Icona Pop sta s skladbo I Love It v zadnjih mesecih osvojili skorajda vse svetovne lestvice. Foto: YouTube
Icona Pop sta s skladbo I Love It v zadnjih mesecih osvojili skorajda vse svetovne lestvice. Foto: YouTube
Icona Pop
Icona Pop sestavljata 25-letna Caroline Hjelt in leto dni starejša Aino Jawo. Foto: Twitter
Icona Pop
Švedski didžejski duet združuje elemente elektronskega housa, punka in indiepopa. Foto: Facebookova stran Icona Pop
Icona Pop
Sami pravita, da sta od prvega srečanja naprej postali nerazdružljivi. Foto: Twitter
Icona Pop
Svojo glasbo opisujeta kot klasične popmelodije, kjer je poudarek na bobnih in klaviaturah. Foto: Twitter
Icona Pop
Po nastopih po Švedski, Nemčiji, Londonu in Italiji se zdaj mudita v Združenih državah Amerike. Foto: Twitter

Spoznajte najbolj vroč švedski izvozni duo ta hip - Icona Pop.

25-letna Caroline Hjelt in leto dni starejša Aino Jawo sta se spoznali nekega februarskega dne leta 2009 sredi Stockholma in nastala je Icona Pop. Šli sta po poti Adele: svoj bes nad nezvestima fantoma sta zlili v skladbo I Love It (ki ga je spisala avtorska ekipa v sestavi Charlotte Aitchison, Patrik Berger in Linus Eklöw).

Skladbo sta sicer izdali na Švedskem že maja lani. A "hitri vlak" proti svetovni glasbeni srenji sta ujeli šele, ko so I Love It zavrteli v enem izmed prizorov v HBO-jevi seriji Girls. Radijske postaje, ki so bile naklonjene (pretiranemu) predvajanju Rihanne in njej podobnih izvajalcev, so I Love It začeli vrteti v večernem terminu, toda vsakič, ko so jo spustili v eter, so dobili zahteve po ponovnem predvajanju. Konec maja so njuno skladbo uporabili celo v zadnji epizodi serije Glee. "Da, to je bilo precej nenavadno," je dejala Jawojeva za Guardian.

Danes sta Icona Pop na čelu novega vala elektronske glasbe. Vala, kjer se čuti odsotnost 'overproduced' glasbe. Na Guardianu so zapisali, da je zaradi neubrane, nespremenljive harmonije in tempiranih izbruhov jeze plesni pop z I Love It postal na neki način preobražen, kot da bi poslušali punk-rock. "Všeč nama je, ker skladba ni popolna," je pojasnila Jawojeva. "Ker refrena ne moreš zapeti, saj je bil posnet v naglici. To je glasba, ki se dobro sliši tudi po dveh pivih."

Besno kričanje, ki je osvojilo svet
Švedski duo je čez noč osvojil Združene države Amerike. In njun uspeh trenutno visi na nitki ene velike uspešnice. Nagli klubski ritem in nihilistično besedilo (I crashed my car into the bridge! I watched, I let it burn / I threw your shit into a bag and push it down the stairs! I don't care) sproščata občutek, ki bi ga lahko primerjal z besnim kričanjem sredi ene izmed evropskih prestolnic.

"Obe sva se spopadali s podobno situacijo, hodili sva s p**** in stvari niso šle v pravo smer. Ko je prišla ta skladba, sva jo začutili in sva hoteli, da ljudje začutijo najino jezo," je v nedavnem intervjuju za MTV pojasnila Jawojeva. "Čutili sva, da je močna skladba ... Hoteli sva jo spraviti iz sebe in prisiliti, da bi jo p**** slišala. Že vesta, kdo sta," je še pripomnila.

Skladba je postala himna zlomljenih src, ki hrepenijo po maščevanju. "Je zelo čustveno nabita skladba, in ko jo pojeva v živo, je zelo 'kul'," je pojasnila Hjelt in dodala: "Ljudje imajo roke v zraku in pojejo z nama - lahko jih čutiš." Zdaj ko ju srečata na ulici, se z njima pozdravita, pojasnjujeta in se jima zahvaljujeta: "Hahaha, hvala za navdih."

Zgodilo se je nekega večera v Stockholmu
Zgodba deklet se je začela zaradi srečnega naključja. Obe sta bili sicer redni gostji nočnih klubov, toda spoznali sta se šele nekega večera v Stockholmu, ko je Jawojevo prijateljica le spravila iz stanovanja nekaj tednov po tem, ko jo je zapustil fant. Odšli na zabavo, ki jo je priredila Hjeltova.

"V trenutku, ko sva se spoznali, sem takoj rekla: 'Živijo, kje si bila vse moje življenje?' Takoj sva odšli iz hiše in šli plesat. Jaz, Aino in moj hišni ljubljenček - zajec. Res je, pravi zajec je šel z nama. Vsega se spomnim, kaj sva pili, kdo je igral ..." A v njunem primeru ni šlo za enkratno srečanje. "Naslednji dan sem mislila, da je morda bilo krivo vino, morda je bilo samo naključje, in če se ne bi spoznali danes, se ne bi tako ujeli. Potem pa se je Caroline pojavila pred mojo hišo s steklenico vina in začeli sva pisati," je pojasnila Jawojeva. Njuna prva skladba - Sheriff Came To Town On A Big Black Horse - je bila spisana prav na tisti dan. "Zvenelo je, kot da bi se Tarantino srečal s Sugababesi," je pripomnila Hjeltova. In od takrat sta neločljivi.

Zgodba se je nadaljevala v Londonu
Kmalu sta se preselili v majhno hišo na zahodu Londona brez dnevne sobe in kuhinje, kjer sta si delili žimnico na tleh. "To so bili težki časi: prosili sva - lahko bi rekli, da sva kradli - denar od najinih menedžerjev, da sva si lahko kupili zelenjavo. Ko sva imeli nastop, sva zapustili stanovanje dve uri pred njim, da sva lahko prišli peš do tja. Nato pa so mogli plačati v gotovini, da sva lahko prišli z avtobusom domov," se je za Guardian spominjala Jawojeva.

Zase pravita, da sta sanjačici. Svojo prvo skladbo sta napisali v noči, ko sta se spoznali. Dva dneva pozneje sta imeli prvi nastop. Mesec pozneje sta nastopali pred razprodanim koncertnim prizoriščem. Novembra lani sta izdali svoj prvenec, ki sta ga poimenovali Icona Pop (na katerem je bil tudi I Love It).

Netipični predstavnici plesnega popa
Sami se ne uvrščata v 'mainstream'. "Malo preveč sva nenavadni. Ne oblačiva se zapeljivo. Smejiva se ob izrazu elektronska plesna glasba. Tudi to, da nisva naličeni na tonskih vajah, straši ljudi v tem svetu. Mislim, da se ljudje lahko poistovetijo z nama, ker sva dejansko človeka," je dejala Hjeltova v pogovoru za Guardian.

Vprašanje, ki se postavlja po uspehu I Love It, je, kako bosta znali dekleti okoliščine obrniti v svojo korist. Že zdaj opozarjata na realnost, da na prihajajočem albumu ne bo dvanajst skladb, ki bodo zvenele natanko enako kot I Love It: "Veliko bo srčnih bolečin, ljubezenske drame, a tudi prijateljstva in sreče. Slišali boste potovanje, na katerem sva bili v zadnjih štirih letih in pol."