Če so čevlji rdeči, je lahko rdeč tudi podplat, je razsodilo sodišče. Foto: EPA
Če so čevlji rdeči, je lahko rdeč tudi podplat, je razsodilo sodišče. Foto: EPA
Čevlji Louboutin
"Ugotovili smo, da je rdeč podplat v kombinaciji z drugo barvo ostalega dela čevlja, postal prepoznavni znak blagovne znamke Louboutin, zato lahko postane njen zaščitni znak," je pojasnil sodnik Cabranes. Foto: EPA

Louboutin lahko rdečo barvo podplatov ekskluzivno uporablja samo, kadar gre za kontrast - torej, ko niso celi čevlji rdeči. To pomeni, da imajo do rdečega podplata pravico tudi vsi drugi oblikovalci, kadar izdelajo rdeče čevlje.

Prav to pa je tista izjema, na katero so upali pri njegovem velikem tekmecu, modni hiši Yves Saint Laurent.

Pripravili so novo kolekcijo enobarvnih čevljev, v kateri so tudi povsem rdeči čevlji - če bi sodišče Louboutinu dovolilo ekskluzivno uporabo rdečih podplatov brez izjeme, bi morali pri YSL-u rdeče čevlje iz te kolekcije izločiti. Zato zdaj slavijo veliko zmago: "To je popolna zmaga. Louboutin je ta primer spravil na sodišče samo zato, da bi nam preprečil oblikovanje rdečih čevljev ... Ampak je izgubil. Rdeče čevlje bomo oblikovali še naprej, tako kot že od nekdaj," se je veselil David H. Bernstein, odvetnik pri Yves Saint Laurentu.

Rdeči podplati kot del identitete
Monopol nad rdečimi podplati je kljub vsemu tolažilna nagrada za Loubotina, saj je sodnik José A. Cabranes v 31 strani dolgi obrazložitvi svoje odločitve zapisal tudi: "Ugotovili smo, da je rdeč podplat v kombinaciji z drugo barvo preostalega dela čevlja, postal prepoznavni znak blagovne znamke Louboutin, zato lahko postane njen zaščitni znak."

Cabranes je tako ovrgel lansko sodbo, ko je newyorški sodnik Victor Marrero razsodil, da Louboutin konkurentom, med katerimi je tudi YSL, ne more preprečiti, da bi ga posnemali. "Ker je v modni industriji barva v funkciji okrasa in estetike, ki sta si v neizprosni konkurenci, osrednjega pomena, sodišče ugotavlja, da Louboutin ne more dokazati, da so njegovi rdeči podplati upravičeni do zaščitene blagovne znamke," je pred letom dni pojasnil sodnik Marrero.