Zdravje

Poudarki

  • "Plačujejo naj tisti, ki živila uživajo"
  • Društvo poslalo predlog tudi na Veterinarsko upravo RS
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,5 od 26 glasov Ocenite to novico!
Vlado Pegan, Društvo za zaščito živali
"Trošarina naj bi bila tako visoka, da se pokrijejo vsi stroški," je poudaril Vlado Began in dodal, da naj to plačujejo tisti, ki ta živila uživajo. Foto: BoBo

Dodaj v

Društvo za osvoboditev živali: Živila živalskega izvora so nezdrava hrana

Opozorili tudi na nepravilnosti na kasaških dirkah
11. avgust 2011 ob 21:07
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice je na ministrstvo za zdravje poslalo predlog, da v okviru nadgradnje zdravstvenega sistema do leta 2020 uvede trošarine na živila živalskega izvora.

Društvo meni, da ta živila sodijo med nezdravo hrano, saj naj bi bila rizični dejavnik za številne civilizacijske bolezni. Poleg tega je proizvodnja teh živil škodljiva do okolja in podnebja, je na novinarski konferenci pojasnil Vlado Began iz društva.

"Plačujejo naj tisti, ki živila uživajo"
Ministrstvu, od katerega odgovora po besedah Begana še niso dobili, so predlagali, naj dokument o nadgradnji zdravstvenega sistema, ki se pripravlja, dopolni tako, da bodo vanj vključene tudi trošarine za živila živalskega izvora. V trošarini naj bi bili zajeti vsi zdravstveni, okoljski, podnebni in drugi stroški, ki jih povzročajo živila živalskega porekla.

"Trošarina naj bi bila tako visoka, da se pokrijejo vsi stroški," je poudaril Began in dodal, da naj to plačujejo tisti, ki ta živila uživajo. Kolikšni so ti stroški, Began ni znal navesti, saj, kot je pojasnil, v društvu za to niso usposobljeni, lahko pa te podatke pridobi država.

Društvo poslalo predlog tudi na Veterinarsko upravo RS
Glede na to, da je sezona kasaških dirk, je društvo na Veterinarsko upravo RS (Vurs) naslovilo predlog, da naj na vsako dirko pošlje svojega inšpektorja, ki bi spremljal dirke. Po Beganovih navedbah namreč na dirkah prihaja do bičanja in stiskanja konj, kar je v nasprotju z zakonom o zaščiti živali. Zato so Vursu predlagali, naj uvede inšpekcijski postopek, če inšpektor na dirkah zazna bičanje konj ali kakšne druge nepravilnosti.

Zaščita živali bi morala biti posebej prisotna pri osebah javnega prava, je še dejal varuh pravic živali pri društvu.

B. G.
Prijavi napako
Komentarji
helsinki
# 21.05.2012 ob 22:48
ne mi z BLEDOLIČNOSTJO EJ
k moja punca je čist bleda, pa ni vegeterjanka, prosim ne posploševat neumnosti ejga
nevem
# 29.08.2011 ob 08:37
Čer odmislimo vse strupe v obliki raznoraznih aditivov (pijačam, mesninam sadju in zelenjavi), je bistveno le to, da se "pokuri" kar se zaužije.
Jasminelle
# 29.08.2011 ob 00:59
1. nisem vegeterijanec
2. vegeterijanstvo vidim kot humano idejo in win-win situacijo

"ki se zgraža nad bičanjem in stiskanjem konj, bi pa poslal v eno (redkih še živečih) tovarn, da se na lastne oči prepriča kakšno je šele življenje tistih ki plačujejo za delovanje takih društev, ki jih je v sloveniji za vsakim skretom po štiri!"

v sloveniji je takih ljudi zelo malo v primerjavi z razvitimi državami. ti ljudje z ničemer ne škodijo delavcem. izgovori za lastno slabo vest v smislu postavljanja pomoči ljudem kot opozicijo, so popolnoma nesmiselni. kaj si nazadnje naredil za rešitev težke situacije delavstva? verjetno nič ...
zakaj? ker ti dol visi zanjo. povprečen vegeterijanec je izobražen in bolj subtilen človek. v osnovi poseduje več naklonjenosti do vseh vrst bivajočega. ni pa nujno! lahko je tudi vegeterijanec navaden š*pak, ki čuti sočutje predvsem v eni smeri. ja, hitler, recimo. ampak za enega hitlerja lahko naštejemo en večkratnik vegeterijancev, ki so svetu nekaj pametnega pridonesli. einstein. tolstoj - dokler se bo jedlo živali, bodo vojne. s to poanto se ne strinjam. ampak da se ne strinjaš, moraš vsaj kakšno knjigico v lajfu prebrati. ni treba, da je vojna in mir.

teza - suhi in bledolični vegeterijanci in vegani.

naravni zakoni - vse, kar se dogaja v naravi, je stvar naravnih zakonov, drugače v naravi ne bi obstalo. pogovarjamo s elahko kvečjemu, če to naravi v principu škodi ali koristi. vegeterijanstvo na noben možen način ne škodi naravi. če gledamo na naravo kot na neoseben mehanizem lastnega reproduciranja in ohranjanja. škodi pa ji primitivizem.

posebno veganska hrana je bogata z dodatki, ki imajo visoko kalorično vrednost. obstaja veliko močnejših veganov, denimo. nisem videl nobenega bledoličnega ali slabotnega še. so pa ponavadi bolj postavni, ker jih že v principu ukvarjanje s hrano bolj zanima. veliko vejo o sestavi hrane, človeških potrebah ipd. načeloma jedo bolj raznoliko in vnešajo več potrebnih snovi kot zapriseženi mesni fanatiki. so pač normalni. za razliko rdečeličnežev, ki so privlačni samo svojim sordečeličnežem. mentalnim ali telesnim.

edini smiseln razlog za vegeterijanstvo oz. veganstvo, poleg zdravstvenega, je humanost. sočutje, razgled, raznolikost duha, ki nas dela ljudi. onesnaževanje in zdravstveni razlogi so po mojem sekundarnega pomena in se jih rešuje na drugi bazi. s tem si vegeterijanci pomagajo ostati vegeterijanci. ja, tudi oni so pogosto precej fanatični v svojih prepričanjih. edina razlika je v tem, da si oni prizadevajo za dobro stvar. mesojedci, čeprav so mesojedci, se moramo zavedati prednosti vegeterijanstva kot humane oblike načina življenja. vsi mogoči primitivni izpadi, pavšalna mnenja in bedastoče nimajo nobenega smisla, kot tega, da razgaljajo njihove avtorje kot slabo razgledane in zadrte ljudi. vegeterijanci pa morajo pokazati več smisla za širše razumevanje tematike, njeno bistvo in pedagoške prijeme.
thorn_bird
# 28.08.2011 ob 22:20
1. Ljudje se tudi od nekdaj pobijamo med sabo, začenjamo vojne ... Je to zato "prav"? Edino možno? Izgovor? Kaj sploh pomeni naravno? Človek lahko preživi brez mesa, to je dokazano, torej mesojedstvo ni nuja, kar bi bila edina definicija "naravnosti".

2. Mnogi pišete, da so rastline isto žive, zato imate pravico jesti živali, ker je itak vseeno. Kaj, če bi nekdo poskušal isto utemeljiti ljudožertstvo? Ker je precej podobna analogija. Čudno mi je, da kdo sploh prihaja na dan s takšnimi neargumenti, ki so ponavljanje nekih "ljudskih modrosti" brez premisleka. Če bi človek razmislil, bi v 2 sekundah videl, kako butasto je. Toliko o pranju možganov in ponavljanju vzklikov.

3. Govora je bilo o tem, da bi bilo živali preveč. Spet -- 2 sekundi časa za razmislek ponudi dejstvo, da je sedaj ogromno načrtne vzreje!

4. Puhlica o bledoličnosti? A res? A ni bila že druga točka dovolj? A je bledoličnost vse, kar odstopa od zdrave krvavo rdeče barve na obrazu prekomerno rejenega človečka, ki je edini pravi ideal? Posploševanje je možno z obeh strani, ampak inteligenten človek nekako ne zapade v to.

5. Če ima otrok 3 kg pri 10 mesecih, ni glavni problem vrsta hrane, ampak količina. Tudi vegetarijanci in vegani so lahko pretežki. Če nekdo ni zmožen videti, da je to klasična logična napaka, potem iskreno mislim, da ima manj razvit razum od živali, ki jih je. In je ponosen, kako mu sedaj možgani dobro delujejo.
paratrooper
# 28.08.2011 ob 11:19
130 000 brezposlenih in njihove družine ima mesne obroke enkrat na teden, nekateri se pa hvalite da se borite za uvedbo enega brezmesnega obroka na teden,. ja, nič bati. ob revolucionarnih dogodkih ki sledijo, bo meso za marsikaterega slovenca znanstvena fantastika. tega beganoviča, iz društva za osvoboditev kogarkoli, ki se zgraža nad bičanjem in stiskanjem konj, bi pa poslal v eno (redkih še živečih) tovarn, da se na lastne oči prepriča kakšno je šele življenje tistih ki plačujejo za delovanje takih društev, ki jih je v sloveniji za vsakim skretom po štiri!
igica
# 24.08.2011 ob 16:35
Teli pa so eni skrajneži. Moja teta je živela od kruha, jajc, mesa, mleka itd. pa je doživela več kot 80 let. Aja... umrla je zato, ker je začela jest živali.
Teli modeli pravjo, da se jih zatira....saj vsak, ki predlaga kaj takega je zatiranja vreden, ker zame so to povsem eni skrajneži...talibani :)
Mesožer
# 24.08.2011 ob 07:33
@ miroslav nehaj prodajat bučk, ti bom jst povedal kaj najbolj onesnažuje okolje, kištica k so jo nardil, pa si jo ti kupil, da zdej lahk bučke pišeš, pa vse ostale kište, pa avtomobili, najbrž k gre vegetarijanec v gobe z avtom na vrh pokljuke je to skrajno zdravo za okolje, k kmet s traktorjem preorje kvadratne kilometre površin, da ma vege vsaj kej za jest ima najbrž tud zanemarljiv vpliv na okolje, še plastične jakne so bolj zdrave in manj onesnažijo okolja kt ena ledrasta jakna mende, tko sem slišal... zdej pa že nehajte vegiji prodajat bučke pa poglejte nase kaj imate na seb navlečeno, s čim se vozite po svetu, na kaj tipkate, kaj jeste itn. in šele pol začnite predavat da je živinoreja glavni in edini krivec za onesnaženo okolje, globalno segrevanje in podobne bučke... da ne govorim kolk gre šele vode za vaše flance, sploh zdle k je vroče pa suša, k ni ni dežeka, pa je treba to večkrat zalivat al pa met vsaj na hidroponiki, da zdrži....pa pol da se gnojevko dol spere gre tud velik vode, najprej v industriji pol pa še vsak mal doma... verjamem, da se je najlažje spravt na soseda, no tud sosed te bo slej al prej na papko prbil če ga boš posiljeval z vege sceno, pa jamrat čez živinorejo kt se spravt na vse večje multinacionalke pa korporacije, k delajo s tolkimi umetnimi materiali, da arad njih zemljica ni več tako zdrava in užitna kt je bila... torej moderni don kihoti, zbrihtajte se pa začnite delat najprej na seb, pol pa šele drugim skačite v talarje, če vam bodo to seveda pustili
Mesožer
# 24.08.2011 ob 07:12
keri ID10t1, pa sej ne morem verjet da zelenjavna druščina lahko tko nizko pade... nasledn zelenjadar k mi bo predaval kaj lahko jem in kaj ne in mi bo diktiral cene moje prehrane, k je on ne je, se bo znašel na mojem talarju!
gx
# 22.08.2011 ob 15:20
Strinjam se z društvom, živali je treba osvobodit. Temu se potem sicer reče prosta reja oz. lov. V tem primeru odpadejo davki na onesnaževanje, ki jih društvo zagovarja, saj živali živijo in s tem verjetno ne osnesnažujejo planeta. Volk sit in koza cela.
tobykin
# 17.08.2011 ob 23:00
ABRNK ima se najbolj prav.
*X*2*
# 17.08.2011 ob 19:11
lilalula
hvala ampak pozabil si, da ko bodo zastrupljene vse veganske trave, bodo tudi živali in posledično ti ne boš več imel kaj za jesti.
Ne nisem pozabil brez skrbi, to sem napisal zanalašč zaradi tvojega abnormalnega veselja, da se bo podražilo meso, kot si napisala v enem prejšnjem komentarju, ki je že tako in tako drago, kot vse ostalo. In zato ti jaz želim da vam napravijo te vege trave neužitne. Pa ne vse, samo tiste za vašo prehrano, ostala za normalno rejo živali bo ostala enaka kot zdaj. No pa še da boste vedli več kot 80% soje ki jo na svetu pridelajo je transgene!! in vi to jeste. buon appetit. no ja tud mi jo - v obliki mesa. In vi vegiji se bunite da imate drago hrano. Logično. Na trgu jo je manj kot normalne hrane. In če je določenih živil na trgu manj je posledično cena višja in obratno. tko deluje tržno gospodarstvo. Vi bi pa zdej neke davke nabijal da bi umetno izenačil ceno vege "hrane" in normalne hrane. V katerem sistemu so to počel se dobro ve. Dugače pa lahko začnete jest normalno hrano, pa boste zapravli manj. Če se pa vam tako zelo živali smilijo je pa to izključno VAŠ problem!!!
vaza
# 17.08.2011 ob 17:27
mesožeri, travožeri.... kakšni izrazi.....

Jaz jem vse. Moja družina tudi. Sem se pa dolgo borila, da imamo ob torkih en dan na teden brezmesni dan. Nisem pa še uspela uveljavit, da bi en krat na teden jedli vegansko - brez živil živalskega izvora. Predvsem radi otrok, ki imajo samo vegetarijansko toplo malico, ne pa tudi veganske. Vikendi odpadejo radi obiskov in podobnega. Pa moji logiki je tak način prehranjevanja še najbolj zdrav - vsega po malo.

Temu članu društva pa bi priporočala, da se malo zamisli na kak način promovira veganstvo. Najslabši način so prav gotovo grožnje z davki.
obelix complicus
# 16.08.2011 ob 11:14
Sedaj pa dragi vegani in vegetarijanci malce večkrat poglejte na deklaracije npr. sojinih izdelkov ...
Veliko raje kot to n - krat predelano in obdelano svinjarijo ( da ne bi na tem mestu o 'ekologiji' pridelave soje razpravljali) dam v usta kos mesa, pridelanega na mali kmetiji mojega očeta.

BTW - na večini malih slovenskih kmetij krave jedo travo (seno) in ne koruze.
kingstone
# 16.08.2011 ob 10:53
zakaj ta neka 'humana' društva tako grdo zavajajo in se lažejo, da ljudje nismo vsejedi če pa 100% SMO vsejedi.
zakaj se jih ne kaznuje za širjenje laži ter zavajanje javnosti???
tupamaross
# 16.08.2011 ob 07:54
Hrana živalskega izvora je odvisna od države do države. Na
Kitajskem so psi vsakodnevna hrana, pri nas so pa lahko
ravno psi namenjeni za večnamensko vporabo, kar je sicer
odvisno od pasme. N.pr. bulmastifi. Razen očnega zreska
na krožniku na Kitajskem, so drugdje vporabni za kaj drugega.
vidim_vas
# 15.08.2011 ob 17:42
So se udarili veliki strokovnjaki. Toliko, da boste vedeli naslednjič:
- Splošna uporaba hormonov in antibiotikov je v prehrani živali prepovedana.
- Dovoljena je uporaba antibiotikov v kurativne namene, vendar če jih predpiše veterinar. Po uporabi mora preteči tako imenovana karenčna doba. Ta je predpisana za vsak preparat posebej in traja tako dolgo, da se zdravilne učinkovine izločijo iz organizma živali.
- Antibiotikov in hormonov se ne da kupiti za vsakim vogalom in niso zastonj. Če se le da, se ne uporabljajo,če ne zaradi drugega, pa zaradi stroškov, ki pri tem nastanejo.
- Poraba krme pri prašičih, kokoših in drugih živalih z enostavnim želodcem znaša danes med 2 in 3 kg za kg prirasta. Pri prežvekovalcih (govedo, ovce, koze) bi bila poraba žita za kg prirasta resnično visoka, vendar, če ste že pozabili ali niste nikoli vedeli, vsaj del krme predstavlja trava oz. druga zelena masa. Kolikor vem, človek zaenkrat še ne uživa trave (mislim prave - ne konoplje). Veliko območij, na katerih raste trava ni primernih zta vzgojo kulturnih rastlin.
Jejte, kar hočete, vendar ne delajte filozofije iz tega!

,
ancient
# 14.08.2011 ob 21:37
Čisto na kratko: bla, bla, bla....in človek nosi usnjene čevlje.
radioaktiven.si
# 14.08.2011 ob 00:09
Društvo za osvoboditev živali: Živila živalskega izvora so nezdrava hrana

Ja cudi me, da so se ljudje in vse mesojede zivali sploh lahko evolucijsko razvijale....
Verjetno imajo v društvu še kakšnega super karmičnega strokovnjaka, ki z svojimi energijami lahko deluje v preteklost in stabilizira celoten evolucijski proces, saj bi sli drugace ze zdavnaj vsi v maloro. Je pa res, da temu strokovnjaku pojenjajo moči in zato vam je treba ZARAČUNAT...

Kolikšni so ti stroški, Began ni znal navesti, saj, kot je pojasnil, v društvu za to niso usposobljeni, lahko pa te podatke pridobi država.

Čudi me, da so v društvu sposobni zavezat vezalke...
_______________________________________
Pa kako, da se nobeno društvo ne obregne ob tisoče pregnanih in pobitih kač ob prekopavanju celotnega brega reke Save, ki poteka nediskriminatorno tudi pozimi, ko kače spijo in se ne morejo umakniti ...

Tiste uboge vetrnice na volovji rebri, bi morda na par let lahko poškodovale kakšno ptico, to da pa na tisoče zaščitenih kač, kjer je za preganjanje ali uboj zagrozena zaporna kazen, HSE mirno in redno eliminira na vec 10 kilometrskem pasu reke Save pa ne briga nikogar...
Ribiič
# 13.08.2011 ob 19:55
Vlado Began je en totalno zafurstriran in depresiven najedalec.
Ori
# 13.08.2011 ob 16:49
Naj prežvekuje gensko spremenjeno sojo, če mu je všeč in naj da ostalim ljudem že enkrat mir s temi svojimi radikalnimi zelenjavarskimi idejami.
lilalula
# 13.08.2011 ob 13:13
*X*2*,
hvala ampak pozabil si, da ko bodo zastrupljene vse veganske trave, bodo tudi živali in posledično ti ne boš več imel kaj za jesti.
Deedee79
# 13.08.2011 ob 12:58
pa ja! Najprej keksi, tortice, bonboni, cokolade,sladke pijace, zdaj bi pa drazili se meso, sir, mleko, jogurt, jajca in med?! Se opravicujem, ampak za moje pojme je to cisto navaden bullshit!
Majster
# 13.08.2011 ob 10:36
Ljudje smo vsejedi( tudi mesojedi) in bedarija je, da nebi mesa jedl. Meso ja zdravo v pravih mejah. Je pa problem predvsem farmsko meso, ki je bistveno slabše kot kaki dobri zrezki, ki jih lahko dobiš od soseda če žival ni bla krmljena z krmili ter farmsko hormonsko vzgojena.
iufhdfewd
# 13.08.2011 ob 10:26
Zdrava ali nezdrava hrana - kakor za koga.
Za enega podhranjenega (kot tale na sliki) je mastna kokošja ali goveja juha zdravilo.
Za debele je pa vege hrana.
elGoyc
# 12.08.2011 ob 22:46
Meso je prepoceni, zelenjava predraga, to je dejstvo, a to zaradi neprimerne kmetijske politike.

Mi gre pa na živce ker vegetarianci vedno posiljujejo ljudi s svojim načinom prehrane. Me ne briga koliko kdo bvigne na benchu, koliko da za rižev sladoled itd. kot najbrž njega ne briga koliko dam za kilo svinjskega mesa.
Človeško telo se je skozi evolucijo prilagodilo na mešano prehrano in jesti samo zelenjavo, je podobno kot bi prašiče krmili z mesom.
To pa ne pomeni vsak dan zrezek, ki gleda čez rob; meso dvakrat na teden zagotovo bolj koristi kot škoduje.
*X*2*
# 12.08.2011 ob 16:47
sploh ne vek kir kreten si je zmislu "pravice živali". kakšne pravice živali?!?!" in zakaj že?!? za koga?!? že tako je vse drago, ljudje nimajo več za jest...in zdej bi neko kvazi "društvo" neke trošarine metalo na po njihovo "nezdravo hrano".
lilalula, jst pa si srčno želim, da ti čim prej zastrupijo vso sojo, in riž in te vaše veganske trave.
lilalula
# 12.08.2011 ob 14:38
Ljudje vsejedi že od nekdaj* da se razumemo.
lilalula
# 12.08.2011 ob 14:36
johann, me zanima, kaj boš naredil, ko ti bodo masovno podražili šnicle, haha se že veselim tega dneva!

In ne pritožujem se, da je drago, ampak, da za gojenje in delo vege in mesne prehrane ni niti v najmanjšem sorazmerju.

Za vse ostale, ki živite v iluziji, da so LJUDJE VSEJEDI, mislim, da ste prešpricali prve ure biologije in zgodovine. Vzemite učbenike ponovno v roke, berite berite berite, učijte se in malo manj mesa žrite! :)
johann
# 12.08.2011 ob 13:57
Če se eni tukaj pritožujete, kako je vse drago, meso pa poceni, pač začnite jesti meso. Boste prišparali.
:cool2:
# 12.08.2011 ob 12:25
Ej klapa, gremo na horsa?

Mljask!
virgino
# 12.08.2011 ob 11:20
tale možakar na sliki izgleda anemičen in podhranjen in kot tak je živ dokaz kako 'zdravo in pravilno' je tako prehranjevanje...
sicer pa se zaradi mene lahko tudi z hlevskim gnojem prehranjujejo, le za otroke bi bilo potrebno uvesti neko varovalo, saj nemočni kot so postajajo žrtve ekstremizmov ki se jih grejo njihovi starši...
trocki
# 12.08.2011 ob 11:06
Predlagam, da osvobodimo živali, ja. Zlasti tiste tigre, ki so v živalskem vrtu. In onega krokodila spustimo v ljubljanico.
*X*2*
# 12.08.2011 ob 11:02
no pa so se spet oglasili tile vege fašisti. Pa nimate kej pametovat, če še teh vaših t.i. "stroškov" ne poznate. glih tko pa ste tole društvo tak lobij kot mesna industrija, ker tud skos neki pri vladi lobirate. tko da samo tišina!!
rabelj
# 12.08.2011 ob 10:24
Kar se pa krutosti tiče- žival se zakolje v klavnici, rastline pa se žive skuha ali celo žive poje!!! In evolucija nas uči, da so rastline, četudi nimajo lepih in milih očk, še vedno živa bitja!!!
rdeči baron
# 12.08.2011 ob 09:54
Vega- naj bo 10 x dražja hrana.

Smrt 10 l otroka bi morala biti jasno opozorilo,
da ga ni čez zdravo kmečko logiko,
da človek je od pamtiveka jedel meso.

Človeški prebavni sistem ni prebavni sistem goveda,
čeprav nekateri vstrajno trdijo prav to- da so obična vegi goveda.

Pa tudi medijo nosijo del krivda za smrt malega otroka-
zakaj, enostavno zato, ker tem pritegnjencem vegetarjancem in alternativcem posvečajo preveč pozitivne pozornosti.

Pozornost ja - ampoka vse v mejah normale.
miškolinka
# 12.08.2011 ob 09:50
Jao ste eni nastrojeni proti vsemu in sploh ne znate vzeti ene zdrave mere!

Ne rečem, da se strinjam s tem intervjavanim tipom, da je meso (na sploh) škodljivo itd. Vsaka stvar je škodljiva, če z njo pretiravaš! Tudi če blackened ni zdravnik,. se popolnoma strinjam z njim. Vegetarijanstvo - zmerno - torej ovo-lakto - ja! Al pa k temu parkat na mesec kake ribe, meso, max 2-3x tedensko, sploh če nisi neki fizično aktiven. VELIKO ZELENJAVE!

Tudi za otroke (dojenčke) priporočajo meso samo vsak drugi dan, ali 3 x tedensko, pa od tega veliko rib. Če bi se vsi tega držali, bi bilo veliko manj zdravstvenih težav. Pa tudi okoljskih, ker kot nekateri povdarjate, je res, da je pridelava mesa zelo škodljiva za okolje, veliko bolj kot pridelava zelenjave! Vi se pa vsi (OK; tista mesojeda polovica) usajate, vi travojedci, pa dejmo podražit vašo hrano... A VI PA NE JESTE NIČ ZELENJAVE, SAMO MESO???

In neumnosti v stilu: ubogi reveži pa morajo kupovati kar je poceni in to jesti (meso), vi se pa preseravate z nekimi vegi scenami. Sori, nepredelana zelenjava je večinoma še vedno vsaj malo cenejša kot meso! Torej če se odrečeš mesu, in ga poskušaš nadomestit s fižolom, čičeriko, grahom, raznimi žitaricami... boš še vedno ugodneje prišel skozi. Tako da "reveži" jejo veliko mesa zato ker tako sami hočejo, mogoče tudi mislijo, da je tako prav, pa da ne bo nihče njim solil pameti... ne pa ker si ne bi mogli privoščit zelenjave!

Če pa kupuješ razno sojino predelano sranje, ki za moje pojme sploh ni zdravo, je pa druga pesem - to se pa strinjam. In drago ni zato, ker bi bilo zeljenjavno, ali zdravo - ampak zato ker najbrž ni velikio povpraševanja po tem in ker je PREDELANO!

Nisem nek velik strokovnjak, nekaj časa sem bila (zelo zmerna) vegetarijanka, ob nosečnosti in dojenju sem spet jedla več mesa, tudi otroku ga seveda dam (pa ne vsak dan). Ampak ZDRAVA PAMET mi pravi, da je bolje pojesti veliiiiiko zelenjave, stročnice, ogljikove hidrate in vsake toliko kak zrezek (torej nepredelana hrana) - raje kot vsakodnevno neke sojine čudne zadeve. Če pa te vsake toliko zaužiješ, pa tudi ne boš bankrotiral.
kazam123
# 12.08.2011 ob 09:25
Živali umirajo v klavnicah, rastline pa na poljih nič novega.
elektro
# 12.08.2011 ob 09:23
jezus, te linke s cerkveno propagando ne objavljaj, ker samo poneumljajo ljudi
elektro
# 12.08.2011 ob 09:20
super, prej pa še trošarine na vašo 'zdravo' hrano, samo en kup enga izmišljevanja iz čistega dolgcajta. Če ne bi imel kaj za jesti, ne bi trobezljali take neumnosti.
Janko1973
# 12.08.2011 ob 09:19
Jutri imam doma piknik. Bomo pekli čevapčiče in kotlete. Gospod Vlado, če vam čas dopušča, ste vljudno vabljen. Pri nas je mesa dovolj za vse.
JezusLucifer
# 12.08.2011 ob 08:33
http://www.rtvslo.si/blog/likar/ce-bi-ljudje-obiskali-klavnico-bi-jih-vecina-kmalu-prenehala-jesti-meso/54678
Mica
# 12.08.2011 ob 07:50
še nekaJ BOM DODALA: včeraj sem bila po službeni dolžnosti pri nekemu gospodu, ki mi je pripovedoval o svojem življenju, pa o tem, kako (zaradi smrti očeta in matere) v zgodnjih 60-ih letih on in njegovih 5 bratov in sestra NISO imeli kaj jesti. Pa še tisto, kar so na ubogi hribovski kmetiji pridelali, so jim pobrali z ''obvezno oddajo''...Si predstavljate, kako se ob spodnjem klobasanju vegijev počuti tak, ki je nekoč že spoznal lakoto od blizu?!?

Poleg vsega, kar sem že povedala, dodajam še to, da so razno- razne oblike tiste bolj mile in one bolj ortodoksne, plod preseravanja družbe. Ko neka družba zaide v slepo ulico, ko ima več kot le vse za življenje, potem pa se prične izmišljevati , kaj pa bi ''še imela'', da bi ji ne bilo dolgčas.....
Popolnoma se strinjam z nekim znanim psihologom, ki je, za omizjem, malo v šali, malo za res, dejal, da je neka družba gnila tisti trenutek, ko nekomu postaNE PES VEČ VREDEN KOT ČLOVEK IN KO IZBIRAMO IN RAZMIŠLJAMO TER KOMPLICIRAMO, kaj mdati v usta, da potešimo lakoto.
Mislim, da se sploh ni šalil. Hudičevo prav je imel.
ribi
# 12.08.2011 ob 07:24
ne razumem vegije.
Človek je po naravi vsejed. Se pravi je vse meso in rastline. Tako je narejeno naše telo. Če pa vegiji mislijo , da lahko prebavijo vse rastline, naj se pa pasejo na travniku.

Najbolj zdrava hrana je mešana hrana, vse in po malo in pika!!!!
x1ijn
# 12.08.2011 ob 01:01
@miroslav
Soje ne bi jedel, ker ne vpliva dobro na mosko telo. Ostalo pa je BS.
x1ijn
# 12.08.2011 ob 00:59
@Arnolfus
Pa ne v Sloveniji, tukaj smo zadircni!
RAAKP
# 12.08.2011 ob 00:17
miroslav
Ko bo večja, mi sporoči. Do takrat bom 2 x tedensko z užitkom zmazal kos mesa.
miroslav
# 12.08.2011 ob 00:06
paulaner
Pri pridelavi soje, riža in koruze se pa ne onesnažuje okolja kaj?

se,ampak v čem je potem šele fora porabit 16 kg zgoraj omenjenega zrnja za 1 kg mesa?.to je potem še 16krat večja neumnost, ne?
miroslav
# 12.08.2011 ob 00:01
raakp

ko bo zarad tega večja ozonska luknja, onesnažena voda in zrak-tudi lahko...
miroslav
# 12.08.2011 ob 00:01
mica
noben ti ne soli pameti, gre se za to, da se zarad mesne industrije in vzreje povzroča ogromna škoda-ki jo moramo plačat vsi. zaslužijo pa le eni...dovolj logično da vidiš da ni ok? preberi še enkrat, počasi in boš sama videla-nikjer ni zapisano, da česa ne smeš jest.
RAAKP
# 11.08.2011 ob 23:57
Veganom pa bomo dali davek na bledoličnost...
miroslav
# 11.08.2011 ob 23:57
ato, da zastopa žrtve cerkve je kao slabo? boš pravniku rekel get a job ko koga zastopa? politiku? ne, ampak srat na glavo onim,ki to počnejo za majhen denar ali celo prostovoljno to pa ja...
miroslav
# 11.08.2011 ob 23:55
za vse one,ki ne vedo ali nočejo vedet zakaj govorri o trošarinah-živinoreja je eden glavnih razlogov za ogrevanje ozračja in za manjko hrane-namreč za kg mesa rabiš nekajkratnik v teži rastlinske hrane ter ogromno vode...več kot polovica pridelane hrane je namenjene krmi...tu pa so razlogi za to čisto jasni-če želi to človek videt seveda...
sang
# 11.08.2011 ob 23:44
Stroga, veganska družina:
-otroci so vpeljani v "način življenja" staršev
-iz etičnih razlogov je nekaj stvari prepovedanih (npr jesti meso)
-vsako kritiko, ki je lahko tudi znanstvena ostro zavrnejo in postavijo svoje "argumente", ki temeljijo na nekih pseudo neumnostih
-svoj krog prijateljev skrbno izberejo, da so njim podobni ali pa jih v to podobnost silijo pod krinko da je to najbolje zanje

Stroga, realigiozna družina:
-otroci so vpeljani v "način življenja" staršev
-iz etičnih razlogov je nekaj stvari prepovedanih (npr poslušanje bogkletne glasbe)
-vsako kritiko, ki je lahko tudi znanstvena ostro zavrnejo in postavijo svoje "argumente", ki temeljijo na nekih pseudo neumnostih
-svoj krog prijateljev skrbno izberejo, da so njim podobni ali pa jih v to podobnost silijo pod krinko da je to najbolje zanje

Moram nadaljevati, ali vidite podobnost?
victoriosus
# 11.08.2011 ob 23:10
Ta tip je tudi zastopnik "Društva za zaščito žrtev Cerkve" .... poglejte na YouTube. DruštvoMan!!!

GET A JOB!
kačon
# 11.08.2011 ob 22:58
Tale Began je pa res en model. Ha ha ha! Kaj mislijo tile travožderi, da smo mi ovce? Človek je vsejed. In pika. Jaz bi uvedel zakon po katerem otrok do 16. leta sploh ne sme jesti drugega kot mešano hrano. Torej vse. Starši pa ga ne smejo usmerjati v veganstvo, ali mu odrekati mesne hrane. Še več. V vrtcih in šolah bi prepovedal kuhati vegetarijanske obroke. Otrok mora dobiti popolni obrok. Pa kaj se gredo tile travoljubci? Otroci umirajo zaradi njihove trapaste dogme, domišljije, ali nekih kulinaričnih perverzij. Domišljajo si, da zdravo žive in oh in sploh pomagajo živalim. Ne ga no srat lepo vas prosim. Človek živi v sožitju z naravo. Je najinteligentnejše, dominantno bitje na svetu. Zato zase pa tudi zaradi profita goji živali za prehrano. Se je pač prilagodil. Da mu po travnikih in hostah ni potrebno letati za govedom, drobnico, ali perjadjo, ki bi ga jedel za kosilo, ali večerjo. Tako pač je. Se pa strinjam, da je treba vsak zakol živali opraviti humano. Tu ni dvoma. Kakor tudi primerno in sočutno ravnati z vsemi ostalimi živalmi. Kot z domačimi ljubljenci denimo. Vendar jim s tem, ko ne bomo jedli mesa nič ne pomagamo, če z njimi ne ravnamo kot je treba. Če smo že pošteni, naj potem vegani v naravo izpuste vse te svoje mačke, pse, papige in drugo. Saj bloki, hiše in podobna človeška bivališča niso njihov dom. Ampak ječa. Ooo tega pa vegani ne bi storili. Ker rešujejo njihova življenja k nede? Malo morgen. Rešujejo sojo vegasko ideologijo, terapijo, rit. Se gredo neko skupinsko terapijo. Človeški organizem sam zavrne določeno vrsto hrane, ki mu ne utreza. Zato je vsako odrekanje raznoliki pehrani zgolj nasilje nad samim seboj in lastnim umom. S tem pa živalim čisto nič ne pomagamo. Bi jih morali pa lovci postreliti več. Saj bi se njihovo nenadzorovano množenje odrazilo na številčnost, ki bi močno posegla v človekovo prehranjevalno verigo. Večina živali je rastlinojedih. Ali pa žužkojedih. Zato bi zaradi svoje številčnosti pričele množično jesti pridelke na poljih in drugje. Kar bi zmanjšalo količino pridelane hrane za človeka. Posledično pa seveda ogrozilo obstoj vrste. Seveda zagovorniki pravic živali in veganstva iščejo vse mogoče izgovore, da bi opravičili svoje ideje in početje. K sreči niso ravno najuspešnejši. Vegetarijanstvo je pač modna muha. Tako kot so bili nekaj časa v modi hipiji, pa romanja v Indijo, plastična oblačila itd. Svet, narava se vrtita po svoje. Prav bi bilo, da se temu prilagodimo.
rabelj
# 11.08.2011 ob 22:53
Pa še to: meso ni nezdravo, nezdrav je samo način kako ga jemo oz pridelamo, samo nekaj primerov:
-preveč pečeno/zažgano ima kancereogene (vellja tudi za zelenjavo)
-zrezki ki se kopajo v prežganem olju
-prevelike količine (dnevno naj bi pojedli zrezek velikosti enega kompleta kart za poker)
-danes živali ne rastejo naravno pač pa se jih fila s kemikalijami, antibiotiki in rastnimi hormoni, da se celoten proces mooočno pospešo (vellja tudi za zelenjavo)
-konzervansi in barvila v hrani (vellja tudi za zelenjavo)
-dandanes ljudje med obroki niso več dovolj fizično aktivni, da bi pokurili kar so zaužili, zat se višek energije odlaga v maščobno tkivo, v stene žil kar vodi v številne zdravstvene probleme (velja tudi za vegane in vegetariance, ki uživajo preveč oljnato hrano)
Kaya16
# 11.08.2011 ob 22:45
fake'n'gay
rabelj
# 11.08.2011 ob 22:43
Ne poznam vegana, ki nebi preživel z dodatnimi (povečini umetnimi) vitaminskimi pripravki in industrijsko močno predelano sojo (sojini zrezki, mleko itd.). Tako da nakladanje kako je vse to zdravo je malo bosa.

PS: zaradi pridelave soje (čez 90% se jo pridela v Braziliji) in posledic, ki jih ta veja kmetijstva prinaša, je Amazonka pred leti že skoraj presahnila, nativni indijanci pa stradajo in izgubljajo življenski prostor. Izginjanje pragozda pa ima tudi globalne posledice...
g.majster
# 11.08.2011 ob 22:38
najslavnejši vegetarijanec vseh časov je bil adolf hitler

strokovnjaki za prehrano trdijo, da je bil vzrok njegovih čustvenih izbruhov pomanjkanje cinka

vegetarijanci tega ne omenjajo radi.
Abrnk
# 11.08.2011 ob 22:26
Brez mesa se lahko brez težav živi. Vprašanje je samo, koliko imajo sprane možgane tisti, ki tega ne verjamejo. Kdor še ne ve, je mesna industrija (in še marsikateri drug) močan lobij, ki svojega področja ne bo kar tako spustila iz rok. Zato je treba rajo pač prepričat, da brez mesa pač ne gre. Btw, tudi zdravniki niso svetniki. Peace
Abrnk
# 11.08.2011 ob 22:23
Punisher, ceno že dolgo ne narekuje samo trg, ampak tudi monopol in želja po DOBIČKU.
Paulaner
# 11.08.2011 ob 22:21
Pri pridelavi soje, riža in koruze se pa ne onesnažuje okolja kaj?
megan
# 11.08.2011 ob 22:17
Malo huda je ta ideja, ki jo predlagajo.
Ok, se strinjam, da večina ljudi poje veliko preveč mesa. Res ga ni zdravo vsak dan jesti, brez pa se menda da samo, če se res zelo pazi, da se drugače v telo vnese potrebne snovi. Primerne količine pa zagotovo niso nezdrave in ne vem zakaj bi se morale uvest trošarine. Res ni prav, da je zelenjava tako draga in da je meso cenejše in cenovno dostopnejše, ker to vzpodbuja ljudi k prekomerni porabi tega. Ampak cene itak določajo veliki trgovci, ki imajo strašne marže. Morda bi bilo boljše tu kaj uredit namesto razmišljat o trošarinah.
Bi še razumela, če bi to društvo bilo za boljše razmerje med ceno mesa in zelenjave, samo oni hočejo trošarine za vso hrano živalskega izvora!!! Torej tudi za mlečne izdelke, ki so zdravi in potrebni za delovanje organizma, posebej pri otrokih! Torej tudi za med! Kaj je morda boljše, če si čaj sladkam z belim sladkorjem?

Glede moralnih zadržkov pa: Sej je res grozno, da moramo za svojo prehrano ubijati živali, ampak tako je v naravi. Grozno je tudi, ko leopard ulovi antilopo. Narava je kruta ...
Sem pa seveda zelo proti mučenju živali. Tudi s tistimi, ki so bile vzrejene samo za prehrano ljudi je treba ravnati humano in jih ubiti brez mučenja.
nekropolis
# 11.08.2011 ob 22:06
Ja, dajmo še bolj podražit, kot da ni že sedaj vse dovolj drago. Kaj pa tisti ki že sedaj težko shajajo? Najbrž ne jejo teh živil zato ker se sami odločijo, ampak ker so cenovno dostopnejša, v nasprotnem primeru bi bilo gotovo tudi več vegeterjancev. Se mi pa zdi višek da predlagajo, naj se zviša cena živalskim produktom, namesto da bi recimo poskusili znižati ceno rastlinskih, rekoč da počnejo to za okolje, kaj pa pesticidi, gnojila itd.?
Potem moramo dodati trošarine še za te produkte. Zakaj nebi magari potem kar uzakonili prehranjevanje le z eko pridelano zelenjavo, kdor si pa ne more privoščit pa nej strada, bo vsaj vedel da je vse za okolje.
No sej so navsezadnje Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice ne pa društvo za pravice ljudi.
Mislim da je vegeterjanstvo boljše in bolj zdravo od vsejedstva, vendar se mi zdi zanimiv paradoks, da je večina veganov/vegeterjancov ljudi z višjim standardom, medtem ko je nižjih veliko manj, sedaj pa naj bodo oni kaznovani in nosili še večje breme, ker ne jejo, kot zapovedujejo zadnji trendi in ker ne vejo kaj je dobro zanje, jih je pa pač zato treba prisiliti v to?
Nimam nič proti vegeterjancem in spoštujem njihovo odločitev v prehranjevanju, naj tudi oni spoštujejo druge in njihove odločitve, namesto da poskušajo nekateri (majhen del) fašistično prisiliti druge, da sledijo njihovemu življenskemu stilu, zato ker sami mislijo da je tako bolje.
bobo966
# 11.08.2011 ob 22:06
lilalula
11. avgust 2011 ob 21:14
Mica, nihče ti ne soli, kaj naj ješ, ampak naj bo za vse enako. Ne pa da je vege hrana 4x v povprečju dražja od mesne. Čeprav jo je 4x lažje predelati.


Ilalula dobra poslovna priložnost, začni s proizvodnjo, spusti cene na 1/4. Večina, ki komaj shaja bo takoj začela živeti zdravo. Sedaj pač kupujejo najcenejši bel kruh in najcenejšo navadno klobaso in seveda vino v tetrapaku.
(punisher)
# 11.08.2011 ob 22:04
@blackened: nisi ne zdravnik....le-ti se malo drugače izražajo.bencha ne dvigneš 140 kil, če si ga sploh kdaj v življenju.taki ki ga, ne zapravljajo časa s pisanjem takih komentarjev kot je tvoj.si še ne dokončno izobražen najstnik, ki svoje frustracije izživlja na internetu.

dejstvo je, da je človek v vsej svoji zgodovini VSEJED.torej bomo najbolj zdravi,če jemo uravnoteženo in raznovrstno prehrano.to ve vsak zdravnik.konec koncev je kar nekaj vitaminov in mineral, ki jih dobimo uglavnem iz mesa.tudi rdečega.

za vse tiste,ki si niste na jasnem s cenami....odkar obstaja trgovinska menjava,ceno določa trg.torej previsokim cenam izdelkov,nad katerimi se pritožujete,botruje premajhno povpraševanje.

@Arnolfus: podpis.
Madry
# 11.08.2011 ob 21:51
@blackened

tebi se pavidi, da si zdravnik.
pocenil bi zelenjavo s kampanijo, torej več povpraševanja in nižja cena - no go!
A ni človek že od nekdaj mesojed? čemu takšne preobrati v naravnih zakonih? aja, itak...
monstrum
# 11.08.2011 ob 21:37
Medved, ki pobija Krave na Poreznu naj plačuje trošarino!!!!!

To so pa res debili!!
Matejko
# 11.08.2011 ob 21:36
Arnolfus, najboljši komentar, kar jih je in jih bo. :)
Arnolfus
# 11.08.2011 ob 21:28
Jejte, kar vam paše. Pijte, kar vam paše.

In nehajte najedat ljudi s tem.
blackened
# 11.08.2011 ob 21:15
Bizarno je da je meso bolj poceni od zelenjave in da je potrebno pribl. 10kd npr. koruze za proizvodnjo kile mesa!
Poceniti je potrebno zelenjavo in sadje. Narediti kampanjo za uzivanje strocnic in zit.
Zavedati se je potrebno da uzivanje mesa vec kot 2x/teden ni ugodno za organizem.
BTW:
-sem zdravnik
-mesa ne jem 9 let
-dvignem bench 140kil

PS: kampanja za uzivanje rdecega mesa je velik larifari. Izogibajte se ga ce je mogoce. Povzroca putiko, kardiovaskularna obolenja, obolenja debelega crevesa itd...
lilalula
# 11.08.2011 ob 21:14
Mica, nihče ti ne soli, kaj naj ješ, ampak naj bo za vse enako. Ne pa da je vege hrana 4x v povprečju dražja od mesne. Čeprav jo je 4x lažje predelati.
lilalula
# 11.08.2011 ob 21:13
Točno tako. Končno ena pametna! Če jaz plačam 6 evrov za rižev sladoled, naj tudi za mlečnega ljudje toliko plačajo. Če jaz plačam za 2 pirina šnicla 3 evre, naj tudi za dva mesna ljudje plačajo 3 evre. Super, samo, kaj ko bom to doživela k večjem čez 140 življenj!
Mica
# 11.08.2011 ob 21:10
Pa zakaj, za vraga, morajo t. i. ''vegiji'' nenehno soliti pamet celemu svetu, kaj naj jemo?
Kazalo