Dolga, skoraj neskončno dolga pot je cestna pot od Londona do New Yorka. Foto: Google Maps
Dolga, skoraj neskončno dolga pot je cestna pot od Londona do New Yorka. Foto: Google Maps
Transsibirska železnica
Za mnoge je potovanje po transsibirski železnici življenjska želja. Foto: Reuters

Ruski mediji poročajo, da je Vladimir Jakunin na srečanju ruske znanstvene akademije v Moskvi pred dnevi predstavil res neverjetno zamisel - gradnjo avtoceste, ki bi se raztezala čez vso Evropo, Rusijo ter Severno Ameriko vse do New Yorka. Povedano drugače, potekala bi od Atlantskega do Atlantskega oceana. Cesta bi potekala čez Beringovo morje, ki loči Aljasko in skrajni severovzhod Rusije, imenovan Čukotka, ob že obstoječi transsibirski železnici.

Jakunin je projekt poimenoval Razvoj transevrazijskega pasu (TEPR), ob cestni povezavi pa bi postavili tudi nov naftovod in plinovod. "To je projekt več držav, več civilizacij. Projekt predstavlja novo obdobje v razvoju človeštva in mora temeljiti na novih tehnologijah," je direktor ruskih železnic dejal za časopis The Siberian Times.

Ruskih 10.000 kilometrov
Cesta bi tako tekla čez celotno ozemlje Rusije, nato pa bi se navezala na že obstoječe cestno omrežje v zahodni Evropi, po katerem bi vozila lahko prišla vse do Londona. Samo po Rusiji bi bilo treba narediti kar 10.000 kilometrov avtoceste, če prištejemo še evropski in severnoameriški del, pa bi celotna dolžina "superavtoceste" znašala kar okoli 20.000 kilometrov.

Odmaknjena in osamela tudi Aljaska
Projekt pa še ni ponudil odgovora na vprašanje, kako bi vozila prečkala Beringovo ožino, ki razmejuje Sibirijo in Aljasko. Možnosti so tri - trajekt, predor ali mostovi, a o tem ni zapisanega še nič. Najkrajša razdalja med celinsko Rusijo in celinsko Aljasko je 88 kilometrov. Če bi želel voznik priti iz Londona do Aljaske prek Moskve, bi moral prevoziti 12.978 kilometrov. Na ameriško ozemlje bi cesta vstopila pri kraju Nome, ki pa nima nobenih obstoječih cestnih povezav z drugimi deli Aljaske. Cestno omrežje se začne šele pri 800 kilometrov oddaljenem mestu Fairbanks, od koder je nato mogoča vožnja v vse ameriške zvezne države in Kanado.

Ali je sploh kdo pripravljen plačati za ta slej ko prej utopični projekt? Ameriški mediji namigujejo, da je največ zanimanja prav na ruski strani, sploh če vemo, da Jakunin velja za dobrega prijatelja ruskega predsednika Vladimirja Putina, nekateri ga omenjajo celo kot njegovega naslednika na predsedniškem stolčku. Po predvidevanjih bi avtocesta vseh avtocest stala "na bilijone dolarjev", a Jakunin je prepričan, da bi se ogromna vlaganja kmalu povrnila.

Menda je projekt naletel na odobravanje tudi med ruskimi akademiki. Predsednik ruske akademije znanosti Vladimir Fortov je tako priznal, da je projekt "zelo ambiciozen in drag, a da bi gradnja takšne ceste rešila mnoge težave pri razvoju tako ogromne regije, kot je Sibirija".