Zabava

Poudarki

  • Izobraževanja o izpolnjevanju carinskih obrazcev.
  • Ogroženih je na tisoče delovnih mest v avtomobilski industriji v Združenem kraljestvu.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 15 glasov Ocenite to novico!
Avtomobilski proizvajalci morajo dobaviteljem in prodajalcem pomagati z izobraževanjem glede birokratskih ovir, ki jih bodo prinesle carine, ko Velika Britanije ne bo več del EU-ja. Foto: Reuters
Brexit še kar naprej povzroča sive lase proizvajalcem vozil in avtomobilskih delov s tovarnami v Združenem kraljestvu. Foto: EPA
Samo pri JLR-ju bi lahko bili ob več kot milijardo evrov prometa, ko bo prišlo do izstopa iz EU-ja. Foto: Jaguar

Dodaj v

Avtomobilski proizvajalci trud in denar namesto v razvoj vlagajo v birokracijo

Brexit udarec za avtomobilsko industrijo
13. julij 2018 ob 06:38
London - MMC RTV SLO

Po referendumu, na katerem so Britanci izglasovali izstop iz Evropske unije, je avtomobilske proizvajalce, ki avtomobile izdelujejo na Otoku in jih izvažajo v EU, zajela panika. Britanska vlada je proizvajalce vozil umirila in obljubila, da bo ublažila vse posledice brexita. Zdaj, ko je izstop tako rekoč pred vrati, napetost raste. Avtomobilski proizvajalci se mrzlično pripravljajo na dan, ko Velika Britanija ne bo več del EU-ja.

Britanski specializirani avtomobilistični spletni portal Auto Express je pred dnevi pozitivno pisal o britanski avtomobilski industriji. Zapisali so, da je v Britaniji še vedno več kot 70 pomembnih podjetij, povezanih z avtomobili, šest uveljavljenih avtomobilskih znamk, osem premiumskih proizvajalcev vozil oziroma športnih vozil in 60 specialistov za avtomobilsko industrijo, kar jih uvršča med avtomobilske velesile. Od referenduma naprej se naložbe v avtomobilsko panogo niso poslabšale, še nobena avtomobilska tovarna ni zaprla svojih vrat.

Kljub temu več kot očitno med proizvajalci vozil vlada skrb za posel. Nissan, ki v Veliki Britaniji v svoji tovarni v Sunderlandu zaposluje skoraj 7.000 ljudi, je izrazil skrb, da je brexit ušel izpod nadzora, kar kažejo tudi zadnji odstopi tako zunanjega ministra Združenega kraljestva Velike Britanije in Severne Irske (VB) Borisa Johnsona kot ministra za brexit Davida Davisa, saj ta ne bi negovala tako tesnih odnosov z EU-jem, kot to zdaj želi premierka Theresa May.

Ogrožene naložbe
Avtomobilski proizvajalci so, čeprav se Velika Britanija nagiba k t. i. mehkemu brexitu, zaskrbljeni, da bo država po izstopu iz EU-ja postala težavna za proizvodnjo vozil, predvsem pa za ustvarjanje dobička. Prav zato so ogrožene vse nadaljnje naložbe, pa čeprav britanska avtomobilska industrija v povprečju letos dosega dva milijona evrov naložb na dan. Če bi bil izstop iz EU-ja zaznamovan s težavami, bi lahko brez dela ostalo več tisoč zaposlenih v avtomobilskih tovarnah, opozarjajo pri skupini BMW (BMW, Mini in Rolls-Royce), Nissannu, Jaguar Lad Roverju (JLR) in drugih podjetij, ki so kakor koli povezana z avtomobilsko industrijo in zaposlujejo ljudi v Veliki Britaniji.

Prav pri JLR-ju, največjem britanskem proizvajalcu vozil, opozarjajo na slab dogovor, ki bi lahko ubil vse naložbe. Samo pri JLR-ju bi lahko to odneslo več kot milijardo evrov prometa. "Nujno potrebujemo več gotovosti, da bomo še naprej vlagali v Veliki Britaniji in zaščitili svoje dobavitelje, kupce in 40.000 britanskih delavcev," so poudarili v Jaguar Land Roverju, ki je sicer v lasti indijskega Tata Motors. JLR je sicer odprl tudi svojo prvo tovarno zunaj Velike Britanije, in sicer na Slovaškem, električnega i-paca pa na primer izdelujejo v Magni v Gradcu, morda ga bodo v prihodnje, če bo kdaj tovarna tudi v Sloveniji, izdelovali na slovenskem Štajerskem.

BMW zmanjšuje odvisnost
BMW hkrati zmanjšuje svojo odvisnost od tovarne v Oxfordu v Angliji, kjer izdelujejo vozila Mini. Z gradnjo izvoznega središča na Nizozemskem nameravajo ublažiti škodo, ki bi jo utegnil povzročiti trdi izstop z enotnega trga Evropske unije. BMW je v zadnjih štirih letih pospešil proizvodne zmogljivosti na novem evropskem izvoznem vozlišču za mini s proizvajalcem pogodbe VDL Nedcar. Pri njem je danes zaposlenih 7.200 ljudi, lani je zaposlitev na novo dobilo 2.700, še leta 2014 je bilo v tovarni zaposlenih le 1450 ljudi. V Veliki Britaniji je v tovarni, kjer so lani izdelali 378.486 vozil znamke Mini, zaposlenih 4.500 ljudi.

Avtomobilski proizvajalci so zaskrbljeni tudi zaradi dodatnih birokratskih ovir, kot je morebitna uvedba zamudnih mejnih postopkov, ki bi precej podaljšali čas dostave avtomobilskih delov iz drugih evropskih držav. "Če bo dobavna veriga prekinjena na meji, naših izdelkov ne bomo mogli proizvajati v Veliki Britaniji," je dejal direktor pri BMW-ju, pristojen za carine, Stephan Freismuth.

Težave z birokracijo
Prav pri BMW-ju, kjer so v ospredju avtomobili, ki od 0 do 100 km/h pospešijo v 3,4 sekunde, sistemi, ki jih upravljamo z gestami rok, razvoj tehnologij za samodejno parkiranje in avtonomna vožnja, morajo zdaj zaradi brexita veliko truda, čas in denar vlagati tudi v izobraževanja dobaviteljev, kako izpolniti carinske obrazce.

Nemški proizvajalec avtomobilov je organiziral dneve usposabljanja za dobavitelje blizu svojih tovarn v Münchnu in Oxfordu v Angliji, da bi se prepričali, ali so pripravljeni na postopke carinjenja. Pri BMW-ju so prepričani, da mnogi prodajalci BMW-jevih vozil po Evropi nimajo dovolj izkušenj s tem. Anketa znotraj podjetja je pokazala, da je kar polovica dobaviteljev izkazala potrebo po podpori glede carinskih zadev.

Podobno razmišljajo pri Fordu. Penny Todd, carinski nadzornik Združenega kraljestva pri Ford Motorju, je na industrijski konferenci dejal, da razmišljajo tudi o tem, kako pomagati dobaviteljem, ki še nikoli niso imeli opravka z uvozno-izvoznimi deklaracijami. Ford, ki v Angliji in Walesu izdeluje motorje, pravi, da jih lahko v primeru brexita doletijo dodatni stroški, ki lahko na letni ravni sežejo skoraj do milijarde evrov.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
uizzi
# 13.07.2018 ob 07:18
EU enostavno mora kaznovati Britanijo, da se ne začne osip držav iz EUja.

Če so pričakovali karkoli drugega, so živeli v zablodi.
bilzerian
# 13.07.2018 ob 07:43
če ne vedo, kaj bi, naj pridejo k nam. 4500 delovnih mest od BMW ali 7000 od Minija bi nam prva prišlo. pa še kakšna prazna parcela ob mariborskem letališču bi se našla
frgo
# 13.07.2018 ob 08:10
če ne vedo, kaj bi, naj pridejo k nam. 4500 delovnih mest od BMW ali 7000 od Minija bi nam prva prišlo.

že par 10 delavcev je pri nas težko dobit, kaj šele 4500

* seveda so krive tudi plače, ki sledijo ponudbi in povpraševanju samo v eno smer (takrat, ko je preveč povpraševanja po delu se plače nižajo, ko je premalo povpraševanja pa zaposlovalci butasto jokajo po medijih, kako nihče noče delat, plača pa 800 bruto pri zahtevanih supermenskih spsobnostih in 5 tekočih jezikih)
bilzerian
# 13.07.2018 ob 09:25
@ skippy
delavcev ni zato, ker so place prenizke, ne zato, ker so previsoke podpore.

če lahko v Nemčiji delavec za tekočim trakom dobi 4000 ojrof brutto, potem 3000 ojrof brutto v sloveniji ne bi pomenilo, da bo tovarna propadla?
sem namerno napisal, brutto znesek, da ne boš rekel, kako se ne moremo primerjati z netto plačami, ker so pri nas previsoki davki.
frgo
# 13.07.2018 ob 08:33
@skippy

Vprašaj v revozu, s kako lahkoto napolnijo eno izmeno in kakšna posebna znanja rabijo za trakom.Niti z Bosanci več ne gre.
izo
# 13.07.2018 ob 06:50
Nujno potrebujemo več gotovosti, da bomo še naprej vlagali v Veliki Britaniji in zaščitili svoje dobavitelje, kupce in 40.000 britanskih delavcev," so poudarili v Jaguar Land Roverju, ki je sicer v lasti indijskega Tata Motors.

aja, samo ta nepomembni detajl, lol.. ja kaj ste pa misliili, britanci, da bo? napokali so vas z nacionalizmom zaradi beguncev (dobro se ved, da je bil to edini na največji razlog za brexit), zdej pa jokat, čeprav je bil lep del britaniji že takoj proti. a tako pač je, ko na volitve in referendume hodijo samo še naščuvanci..
BioBenz2
# 13.07.2018 ob 10:29
seveda so krive tudi plače, ki sledijo ponudbi in povpraševanju samo v eno smer (takrat, ko je preveč povpraševanja po delu se plače nižajo, ko je premalo povpraševanja pa zaposlovalci butasto jokajo po medijih, kako nihče noče delat

Točno to jaz že dolgo govorim...
Ni natakarjev in kuharjev?? Plači dobro plačo pa ti jaz pridem kelnarit...za 700 bruto pa kar sam delaj!!!
lordslayer
# 13.07.2018 ob 08:07
za vse se lohk pa amerikancam zahvaljo ...
Kozi03
# 13.07.2018 ob 08:54
Ta Brexit in carine sta zelo podobni stvari, oboje je za pridobitev glasov, a pozitivnih učinkov ni, ali pa so zelo kratkotrajni.
HOR
# 13.07.2018 ob 11:09
@Skippy
# 13.07.2018 ob 10:36
"... A vi dejansko primerjate delo v Nemčiji in Sloveniji? Pri nas ne dosegamo 50% nemške produktivnosti. Plače so posledično polovico nižje bruto bruto..."

...
Res ni primerjave saj je produktivnost dela v Nemčiji zaradi boljše organiziranosti dela s strani delodajalca precej višja, kot v Sloveniji in so zato plače višje. Slovenski delavec je v Nemčiji enako produktiven, kot nemški, ki pa je v Sloveniji tudi enako ("manj") produktiven, kot slovenski...
HOR
# 13.07.2018 ob 10:25
"...Avtomobilski proizvajalci trud in denar namesto v razvoj vlagajo v birokracijo..."

...
Tudi slovenske vlade...
izo
# 13.07.2018 ob 17:02
Pri nas ne dosegamo 50% nemške produktivnosti. Plače so posledično polovico nižje bruto bruto.

mešaš produktivnost in dodano vrednost. smo se pač pri nas očitno odločili, da ne bomo več proizvajali/prodajali finalnih produktov, ampak bomo smo nek vmesni in poceni člen za druge.
a to komu v betico dopovedat je misija nemogoče..
HOR
# 13.07.2018 ob 10:31
@Bolek
# 13.07.2018 ob 10:20
"...če lahko v Nemčiji delavec za tekočim trakom dobi 4000 ojrof brutto, potem 3000 ojrof brutto v sloveniji ne bi pomenilo, da bo tovarna propadla?..."

Ne bi propadla tovarna v Sloveniji, pač pa bi propadalo €4.000,- plače v Nemčiji...
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:28
@Skippy
to je zato, ker 90.000 ljudi podpiramo, da lahko ležijo doma.

...seveda boš ti večno mlad, zdrav in lep...
...velika večina tistih na zavodu je pač takih, da jih delodajalci zaradi starosti, ne več najboljšega zdravja, itd. niti pod razno nočejo!
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:26
@Bolek
Enako je s proizvodnjo avtomobilov, če so plače na Slovaškem 30% nižje, kot pa v Sloveniji, zakaj bi potem proizvajalci postavljali tovarne pri nas?

...čudna logika... zakaj potem vse avtomobilske tovarne niso v Bolgariji????
GORILA
# 13.07.2018 ob 10:25
@blizerian
če lahko v Nemčiji delavec za tekočim trakom dobi 4000 ojrof brutto, potem 3000 ojrof brutto v sloveniji ne bi pomenilo, da bo tovarna propadla?

...še boljše, da bi napisal bruto bruto plače...
...v tem primeru (bilo je izračunano za Avstrijo), da od 4000€ bruto bruto stroška delodajalca, v Sloveniji zaposleni dobi celo nekoliko višji neto izplen!
Pol pa rajtej...
mstrgar1
# 13.07.2018 ob 09:21
Ja, samostojni podjetniki prav tako. Ampak za razliko od velikih avtomobilskih korporacij se njim to pozna pri eksistencionalnem vprašanju.
Skippy
# 13.07.2018 ob 09:15
@frgo
to je zato, ker 90.000 ljudi podpiramo, da lahko ležijo doma.
djdj
# 14.07.2018 ob 11:17
Slovenska politika je kot proizvajalci avtomobilov. ¸Trud in denar namesto v razvoj vlagajo v birokracijo¸
GORILA
# 13.07.2018 ob 11:14
@Bolek
Napni možgane in sam pogruntaj.

...v Bolgariji imajo barabe višje plače kot na Slovaškem.
Glede na tvoj zapis, drugega sploh ne more biti!
Bolek
# 13.07.2018 ob 10:31
GORILA
...čudna logika... zakaj potem vse avtomobilske tovarne niso v Bolgariji????
-----
Napni možgane in sam pogruntaj.
Bolek
# 13.07.2018 ob 10:20
bilzerian # 13.07.2018 ob 09:25
če lahko v Nemčiji delavec za tekočim trakom dobi 4000 ojrof brutto, potem 3000 ojrof brutto v sloveniji ne bi pomenilo, da bo tovarna propadla?
sem namerno napisal, brutto znesek, da ne boš rekel, kako se ne moremo primerjati z netto plačami, ker so pri nas previsoki davki.
-----
Dovoli,da te nekaj vprašam.

Če greš ti v kupovat hlače in enake hlače stanejo v eni trgovini 150 evrov, v sosednji pa 120 evrov, kje jih boš kupil?

Enako je s proizvodnjo avtomobilov, če so plače na Slovaškem 30% nižje, kot pa v Sloveniji, zakaj bi potem proizvajalci postavljali tovarne pri nas?
Tudi avtomobilske tovarne morejo delati z dobičkom, drugače jih lahko zaprejo. Za socializem ne bo nobena proizvajala. To je lahko delala samo Zastava v bivši Jugi, ker so prepovedali uvoz tujih avtomobilov, ali pa nabili preko 200% carine na uvožene avtomobile.

Sicer pa tudi na Slovaškem plače postopoma rastejo, pa še država je manj požrešna kot pri nas. Slovaška si je s pomočjo avtomobilske industrije močno opomogla in ima urejene državne finance. Kmalu nas bodo prehiteli, če nas že niso.
Seesaw
# 13.07.2018 ob 10:00
delavcev ni zato, ker so place prenizke, ne zato, ker so previsoke podpore.

če lahko v Nemčiji delavec za tekočim trakom dobi 4000 ojrof brutto, potem 3000 ojrof brutto v sloveniji ne bi pomenilo, da bo tovarna propadla?
sem namerno napisal, brutto znesek, da ne boš rekel, kako se ne moremo primerjati z netto plačami, ker so pri nas previsoki davki.


Zakaj se potem ne odpravi delat za tekočim trakom v Nemčijo, ampak raje vleče socialo v Sloveniji?
josio13
# 18.07.2018 ob 07:41
GORILA
...še boljše, da bi napisal bruto bruto plače...
...v tem primeru (bilo je izračunano za Avstrijo), da od 4000€ bruto bruto stroška delodajalca, v Sloveniji zaposleni dobi celo nekoliko višji neto izplen!
Pol pa rajtej..

Mogoce v Slo res dobi vecji neto ven..ampak..ko pa prides v penzijo potem pa bum....400 v slo...1200 Aut..zato razlika v neto....
kingeston
# 13.07.2018 ob 12:27
...velika večina tistih na zavodu je pač takih, da jih delodajalci zaradi starosti, ne več najboljšega zdravja, itd. niti pod razno nočejo!

ko bo v sloveniji svoboda in bodo delodajalci lahko nemoteno zaposlovali in odpuščali, kot je to praksa v ameriki in še kakšni svobodni državi, pa bodo na 'zavodu' resnično samo večinoma najslabši...
kingeston
# 13.07.2018 ob 09:42
ko ti slovenski socialistični pisunčki pametujejo kako naj posluje avtomobilska industrija, in neumna raja benti čez brexit; sami pa bi takoj izstopili iz EU, veš da je propad te naše male zahojene državice na vidiku...
Skippy
# 13.07.2018 ob 10:36
A vi dejansko primerjate delo v Nemčiji in Sloveniji? Pri nas ne dosegamo 50% nemške produktivnosti. Plače so posledično polovico nižje bruto bruto.
Skippy
# 13.07.2018 ob 10:35
...velika večina tistih na zavodu je pač takih, da jih delodajalci zaradi starosti, ne več najboljšega zdravja, itd. niti pod razno nočejo!

To niti približno ni res.
ElTorro
# 13.07.2018 ob 10:19
delavcev ni zato, ker so place prenizke, ne zato, ker so previsoke podpore

Niso podpore previsoke, ampak je prelahko priti do njih.

Če bi jih dobili le tisti, ki jih dejansko potrebujejo, bi lahko bile tudi višje, in bi ti ljudje lahko nekoliko bolj normalno živeli.....tako pa so v istem žaklju kot mame "samohranilke" ki so prijavljene na drugem naslovu, otroci ki imajo v hiši staršev prijavljeno ločeno gospodinjstvo, tisti ki za "miloščino" pač ne bodo hodili 8 ur nekam delat.....
Kazalo