trdijo da lahko kvalitetno poslušajo glasbo z mp3 predvajalnikom, telefonom in slušalkami za par € očitno ne ločijo glasbe od zvoka motorne žage. Zakoni fizike kot tudi človeško uho pač ni digitalno. Zato bodo enice in nule vedno zgolj nek boljši ali slabši približek.
Kar se pa tega gramofona tiče, čestitke za izgled ampak treba ga je najprej slišat. Trenutno mi deluje zgolj kot šminka, nekih posebnih prednosti pa ne vidim. Če bi že moral zbirat bi prej izbral Kuzmo.
Lahko ga pa nadgradijo z laserjem namesto igle, dobili bodo še bolj futurističen videz, in verjetno še več potencialnih kupcev.
SKEpsiS
# 08.04.2018 ob 15:10
Sebastijan Smrtnik, konstruktor inovativnega gramofona tehnično razloži kako lebdeči krožnik deluje: https://www.youtube.com/watch?v=oLrOSy3D
NSk
SKEpsiS
# 08.04.2018 ob 15:05
Noben lebdeči gramofon ne vidim. Vidim pa lebdeči krožnik ali ležišče za gramofonsko ploščo.
Čestitke za rešitev regulacije pogona (obračanja) lebdeče plošče. Izgleda odlično!
aparat-čik
# 08.04.2018 ob 08:41
@Tomazzino

da bi razumel, moraš biti po duši malo šminker :) Za tiste, ki hočejo dati ftis da grejo v koraku s časom, to pa eden njihovih statusnih simbolov.
Tomazzzinho
# 08.04.2018 ob 07:50
Kaj je prednost lebdečega gramofona? Je cenejši kot navaden, enako kvaliteten?
ancient
# 19.04.2018 ob 13:42
@kingeston

če vam same fizikalne osnove zvoka (trki delcev) niso jasne potem je vsakršna nadaljna debata nemogoča. se strinjam.

E možakar, ob vsem tem tvojem zaletavanju atomov si popolnoma pozabil na "elektromagnetno kompenento" zvoka. Laično rečeno: analogni vir producira zvezno spreminjanje signala, medtem ko je pri digitalnem signal "lomljen", torej po kvaliteti in vernosti reprodukcije vedno zaostaja za analognim. Iz zvočnika pa itak vedno "pride" fizikalno povsem enaka zadeva, najsi bo vir analogni ali digitalni. Še vedno velja, da je kvaliteta odvisna predvsem od samega izvora. Vse nadaljnje olepšave, najsi v obliki resamplinga ali kasneje zvočnega izenačevanja, je popačenje izvorne kvalitete, ob pogoju, da je le ta referenčna in ne kar nekaj.
#Solist
# 09.04.2018 ob 13:09
@kingeston

a veš koliko ljudi stoji za besedo vam? Precej. Poskusi dokazat, objavi znanstveni članek in mogoče se ti obeta kakšna Nobelova nagrada.
Petar Karamazov
# 08.04.2018 ob 10:43
Ideja je super, ampak cena je visoka in ne more konkurirat gramofon z boljšimi specifikacijami, ki prihajajo iz Azije. Čez direktni pogon ga ni, preverjena tehnologija in gramofon izdelan kot tank.
Homer.
# 08.04.2018 ob 10:30
Šminkerski gramofon za tiste, ki imajo veliko pod palcem in želijo biti posebneži.
Posebnež pa si, če v dobi digitalne tehnologije vztrajaš na analogni vinilki in celo trdiš da je to tisto "ta pravo" z vsem prasketanjem vmes.

Kakorkoli, želim jim poslovni uspeh!
aparat-čik
# 08.04.2018 ob 08:37
počakal bom na lebdeči fotelj.
samogledam
# 08.04.2018 ob 05:45
bi želel še ceno izvedeti...sicer pa Bravo ...bom med kupci.
kingeston
# 10.04.2018 ob 07:00
Glede tvoje teorije.. sepravi je zate boljši opis neke krivulje z določanjem točk na krivulji, katere po domače povedano imajo razmik med seboj, kot dobesedna krivulja katera vsebuje neskončno število točk?

to ni teorija, to je navadna fizikalna razlaga zvoka. v vakumu zvoka ni, ker ni medija da bi prenašal trke. v OŠ se takšne zadeve učijo.
nobene krivulje ni, samo posamezni trki atomov/molekul zraka ob končni sprejemnik - mikrofon.
krivulja zvoka nima neskončno število točk, ampak posamezne trke delcev zraka.

Tvoji pomisleki glede ohranitve zvočnega zapisa so utemeljeni ampak kot so že testi pokazali, tudi če vinilko predvajaš 500krat z pravilno naštimano iglo, se kvaliteta nebo poslabšala.

ni nobene mehanske osnove da bi potovanje najtršega materiala na zemlji po mehkem vinilu ne-poškodovalo le-tega.
vsakič je vinil drugačen, vsakič se izgubi del informacije. ne pride čas po recimo 10000 poslušanjih ko pa rečeš zdaj v tem trenutku pa je plata uničena; uničuje se za vsako po enak inkrement.

Pa kje si se ti model najdu tule prit cepit atome?

zanimalo me je koliko avdiofilov in ostalih ljudi ima malo fizikalnih osnov o tem, za kar porablja večino resursov.
in vidim da praktično nič.
kingeston
# 09.04.2018 ob 13:02
če vam same fizikalne osnove zvoka (trki delcev) niso jasne potem je vsakršna nadaljna debata nemogoča. se strinjam.
kingeston
# 09.04.2018 ob 09:26
zvok je trk atomov/molekul z drugimi atomi/molekulami. valovanje je samo matematični zapis tega stanja (ter pojava v nekaterih glavah), ki ga je možno edino z digitalnimi informacijami dovolj podrobno zapisati.
lahko bi se tukaj kregali da je tudi udarjanje molekule zraka ob membrano analogen proces kjer se molekula zraka odbije, ampak to je sigurno bolj natančno opisano z digitalnimi biti. poleg tega če upoštevamo da se predvideva da je tudi čas nezvezen in da obstaja najmanjši inkrement časa, potem je vso vesolje samo digitalen opis stanja in ne zvezen po času.

skratka če želimo zvok čim boljše opisati bi morali vsako molekulo zraka zabeležiti kdaj in s kakšno hitrostjo/energijo se je zaletela v membrano od mikrofona. in verjemite, da se to veliko veliko bolj natančno opiše z digitalnimi informacijami kot pa z nekim 'analognim valovanjem'.
in na takšen način bi dobili 100% avtentičen zapis zvoka.
digitalen.
na cd-ju.
ne na mehkem vinilu, z katastrofalno nizko resolucijo (katera je odvisna od mehanskih raz v kanalu) katerega za vsako uničuje diamantna igla...

bo dovolj?
kingeston
# 09.04.2018 ob 09:07
samo za pomoč: zvok je digitalen
kingeston
# 09.04.2018 ob 08:55
nagradno vprašanje za vse audiofile se glasi: kaj je zvok?

žal že tu vsi padejo...
kingeston
# 09.04.2018 ob 08:54
zvok je analogen

prva in osnovna zmota avdiofilov, ki nimajo pojma o fizikalnih osnovah.

nadaljna debata ni možna.

naj še za piko na i dodam, da komur se zdi 'reprodukcija' vlečenja diamantne igle po mehkem vinilu nekaj najbolj avtentičnega in ponovljivega, nima razčiščenih pojmov niti o mehaniki materialov. da ne začenjamo o tem kakšna je sploh lahko 'resolucija' pri mehanskih grobostih na vinilu, katera se kasneje pretvori v zvok.

skratka, kdor ima razčiščene fizikalne osnove ve, da je vinil nekje na rangu kasete...
kingeston
# 08.04.2018 ob 19:49
čestitke za prodajne uspehe.

ampak roko na srce, kdor meni da je gramofon najboljša reprodukcija zvoka ni avdiofil ampak snobovski nepoznavalec osnovne fizike zvoka, skratka totalen nepoznavalec same nravi ki za kable odšteva po par 1000€...
veza
# 08.04.2018 ob 07:26
Čstitke, čeprav ni jasno razloženo, za kaj gre, dokler bo folk kupoval, v redu, potem bo treba kaj novega pogruntat, ta zadeva je res samo za sladokusce, glasbene poznavalce, ki imajo čas in denar in urejen prostor, teh pa ni ravno na milijone na tem svetu.
Homer.
# 08.04.2018 ob 12:50
@#Solist
Z verniki običajno ne razpravljam o veri.
Ravno tako tudi ne s HI-FI verniki.
Kazalo