Enotni evropski vtič je bistven element za uvajanje tega goriva, so ob smelih načrtih o izgradnji polnilnih postaj za alternativne pogonske vire poudarili lani v Bruslju. Foto: MMC RTV SLO
Enotni evropski vtič je bistven element za uvajanje tega goriva, so ob smelih načrtih o izgradnji polnilnih postaj za alternativne pogonske vire poudarili lani v Bruslju. Foto: MMC RTV SLO

Evropska unija je omilila direktivo, ki je predvidevala natančno število električnih polnilnih postaj, ki bi jih morale države članice Evropske unije postaviti do leta 2020.
Evropska komisija je januarja lani predstavila sveženj ukrepov za izgradnjo postaj za alternativna goriva po Evropski uniji, za katere bi morali veljati skupni standardi zasnove in uporabe.
Slovenija bi morala zgraditi 3000 polnilnih postaj
Komisija je za Slovenijo določila, da naj do leta 2020 zgradi 3000 javno dostopnih električnih napajalnih postaj in postaj na plin CNG (metan) in vodikovih polnilnic. V Bruslju so bili prepričani, da bo v Sloveniji do leta 2020 vozilo 14.000 električnih vozil. Minimalne standarde postavitve polnilnih postaj z enotnim vtičem za električna vozila je postavila prav za vsako državo članico.
Novico o tem, da si je EU premislil, so sporočili iz sedeža v Bruslju. Po podatkih EU Tracking Roadmap naj kar 14 evropskim državam, med njimi je tudi Slovenija, ne bi uspelo uresničiti zastavljenih ciljev do leta 2020.
Vsaka država bo sama odločala o postavitvi polnilnih postaj
Zato so v evropski prestolnici odgovornost in načrte za izgradnjo polnilnih postaj za alternativne vire omilili in preložili kar na države članice EU-ja. Nacionalne vlade morajo pripraviti akcijske načrte in zagotoviti ustrezno številno polnilnih točk, ki bodo dostopne za javno uporabo. Priporočljivo je, da naj bo na vsakih deset električnih avtomobilov na voljo ena polnilna postaja z enotno vtičnico.

To pomeni, da se bo električna mobilnost po Evropi razvijala nesorazmerno, odvisno od interesa posamezne države, menijo pri britanski reviji Transport & Environment, pri kateri so zapisali, da je popravljena različica direktive zgolj še mrtva črka na papirju.