Zdravje

Poudarki

  • Očitki o dopuščanju podoptimalnih rezultatov
  • Blumauer: S prihodom mentorja veliko pridobili
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,0 od 20 glasov Ocenite to novico!
Robert Blumauer
Robert Blumauer se operiranja "uči" tudi pri izraelskem kirurgu Davidu Mishalyju. Foto: MMC RTV SLO
       Zanimivo vprašanje. Ko smo začeli postavljati nov program, se nihče od starejših kirurgov ni preusmeril v to področje.       
 Rober Blumauer na vprašanje, zakaj je srčnih kirurgov za otroke v Sloveniji premalo
       Nikakor in nikoli. To je podcenjevanje kirurške ekipe in strašenje staršev. Če bi se držali tega pravila, bi morali biti rezultati učečega slabši kot učitelja. Ker to poteka pod strokovnim nadzorom, se to ne dogaja. Vsaj pri nas ne.       
 Robert Blumauer o načinu učenja "poskusov in napak"

Dodaj v

"Lahke operacije prirojene srčne napake ni"

Slovenija blizu najboljšim centrom v Evropi
23. januar 2012 ob 10:00,
zadnji poseg: 23. januar 2012 ob 13:22
Ljubljana - MMC RTV SLO

Samo popolno je dovolj dobro za malčke, so besede dr. Davida Mishalyja, ki me vodijo pri vsakem posegu, ki ga opravljam, je dejal srčni kirurg Robert Blumauer.

Robert Blumauer je eden izmed dveh slovenskih kirurgov, ki se najzahtevnejši operacij "učita" pod mentorstvom izraelskega kirurga, katerega delo (in predvsem plačilo) zadnje dni odmevata v javnosti.

S prihodom mentorja veliko pridobili
Blumauer je prepričan, da je UKC s prihodom Davida Mishalyja samo pridobil, saj njegove prednosti "niso samo odlično opravljeni posegi, ampak tudi izobraževanje domače kirurške ekipe." Oboje poteka na zelo visoki ravni, je v MMC-jevi spletni klepetalnici dejal Blumauer.

Očitki o dopuščanju podoptimalnih rezultatov
V zvezi z očitki o dopuščanju podoptimalnih rezultatov operacij, o katerih so pisali nekateri mediji, je srčni kirurg poudaril vodilo Davida Mishalyja, ki mu, po lastnih besedah, sledi tudi sam in sicer, da je "samo popolnost dovolj dobra za otroke". "Nemogoče je primerjati vse parametre poteka operacije pri kirurgu, ki operira 18 let in opravi tudi 450 posegov letno z nekom, ki je na začetku svoje poti," je dejal in dodal, da tudi te razlike "ne smejo in ne gredo v škodo zdravja otrok in končnega rezultata operacije".

Na vprašanje, ali se torej kirurgi učijo po načelu poskusov in napak tako odgovarja z "nikakor in nikoli. To je podcenjevanje kirurške ekipe in staršev," je dejal in dodal: "To se ne dogaja. Vsaj pri nas ne."

Da se v UKC-ju na področju operacij na srcu pri otrocih dela z maksimalno zavzetostjo Blumauer dokazuje s številkami. Smrtnost otrok, ki jih zaradi težav s srcem operirajo v ljubljanskem UKC-ju (pri tem Blumauer poudarja, da gre za vse otroke, ki potrebujejo operacijo, torej ne le tiste s srčnimi napakami, ampak tudi tiste, ki trpijo zaradi odpovedovanja srca iz drugih razlogov) 2,5 odstotna, kar je po njegovih besedah med najboljšimi tako v EU-ju kot po svetu. Za primerjavo pokaže center, ki opravlja enake posega kot UKC in je na četrtem mestu z 2,45 odstotno umrljivostjo.

RTV Slovenija in Rotary klub sta organizirala dobrodelni koncert zbiranja denarja za nakup ehokardiografa - ultrazvočnega aparata za Pediatrično kliniko v Ljubljani, kjer se zdravijo otroci iz vse Slovenije. Naprava se uporablja za odkrivanje prirojenih srčnih okvar. Zbrali so 88 tisoč evrov.

.

Če želite prispevati sredstva, lahko to storite še v četrtek, 26. januarja, ko bo na 2. programu TV Slovenija ponovitev koncerta. Cena naprave je 95 tisoč evrov.

Blumauer je prepričan, da se je slovenska srčna kirurgija pri otrocih s prihodom izraelskega kirurga približala najboljšim centrom v Evropi, saj otrok s prirojenimi najkompleksnejšimi napakami ni več treba pošiljati na zdravljene v tujino.

Starejših kirurgov to področje ni zanimalo
Na vprašanje, zakaj je, kot kaže, v Sloveniji za to področje premalo domačih kirurgov, pa Blumauer odgovarja, da se, ko se je začel program uvajati, "nihče od starejših kirurgov ni preusmeril v to področje".

"Potrebno je mnogo znanja in izkušenj. Ker smo s številom operacij omejeni, je tovrstno znanje nemogoče pridobiti samo doma, zato je treba preživeti mnogo časa v tujini in sodelovati pri čim večjem številu operacij. Le tako lahko pridemo do potrebnega znanja in izkušenj, da te posege izvajamo pri otrocih dobro in varno," je dodal.

Lahke operacije na srcu ni
"Lahke operacije pri bolnikih s prirojeno srčno napako ni. Kirurgija prirojenih srčnih napak spada med tehnično najbolj zahtevne in tvegane posege," je še izpostavil Blumauer.

Aleksandra K. Kovač
Prijavi napako
Komentarji
POLTERGEIST
# 04.02.2012 ob 19:24
Nimam čisto nič proti tej vsoti, ki jo dobi nekdo ko ima tako veliko odgovornost z takimi operacijami. Tisti, katerim se vam pa to ne dopade, sem prepričan, da če bi se šlo za življenje vašega otroka, sem prepričan, da ne bi imeli nič proti tej vsoti denarja
y_os
# 27.01.2012 ob 12:11
Zdravnik je vreden vsakega dnarja. To občutiš takrat, ko to potrebuješ. Lahko tudi jutri, nikoli ne veš. Bolj vreden kot vsaka patrioa, poslanec oz. podobno.
miroslav
# 26.01.2012 ob 16:54
@pd
Zdravje otrok je neprecenljivo... razen če stane več kot miljon za 4 leta. Žalostno!

drugič uporabljaj bolj enostavne logične strukture in jih bolj dobesedno opiši...te bojo lažje razumeli in ne bo minusov :)

drugače podpišem.
miškolinka
# 25.01.2012 ob 22:46
Mislim, da ste vsi pd-ja narobe razumeli... pravi, da je žalostno dejstvo, da ko neprecenljivost dobi ceno... je nesprejemljiva.

Sicer pa se strinjam z vami. Cena se na prvi pogled zdi visoka, ampak preračunano je to npr. za 57 operacij v 2011 (in zasluženih 180.000€) 3 jurje na operacijo. Ma mu jih privoščim, še več...

In ja, znanje ima ceno. Se strinjam, da tudi kmet in marsikdo drug opravlja pomembno delo... ampak koliko časa si je kirurg pridobival znanje? Koliko ljudi še zna to opraviti? In s tem specifičnim znanjem rešuje življenja! Vsaka čast!
galoper
# 24.01.2012 ob 20:40
A na monitorju v ozadju načrtujrjo premočrtne reze in šive?
slovenkaaaa
# 24.01.2012 ob 18:28
Kostolomec, a veš, kako primerjamo zahtevnost dela? Pišeš, da ne moremo trditi, da je srčni kirurg zahtevnejše delo od voznika tovornjaka ali kmeta... naj poskusita slednja iti operirat, kirurg pa za volan... Koliko ljudi v Sloveniji je sposobnih kmetovati ali voziti tovornjak in koliko operirati otroški srček? Koliko znanja in izkušenj je potrebno za eno in drugo? Kjer je kandidatov polno, je plačilo normalno nižje, in kjer konkurence ni ali je zelo omejena, ker so redki sposobni za določeno delo, mora plačilo biti visoko. In basta. Direktor parkirišč Lj (kjer nima ravno težav s prodajo, kajne?) in podobni funkcionarji imajo bistveno previsoke plače glede na zahtevnost dela in razpoložljivost nadomestnega kadra, a v tej Sloveniji, kjer se že od komunizma znanja ne ceni, se še danes ne razume razmerij med ceno in ponudbo...
glamslam
# 24.01.2012 ob 15:47
To je pač Slovenija, kjer bi po mnenju večine mogli vsi imeti plačo 700 EUR - zakaj bi bil kirurg nekaj več kot policaj, delavka v Muri ali kmet.

In te mentalitete se bomo mogoče/verjetno rešili šele, ko bodo umrli vsi rojeni v bivši Jugi...
Mini Muresan
# 24.01.2012 ob 00:04
Moj sedajle dveletni sinček je bil pri svojih 14-ih dnevih starosti nevarno blizu operacije na srcu in ni veliko manjkalo, pa bi dr. Mishalyja spoznali osebno. Preden je dr. začel redno obiskovati UKC oz. PeK, so nekateri nesrečni srčki leteli k njemu v Izrael. To je bila "nekoliko" dražja misija :-)
Dr. je 2010 prihajal enkrat mesečno, ostal nekaj dni in vmes trdo delal (operiral) in šolal naša dva kirurga kardiologa. Število operacij, omenjeno zgoraj, je zato realno. Mishalyjevo vrednost spoznaš tudi po tem, da ga cenijo celo nekateri nesrečni starši, ki jim je dojenček preminul med operacijo - hvalaMishalyju, so to zelo redki.

Od komentatorjev nad mano je bazilikam zadel z glavico na žebljico :-)

Nikomur ne želim, da Mishalyja ali sorodnega kirurga spozna zaradi lastne izkušnje in še kako dobro vem, da je vreden vsaj še enkrat več, kot mu je UKC izplačal v omenjenem obdobju.
a-bra-ka-da-bra
# 23.01.2012 ob 18:25
Pomoč g. Mishalyja ni naletela na negativen odziv v slovenski javnosti ampak pri nekaterih zblojenih zbornicah in posameznikih. Potem, ko so odgnali prejšnjega specialista (ne spomnim se priimka, gre za zgoraj omenjenega Slovaka, ki se je želel celo z družino preselit v slovenijo, a mu niso hoteli zagotovit večjega stanovanja in je potem odšel na mnogo bolje plačano in bolj spoštovano službo v tujino) se sedaj spravljajo na g. Mishalyja.

Ja, mene tole tudi spominja na obrambno kampanjo nesposobnih pred konkurenco iz tujine.
kostolomec
# 23.01.2012 ob 15:16
No, če podatki ma-ri-bor-a držijo, potem je honorar normalen za strokovnjaka, kot mora biti srčni kirurg in kljub velikiskupni vsotni to ne more biti sporno. Pač veliko naredi in posledično (si) veliko zasluži.
bazilikam
# 23.01.2012 ob 14:56
Dol mi visi če en dober kirurg veliko zasluži. Rešuje življenja in to je važno. Kar vprašajte starše tistih 300 otrok, ki jih je uspešno operiral če ima previsoko plačo.
Tam kradejo tajkuni pa v parlamentu sedijo opice, ta kirirg je vreden vsakega evra. Pika
ma_ri_bor
# 23.01.2012 ob 14:25
no, na žalost se vsaka debata konča pri denarju. zakaj pa kdo sam ne izšola strokovnjakov? glede števila operacij sme našel tole:"Mishaly je po podatkih UKC leta 2011 opravil 57 od 136 operacij, število operacij ob krepitvi usposobljenosti domačih strokovnjakov z leti zmanjšuje. Tako Mishaly opravi le še 41 odstotkov vseh operacij v primerjavi z letom 2008, ko je bil delež njegovih operacij še 68 odstotkov." Verjetno pa je Mishaly bil zraven tudi pri delu operacij, ki jih ni sam opravil, ker je "pazil" na učence. Operacija v tujini bi stala okoli 30.000 evrov, zavod plača UKC za operacijo 10-15.000 eur. Strošek Mishalya je približno 5000 eur bruto na operacijo, poleg tega uvaja dva slovenska kirurga. kaj zdaj komu ni jasno ?
Podnar:nomen est omen.
kostolomec
# 23.01.2012 ob 14:06
Kot je izračunal ma_ri_bor, 15.000 EUR (neto)/mesec ... ni slaba plača, vendar je precej odvisno od tega, koliko je zares dela. Morda ima kdo podatek o koliko operacijah govorimo. O treh ali o tridesetih (mislim letno)?

Ampak zanqo16: ali res misliš, je srčni kirurg najtežje delo na svetu? Kaj pa možganski kirurg ali travmatolog na urgenci, če ostanem v medicinskih vodah? Kaj pa drugi poklici, recimo novinar z bojišča, ali pa enostavno voznik kamiona? Kaj pa kmet (sploh ko bo začelo zmanjovati hrane)? Tako enostavno to res ne gre. Nikakor nočem zmanjševati pomena Mišalya ali Blumajerja, ampak pretiravati pa tudi ni treba. Raje napiši da sta dobra, zaupanja vredna zdravnika svoji stroki v čast... To bo dovolj.
zanqo16
# 23.01.2012 ob 12:29
No vidim nekatere ki tlele pljuvate po teh kirurgih in tako naprej (Mogoče niso med komentarji ampak poznam nekaj ljudi ki pljuvajo po srčnih kirurgih).. Njihova plača je zaslužena ker delajo najtežje delo na svetu( to velja za otroške srčne kirurge).
Mogoče je res plača visoka ampak me zanima kdo drug bi reševal življenja. Lotita se najtežjih primerov. Iščeta nove načine kirurgije ki bi olajšala delo vsem kirurgom. Začela sta uvajati način kako popraviti srčno napako brez "mesarjenja" (to pomeni brez odpiranja prsnega koša). ITD..

Poznam Dr. Blumauerja in Dr.Mišalya.. Lahko rečem da sta skupaj neverjetni tim, ki rešujeta življenja. Sam sem imel se 2 težke operacije na odprtem srcu in če nebi bilo njiju ne bi imel normalnega življenja kot ga imam sedaj . Njima se lahko samo zahvalim .
ma_ri_bor
# 23.01.2012 ob 12:14
@pd, to znese 325.000/leto bruto, kar je pri naših dajatvah ca.180.000 neto na leto. So pa v tej ceni zajeti tudi potni stroški,bivanje ipd. Recimo, da je to nekje plača 15.000 na mesec. Sicer ni malo vendar je glede na delo še premalo. Gospod Mishaly namreč ne bi rabil vlagat svojega časa, znanja in dobre volje v usposabljanje naših dveh zdravnikov, ne ? In če vemo, da ima podobno plačo vsak direktor podjetja v državni lasti (s tem da direktor zraven zakasira še potne stroške, božičnico in nagrade za uspešnost, četudi je podjetje v zgubi) potem je vse skupaj navadno napihovanje in rumeno novičarstvo.
ivod
# 23.01.2012 ob 11:54
pd
a je to okrajšava pa "poden" ?
verjetno ne ... in je moje vprašanje neprimerno ... zato ga umikan in se opravičujem ... prizadetemu ...
timoti
# 23.01.2012 ob 11:35
@ma ri bor..... sem ti hotu dat +, pa sploh ne prime :-DDDDD
pd
# 23.01.2012 ob 11:35
Zdravje otrok je neprecenljivo... razen če stane več kot miljon za 4 leta. Žalostno!
pirat321
# 23.01.2012 ob 11:33
Dr. Mishaly hvala, ker ste pripravljeni prihajati v zahojeno Slovenijo in tu reševati življenja. To kar slišite o vas je pač slovenska folklora. Naše ustavno načelo s katerim bi se vsi strinjali je: Naj sosedu crkne koza.

Še enkrat hvala ker ste pripravljeni reševati življenja naših najmlajših. Neprecenljivo.
Dragoon
# 23.01.2012 ob 11:33
Pomoč Davida Mishalyja je v slovenski javnosti naletela na negativen odziv,

No ja, komentarji so bili precej mešani.
ma_ri_bor
# 23.01.2012 ob 11:21
Pomoč g. Mishalyja ni naletela na negativen odziv v slovenski javnosti ampak pri nekaterih zblojenih zbornicah in posameznikih. Potem, ko so odgnali prejšnjega specialista (ne spomnim se priimka, gre za zgoraj omenjenega Slovaka, ki se je želel celo z družino preselit v slovenijo, a mu niso hoteli zagotovit večjega stanovanja in je potem odšel na mnogo bolje plačano in bolj spoštovano službo v tujino) se sedaj spravljajo na g. Mishalyja. Če kdo misli, da je g. Mishaly eksistenčno vezan na prihodke iz KC ali pa da nima drugega dela je bedak. Gospod Mishaly je v špici v svetovnem merilu. Če bi mu bilo zgolj do zaslužka in lagodnega življenja bi lahko imel zasebno kliniko kjer bi naredil recimo 20 operacij na leto za velik denar, ostali čas pa bi užival v brezdelju. Na srečo pa gre človeka drugačnega kova, ki meni, da ima s svojim znajem tudi poslanstvo pomagat ljudem. Ne samo pri nas, tudi v Palestini ipd. Da pa poleg vsega še usposablja dva kirurga iz KC je neprecenljivo. Edino kar mu je treba rečt je hvala. Upam, da ne bo zvedel za bedastoče, ki jih pišejo pri nas (čeprav mislim, da je tako velik človek, da se požvižga na takšne primitivezme, ampak vljudno pa vseeno to ni). In zakaj je uči pod fotografijo v narekovajih ?
poomah1900
# 23.01.2012 ob 11:04
A niso imeli pred leti nekega Slovaka, ki so ga plačevali, da je imel komaj za najemnino stanovanja in je moral oditi? Skoda...
Locutus
# 23.01.2012 ob 10:43
najlepša hvala ... a raje ne bi ... ali ni ravno čez vikend umrl nek pomemben politik zaradi operacije na srcu?
Kazalo