Zdravje

Poudarki

  • Tudi če ne umrejo prej, bodo zadnja leta živeli slabše
  • Mladi aktivisti z manifestom proti tobačni industriji
  • IVZ: Potrebni so novu ukrepi za zmanjševanje kajenja
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,2 od 25 glasov Ocenite to novico!
Tobak
Ugasni ga in zadihaj s polnimi pljuči. Foto: EPA
VIDEO
Dan brez cigaret

Dodaj v

Kadilci umrejo povprečno 16 let prej kot nekadilci

Kajenje škoduje prav vsakemu organu
31. januar 2012 ob 08:13
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

V Sloveniji zaradi s kajenjem povezanih bolezni umre okoli 3.000 ljudi na leto, kadilci pa umrejo v povprečju 16 let prej kot nekadilci, ob dnevu brez cigarete opozarjajo na IVZ-ju.

Na inštitutu za varovanje zdravja ob slovenskem dnevu brez cigarete opozarjajo, da je kajenje potrjeno povezano z razvojem številnih bolezni in zdravstvenih težav, predvsem rakavih obolenj ter bolezni srca, ožilja in dihal. Poleg tega kajenje škoduje prav vsakemu organu človeškega telesa, zato je na prvem mestu med vzroki umrljivosti in obolevnosti, ki bi se jih dalo preprečiti, opominjajo.

Tudi če ne umrejo prej, bodo zadnja leta živeli slabše
Helena Koprivnikar
z IVZ-ja opozarja, da "kadilci, ki v Sloveniji umrejo zaradi s kajenjem povzročenih bolezni, umrejo povprečno 16 let prej kot njihovi vrstniki, ki niso nikoli kadili". Poleg prezgodnje smrti lahko kadilci pričakujejo tudi, da bodo zaradi bolezni, povezanih s kajenjem, znatno število let preživeli v slabšem zdravstvenem stanju, še pravi Koprivnikarjeva.

V Sloveniji kadi približno četrtina prebivalstva. V letu 2010 je nekaj več kot polovica vseh mladostnikov, starih 15 let, vsaj enkrat v življenju že poskusila kaditi. Vsaj enkrat na teden ali pogosteje pa je med 15-letniki kadila približno petina, večina teh je že kadila vsak dan. V obeh primerih ni bilo razlik med spoloma.

Mladi aktivisti z manifestom proti tobačni industriji
Aktivisti mladinskega združenja Brez izgovora, Slovenija so ob 31. januarju izdali prevetren spisek popravkov zakona o omejevanju uporabe tobačni izdelkov, imenovan Slovenski mladinski manifest o tobaku 2012. "Predlogi v našem manifestu so na trenutke zelo idealistični," priznavajo aktivisti in dodajajo, da bodo le s takim pristopom dolgoročno zmagali v vojni proti tobačni industriji, ki je glavni krivec za pandemijo kajenja po svetu.

Predsednik združenja Jan Peloza pojasnjuje, da "manifest ni uperjen proti kadilcem, temveč izključno proti nehumanim neetičnim uzakonjenim tvorbam, tobačnim podjetjem".

IVZ: Potrebni so novi ukrepi za zmanjševanje kajenja
Tudi na IVZ-ju trdijo, da bi morali za nadaljnje zmanjševanje rabe tobaka v Sloveniji čim prej uvesti različne nove ukrepe oziroma spremembe in dopolnitve. Ob tem Koprivnikarjeva predlaga popolno prepoved oglaševanja in razstavljanja tobačnih izdelkov na prodajnih mestih, višanje cen tobačnih izdelkov, prepoved marketinških pristopov za navidezno zniževanje cen, učinkovitejša zdravstvena oz. slikovna opozorila na škatlicah tobačnih izdelkov.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
bobko1
# 04.02.2012 ob 09:50
Tudi,če ne umrejo prej,bodo živeli slabše,"NE SAMO SLABŠE!" TO so velikokrat Kristusove Muke, a se kadilci NE zavedajo,kaj jih še čaka!!!!!
yuTel
# 03.02.2012 ob 20:51
Ta razvada je, glede na vse stroške, ki jih imamo z njihovim zdravjem njihovi življenjski sopotniki in zdravstvo, še najmanj 10x prepoceni!!
Gumirabikardirka
# 02.02.2012 ob 15:37
Binder Dandet - na zalost zelooooooo onesnazuje, probaj raje sam razmislit, kolko volumna tvojih pljuc zavzema avtoizpuh in cigaretni dim - bumbar
kingstone
# 02.02.2012 ob 14:38
da se na škatlice pišejo bedarije je idiotija brez primere. da pa bi se še popale sličice je sploh kretenizem. kot da bi na avte namesto barve izbirali katera slika nesreče bo gor, seveda z veliko krvi. ali pa da bi bile na sladkarijah slike debelih in zavaljenih ljudi.
to so IDIOTIJE!
in prav tako je idiotija izjava da je avto osnovna dobrina dandanes. poden od ljudi da tako mislijo. verjetno se še na wc odpravijo z avtom...
Sloven258
# 02.02.2012 ob 13:58
Najbolj absurdno je to, ko se nekdo pritožuje, da zelo težko preživi in, da nima dovolj denarja za osnovne življenjske dobrine, kljub temo pa pokadi eno škatlico cigaret na dan in popije vsaj eno pivo.
Binder Dandet
# 02.02.2012 ob 13:51
@Kekec pred menoj:
Avto je osnovna dobrina dandanes, na žalost pa res onesnažuje. Ampak brez prometa se družba zaustavi. Medtem ko je cigaret razkošje. Probaj razumet razliko.
Gumirabikardirka
# 02.02.2012 ob 13:38
jaz pa z veselem pokadim dve skatle dnevno, in se ne sekiram za svoj dim do drugih, ker sem brez avta, ostali pa lepo kurite svoje avte in obenem razmisljajte kolk katerega dimnega strupa gre v ozracje in gdo s strupom bolj skoduje, kekci
Čamburina
# 02.02.2012 ob 12:32
Sem kadilka in sem že precej zmanjšala število pokajenih cigaret zaradi višjih cen škatljic. Sem prepričana da nas bi streznile še višje cene... Tako da zvišajte cene in napopajte na škatljice realne slike posledic kajenja. Nimam čisto nič proti. Zdaj me pa lahko zminusirate .-)
MADERA
# 02.02.2012 ob 10:39
Tudi cigaret slovenceljnu prav pride, da izrazi svojo nestrpnost do drugačnih, kot je on sam. In ob tem se počuti zdravo!
kingstone
# 02.02.2012 ob 10:36
to da se v lokalih ne kadi je dobro in tudi ni. sam občasno kadim (zdaj že 1 mesec nič), pa mi je izredno ušeč da ne pridem domov cel smrdeč.
ni pa prijetno ker moraš iti ven na cigaret; to je po eni strani diskriminatorno. in to za neko kao zahodno demokracijo NI primerno.
krivi za to pa so predvsem gostilničarji v primeru gostiln in barov. ker se niso striktno držali pravil, da bi naj bili prostori za kadilce ali nekadilce ločeni. in potem si moral kaditi tudi če si bil nekadilec.
in potem jamrajo da jim ne-kajenje v lokalih odnaša dobiček. prej pa so se norca delali iz predpisov. to je banda ZABITA in nič drugega!
podobna zgodba je z našimi žičničarji; vsako sezono jamrajo kako ni prometa, a cene so pa višje kot v tujini, ponudba pa katastrofalna...
ZA ZNORET!
Binder Dandet
# 02.02.2012 ob 09:24
@johann:
Prostori za kadilce niso smiselni, ker so zelo redke družbe, kjer bi vsi bili kadilci. S takšno ureditvijo zopet pridemo do tega, da morajo "trpet" tisti, ki nimajo te škodljive razvade. Mislim, da je bolj fer, da "trpijo" tisti, ki imajo razvado.
Jezni Smrk
# 02.02.2012 ob 08:57
Sovražim mladost.
gispa
# 02.02.2012 ob 08:02
@johann
Sam sem mnenja, da je edino prav, da se ne kadi več v lokalih. Pa mi je vseeno ali je dim škodljiv ali ne, pač pa me moti to, da potem ves smrdiš. No kakor koga. Mene moti. Pa če bi bil ta dim tako škodljiv, kot pravijo, kako to da smo nekadilci še vedno živi?
Sicer pa tudi kadilci lahko sedijo v lokalu in gredo vsake toliko ven na cigareto. Poznam par kadilcev, ki jim ni problem sedeti notri. Sploh pa ne v tem mrazu trenutno. :)
Še več škode in bolezni? Glede tega se strinjam. Kadilci so že tako ali tako bolj nagnjeni k padcu odpornosti. Seveda pa je to ponovno odvisno od posameznika in njegovega načina življenja poleg kajenja.
johann
# 02.02.2012 ob 07:17
Sam osebno nisem kadilec in upam, da nikoli ne bom. Ampak ta gonja proti kadilcem pa presega že vse meje dobrega okusa. Najprej so jih pregnali iz gostiln, da morajo ti reveži sedeti zunaj na mrzlem, kar po mojem povzroči še več škode in bolezni, kot če bi imeli ločene prostore, kot je to veljalo nekaj časa.
Sedaj pa so še občasne gonje proti njim v časopisih in drugih medijih. Če državi kaj ne paše, naj npr. uvede za kadilce višjo prispevno stopnjo za zdravsveno zavarovanje, samo pustite jih končno enkrat pri miru.
cairns
# 01.02.2012 ob 22:43
Kadilci umrejo povprečno 16 let prej kot nekadilci

Škoda. Predvsem za državo, ker kadilci obilno polnijo proračun.
Binder Dandet
# 01.02.2012 ob 19:42
@minmej:
Ne me držat za besedo, ampak pred leti sem nekje zasledil omembo raziskave slovaške ali češke vlade, kjer so ugotovili, da ima država neto dobiček iz naslova kajenja. Torej, prihodki presegajo odhodke.
minmej
# 01.02.2012 ob 18:24
Kadilci celo življenje plačujejo državi drag davek na cigarete, vrepovsod so ožigosani, potem pa še umrejo toliko prej tako da še za pokojnino so prikrajšani, vprašanje je kdo ima tukaj korist? Naj ukinijo izdelavo in proizvodnjo tobaka in koliko bolj srečen bi bil ta svet??
DrMatilda
# 01.02.2012 ob 16:29
Nihče pa ne dela raziskav, koliko dlje živijo kadilci, ker se manj sekirajo.
gispa
# 01.02.2012 ob 14:02
@kingstone
Se strinjam s tabo in res bi bilo zanimivo videti, kaj bi bilo potem tu pri nas. Samo to se bo zgodilo ob svetem nikoli, ker smo Slovenci preveč nazadnjaški. Vsaj zaenkrat... :)
gispa
# 01.02.2012 ob 13:58
@mušica
Kolikor poznam oz. kolikor sem slišal imajo na Portugalskem vse droge legalizirane (mislim, da so se za to odločili leta 2001). Nisem sicer nek zagovornik statistike, a le ta pravi, da je sedaj tam manj smrti zaradi AIDS-a, ki se prenaša z iglami, poleg tega pa je tudi manj zasvojencev z drogami. Kar je prepovedano, je bolj zanimivo. Nimajo pa tudi ne narkoturizma in ne težav s kriminalom glede tega.
Pa sam sicer ne podpiram uporabe trdih drog (ok alkohol in cigarete še nekako).
Seveda pa kot je dejal Binder Dandet, mladoletni ne bi smeli imeti dostopa do tega. Pri nas v Sloveniji pa lahko mladoleten pride do takih stvari brez težav, ker ''dilerjev'' ne zanima, koliko je kdo star.
Binder Dandet
# 01.02.2012 ob 12:28
@mušica:
Če bi zadeve bile legalizirane ali dekriminalizirane, to ne bi spremenilo dejstva, da mladoletniki nimajo uradnega dostopa.
pasant
# 01.02.2012 ob 12:19
Za ljubitelje dizlov:

The real cause of lung cancer, according to another Oxford research scientist, Dr. Kitty Little, is diesel fumes. And the evidence here is much more persuasive. It includes the facts that:

•tobacco smoke contains no carcinogens, while diesel fumes contain four known carcinogens;
•that lung cancer is rare in rural areas, but common in towns;
•that cancers are more prevalent along the routes of motorways;
•that the incidence of lung cancer has doubled in non-smokers over past decades;
•and that there was less lung cancer when we, as a nation, smoked more.
Pointing out that there has been evidence for over 40 years that smoking does not cause lung cancer, Dr Little says:

"Since the effect of the anti-smoking campaign has been to prevent the genuine cause from being publicly acknowledged, there is a very real sense in which we could say that the main reason for those 30,000 deaths a year from lung cancer is the anti-smoking campaign itself".
mušica
# 01.02.2012 ob 10:56
ja, seveda @kingstone potem bi si dijak v jedilnici šole na mesto malce dal en šus v žilo,po možnost bi mu učiteljica pomagal iskat žilo,seveda ob predpostavki bi si šus kupil s štipendijo ,če ne bi imel dovolj denarja od staršev.
kingstone
# 01.02.2012 ob 10:38
mislim da tudi ne bi bilo slabo če bi se tudi droge in trde droge legalizirale.
prišli bi v demokracijo nad lastnim telesom, kriminala NE bi bilo več, varneje bi bilo za uporabnike, pa tudi uživanje vseh drog bi se verjetno ZMANJŠALO.
zanimivo bi bilo eden tak preiskus narediti.
Binder Dandet
# 01.02.2012 ob 09:25
Dejstvo je, da je kajenje razvada, ki v zaprtih prostorih neposredno vpliva na ostale ljudi, kar je nesprejemljivo. Te dileme o zdravstvenem zavarovanju so diskutabilne, ker praktično vsi imamo razvade, ki škodujejo. Sicer je pa vsak lastnik svojega telesa, naj dela z njim, kar želi. Dokler to ne vpliva na okolico.
Skippy
# 01.02.2012 ob 08:22
Za primer, na ulici brezobziren človek zasmraja okoliški zrak s cigaretnim dimom, mimo mora nekdo drugi z otrokom, kaj storiti drugeg kot oster ukrep proti škodljivemu pojavu?

Koliko ljudi je umrlo ali zbolelo zaradi takšnega škodljivega pojava na svežem zraku? Nekateri s pretiravanji res greste v skrajnosti.
Skippy
# 01.02.2012 ob 08:19
Za pasivne kadilce (kar smo skoraj vsi) pa so 5-krat bolj škodljivi nanodelci, ki jih kadilci med kajenjem izdihnejo. nekaj, kaj ima veze s kajenjem, nas vse ubije!

in zakaj potem ljudje množično ne umirajo zaradi pasivnega kajenja?
Skippy
# 01.02.2012 ob 08:17
Zakaj vlad aše dodatno ne obdavči teh škodljivih razvad.

Vse druge razvade so dražje, začenši s hrano. Na kadilce se zdaj pač vsi spravljajo, ker so se na njih spravili Američani in česar se spomnijo Američani, je treba brž skopirati drugod.
ribonka
# 01.02.2012 ob 08:03
@jeklar_z_macolo

V vsakem malo večjem kraju (in gotovo v vsakem, kjer imajo metadonski program) imajo tudi brezplačen program za odvajanje od kajenja. Tako, da ne govori bedarij!
jeklar_z_macolo
# 31.01.2012 ob 21:46
ne razume te zavožene Slovenije! Ko sem se obrnil po pomoč glede odvajanja od kajenja, so mi rekli, če sem normalen, da država mi pa že ne bo pomagala... in glej ga zlomka.. zunaj pred zdr. domom so pa pil metadon, kot jst pir, ejga... pa država jih zastonj podpira.... mater jim....

banda holštaplarska.
erikk
# 31.01.2012 ob 19:26
Ne kadim ... ampak nimam proti kadilcem nič... res je da ni fajn če ti kdo kadi pod nosom ...

Kar pa se tiče 16 let manj ali več je pri meni tko... V takem svetu kot je danes si sploh niti 60 let ne želim dočakat. Upam da me usoda usliši...
TarzanPahor
# 31.01.2012 ob 18:45
Več kot 12 let sem kadil in eno leto je že ko ga ne prižgem, do tega je bila dolga in sicer od Poreča pa vse do Ljubljane, na koncu pa si sam pri sebi rekel škoda zdravja in škoda denarja, prva dva meseca so bila huda 3 in 4 mesec so bili spomini kako je bilo lepo po 5 mesecu je bilo vse zgodovina.
Nobene potrebe ne čutim po njem, zdaj bi ga samo kadar sem malo pod vplivom alkohola :D .
Raff69
# 31.01.2012 ob 17:43
*prepovedane*
Raff69
# 31.01.2012 ob 17:39
Najglasnejši so bivši kadilci.Zakaj vlade ne sprejmejo iste zakone za cigarete in alkohol kot so za prepovadane droge?Zato ker imajo velike dobičke od davka.Najlažje je dvigovat cene,ampak ne prepovedat.Dobiček od tobačne industrije je preveč mamljiv.Metanje peska v oči!
galoper
# 31.01.2012 ob 17:19
Kadilci vlečejo dim iz cigarete skozi filter, večji del tlenja cigarete, se nefiltriran dim širi v okolico in je še mnogo bolj škodljiv za pasivne kadilce, zato bi bilo pravilneje, da nikjer v javnosti ni dovoljeno kaditi. Kadilci, ki začasno ali trajno odložijo tlečo cigareto na pepelnik, odrinejo pepelnik od sebe, da jim ne smrdi cigaretni dim. Za primer, na ulici brezobziren človek zasmraja okoliški zrak s cigaretnim dimom, mimo mora nekdo drugi z otrokom, kaj storiti drugeg kot oster ukrep proti škodljivemu pojavu?
DirtyHarry
# 31.01.2012 ob 16:02
skrajni čas, da izumijo neškodljive cigarete
nikhrast
# 31.01.2012 ob 15:43
"Beautiful people don't smoke."
Pa saj te je zdaj sram če kadiš, ljudje še kadijo na skrivaj, samo veš da kadijo ker še vedno smrdijo.
Hvala bogu da se bo barih in gostilnah ne kadi več, tako vsaj ni treba vse cote vržti v wash ko prideš domov.
TOJO21
# 31.01.2012 ob 15:41
@evaevi

Dej ne nabijaj s temi chemtrailsi. Vsak, ko ima minimalno pojma o fiziki loči izpuste kemikalij od kondenza. Tem teorijam lahko verjamejo samo FDV-jevi, ki v fiziki ali katerikoli drugi naravoslovni vedi niso lih najbolj vešči :D.
ribonka
# 31.01.2012 ob 15:11
@ evaevi

To je še en razlog več, da se izogibamo vsaj tistim toksičnim snovem, ki se jim lahko. Kancerogeni učinki iz okolja se namreč seštevajo in nalagajo v naše celice....
ribonka
# 31.01.2012 ob 14:53
TOJO21 se strinjam z obojim zapisanim.
Absolutno nisem totalitarizem ideologije "zdravega načina življenja" in na srečo živimo v družbi, ko se lahko vsak odloča po svoje. Skrajnosti so vedno škodljive.

Skrbeti zase ne pomeni odpovedati se vsemu lepemu, ampak prevzeti odgovornost za svoje odločitve.Meni osebno se ne zdi pametno, da nekdo konzumira 6 zdravil (proti pritisku, holesterolu, za ohranjanje delovanja srca, za zniževanje sladkorja, pa še proti bolečinam v sklepih) samo zato, ker si je nakopal infarkt, sladkorno bolezen, debelost (in s tem obrabo sklepov) v večji meri zaradi načina življenja. Ta je tudi, kot praviš ti: healthy right up to the day he killed himself.

Pa takšnih ni malo in to v letih, ko bi lahko še veselo uživali v raznovrstnih dejavnostih, ne pa da životarijo v čakalnicah na raznoraznih zdravniških pregledih.
TOJO21
# 31.01.2012 ob 14:09
Problem je le v tem, kako posameznika prepričati, da je za svoje zdravje daleč v prvi vrsti odgovoren sam.

Nič ne moreš prepričevat odraslo osebo. Vsak zase odloči. Spremenil se bo, če bo sam imel voljo, ne pa če mu jo bo kdo vsilil. Vsiljuješ lahko samo otrokom, pa še tej se potem slej ko prej obrnejo proti.
TOJO21
# 31.01.2012 ob 14:07
@ ribonka

“I know a man who gave up smoking, drinking, sex, and rich food. He was healthy right up to the day he killed himself.”

Zamisli se lahko nad zgoraj napisanim citatom. Se že strinjam, da je treba paziti na svoje zdravje, vendar se ne sme s tem pretiravati, kajti tudi to je škodljivo. Človek more imeti kako razvado zase, ki ga naredi srečnega. Naj si bo to cigaret, pivo, čokolada, mastna hrana, TV ali gambling. Pomembno je le, da se ne predoziramo s tem :D.
ribonka
# 31.01.2012 ob 13:56
Kajenje je zasvojenost in ni tako preprosto reči, da se kadilci namerno uničujejo. Je pa absolutno res, da njihova škodljiva razvada ni samo njihov problem. Ogromna sredstva namenjena zdravstvu se porabljajo za zdravljenje in lajšanje posledic kajenja, namesto za kaj drugega. Ogromno zdravil, operacij, rehabilitacij ne bi bilo potrebnih, če ljudje ne bi kadili. Da ne govorimo o trpljenju, bolečinah, skrbeh, žalosti bolnikov in njihovih bližnjih...

Pa da ne bi samo o kadilcih... V istem košu najdemo alkohol, nezdravo in prekomerno prehrano, telesno neaktivnost, debelost ipd... Problem je le v tem, kako posameznika prepričati, da je za svoje zdravje daleč v prvi vrsti odgovoren sam. Vsi ostali mu lahko le pomagajo...
Logic
# 31.01.2012 ob 13:46
@evaevi

Kot sem rekel, najprej za knjige, ne moreš verjet prov vsemu, s čimer te pitajo. Prvo kot prvo, na posnetku je potniško letalo, ki nima nobenih škropilcev. Zakaj? Ker je to nemogoče. Da bi kar tako dodali cisterno v letalo, neke izpušne umotvore in bogve kaj še, je smešno - če ne verjameš, si prosim, prosim, prosim preberi kaj o aerodinamiki, strukturalni entigriteti letal in še in še. Za tak poseg bi morali oblikovati posebna letala, namenjena prav temu. Zakaj je vmes nehalo 'škropiti'? Vlažnost, temperatura in drugi dejavniki na taki višini niso stalni in se spreminjajo zelo hitro, še posebej če letiš s 600+ km/h. Ne bom šel v vse detajle, zato ti pravim, da si kaj preberi. Si pa dokazala moj prejšnji argument - teoretiki za 'dokaze' jemljete vse, kar ni dokazano in se da ovreči. Raje uživaj v življenju in pusti pravljice drugim, ki tega nočejo.
Kombo
# 31.01.2012 ob 13:38
Mislim, da ima skoraj vsak kadilec željo prenehati s kajenjem, a to je vse prej kot lahko storiti.

Kar se tiče pa marihuane..
Veliko je pri uživanju marihuane odvisno od človeka, na kakšen način bo njega zadelo. Nekateri nimajo problemov, druge pa precej ubriše tudi "nedolžna" trava. Poznam kar precej ljudi, ki so cel dan zadeti in to je vse, kar imajo od dneva. Pa še razne psihoze se pojavljajo. Marihuana sama po sebi ne povzroča fizične odvisnosti, in je tu pa tam ne bi odsvetoval, če ne drugega za malo počitka in osvežitve. Problem je ker večina uživalcev marihuano kadi skupaj s tobakom in misli, da potrebuje nov joint, v resnici pa potrebuje le novo dozo tobaka. Vsekakor pa ne bi pretiraval z nobeno stvarjo.
Kombo
# 31.01.2012 ob 13:24
Komentarji tipa "smrdi ti iz gobca, proklet kadilec" se mi ne zdijo ravno na mestu. Najbrž so od takih ljudi, ki niso nikoli kadili in ne prenašajo kadilcev. Meni je pa vonj po tobaku dišal in sem z veseljem vohal roko, ki je še dišala po tobaku, ko nisem mogel kaditi. Sedaj že skoraj leto ne kadim, pa me ne gane, tudi če s kadilci zmrzujem na mrazu, le da mi ne pihajo dima direktno v faco. Potem pa pride do nevščečnosti. Mi pa smrdi sedaj tobačni dim, da.
Problem je, ker je tobak droga, ki povzroča ogromno fizično odvisnost, mislim da sem nekje prebral, da podobno heroinu. Poleg tega ima pa kajenje tobaka tudi ogromno škodljivih učinkov, ki jih redni kadilci prej ali slej spoznajo.
evaevi
# 31.01.2012 ob 13:23
Reporter ON NEWS.wmv

http://www.youtube.com/watch?v=z70KeQUpa
zc&feature=related
evaevi
# 31.01.2012 ob 13:18
pa na Discovery Channel:

http://www.youtube.com/watch?v=lVFuOZu7X
hg
janez666
# 31.01.2012 ob 13:13
če bom tako kot moj dedek umru po 86 letih kajenja, pa naj bo to 16 let prezgodaj:)
evaevi
# 31.01.2012 ob 13:12
hm, logic,
zanimivejši od najinih pametovanj bo kakšen posnetek pilota, na primer

http://www.youtube.com/watch?v=syvQkviPd
DE
gispa
# 31.01.2012 ob 13:06
Helena Koprivnikar z IVZ-ja opozarja, da "kadilci, ki v Sloveniji umrejo zaradi s kajenjem povzročenih bolezni, umrejo povprečno 16 let prej kot njihovi vrstniki, ki niso nikoli kadili". Poleg prezgodnje smrti lahko kadilci pričakujejo tudi, da bodo zaradi bolezni, povezanih s kajenjem, znatno število let preživeli v slabšem zdravstvenem stanju, še pravi Koprivnikarjeva.

Razumem kaj je hotela povedati, a vseeno ne morem mimo tistega ''niso nikoli kadili''. Sam nisem kadilec, sem pa v življenju že pokadil kakšno cigareto. Kaj to pomeni, da bom živel 16 let manj, kot bi sicer? :)
TOJO21
# 31.01.2012 ob 13:04
Kaj se mešate v življenja drugih? Če bo človek si zaželel cigaret, ga bo svobodno skadil. Sej vsi vemo, da je to škodljivo. Ampak vsi imamo škodljive razvade in zakaj bi kratili ostalim njihove pravice, samo zaradi protikadilske manije, ki se dogaja v zadnjih letih? To je že gnjusno. Naj vsak izbere sam, ne pa da se manipulira z ljudmi na tako grd način. Pa ne mislit, da sem kadilec, sem prenehal kar nekaj časa nazaj in sem zadovoljen, da sem nehal. Sam še vedno ne mislim ovirat in očitat ostalim če kadijo. Naučite se biti strpni in tolerantni.
kingstone
# 31.01.2012 ob 13:00
osel: kje ti točno vidiš dokaz do znanstvene in neodvisne RAZISKAVE, da kajenje povzroča raka.
kar kolikor sem jst bral tvoj link tam lepo spretno pišejo v ''increases your risk''.
in to je ta point. ker nobeden še ni dokazal da kajenje povzroča raka. neglede na prepričanje fašističnih nasprotnikov kajenja.
in še vedno sem prepričan naj dela vsak kar mu paše. če bi vse rizike za smrt želeli preprečiti bi nam kot prvo prepovedali voziti avtomobile.
zdaj pa se uprašajte če je to pravi način...?
gispa
# 31.01.2012 ob 12:57
@vslivnje
Saj to! Zaradi alkohola država dobi cel kup norcev, ki kakšno stvar zbijejo ali pa sami sebe razbijejo ali pa pač nekaj takega, da potem država spet pobira denar. Saj ne pravim, da je z alkoholom karkoli narobe, samo če ga znaš piti.
Ko pa si skajen, se ti pa popolnoma nič ne da. Samo še čakaš, kdaj greš lahko spat, poleg tega pa zjutraj ni nobenih stranskih učinkov. :) Pa imamo še en razlog za državo, da marihuane ne legalizira...
vslivnje
# 31.01.2012 ob 12:51
DirtTrials: Ne pozabi na učinke alkohola v primerjavi z učinki trave
Logic
# 31.01.2012 ob 12:44
jaz bi tudi veliko raje spregledala kot opazila, se strinjam

Opazil sem, se pozanimal o kemijskem in fizikalnem ozadju in videl, da je vse logično in neizpodbitno znanstveno dokazano, potem sem slišal še za tele nadsmešne teorije in se pozanimal še o tem ter ugotovil, da ne obstaja niti en dokaz za te domneve, še več, večino stvari oz. t.i. 'dokazov', ki so jih teoretiki prikazali, je bilo izmišljenih, ponarejenih, privlečenih za lase ali pa pač ustvarjene na podlagi sklepanj brez osnovne izobrazbe o dotičnih stvareh - na kratko, vse se je z lahkoto zavrglo kot pravljice. Namesto da se za brezveze sekiraš zaradi stvari, ki ne obstajajo, ali bognedaj, še celo kupiš kak 'top' od svetovnega nateguna top-shop mr. Vučko-ta, se raje vsedi za kak popoldan za knjige in boš videla, da je vse skupaj le še en nateg ljudi, ki hočejo služiti na človeški naivnosti.

lp
DirtTrials
# 31.01.2012 ob 12:41
gispa to vem zakaj je illegalna ;) Sam nobedn nebo tu nič naredil... Je pa žalostno da nemorš v miru skadit špinela zunaj!!
gispa
# 31.01.2012 ob 12:34
@DirtTrials
Marihuana je ilegalna zaradi prevelikega vpliva alkoholne in tobačne industrije in bi v primeru legalizacije oba izgubila precej ''strank''. Poleg tega država tudi kar fino služi s tem, ko policisti ''skesijo'' take, ki imajo pri sebi gram ali manj. Been there, done that...
Vsake toliko pa le dobijo koga, ki ima pri sebi velike količine, da je to potem v poročilih in mi mali ljudje mislimo, kako je naša policija sposobna. Nekdo je že enkrat omenil med komentarji na tem portalu, da naši policisti lovijo samo tiste, ki imajo joint v gobcu in tiste, ki za 5 km/h prekoračijo omejitev. Take je namreč najlažje dobit.
DirtTrials
# 31.01.2012 ob 12:24
In zakaj je potem marihuana illegalna ? Čiki bi mogl bit illegalni!
aaa
# 31.01.2012 ob 12:21
Ko pridem iz restavracije mogoče res več ne smrdim po cigaretih. Še vedno pa smrdim po pomfriju.
gispa
# 31.01.2012 ob 12:20
Sam sem mnenja, da je to popolnoma odvisno od posameznika in njegovega zdravstvenega stanja. Nekomu bolj škodijo, nekomu pač ne. Pljučnega raka na primer pa tako ali tako lahko dobiš. Pa če si kdaj kadil ali pa ne.
Moja stara mama na primer kadi že več kot 50 let, stara bo vsak čas 80. Hočete reči, da če zdaj umre (bog ne daj), da bi živela do skoraj 100. leta v primeru, da ne bi kadila??
Sicer pa kot so nekateri že povedali, naj državo raje skrbi alkohol in druge trde droge, kot pa marihuana in tobak...
Saj nismo od včeraj. Če jih že tako zelo skrbi za naše zdravje, naj se raje na druga področja osredotočijo.
evaevi
# 31.01.2012 ob 12:19
logic
jaz bi tudi veliko raje spregledala kot opazila, se strinjam
uroš27286
# 31.01.2012 ob 12:08
raje vas naj skrbi alkohol pri nas, o tem pa nihče ne govori. ko je martinovo, vsi govorijo o kulturnem pitju, ni pa enega članka o tem koliko alkoholizma in s tem povezanega nasilja in uničenih družin je pri nas. pri mladostnikih je mnogo večji problem alkohol kot pa trde droge in cigareti.
uroš27286
# 31.01.2012 ob 12:06
niti enega znanstvenega in zdravstveno potrjenega dokaza ni, da bi cigareta škodila. vsi dohtarji pišejo na nekih domnevah. tudi v tem članku ni potrjenega dokaza. vse to je larifari. poznam x ljudi, ki so tako zdravo živeli pa niso niti blizu videli abrahama. poznam pa ljudi, ki so kadili celo življenje pa so umrli zaradi starosti kot moj praded, ki je kadil 70 let
pAznik
# 31.01.2012 ob 12:03
Jaz bom kar kadil, da ne bom postal preveč zatežen.
donkey
# 31.01.2012 ob 12:03
@cfc90 Ja, po drugi strani pa sigurno ni poceni zdravljenje naslednjih bolezni, ki so jim bolj izpostavljeni kadilci:
- raka (ne samo pljučnega, povečana je tudi možnost raka ust, požiralnika, grla, ledvic, trebušne slinavke, mehurja),
- srčno-žilnih bolezni (visok pritisk, tromboze, ...),
- kroničnih pljučnih bolezni (astma, ...).

Prištej k temu še:
- večja možnost demence,
- večja možnost izgube vida,
- večja možnost izpada zob,
- večja možnost impotence,
- ...
Prav tako glede na raziskave koristijo kadilci 25% več bolniških kot nekadilci ...

Pe še moja osebna izkušnja - zaradi benigne tvorbe na vratu sem pred časom preživel en dopoldan v čakalnici z bolniki, ki so se zdravili zaradi raka za dihalih oz. ustih/vratu ... ko poslušaš malo zgodbe in vidiš človeka, ki so mu morali odstraniti spodnjo čeljust zaradi raka, se zelo zamisliš ... vsak si seveda misli, da se njemu to ne bo zgodilo, ampak na žalost ...
tlacan5
# 31.01.2012 ob 12:02
Ja vse je "zdravstveno dokazano". Vsi prehranski dodatki in pomožna zdravila pa so tako kvalitetna, da lahko dočakaš 250 let. Te stvari najbolj pomagajo trgovcem.
Naslednja stvar pa so zdravila, ki jih predpisujejo zdravniki. V navodilih bomo našli nekaj vrstic, kjer piše čemu so namenjena, na dveh celih straneh pa opisujejo verjetne ali možne stranske učinke, da o tem, da jim moramo jemati doživljenjsko sploh ne bom podrobno pisal. Sam imam zdravila, kjer so pogosti stranski učinki: začasna izguba vida, huda mišična bolezen, vrtoglavica, hude prebavne motnje,....Vse to uničuje organizem. Potem pa naj se vsak sam odloči, zaradi česa bo zapustil ta svet. Ali bo imel kratke trenutke užitka ob ciagaretki in kavici, ali se bo spreminjal v napravo za predelavo strupenih kemikalij.
Aja pa še to; sam se prenehal kaditi pred 21 leti....
Logic
# 31.01.2012 ob 11:50
res pa je da nas tudi vsakodnevno zastrupljajo z kemikalijami ki jih spušča NATO v zrak, skoraj vsako jutro in večer.

očitno imava vsaj dva dar opazovanja.


Očitno sta vsaj dva, ki sta v šoli prespala kemijo, fiziko in osnove logičnega sklepanja ter dokazov. Intelekt bistveno zmanjša število teorij zarot.
ginza
# 31.01.2012 ob 11:49
ti_si_nula: Mene poleg ŠKODLJIVEGA dima moti tudi to, da kadilci ful zaudarjajo; poljubljati se s pepelnikom...FUJ !

Bravo! Meni je sicer vseeno, ali drugi kadijo ali ne. Njihova izbira, njihovo zdravje, njihov denar. Zaradi tega niso slabi ljudje. Ampak smrdijo pa res ko kuga, ko gredo mimo tebe, pa iz ust jim zaudarja, kot bi gnojno jamo odprl. Bljak.
cfc90
# 31.01.2012 ob 11:42
Kadilec je državna korist, ker:
- z vsako škatlico prispeva direktno v državno blagajno
- prej umre in manj izčrpa iz pokojninske blagajne
ti_si_nula
# 31.01.2012 ob 11:37
Mene poleg ŠKODLJIVEGA dima moti tudi to, da kadilci ful zaudarjajo; poljubljati se s pepelnikom...FUJ !
sloveneci
# 31.01.2012 ob 11:35
To je še sama sreča za državo, ker drugače bi že zdavnaj zmanjkalo denarja za pokojnine in njihove visoke plače. Njihova reklama bi morala biti, uživajte v kajenju!
donkey
# 31.01.2012 ob 11:35
ne verjamem da je znanstveno dokazano da kajenje povzroča raka. to so zaenkrat zgolj natolcevanja

Na čem si ti?
Nena Sitna
# 31.01.2012 ob 11:33
Menda je med šprtniki največja umrljivost pri balinarjih...
Torej balinanje je nevaren šport !!
glamslam
# 31.01.2012 ob 11:33
mdural, kokr se jaz spomnem nekih študij iz Anglije so dokazali, da so za proračun kadilci vseeno bolj ugodna varjanta.... 16 let "stroškov" je vseeno kar nekaj... lahko da se motim - ne ljubi se mi zdele googlat...

Drugače pa poznam veliko izobraženih, ki kadijo po nekaj cigaretov na teden/mesec oz. so občasni kadilci ...

Jaz mislim, da je vsaka razvada sprejemljiva v kolikor jo lahko kontrolira in ne škodiš drugim...
janinejc03
# 31.01.2012 ob 11:24
Grem na CIGARET!
TakoJeTakoBo
# 31.01.2012 ob 11:03
Se strinjam s tomo_kugy-em. Mogoče res obstaja majhen delež (največ kak %) kadilcev, ki razen kajenja živijo zdravo življenje, vseeno pa nekadilci že v osnovi dajo več na zdravje in že samo to, da ne kadijo, jim v primerjavi z nami zelo koristi.
Celjan27
# 31.01.2012 ob 10:59
A še kdo sploh kadi??? Se mi zdi, da je kajenje na srečo postalo ne-moredna stvar in NE kul. Kadijo samo še naizobraženi luzerji...tak je moj občutek.

Se pa opravičujem vsem kadilcem, ki jih je prizadel moj komentar...a res opažam, da da vedno več ljudi na zdravo življenje..vsaj tu v Celju jih vseskozi opažam v tekaških dresih, kar je bilo pred leti samo ZF...oziroma nekaj kar vidiš samo v Ljubljani ali Mariboru...
tomo_kugy
# 31.01.2012 ob 10:57
@suki1
Ti pa ne klikaš, ker si kadilec? Ti pa ne ješ E-jev, ker si kadilec? Ti pa ne vdihuješ smoga, ker si kadilec? Ti pa ne uživaš mastne hrane, ker si kadilec?
mdural.
# 31.01.2012 ob 10:57
@giamslam
nasprotno, kadilec bo državo stal več, saj bo imel najverjetneje veliko zdfravstvenih težav in bo zato potrebno zdravljenje, kar stane, čeprav bo umrl prej pa bo veliko časa preživel pri zdravnikih
podobno kot debelost, takšniu ljudje umrejo prej ampak ogromno časa preživijo pri zdravnikih itd
starost je nekaj kar ne izbereš ampak pride, če imaš srečo in to se ne da prepovedat in tudi samo po sebi ni škodljivo, če si star 80...
evaevi
# 31.01.2012 ob 10:40
res pa je da nas tudi vsakodnevno zastrupljajo z kemikalijami ki jih spušča NATO v zrak, skoraj vsako jutro in večer.

očitno imava vsaj dva dar opazovanja. Tudi danes se je dalo hočeš nočeš videti avione s široko belo sledjo čez vse obzorje, ki se spremeni v dolg 'oblak'.
V soboto je bil nad ljubljano ob povsem jasnem vremenu z velikimi napori spreden siv koprenast pokrov in še skozenj se je videlo nove in nove avione, ki so za seboj puščali široko trajno belo sled čez vse nebo.
Nekaj smo se našemu Natu zamerili, zgleda
glamslam
# 31.01.2012 ob 10:38
Vsi, ki sprašujete, zakaj države enostavno ne prepovejo kajenja - it's all about money (taxes), in kot sem napisal - končnim komplikacijam (hospitalizacija, zdravljenje) navkljub - stane kadilec državo manj, kot nekdo, ki bo zdrav (na 10 tabletah dnevno v domu z penzijo) docakal 100 let....
TakoJeTakoBo
# 31.01.2012 ob 10:32
Sam pripadam skupini kadilcev, se pa strinjam s praktično vsakim ukrepom, ki omejuje kajenje. Če bomo že mi prej pod rušo, naj vsaj ostali preživijo kak dan več na račun osveščenosti, da so cigareti najbolj prikrita droga, ki jo je človeštvo vzelo za nekaj običajnega.

PS:Tisti, ki se pritožujete nad obdavčenimi cigareti, si pač kupite zvitek tobaka+rizle+filtre. Vsaj 50% ceneje :D
evaevi
# 31.01.2012 ob 10:30
mladi itak ne verjamejo v starost in bolezen,
ne pozabimo, da je mladost tudi brez teh misli zelo težko življenjsko obdobje.

Sem iz časov, ko je bilo kajenja neprimerno več kot ga je danes, a VSE znanke so nekje pred 40. prenehale kaditi - pa bolj zato, ker po 35. letu ženska na obrazu še kako kaže vsako pokajeno cigareto - pa komaj kateri od moških. Dva smo pokopali pred dočakanim 60. letom, enega zaradi pljučnega in drugega zaradi možganskega raka, kadila sta kolikor se je le dalo do zadnjega dne življenja. Osebno ne poznam ženske, ki bi ji lahko bilo kajenje pomembnejše od življenja.
suki1
# 31.01.2012 ob 10:25
Kar ste napisali je vse lepo in prav. Po drugi strani pa napadalni nekadilci vprašajte še sebe: koliko časa na dan preživite za računalnikom v škodljivi zakrčeni pozi (boste kmalu dobili miškino roko?...), koliko smoga vdihnete v večjih mestih, koliko, po domače rečeno, E-jev pojeste in popijete na dan, kako mastno hrano uživate... Ko seštevaš in seštevaš je pač stvar takšna, da te bolezen lahko udari na vsakem koraku. Nekateri smo si pač izbrali za svojo razvado kajenje. In prosim ne bodite tako nestrpni do kadilcev, ker če se zazrete vase, boste kmalu spregledali, da je lahko na večih področjih nekdo nestrpen do vas.

Taku pač mamo:) Imejte lep dan, ki naj ne bo nestrpen :)
kingstone
# 31.01.2012 ob 10:24
ne verjamem da je znanstveno dokazano da kajenje povzroča raka. to so zaenkrat zgolj natolcevanja.

sem pa mnenja da naj vsak sam pri sebi premisli kaj bo delal sam s sabo. če želi kaditi mu ne bom preprečeval, le da mene ne bo motilo.
ker neumni fašisti tudi tu gor bi kar vse prepovedali...
glamslam
# 31.01.2012 ob 10:23
Kruto a resnicno: za izhod iz recesije so kadilci ugodni...
te-nej5
# 31.01.2012 ob 10:22
Kar se tiče protikadilskih ukrepov, je en larifari. če je državi toliko do zdravja državljanov, naj tobak prepove.
te-nej5
# 31.01.2012 ob 10:20
Tobak je indijansko maščevanje. Je pa odličen!
Mavrica
# 31.01.2012 ob 10:19
če je kaj v življenju nesmiselno je pa to kajenje. kadilci dajte malo uporabit možgane in premislit kaj počnete. sami škodljivi vplivi nase in na ljudi okoli vas tudi. neumno in nepotrebno.
JVK
# 31.01.2012 ob 10:18
najbolj kretenska odvisnost (po dosedaj zbranih podatkih) v vesolju
pri ostalih navlakah imaš vsaj neko "korist" (pijan, zadet ....) tule pa res nič in čisto nič razen zdravstvenih težav in stroška
pa da ne bo pomote tudi sam spadam med 25% tumastih
Gravesen
# 31.01.2012 ob 10:14
Baje dlje kot kadiš, dlje živiš, isto velja za alkohol...
povžek
# 31.01.2012 ob 10:08
Naj bo paklc 100 evrov, pa liter šnopsa tud, pa vzgoja naj bo drugačna ... in bo več zdravja!
Coen
# 31.01.2012 ob 09:56
Če mu paše in dokler ne ogroža ljudi okrog sebe (pasivno kajenje), zaradi mene naj kadi. Človeka ne morete kar čez noč prepričati, da je nekaj slabega - razvada je pač razvada.

Tudi jaz si kvarim oči, ko po 16 ur bulim v računalniški zaslon. Od tega so 4 ure namenjene zabavi, pa se zaradi morebitnih zdravstvenih posledic ne nameravam spremeniti. Pač paše mi, če pa ne bi bilo računalnika, bi pa prešaltu na drugo razvado, ki pa bi tudi imela določene zdravstvene posledice.
kurt-china
# 31.01.2012 ob 09:50
ciki ubijajo in folk se tega zaveda. ampak razvada je pac razvada in si bojo kadilci nasli 100 in 1 razlog da je kul kaditi.

jaz sem kadil 10 let in sem nehal ker sem videl folk umirati zaradi cikov...

antartide... spomni se tvojega posta ko bos na golniku, kako kul si bil in nisi vec...
lesen
# 31.01.2012 ob 09:48
Škoda, ker ne objavijo fotografij grla, sapnika, pljuč zalitih s katranom ali pa ustne votline, po dvajsetih in več letih kajenja. Ko to vidiš, ti postane jasno, kaj ti 'daje' cigareta in se dejansko ustrašiš. Po nekaterih podatkih (ne vem katerih:), se v 25 letih kajenja škatlice na dan, nabere samo na sapniku lahko tudi kilogram in več katrana. Tistim, ki kolebajo med nehati/še kaditi, ekskurzija na Golniku tudi ne bi škodila.
Mah, kokr kermu paše, grem na čik gumi...
Lluka
# 31.01.2012 ob 09:48
Zaradi ptičje gripe pa jih je lansko leto v svetu umrlo cca 250 ljudi.

Zdej pa... kje je večja panika..pri gripi ali cigaretih ?
borbo
# 31.01.2012 ob 09:44
Zelo lahko je nehati kaditi.
Kadilci to naredijo 20x ali več na dan.
(prosto po Marku Twainu)
guren
# 31.01.2012 ob 09:43
kot dodatno trivio pa: kadilec manj onesnažuje okolje kot atlet v eni uri.
jaz se praktično žrtvujem za mati naravo...
guren
# 31.01.2012 ob 09:41
^hahahahaha cheers!
antartide
# 31.01.2012 ob 09:34
To grozovito nakladanje me je tako prizadelo, da sem takoj prižgal en West Blue.
mandan
# 31.01.2012 ob 09:31
jaz bom dodal le naslednje, in mislim da bo marsikateremu kadilcu to ostalo v glavi.

Zrak je hrana, in človek v prvi vrst i živi od zraka.

Mogoče lahko preživi brez zraka kaki dve minuti potem je kurc šlus ali pa možganske poškodbe.

šele nato sledi voda in hrana itd itd...

kar je pa najpomebneje. Energija (prana, ki .či aura...) se skriva v zraku ki ga naša pljuča absorbirajo, in če mi dihamo tak onesnažen zrak, ne moremo razvijati niti osnovnih finkcij, kaj šele da razvijemo v sebi kaj več.
In naj vas ne zavajajo tisti učitelji ki kadijo, ker v resnici nimajo pojma o tem, ali pa se tega ne zavedajo.

kajenje je nekaj takega kot tek z zvezanimi nogami. Lahko se eš tako trudiš, ampak daleč ne prideš.

Zrak oziroma kvaliteta le tega je najpomebnejša hrana našega življenja.

res pa je da nas tudi vsakodnevno zastrupljajo z kemikalijami ki jih spušča NATO v zrak, skoraj vsako jutro in večer.

Elita že ve zakaj.
*X*2*
# 31.01.2012 ob 09:19
mike wazowski, rabelj
a mi lahko prosim poveste en razlog, zakaj se vi tako zelo sekirate, kaj ljudje počnejo. Kaj imate od tega?!?!?! IMATE?! vsak počne pač kar hoče.
seveda se kot vedno morajo pojavit fašistični predlogi z davki (sej drugega se tako ne zna, vse kar določenim po godu je treba obdavčit (alkohol, bencin, meso,...), samo da država še bolj kasira.
get a life, kadilo se bo vedno!!
Tomi76
# 31.01.2012 ob 09:16
Ja še dvajset let pa bo večina imela cigareto za nekaj kar so včasih uporabljali tisti, ki niso imeli dovolj soli v glavi, da bi enostavno razumeli, kaj je za njih dobro in kaj ne...To da lahko prideš v klub, lokal ali restavracijo in v miru spiješ pijačo ali kaj poješ in se ti ne kadi okrog glave je resnični napredek v kvaliteti življenja....Kar pogosto sem kje ko tega zakona še nimajo in šele takrat se človek zave v kako prijetni državi živi, vsaj kar se tega tiče...Tisti, ki želi kadit naj to počne doma ali v družbi kjer to nobenega ne moti, definitivno ima pravico, tako kot ima tudi pravico se tolažit z dejstvom, da četudi ne bi kadil ga lahko povozi avto ali dobi raka....Skratka folk pamet v roke pa rečite cigaretom nasvidenje....
vslivnje
# 31.01.2012 ob 09:01
Za kadilce so škodljive kemikalije in ostale snovi v katranu. Za pasivne kadilce (kar smo skoraj vsi) pa so 5-krat bolj škodljivi nanodelci, ki jih kadilci med kajenjem izdihnejo. nekaj, kaj ima veze s kajenjem, nas vse ubije!
rabelj
# 31.01.2012 ob 08:55
Kadilci umrejo povprečno 16 let prej kot nekadilci

Zakaj vedno pozabijo dodat tudi to, da umirajo v grozovitejših mukah in trpljenju. Si lahko predstavljate, da ste pri polni zavesti in imate občutek dušenja, ker zaradi emfizema v pljučih ne more dovolj kisika v kri? Ali pa zaradi metastaz in raka- ena najhujših bolečin nasploh? Ali pa da ti zaradi raka izrežejo grlo ali žrelo ven?
Ko se nekateri borimo proti kajenju, to ni boj za našo nadvlado nad vašimi "svobodnimi odločitvami" ali pa boj "upornikov proti zarotniškim kadilskim lobijem, prežet z zavidanjem nad dobičkom slednjih" ampak je to izkazovanje naše ljubezni do vas!
VEDNO borec proti kajenju!
mike wazowski
# 31.01.2012 ob 08:45
Zakaj pa tikaj še ni nobenega komentarja. Ker ni omenjena nobena stranka, ampak Vaša življenja. kaj je važnejše - stranke ali življenja???

Zakaj vlad aše dodatno ne obdavči teh škodljivih razvad. Kazni na cestah so navili do skrajnosti. Kaj čakajo pri tobaku in alkoholu ???
Kazalo