Bruno Mars ima sicer za seboj precej manj kilometrine kot nekateri drugi izvajalci, ki so zabavali na Super Bowlu pred njim, a se naloge ni ustrašil. Foto: EPA
Bruno Mars ima sicer za seboj precej manj kilometrine kot nekateri drugi izvajalci, ki so zabavali na Super Bowlu pred njim, a se naloge ni ustrašil. Foto: EPA
Mars z Anthonyjem Kiedisom iz Red Hot Chili Peppers. Foto: EPA
Sporna reklama za SodaStream s Scarlett Johansson. Foto: Youtube
Bud Light je oglaševal Arnold Schwazenegger v eni svojih bolj komičnih vlog. Foto: Youtube

Številke za Super Bowl so osupljive, a obenem najboljša razlaga za izredno komercialno zanimanje za dogodek. Med drugim so Američani med tekmo pojedli 22,5 milijona kilogramov čipsa, ki bi jih bilo moč zložiti na 600 tovornjakov priklopnikov.

Na stadionu MetLife v New Jerseyju pa so navijači med tekmo "pospravili" 8000 pic in 40.000 hotdogov. Če bi te zlagali enega na drugega, bi z njimi 14-krat dosegli višino slovitega Empire State Buildinga. Samo na stavnicah v Las Vegasu je bilo na Super Bowl vloženih za več kot 100 milijonov dolarjev stav.

Četrt milijona za oglas
Zanimive bodo še nekatere številke. Lanski Super Bowl si je preko malih zaslonov v ZDA ogledalo 164 milijonov ljudi, podatkov za letošnjo gledanost še ni. A zanimanje je izredno in 30-sekundni oglasni spoti so letos podjetja stali po četrt milijona dolarjev. Kljub visoki ceni pa so ves oglaševalski prostor na televiziji Fox prodali že do 4. decembra lani.

Za pregrešno drage oglase med Super Bowlom je značilno tudi, da oglaševalci radi vanje zvabijo največje hollywoodske zvezdnike - tako je letos Bud Light oglaševal Arnold Schwarzenegger, za jogurt Dannon Oikos so se ponovno zbrali junaki iz humoristične serije Polna hiša (a brez dvojčic Olsen), Volkswagen je reklamirala Carmen Electra, podjetje GoDaddy pa je najelo dirkačico Danico Patrick.

Brez kontroverznosti seveda tudi ne gre - tokrat so zanjo poskrbeli pri SodaStreamu, podjetju, ki izdeluje gazirne aparate. SodaStream je za oglas najel Scarlett Johansson, težave pa so se pojavile že pred predvajanjem oglasa, v katerem naj bi igralka "užalila" velikana Pepsi in Coca-Colo (njen zadnji stavek so zato na koncu izbrisali), v resnici pa je bolj užalila palestinske aktiviste - izraelski SodaStream ima namreč sedež na okupiranem Zahodnem bregu. Johanssonova je zato odstopila z mesta ambasadorke Oxfama, dobrodelne organizacije, ki pa izraelsko okupacijo obsoja.

Po Beyonce je prišel Bruno
Vedno zelo odmeven je glasbeni šov med finalom - navsezadnje mora izbrani izvajalec zabavati kar 100 miloijonov gledalcev. Predlani je to izvajala Madonna, lani Beyonce, letos pa je čast pripadla eden mlajših do zdaj - Brunu Marsu. Izbor 28-letnega pop zvezdnika, ki je do zdaj izdal zgolj dva albuma, je bil sicer sprva sprejet z veliko skepticizma, a kritiki menijo, da je Brunu njegova največja naloga do zdaj povsem dostojno uspela.

Nastop Marsa, ki ga označujejo za sodobnega Elvisa, je trajal 12 minut, v tem času pa je postregel s svojimi uspešnicami Locked Out of Heaven, Treasure, Just the Way You Are in Runaway Baby. Veliko so si gledalci obetali od "posebnih gostov", kalifornijskih veteranov Red Hot Chili Peppers, ki naj bi jih Mars osebno povabil, da se mu pridružijo na odru, a njihova izvedba Give it Away je doživela precej mlačen odziv.

Na tekmi med Seattlom in Denverjem se je visoke zmage veselil Seattle. Lastnik te ekipe je soustanovitelj Microsofta Paul Allen, čigar bogastvo se ocenjuje na 15,8 milijarde dolarjev, s čimer je najbogatejši lastnik moštva v ligi NFL.

In še o jasnovidcih. Po novem je to orangutan Eli iz zoološkega vrta v Salt Lake Cityju. Slednji je točen z napovedjo zmagovalca že od leta 2007. Tokrat je brez oklevanja izbral Seattle Superhawks in slednji so bili prepričljivi tudi na terenu, saj so ob polčasu vodili z 22:0, na koncu pa zmagali kar s 43:8.