Rekorda so si želeli pri Airbusu, zato so Pipistrelu preprečili polet. A jih je vseeno prehitel francoski pilot. Foto: BoBo
Rekorda so si želeli pri Airbusu, zato so Pipistrelu preprečili polet. A jih je vseeno prehitel francoski pilot. Foto: BoBo

Potem ko je Duval izvedel, da je Airbus (oziroma Simens) slovenskemu proizvajalcu letal Pipistrel onemogočil poskus prvega preleta Rokavskega preliva z električnim letalom, se je podviga lotil sam in tako letalskemu velikanu izmaknil prestižni naziv.

Duvalu, ki je pilot s stalnim dovoljenjem za letenje, ni bilo treba zaprositi za dovoljenje, temveč je zadostovala le napoved poleta. Kljub temu so ga tik pred poletom skušali ustaviti, vendar Duval navodil ni poslušal in je v četrtek z letalom Cri-Cri E-Cristaline uspešno preletel preliv med Francijo in Veliko Britanijo.

Prvi prelet čez Rokavski preliv bi sicer moral pred dnevi opraviti Pipistrel z letalom Alpha Electra, vendar je poskus padel v vodo, saj si je rekorda želel Airbus - prvi prelet Rokavskega preliva z električnim letalom so načrtovali ob obletnici poleta, ki ga je leta 1910 opravil Louis Bleriot.

Pipistrelovo letalo ni letelo, saj so pri nemškem velikanu Siemensu, ki ajdovskemu proizvajalcu dobavlja motorje, trdili, da motor še ni testiran za letenje nad vodo: "Prepovedujemo vam, da naš motor uporabite za letenje nad vodo," so zapisali v pismu in dodali: "Če nas takoj ne obvestite, kje je motor in nam ga ne vrnete, bomo uporabili vsa potrebna pravna sredstva, da preprečimo načrtovane polete."

Direktor podjetja Pipistrelov Ivo Boscarol je zadevo komentiral prek spletne uradne strani. Zapisal je, da so s preletom Rokavskega preliva želeli pokazati svojo razvojno usmerjenost v proizvodnjo električnih letal. Imeli so že dovoljenje za prelet, ki so ga čakali od lanskega oktobra, a so zadnji dan prejeli sporočilo nemškega Siemensa, da z njihovim motorjem ne smejo leteti.

"Globoko obžalujemo Siemensovo potezo, ki je preprečila polet, še posebej zato, ker bi bil v bistvu prav Siemens tisti, ki bi nam polet omogočil, saj uporabljamo njihov električni motor. Zato se nam zdi njihova odločitev še bolj bizarna in nerazumljiva. Siemens ni Pipistrelu nikoli v nobenem dokumentu ali pogodbi prepovedal leteti čez vodo z njihovimi motorji, tako da Pipistrel nikoli ni kršil nobene pogodbe. Znani smo kot podjetje, ki spoštuje dogovore in jih bomo tudi v prihodnje," je zapisal Boscarol.

Dogovor so tako spoštovali tudi ob tej zadnji prepovedi in tako ostali brez enega izmed zadnjih manjkajočih rekordov v svetu električnega letalstva. "Na žalost je še enkrat več prevladal interes kapitala," je še zapisal Boscarol.