Pripravite navijaške rekvizite, v soboto se začenja zares. Foto: www.alesfevzer.com
Pripravite navijaške rekvizite, v soboto se začenja zares. Foto: www.alesfevzer.com
Jure Zdovc o navijačih kot o šestem igralcu na parketu. Foto: www.alesfevzer.com

Športni navijači kot turistični potniki so vedno vezani na emocije, ki se razvijejo tako ob športnem dogodku kot obisku počitniške ali potovalne destinacije.

Big Foot Mama, košarkarska reprezentanca
Navijaško himno za košarkarje je pripravila skupina Big Foot Mama. Naslov skladbe je Nove zmage. Foto: www.alesfevzer.com
Na Hrvaško tudi navijaški vlak

Navijači so že na pripravljalnih tekmah slovenske izbrane vrste pokazali, da bodo pomemben člen na Eurobasketu 2015, pravi navijaški spektakel pa se obeta že prvi dan predtekmovalnega dne v Zagrebu, ko se bodo v navijanju pomerili Slovenci in Hrvati. Vstopnic za to srečanje (prodali so jih 10.043, okoli 3000 pa jih je namenjeno klubom in ostalim) že nekaj časa ni več mogoče kupiti v prosti prodaji.

Arena je razprodana, na Hrvaškem pa se je celo pojavil strah, da bi bilo slovenskih navijačev več kot hrvaških. Boris Jakimenko, direktor Eurobasketa 2015, je na to hrvaškim medijem odgovoril: "Za to tekmo je bilo v Sloveniji na prodaj 3.100 vstopnic, in to izključno prek agencije. Ostale vstopnice so prodali na prodajnih mestih na Hrvaškem, tako da sem prepričan, da bo hrvaških navijačev vsaj dvakrat več kot slovenskih."

In če so vstopnice za tekmo s Hrvaško že razprodane, so vstopnice za preostale tekme Slovenije še na voljo: "Za vse tekme smo prodali veliko večino slovenskega sektorja, ki šteje 3.100 vstopnic. Nekaj manj zanimanja je bilo samo za tekmo z Nizozemsko. Na voljo so še zadnje vstopnice za Gruzijo, Grčijo in Makedonijo," je povedal Peter Majerle iz Kompasa, uradne agencije KZS-ja, in dodal: "Prodali smo približno 14.000 vstopnic, od tega 1.500 navijaških paketov z vlakom in avtobusom. Z nami potujejo podjetja, šole, navijaške skupine in individualni navijači."

Kako pa pri Kompasu ocenjujejo zanimanje za prvenstvo? "Projekt smo izpeljali v skladu s pričakovanji. Če bi imeli v reprezentanci nekaj bolj uveljavljenih košarkarjev (Dragič, Vidmar, Udrih …), bi bilo zanimanje še večje (tudi z rezultatskega vidika). Seveda pa je število navijačev skoraj primerljivo z 'romanjem' v Beograd (EP 2005) ali celo tistim na Nizozemsko (nogometni EP 2000)."

Koliko pa stane takšna izkušnja slovenskega navijača? Za ogled vseh petih tekem slovenske reprezentance je treba odšteti od 55 do 170 evrov, odvisno od kategorije vstopnice, v ceno ni vštet prevoz. S prevozom pa se cena povzpne na 195 evrov in dalje.

V Zagrebu tako pričakujejo naval slovenskih navijačev, nekateri med njimi se bodo tja podali na svojo roko - takšnim pri Kompasu svetujejo, da morajo paziti "na prehod meje (predvidevamo, da bo gneča), na varno parkiranje (organizatorju zagotovo ne bo uspelo zagotoviti parkirnega prostora v bližini Arene za vse navijače), na primerno navijaško obnašanje ter na osebno varnost, saj so dogodki takšnega kova tudi priložnost za kakšne žeparje ali sleparje (ponarejene vstopnice)".

In še nasvet, katerih znamenitosti ne smete zamuditi, ko boste obiskali Zagreb: "Največja znamenitost v Zagrebu sta trenutno seveda dvorana Arena ter muzej Dražena Petrovića." Največ navijačev pa se bo zagotovo zadržalo v navijaških conah - v Zagrebu bosta dve, ena v neposredni bližini Arene, druga pa na Trgu bana Jelačića. Tam bodo 3. septembra tudi odprli Eurobasket 2015.

Iz Zagreba v Lille?
Če se slovenska reprezentanca uvrsti v drugi krog tekmovanja, bo pot slovenske navijače vodila v Lille v Francijo. "Trenutno je prijavljeno približno 100 navijačev, vendar je vse odvisno od rezultatov v Zagrebu. Še posebej od prvih dveh tekem, s Hrvaško in Gruzijo," je povedal Majerle. Paket Lille obsega prevoz z letalom (LJU-BRUSELJ), nočitev v hotelu, transfer in vodniško spremstvo. Cena aranžmaja z letalom je od 549 evrov (potovanje z avtobusom je od 350 evrov naprej).

Nekaj navijaških utrinkov s pripravljalnih tekem si lahko pogledate spodaj.

Športni navijači kot turistični potniki so vedno vezani na emocije, ki se razvijejo tako ob športnem dogodku kot obisku počitniške ali potovalne destinacije.

Na Hrvaško tudi navijaški vlak