E-tron je Audijev prvi velikoserijski električni model, ki mu bodo sledili številni drugi. Foto: Miha Merljak
E-tron je Audijev prvi velikoserijski električni model, ki mu bodo sledili številni drugi. Foto: Miha Merljak

Audi je v San Franciscu predstavil serijsko izvedbo svojega električnega športnega terenca z oznako e-tron. Ta je s 4,9 metra dolžine le malce krajši od modela Q7 ter z 2,92 metra medosne razdalje ponuja prostorno notranjost. V kabini se lahko udobno namesti pet potnikov, prtljažnik pa sprejme od 660 do 1.725 litrov prtljage. Tako zunanjost kot kabina sledita zadnjim trendom podjetja, pri čemer je tu dodatno poudarjena aerodinamika, ki zagotavlja količnik zračnega upora 0,28. Ena od posebnosti so opcijska "virtualna ogledala", pri katerih sta namesto klasičnih vzvratnih ogledal vgrajeni kameri, katerih slika se prikazuje na zaslonih na notranji strani vrat.

Dva motorja in štirikolesni pogon
Jedro električnega pogona sestavljata elektromotorja, ki skupaj ponujata 265 kilovatov (360 KM) moči in 551 Nm navora. Tisti na sprednji osi razvije 125 kilovatov (170 KM), na zadnji pa 140 kilovatov (190 KM) moči. To je dovolj za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 6,6 sekunde, ob tem pa je na voljo še funkcija overboost, ki skupno moč poveča na 300 kilovatov (408 KM) ter ponudi 660 Nm navora, kar zadostuje za pospešek do stotice v 5,7 sekunde ter elektronsko omejeno končno hitrost 200 kilometrov na uro. Elektromotorja zagotavljata štirikolesni pogon, za natančen prenos moči na kolesa z najboljšim oprijemom pa skrbi sistem nadzora vektorjev navora.

Bistven del električnega sklopa predstavlja baterija z zmogljivostjo 95 kilovatnih ur; ta zagotavlja okoli 400 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Sistem omogoča polnjenje na polnilnicah z zmogljivostjo 150 kilovatov. Na takšni polnilnici je mogoče baterijo napolniti do 80 odstotkov v približno 30 minutah. Osnovno polnjenje z močjo 11 kilovatov traja približno osem ur in pol, mogoče pa je tudi polnjenje z 22 kilovati moči.

Poleg zmogljivosti velja omeniti tudi sistem, ki omogoča vožnjo zgolj z uporabo stopalke za plin, saj se ob umiku noge s stopalke sproži regenerativno zaviranje, s katerim se polni baterija. Sistem ponuja tri nastavitve in lahko zagotovi do 30 odstotkov dosega.

E-tron bo v evropske prodajne salone prispel proti koncu letošnjega leta, osnovni model naj bi v Nemčiji stal okoli 80 tisoč evrov.