Ženske so se moškim po pitju alkohola že popolnoma približale. Foto: Reuters
Ženske so se moškim po pitju alkohola že popolnoma približale. Foto: Reuters
false
Spremenjene vloge moških in žensk v družbi so privedle tudi do zoženju prepada, kar se tiče različnega uživanja alkohola. Foto: MMC RTV SLO

Analiza, ki je zajela 4 milijone ljudi, rojenih med letoma 1891 in 2001, kaže, da so nekoč moški pili precej kot ženske in imeli zato tudi več z alkoholom povezanih zdravstvenih težav, današnja generacija pa je to vrzel med spoloma praktično povsem zapolnila.

Kot BBC analizira izsledke raziskave BMJ Open, so k alkoholni "enakopravnosti" precej pripomogle spreminjajoče se vloge moških in žensk v družbi.

Raziskava je pokazala, da je pri skupini, rojeni v začetku 20. stoletja, za moške značilno:
- da bo 2,2-krat verjetneje, da bodo pili alkohol kot ženske,
- da je trikrat verjetneje, da bo njihovo pitje mejilo na alkoholizem,
- da bo pri njih 3,6-krat verjetneje, da bodo zboleli za s čezmernim pitjem povezanim obolenjem.

V naslednjih desetletjih se je ta prepad med spoloma zožil, tako da je pri skupini, rojeni konec 20. stoletja, pri vseh zgoraj naštetih postavkah moški le še za res minimalni odstotek prednjačijo po pitju in z njim povezanimi težavami pred ženskami.

Najbolj na udaru mlajše ženske
Raziskovalci z avstralske Univerze v New South Walesu so analizirali podatke ljudi z vsega sveta, čeprav so se v veliki večini vseeno naslanjali na prebivalce Severne Amerike in Evrope.

"Pitje alkohola in z alkoholom povezane motnje so bile zgodovinsko obravnavane kot moški fenomen. Naša raziskava postavlja pod vprašaj to predpostavko in kaže, da bi morali zlasti pri mlajših ženskah narediti več, da bi se zmanjšal vpliv zlorabe substanc," so sklenili avtorji raziskave.

Profesor Mark Petticrew z londonske fakultete za higieno in tropsko medicino pa: "Vloge moških in žensk se zadnja desetletja spreminjajo, kar delno pojasnjuje te trende - ne pa tudi v celoti. Pomembno vlogo igra tudi vse večja dosegljivost alkohola, pa tudi oglaševanje alkohola, ki pogosto meri prav na ženske, še posebej mlajše ženske. Zdravstveni strokovnjaki morajo pomagati javnosti - tako moškim kot ženskam - da bodo razumeli tveganja, povezana z uživanjem alkohola, in razmišljati, kako zmanjšati ta tveganja."