Samo v Avstriji si je prireditev ogledalo okoli 5,86 milijona gledalcev. Foto: Reuters
Samo v Avstriji si je prireditev ogledalo okoli 5,86 milijona gledalcev. Foto: Reuters
Na jubilejnem tekmovanju je zmagal predstavnik Švedske Mans Zelmerlöw s skladbo Heroes, Slovenija se je z duom Maraaya in skladbo Here for You uvrstila na 14. mesto. Foto: EPA

Evrovizija se je v Guinnessovo knjigo rekordov vpisala kot najdlje trajajoče vsakoletno televizijsko glasbeno tekmovanje, so sporočili z Dunaja, kjer je bil letošnji izbor.

Dober teden po velikem finalu in švedski zmagi so organizatorji postregli z nekaterimi številkami, pri čemer so poudarili ekološko plat festivala. Zaradi pomivanja kozarcev za večkratno uporabo v pralnici na sončno energijo so prihranili 500.000 kozarcev za enkratno uporabo in s tem preprečili kar 4,5 tone smeti ter 40 ton ogljikovega dioksida. Na glavnih lokacijah so postavili deset pitnikov in se tako izognili plastenkam.

Med Evrovizijo je avstrijsko prestolnico obiskalo dobrih 1500 novinarjev, da je festival potekal, kot je treba, pa je skrbelo 800 prostovoljcev, starih od 18 do 77 let. Avstrijci so za dvorano Stadthalle porabili 800.000 evrov manj, kot so predvideli (to je 8,89 milijona evrov).

Evrovizijo je videlo 200 milijonov gledalcev
Z Dunaja so sporočili tudi statistične podatke o gledanosti 60. izbora za Pesem Evrovizije. Tekmovanje je spremljalo 200 milijonov gledalcev po svetu, na samem prizorišču, v dvorani Stadthalle, pa ga je v živo videlo 100.000 obiskovalcev. Samo v Avstriji si je prireditev ogledalo okoli 5,86 milijona gledalcev, glavni finalni izbor približno dva milijona ljudi, svoje države pa je na trgu pred dunajsko mestno hišo spodbujalo okoli 120.000 ljudi.

Podatki o gledanosti, ki jih za RTV Slovenija pripravlja AGB Nielsen Media Research, pa so pokazali, da si je vsaj del velikega evrovizijskega finala ogledal vsak drugi Slovenec oz. 904.400 različnih posameznikov. V evrovizijskem tednu smo tudi na MMC RTV Slovenija našteli več kot 400.000 ogledov člankov, povezanih s tem največjim evropskim glasbenim dogodkom. Videoprenos prvega finala je prek spleta spremljalo okoli 18.000 uporabnikov, radijski prenos Pesmi Evrovizije pa je prek spleta spremljalo več kot 5.000 uporabnikov.