5,2-litrski agregat zagotavlja značilno rjovenje iz štirih izpušnih cevi. Foto: Ford
5,2-litrski agregat zagotavlja značilno rjovenje iz štirih izpušnih cevi. Foto: Ford

Ford je na avtosalonu v Los Angelesu potrdil, da prihaja povsem novi shelby GT350 mustang, ki velja za eno najzmogljivejših legendarnih različic mustanga vseh časov.

Shelby mustang šteje že 50 let. Novi GT350 temelji na izvirni ideji legendarnega dirkača Carrolla Shelbyja - zmagovati na cesti in na dirkališčih.
V ta namen so uporabili najzmogljivejši atmosferski serijski Fordov motor doslej in ga opisali kot dirkalnik za celodnevna tekmovanja na dirkališču z licenco za uporabo na ulicah.

5,2-litrski motor V8
Inženirji so ubrali inovativen pristop. Namesto razvoja posameznih sistemov, ki bi dobro delovali neodvisno drug od drugega, so poskrbeli za optimizacijo vsakega sestavnega dela in oblike, s čimer so želeli zagotoviti popolno ravnovesje. Uporabili so vrhunske materiale in tehnologije.

Že v samem začetku razvoja je bilo odločeno, da bo vgrajen atmosferski motor V8 z visokimi vrtljaji. Novi 5,2-litrski motor je prvi Fordov serijski motor V8 z ročično gredjo v eni ravnini. Tovrstno arhitekturo običajno najdemo v dirkaških različicah ali eksotičnih evropskih športnih avtomobilih. Nasprotno kot pri "klasičnem" motorju V8, pri katerem so povezovalni drogovi na ročično gred pritrjeni v intervalih s kotom 90 stopinj, so pri tej zasnovi enakomerno razporejeni v 180-stopinjskih intervalih.

Razporeditev s kotom 180 stopinj in v eni ravnini omogoča zaporedje vžigov z izmenično uporabo sklopov valjev, kar zmanjša prekrivanje izpušnih tlačnih impulzov. V kombinaciji z izboljšavo glave valja in sklopa ventilov je zagotovljeno boljše odzračevanje valjev, kar poskrbi za še večjo zmogljivost motorja V8.

Široka krivulja navora in prožen menjalnik
Motor zato razvije več kot 368 kilovatov moči in navor, ki presega 540 Nm, na voljo pa je v izjemno široki krivulji. To prinaša veliko prožnost v vsaki prestavi lahkega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Serijski diferencial Torsen z omejenim zdrsom poskrbi za optimalen oprijem v ovinkih in prenos moči pri vožnji naravnost.

Varnost in vozno dinamiko na vseh terenih so dodatno izboljšali z močno platformo z visoko vzvojno togostjo, ki je v primerjavi s predhodnikom večja za 28 odstotkov. Odprtina maske pred hladilnikom in lahka opora vzmetnih nog, ki je na voljo za doplačilo, sta izdelani iz kompozitnega materiala z ogljikovimi vlakni. Sprednji kolotek je povečan, posebne zavore zmogljive, nastavitve vseh vzmeti in puš so prilagojene, v primerjavi z mustangom GT pa je podvozje še nižje in postavljeno na trdna 19-palčna aluminijasta platišča.

Sedeži udobni in športni
V potovalni kabini so posebej zasnovani športni sedeži Recaro z edinstvenim oblazinjenjem, za katere so inženirji pri snovanju porabili na stotine ur, saj mora biti sedež udoben za vsakodnevno vožnjo, hkrati pa dovolj zmogljiv za na dirkališče. Spodaj raven volan vozniku olajša vstopanje in izstopanje, merilniki izražajo dirkaške gene, kromiranih in sijajnih poudarkov je manj, da bi odsev sončnih žarkov čim manj motil voznika.

Nov je integriran voznikov nadzorni sistem z izbiro petih voznih načinov, ki prilagajajo delovanje sistema ABS, nadzora stabilnosti, nadzora zdrsa, ojačanja volana, odzivnosti pedala za plin, nastavitve blaženja in izpušnega sistema v skladu z voznikovimi željami. Tehnični paket (Tech Pack) prinaša električno nastavljive sedeže z usnjenim oblazinjenjem, zvočni sistem Shaker Audio, 8-palčni LCD-zaslonom na dotik, dvopodročno elektronsko klimatsko napravo ...