Fotografija, ki je vzbudila pozornost (in ogorčenje) ameriške blogerke. Foto: YSL
Fotografija, ki je vzbudila pozornost (in ogorčenje) ameriške blogerke. Foto: YSL
Bradley-Collearyjeva meni, da ženske ob pogledu na manekenke dobijo občutek, da je nezdravi telesni indeks ideal. Foto: YSL

Peticijo je do zdaj podpisalo že 45.411 ljudi, potrebnih pa jih je 50.000.

48-letna Bradley-Collearyjeva je bila ogorčena, ko je v marčevski številki revije Vanity Fair naletela na oglasno kampanjo YSL-ja s fotografijami "kar se zdi podhranjene manekenke".
"Mislim, da smo se vsi že navadili na ženske s telesi, ki niso nič več kot živi obešalniki za obleke. A celo z mojo strpnostjo do ultrasuhih manekenk so se mi te podobe zdele še posebej krute," je zapisala v svojem blogu The Woman Formally Known As Beautiful (Ženska, nekoč znana kot lepa).

Priljubljena blogerka meni, da se krutost podob nanaša tako na to manekenko, ki se je morda podvrgla samokaznovanju, da je prišla do upodobljenega videza, kot tudi na dekleta, izpostavljena temu lepotnemu idealu. "Za niti eno žensko ali dekle nočem, da bi še trpela škodo sporočila, ki ga ta podoba daje. In zdi se, da je to sporočilo, da sta lepotni standard krhkost in skrajna vitkost," piše.

Proti nezdravi praksi
Bradley-Collearyjeva poudarja, da peticija ni mišljena kot žaljiva za izpostavljeno manekenko in da so njene kritike uperjene v "prakso, ki goji nezdrave delovne razmere". Ob tem sicer priznava, da ne ve, ali je dekle v oglasih morda naravno vitka, a izpostavlja, da imata tak telesni tip v ZDA le dva odstotka ljudi. Preostalih 98 odstotkov bi si moralo odrekati hrano, da bi dosegli tako postavo.

Bradley-Collearyjeva še piše, da jo je to, da je mama dveh mladih hčerk dodatno motiviralo pri njenem boju proti "vojni proti ženskam, ki jo bije oglasna industrija". Ameriška blogerka je v preteklosti odkrito pisala o lastnih težavah s telesno dismorfijo in opozarja, da lahko tovrstne podobe v najhujšem primeru vodijo do resnih motenj prehranjevanja in tudi v smrt.

Če bo peticija zbrala 50.000 podpisov, kar, kot kaže, jih bo, namerava Bradley-Collearyjeva sprožiti gibanje, ki bi oglaševalce spodbujalo k najemanju zdravih modelov, in upa, da bo sprožila potrebne spremembe, "eno oglasno kampanjo po eno".