Fiat 500 od leta 2007 naprej izdelujejo na Poljskem, od leta 2010 naprej pa tudi v Mehiki. Avtomobil je na prodaj v več kot 100 državah, z  modelom 500 pa se je Fiat pred leti vrnil na ameriški trg. Foto: Fiat
Fiat 500 od leta 2007 naprej izdelujejo na Poljskem, od leta 2010 naprej pa tudi v Mehiki. Avtomobil je na prodaj v več kot 100 državah, z modelom 500 pa se je Fiat pred leti vrnil na ameriški trg. Foto: Fiat

4. julij je bil z zlatimi črkami zapisan v zgodovino italijanske avtomobilske industrije. Na ta dan leta 1957 so predstavili kultni model fiat 500, točno 50 let pozneje sodobno interpretacijo z enakim imenom, zdaj pa še prenovljeno različico aktualne generacije.
V osmih letih, odkar je na cesti aktualni model, je Fiat prodal 1,5 milijona primerkov. Z novincem Italijani merijo na nove trge, pri prenovi pa niso pozabili na njegovo bogato dediščino. Mestno vozilce ohranja dimenzije, "pod kožo" pa je pridobil veliko nove tehnologije, nove pogonske sklope in izboljšave v korist voznega doživetja.
Le manjši popravki zunanjosti
Pri Fiatu niso upali bistveno posegati v prepoznavno zunanjo obliko, ki ima veliko vzporednic z izvirnikom. Na prvi pogled ni videti, da bi šlo za veliko prenovo, a Italijani pravijo, da je bilo na vozilu narejenih kar 1.800 sprememb.
Nekoliko je spremenjen nos vozila, predvsem motorna maska in odbijač, dobil je dnevne LED-sijalke, na več mestih so ga obogatili z všečnejšimi kromiranimi dodatki. Kot je pri prenovah običajno, so predrugačeni tudi zadnji odbijač in zadnja svetila. Prav zaradi nove oblike odbijačev je zdaj daljši za dva centimetra in v dolžino meri 357 centimetrov.
Na novo so ukrojili lahka platišča, ki merijo 15 ali 16 palcev, dodali so dve novi barvi, za notranjost pa izbrali kakovostnejše materiale. Razširili so možnosti za prilagajanje vozila različnim okusom. Pri Fiatu izpostavljajo še izboljšave v zavornem sistemu, krmiljenju, izboljšali so udobje, standardno je na voljo sedem zračnih blazin. V potovalni kabini so nekoliko modernizirali instrumentalno ploščo, dobil je multimedijski sistem UConnect in sedempalčni ekran na dotik.

Ali bodo prenovili tudi model abarth?
Vsi motorji ustrezajo emisijskim normativom euro6. Na izbiro so 1,2-litrski bencinski agregat s 50 kilovati moči in dvovaljni 0,9-litrski twinair turbobencinski agregat s 63 oziroma 77 kilovati moči ter 1,3-litrski dizelski motor multijet s 70 kilovati moči. Pozneje bo na voljo še gospodarnejša različica, poimenovana eco, ki bo narejena na podlagi 1,2-litrskega bencinskega motorja in bo imela emisije nižje od 100 gramov na kilometer poti.

Pri Fiatu so izboljšali tudi "dualogic" robotizirani polsamodejni menjalnik. V sporočilu za medije ne navajajo, ali bodo poleg klasičnega fiata 500 in kabrioleta fiata 500 C prenovili tudi športni model abarth.