Največji Audijev SUV bo verjetno kupce iskal predvsem na neevropskih trgih. Foto: Audi
Največji Audijev SUV bo verjetno kupce iskal predvsem na neevropskih trgih. Foto: Audi
Audi Q7
Visokotehnološka in tradicionalno urejena notranjost novega Q7 sledi tradiciji znamke. Foto: Audi

Znamka rada poudarja prednosti v tehniki in tudi pri novem Q7 ni nič drugače, saj med glavnimi značilnostmi, ki naj bi pritegnile tudi najzahtevnejše kupce, omenjajo lahko hibridno gradnjo. S kombinacijo naprednih materialov so novincu, v primerjavi s predhodnikom, zagotovili kar 325 kilogramov manjšo maso in to čeprav bo vozilo polno najnaprednejših sistemov, med katerimi so tudi takšni, ki jih v predhodniku še ni bilo.

Uspešna dieta, kljub dodatni opremi
Manjša masa vozila, ki v izvedbi s 3,0-litrskim motorjem TDI tehta 1.995 kilogramov, bo v kombinaciji s sodobnejšimi in učinkovitejšimi motorji prav gotovo vplivala na porabo goriva in nižjo količino povsod preganjanih škodljivih izpustov. Audijevi konstruktorji v povezavi s tem zagotavljajo, da so pri motorju TFSI uspeli porabo goriva zmanjšati za do 28 odstotkov, pri motorju TDI pa za do 23 odstotkov.

Za zdaj omenjajo le dva zmogljiva pogonska agregata, oba sta 3,0-litrska, TDI z največjo močjo 200 kilovatov (272 KM) in TFSI z največjo močjo 245 kilovatov (333 KM). Dizelski naj bi za svoje delo zmogel v povprečju porabiti tudi le 5,7 litra goriva in v zrak izpuhati le 149 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Športno srce v robati embalaži
Motorja z vrha Audijeve ponudbe, ki Q7 pospešita do hitrosti 100 kilometrov na uro v 6,1 sekunde, zagotavljata SUV-ju značaj športnika, ki je pri novincu poudarjen še z drugačno konstrukcijsko zasnovo, s katero so med drugim uspeli znižati težišče vozila, dinamični vožnji pa je prilagojeno tudi podvozje.

Prav nič špartansko športna pa ni oprema potniške kabine oziroma celotnega vozila. Ker je Q7 namenjen najzahtevnejšim kupcem, ki si lahko privoščijo marsikatero napredno igračko, je seveda v ponudbo vključen širok nabor asistenčnih sistemov, vključno z aktivnim tempomatom in elektronskim pomočnikom za vožnjo v zastojih. Druga generacija modularnega zabavno-informacijskega sklopa pa omogoča tako upravljanje številnih sistemov v vozilu kot povezavo z zunanjim svetom in seveda poskrbi za dodatno zabavo do sedmih potnikov, ki so jim v drugi sedežni vrsti namenili tudi tablična računalnika.

Ukrojen tudi po meri severnoameriških trgov
Prestižnež bo brez dvoma našel marsikaterega kupca na evropskih trgih, a Audijevi prodajni strategi gotovo močno računajo tudi na neevropske trge. Med njimi izstopajo Združene države Amerike, kjer je nemška znamka v enajstih mesecih letošnjega leta v primerjavi z enakim obdobjem lani dosegla 15-odstotno povečanje prodaje. Rezultat presega 6-odstotno povprečje celotnega trga, na katerem so v enajstih mesecih prodali skupno 15.023.111 vozil, od tega jih 162.773 nosi Audijev znak.

Čeprav bo v ZDA verjetno med najbolj iskanimi, za evropske razmere precej nezmerna različica z bencinskim motorjem TFSI, pa bodo predvsem trendovsko do okolja bolj naklonjenim kupcem malce pozneje ponudili tudi priključni hibrid z dizelskim motorjem Q7 e-tron. Hibrid s sistemsko močjo 275 kilovatov (373 KM) in navorom 700 Nm, naj bi po uradnem načinu merjenja povprečne porabe zmogel doseči povprečje 1,7 litra na 100 kilometrov in v zrak izpuhal le 50 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.