Zdravje

Poudarki

  • Prva smrt povzročila preplah?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,5 od 8 glasov Ocenite to novico!
Cepljenje
Polovica odmerkov je že pošla, še vedno cepijo kronične bolnike. Foto: EPA
Cepivo
Nova pošiljka naj bi v Slovenijo prispela prihodnji teden. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Nova gripa: Polovica pošiljke cepiva že pošla

Zdravi bodo morali počakati na naslednje pošiljke
4. november 2009 ob 17:33
Ljubljana - MMC RTV SLO

Prva smrtna žrtev nove gripe je sprožila plaz telefonskih klicev ljudi, ki se želijo cepiti. Polovica prve pošiljke cepiva je v ljubljanskih zdravstvenih domovih že pošla.

Na Inštitutu za varovanje zdravja so potrdili, da novo zalogo cepiva pričakujejo že prihodnji teden, zaradi zanimanja ljudi za cepljenje pa bodo v Ljubljani v četrtek odprli še tretjo telefonsko linijo, na kateri se bo mogoče naročiti.

V ljubljanskem zdravstvenem domu Center bodo odprli tudi posebno mesto, kjer se bo mogoče naročiti osebno.

Vsi termini za cepljenje zasedeni
Trenutno so zasedeni vsi termini za cepljenje s preostalim cepivom, vendar pa nadaljujejo naročanje za naprej, je dejala predstojnica splošne in nujne medicinske pomoči v Zdravstvenem domu Ljubljana Renata Rajapakse. Koliko cepiva bo v naslednji pošiljki, ni znano, saj jim teh podatkov z IVZ-ja niso posredovali.

V Mariboru so na bolnišnično zdravljenje zaradi obolelosti z novo gripo sprejeli prvega otroka. Malček je star do pet let, okužbo z novo gripo pa so zdravniki diagnosticirali, potem ko so ga v bolnišnico prepeljali zaradi druge bolezni, so poročali v oddaji Svet na kanalu A.

"Vsi bomo prišli na vrsto"
Če bo količina cepiva večja, bodo odprli tudi dodatna cepilna mesta, strah, da kdo ne bi mogel priti do cepiva, pa je bo besedah Rajapaksejeve odveč. Ministrstvo za zdravje je podpisalo pogodbo za cepivo, ki zadostuje za cepljenje 800 tisoč ljudi, zato vse, ki se v tem trenutku ne morejo naročiti na cepljenje, prosijo za potrpežljivost.

Še so na vrsti le kronični bolniki
Še vedno velja, da imajo prednost pri cepljenju kronični bolniki, nato bodo prišle na vrsto bolj ogrožene skupine prebivalcev, med njimi starejši, nosečnice in otroci, mlajši od dveh let. Kdaj bo mogoče cepiti tudi preostalo populacijo, je odvisno od števila odmerkov cepiva v novih pošiljkah, je pojasnila Rajapaksejeva.

Ob naročanju zato vsakogar povprašajo, ali je kronični bolnik, in ga, če to ni, uvrstijo na čakalno listo. Ko bo cepivo na voljo, bodo čakajoče o tem obvestili. Vsaka cepljena oseba dobi tudi obrazec o spremljanju stranskih učinkov. Tega je treba, če cepljeni opazi stranske učinke, izpolniti in poslati zdravstveni enoti.

Najpogostejši stranski učinek je lokalna reakcija na mestu vboda, ki izgine v roku dveh dni, mogoči pa sta tudi oteklina in bolečina, ki nista hudi, je dejala Nataša Rajapakse. To po njenih besedah ni tehten argument proti cepljenju.

Cepljenje odsvetuje akutno bolnim, vsi, ki so alergični na jajčni beljak, pa naj se po cepljenju posvetujejo s svojim zdravnikom. Med hujšimi bolezenskimi znaki so srbenje kože, zatekanje oči in obraza in v najhujših primerih težave z dihanjem in krvnim pritiskom.

A. K. K.
Prijavi napako
Komentarji
TyTo
# 20.11.2010 ob 10:39
klik
Face Book
# 10.11.2009 ob 13:08
Nasveti, mnenja, informacije, debate... Pridruži se nam:

Ne bom zbolel za novo gripo
kledo
# 07.11.2009 ob 01:58
@sunman: sej bi mogoče še verjel, če:
a) v tem sporočilu nebi govorila Miklavčič Predanova ampak kaka bolj legitimna oseba (že npr. Jelinčič ima nekaj znanja s področja farmacije, pa je še vedno rahlo kontroverzna osebnost)
b) bi imelo sporočilo glavo in rep, ne pa le natolcovanje nekih nepreverjenih navzkrižnih trditev
c) bi vključevalo dejstva z navedenimi viri (ne pa da neka revija ali neka televizija ali da v nekem podjetju ali mestu...)

Dejstvo pri H1N1 je, da se je pojavila že v 70ih letih, takrat je bilo izdelano cepivo ki je imelo kratko in dolgoročno nekaj stranskih učinkov. Cepivo je bilo že takrat izboljšano; ponovno izboljšano letos, testirano (najprej v Avstraliji nato ZDA in sedaj je v splošni uporabi. Tveganje za hujše zaplete po cepljenju je minimalno, stranski učinki oz. reakcije pa se pojavljajo ob cepljenju, predvsem boleče mesto vboda, rdečina na mestu vboda, boleča okončina, slabo počutje ali povišana temperatura - taki zapleti se pojavljajo tudi pri VSEH ostalih cepljenjih (ne samo za gripo). Poznam kar nekaj ljudi (tudi zdravnikov) ki so se cepili, so živi in celo zdravi.
Pa še konkreten primer. Ga. je bila kronična bolnica. Gripa je njeno odpornost podrla tako da je imela osnovna bolezen odprta vrata za zaplet. Res je gripa neposredno ni ubila, kot vem zaradi gripe ni umrl še nihče, vsi so umrli zaradi spremljajočih dejavnikov oz. razvoja določene bolezni.
Tudi bolniki z virusom HIV ne umrejo zaradi sameha virusa HIV, ampak ta le močno poslabša njihovo imunsko odpornost in tako imajo ostale bolezni odprta vrata. Za pacienta z AIDSom je lahko usoden že navaden prehlad.

In na koncu še. Nikogar ne mislim prepričevati naj se cepi. Odločitev je odvisna od posameznika. Vendar pa je treba vedno pogledati celoto. Kako bi ti lahko gripa škodila (recimo npr. sezonska gripa da ne bomo stalno govorili o pandemski), kako lahko škodi tvojim bližnjim in kaj slabega ti lahko prinese cepljenje... Vsak posameznik najbolje ve ali se mu splača cepiti ali ne, nimamo pa pravice obsojati nikogar, ne tistih, ki se zaradi lastne varnosti ali varnosti drugih odločijo za cepljenje, ne tistih, ki se za cepljenje ne odločijo...
Pa še na koncu. V medijih vedno govorijo, da se zdravstveno osebje ne cepi. Delam v zdravstvu in vem da je cepljenih že precej zdravstvenih delavcev. Podatek, da se jih je cepilo le 40... izvira iz prvega dne cepljenja, ko je bilo v UKC Ljubljana, kjer se je cepilo vodstvo, pač toliko odmerkov cepiva, kar pa ne pomeni, da se od takrat naprej ni cepil več nihče!!!

Vsem želim čimbolj mirno ter zdravo zimo brez stranskih učinkov vaše odločitve.
sunman
# 05.11.2009 ob 13:24
Normalno je da ima vsakdo izmed nas svoje mnenje, sicer se nekateri svojega mnenje preveč "oprimejo" in ga le stežka spreminjajo.
No za tiste, ki ste mnenja da je cepivo proti gripi neškodljivo in ste odločeni da se greste cepit vam priporočam da pred tem prisluhnete mnenju Neve Miklavčič Predan - Predsednice Helsinškega monitorja Slovenije za človekove pravice o nevarnosti cepiv : http://www.vest.si/2009/10/29/o-smrtonostnosti-cepiva-proti-svinjski-gripi-neva-miklavcic-predan/

...zaenkrat ima vsak ima možnost slobodne volje, da se odloči za cepivo...hvala Bogu...v Ameriki pa že potekajo nasilna cepljenja na otrocih. Kako se lahko to dogaja, zakaj, čemu, kakšni so tu interesi, ali ima demoracija sploh še kaj "moči", ipd. so vprašanja na katere bi si morali vsi odgovoriti pred tovrstnim cepljenjem.

Lep pozdrav vsem...
janezp
# 05.11.2009 ob 13:22
@ja_bil_joco, strinjam se z vsem kar trdiš; ampak vsi sledeči komentarji so potrditev tega kar sem rekel...ljudje so vajeni, da za resnične dokaze/argumente jemljejo samo tiste dokaze ali trditve, ki potrjujejo njihovo tezo, vse ostalo pa proglasijo za "neznanstveno" ali heretično.

@BioTech, tvoj odgovor je tipična reakcija "stokovnjakov"; najprej nabijate kako je vse super, kako je vse jasno, kako vse deluje in v kakšni nevarnosti smo, če ne ravnamo v skladu s tem v kar verujete. Ko vam pa nekdo pokaže papir (ki mu verjamete) kjer piše ravno nasprotno od vaših "nezmotljivih" verovanj, se pa začnete umikat in jemat izrečeno nazaj, češ da je v nekih super-redkih primerih sicer možno, ampak je to tako zelo redko, itd, itd. Skratka, običajno relativiziranje in banaliziranje tega kar vam ni v prid, tisto kar pa (komaj) dokazuje nekakšno dobrobit pa povzdigujete kot odločilno in polno pomena! Če je to neka znanstvena strokovnost, sem jaz papež. To je čisto navaden diletantizem, ki se skriva za cehovsko držo "stokovnjakov" in kdorkoli ni "požegnan" ne sme o tem ne imeti mnenja, ne postavljati vprašanj, kaj šele ugovarjati, češ da je nestrokoven, ali pa šarlatan. Celo člani tega ceha, ki so morda različnega mnenja od večine "vernikov", si ne upajo ne javno dvomit, ne ugovarjat, saj vejo, da jih čaka izključitev iz ceha. In izključitev pomeni konec kariere, neglede na to kako uspešni so. Še sam priznavaš, da medicinska "znanost" ne ve dovolj, da bi lahko z gotovostjo trdila, da je nekaj tako ali drugače. Prav; nihče ji/vam ne očita, da se ne trudi oz. da bi nekaj morala, česar ne more. Problem pa je, da se kljub temu zavedanju, "strokovnjaki" obnašajo kot bi bili omnipotentni in vsevedni in niti pod razno ne dopuščajo ne dvoma ne razprave. Jasno, zdaj boš rekel da ni tako, da so "stokovnjaki" odprti za različne poglede, etc, etc. Ja, odprejo se takrat ko jim jasno pokažeš da so diletanti, dokler jim pa zaupaš, te pa desetkrat ali stokrat peljejo žejnega čez vodo in se pri tem duvajo kako zelo "strokovni" so. In če gre do tedaj kaj narobe, bodo to upravičeli s statistiko, ker drugega tako ali tako ne znajo reči. Še enkrat, če je to kaka strokovnost...
Gotovo se strinjaš, s splošno držo "stokovnjakov", da bi medicinska znanost najbolje delovala/napredovala, če pacientov ne bi bilo, ane?
ja_bil_joco
# 05.11.2009 ob 13:12
BioTech: tebi je lahko, ko samo zmerjaš iz naročja svojega ata. Pa še plačan si za to. Poglejmo, kaj pravijo pa drugi ateki o tvojem:

"Bolj kot sem se poglabljal v zadevo, bolj sem bil zgrožen. Uvidel sem, da je celotna industrija cepljenja v resnici velikanska prevara." Archie Kalokerinos A.M.M., M.B.B.S., Ph.D., F.A.P.M

"Imamo večmiljonsko industijo, ki brezobzirno ubija ljudi za finančni zaslužek. Njihova ideja raziskovanja je v tem, da preverjajo če sta dve dozi tega strupa bolši kot tri doze." Dr. Glenn A. Warner

"Največji goljufi v znanosti so zdravniki." Linus Pauling, dvakratni nobelov nagrajenec
BioTech
# 05.11.2009 ob 11:20
yamahafazer
Sem že prej povedal, da izražanje mnenja zame ni v ničemer sporno. Ravno tako ti nisem rekel neumna ovca, ker s takimi izrazi ljudi ne označujem. Sam tudi nimam pojma o delovanju avta, pa se zato nimam za neumno ovco, če pa me kaj zanima v zvezi s tem, vprašam avtomehanika.

janezp
No vidiš, to pa zdaj je argumentirano in podlaga za debato. V redkih primerih je nevarno vsako cepivo kot tudi vsaka hrana in vsaka pijača. To je posledica dejstva, da o človeškem telesu še ne vemo vsega in splet različnih neznanih okoliščin (genetsko ozadje pri vsakem posamezniku, življenjski stil, predhodne bolezni itd.) v zelo redkih primerih lahko vodi do nepredvidljivih posledic. Ne velja pa, da je cepljenje na splošno vsem škodljivo. Tako da tehtamo med tveganjem, da se bo ravno pri nas zaradi redkih in nepredvidljivih vzrokov zgodilo nekaj hujšega ali da se prepustimo usodi infekciji (ki pa jo bomo zelo verjetno dobili). Zato je seveda v primeru gripe, ki na splošno ni preveč nevarna, povsem razumljivo, da se mnogo ljudi odloči, da raje tvega z gripo kot pa s cepljenjem, ki ravno tako ni učinkovito kot večina ostalih cepiv. Pozoren je treba biti tudi, da je zadnja kategorija določena kot manj kot pri 1 osebi na 10.000, torej ne vemo, ali je to 1 na 10.001 ali 1 na sto miljonov, zato je malo zavajujoče (lahko bi dodali še kakšno kategorijo, čeprav je to praktično nemogoče, ker se raziskave ne delajo na miljonih ljudi). Da pa zdaj vmes poslušamo še razprave o cepljenjih tudi proti tetanusu, davici, oslovskem kašlju, HPV, hepatitisu itd., je pa povsem nesprejemljivo. Vsaka od teh bolezni vodi v hude trajne posledice in/ali smrt, ki jih ne moremo preprečiti, cepljenje proti njim pa težave povzroča 1 na 100.000 ali miljon cepljenih. To ni zanemarljivo, ni pa smiselno zaradi tega zagovarjati, da se cepljenje preneha. Ko bodo enkrat znane genetske napake, ki te reakcije povzročajo, se bo lahko vsako osebo pred cepljenjem testiralo in potem odločilo, ali se ga cepi ali ne. Podobno kot se to počne recimo pri zdravljenju rakov, ko se najprej določi, katere od znanih genskih napak ima določen tumor, ter se na podlagi tega predpiše zdravljenje. Znano je, da recimo na nek tumor dobro deluje zdravilo A, na drug tumor pa obsevanje (zdravilo A pa situacijo samo še poslabša).

ja_bil_joco
Spletna stran Društva za svobodo odločanja je populistična in ni primeren vir za takšne raziskave. Poleg tega je ta študija celo nedostopna, da se ob branju neumnosti niti nasmejati ne morem. Ne vem, mogoče je celo verodostojna, pa potem povsem sprevržena, kar smo že tudi pogosto zasledili pri mnogih tematikah. Izjave staršev so tudi zelo populistične in neinteligentne, ker ne upoštevajo znanih dejstev ter da nihče ne trdi, da se takšni grozljivi učinki ne morejo pojaviti. Sam kot potencialni starš gotovo svojega otroka ne bi prepustil usodi, da se ob vsaki poškodbi pri igri zunaj lahko okuži s tetanusom, ki pomeni gotovo in grozljivo smrt. Raje tvegam 1 proti miljon, da moj otrok ni med tistimi redkimi z genskimi napakami, ki povzročijo takšne stranske učinke.
Dejan_f
# 05.11.2009 ob 11:19
Whale in SVOOD? Citiraš Whale in SVOOD? LOL? Kaj ba ciciban? To so zate študije? Pa sej nisi resen. Jaz imam enega prijatelja, ki mu je ime "kritično razmišljanje". Če hočeš ti ga predstavim.

žal to niso dokazi - no, vsaj nekaj pametnega.
ja_bil_joco
# 05.11.2009 ob 11:17
Janezp: tudi sam si verjetno strokovnjak na svojem področju, zato prosim jemlji strokovnost vsakega človeka z neko optimistično distanco. V študije se lahko pokoplješ, in nekateri so to dejansko tudi storili, pa se ni zaradi tega ničesar spremenilo. Problem je v usmeritvi - družba usmerjena v korporativizem ne bo nikoli dala prednosti človeku. Sloj, ki se z upravljanjem v takšni družbi ukvarja, strokovnost samo izrablja za uveljavljanje svojih interesov, ti pa nikakor niso tehnični ampak primarno religiozni.
janezp
# 05.11.2009 ob 09:30
@ja_bil_joco, omenjeno študijo in spletno stran poznam, brez skrbi :-) Ampak kot tudi sam praviš, žal to niso dokazi, ki bi jih "stokovnjaki" bili pripravljeni priznati/upoštevati.
ja_bil_joco
# 05.11.2009 ob 09:25
Janezp: študije o dolgoletnih vplivih cepiv obstajajo, vendar si medicinska religija vneto zapira oči pred njimi: Survey on vaccinations in Europe za začetek, če imaš čas pa whale.to.
janezp
# 05.11.2009 ob 07:54
@BioTech,

cepivo JE, v redkih primerih, NEVARNO in to piše tudi v sami deklaraciji cepiva, kjer so (s čemer se moraš strinjat) zapisane "znanstveno dokazane resnice", ki jih boš tudi sam pripravljen priznati in so bile ugotovljene na podlagi študij. Med deklariranimi stranskimi učinki cepiva so:

The side effects listed below have occurred in the days or weeks after vaccination with vaccines given routinely every year to prevent flu. These side effects may occur with Pandemrix.

Uncommon (affects 1 to 10 users in 1,000)
• Generalised skin reactions including urticaria (hives)

Rare (affects 1 to 10 users in 10,000)
• Allergic reactions leading to a dangerous decrease of blood pressure, which, if untreated, may lead to shock.
• Fits
• Severe stabbing or throbbing pain along one or more nerves
• Low blood platelet count which can result in bleeding or bruising

Very rare (affects less than 1 user in 10,000)
• Vasculitis (inflammation of the blood vessels which can cause skin rashes, joint pain and kidney problems)
• Neurological disorders such as encephalomyelitis (inflammation of the central nervous system), neuritis (inflammation of nerves) and a type of paralysis known a Guillain-Barré Syndrome

Povzeto iz uradne deklaracije za cepivo Pandermix, objavljene na EMEA, na katero se sklicujejo vsi "strokovnjaki".

Seveda ne govorim o težavah z vročino ali oteklinami na mestu vboda, ampak predvsem o trajnih živčnih težavah ali okvarah. Jasno, rekli boste, da so te posledice tako redke, da so zanemrljive, ampak človeku ali bog-ne-daj staršu otroka, ki jih doživi, je čisto vseeno, da ostali cepljenci tega niso utrpeli, takrat statistika izgubi pomen. Omembe vredno je tudi dejstvo, da so to pravzaprav možne posledice vsakoletnega cepljenja proti gripi (kot piše tudi v deklaraciji), kar pomeni, da če se cepiš več let zapored, ne samo da povečaš statistično verjetnost za nastanek težav, ampak lahko tudi ojačaš težave, saj prejmeš vase vedno več morebitnih razlogov za težave - jasno, študij na to temo ni, ker se običajno fokusirajo le ne kratko/srednje-ročne posledice.
yamahafazer
# 05.11.2009 ob 05:37
BioTech
jaz nobenega ne prepričujem. Samo izražam SVOJE mnenje. Upam, da mi izobraženci tega, meni neumni ovci, ne bosti preprečili...
Bor84
# 05.11.2009 ob 01:21
Joj, kaj si nor, kake eni kvasite :D
model
# 05.11.2009 ob 00:37
ojoj...repliko tistim ki nasprotujete cepljenju...sej ni treba tukaj pljuvat po vseh, ki se grejo cepit kot da nasedajo propagandi...dejstvo je, da je cepljenje priporočljivo ni pa nujno...zato je brezvezno obtoževanje odveč...ne vem zakaj vas moti če se nekdo hoče cepit in čaka v vrsti...zaradi tega ne pomeni da je neumen itd.vsak sam razpolaga s svojim telesom zatorej jih pustite naj se gredo cepit.stranski učinki so pa itak povsod.dejstvo je, da tudi ni bilo časa za testiranje zato se je farmacija pripravila kokr se ja lahko.odločitev je pa v rokah posameznika!vsak komentar je odveč kajti nikogar se ne sili v cepljenje...se priporoča...
ja_bil_joco
# 04.11.2009 ob 23:40
BioTech: "Če človek govori znanstveno dokazano resnico, zato ni plačanec industrije." Torej prejemaš plačilo za poste kot uslužbenec, ne plačanec?
BioTech
# 04.11.2009 ob 23:16
yamahafazer
Ja, to sem prebral. Tako delamo inteligentni ljudje. Nisem prebral v časopisu, da je cepivo varno, prebral pa sem izsledke znanstvenih raziskav, ki so bile opravljene, ki niso pokazale škodljivih učinkov. Po tem principu se dokazuje neškodljivost vseh stvari. Nikoli ne moremo dokazati, da nekaj ni škodljivo, lahko samo dokažemo, da se v primernem obsegu raziskav niso pokazali škodljivi učinki. Poleg tega ni nobenega vzroka (seveda za tiste, ki poznajo delovanje imunskega sistema, virusov in cepiv), da bi cepivo bilo škodljivo. Saj vas razumem, da se ne znajdete v poplavi lažnih informacij, ker o tem zaradi pomanjkanja lastne izobrazbe nimate pojma, zato pa smo tukaj izobraženi na tem področju, da vam zadeve pojasnimo. Če človek govori znanstveno dokazano resnico, zato ni plačanec industrije. Mene tudi niti najmanj ne moti, če ne verjameš navedbam in se zato ne boš cepil, moti pa me, če prepričuješ ostale, naj se ne cepijo, in to samo zato, ker tako pravi 100 spletnih strani, pri katerih lahko verjameš, da se razni Thorr, UK50, Dr. Ben Dover in jaz (ki smo izobraženi v tej smeri) valjamo od smeha že pri prvem stavku, takšne nemogoče bedarije tam pišejo.
yamahafazer
# 04.11.2009 ob 23:03
BioTech

No povej nam neumnim ovcam ali si sam testiral cepivo, da si tako prepričan o njegovi učinkovitosti in varnosti? Verjetno si prebral, da je varno in jim verjameš. No, jaz pa jim ne
BioTech
# 04.11.2009 ob 22:39
janezp, fredperry
Komentarji prek spleta o nepoznanih osebah so povsem nesmiselni in namenjeni samo predstavljanju samega sebe kot sočutne osebe. Enako velja za nesmiselno izrekanje sožalja ob prometnih nesrečah. Drugo je, če to izrečeš nekomu v živo ali če osebo poznaš. Glede gripe pa smo že miljonkrat povedali in bo treba še miljonkrat očitno. Cepivo ni nevarno. Gripa je nevarna samo osebam s predhodnimi drugimi zdravstvenimi težavami. Cepivo ni 100% učinkovito, pomaga pa določenemu delu ljudi, da ne zbolijo. S tem, ko se cepijo tudi zdrave osebe, ki bi sicer ob okužbi imele blage simptome, prispevajo k temu, da je manj možnosti, da se okužijo tiste osebe, katerim je gripa lahko nevarna. Če se ne spoznate ne na delovanje človeškega telesa, ne na delovanje in širjenje virusov, ne na viruse gripe in ne na medicino, ne pišite takšnih neumnosti, ker od cepljenja odvračate tiste z razumom, ki sicer sledijo priporočilom strokovnjakov in ne šarlatanskih vračev na spletnih straneh. Nihče nima proti, če napišete, da se ne boste cepili, ampak ne širite neresnic. Od zdravstvenega osebja pa bi človek pričakoval več resnosti, ker očitno samo šparajo tistih 7€. Glede na to, da so ves čas v stiku s pacienti, bi se morali zavedati, da s tem kar sami prispevajo k širjenju gripe po nepotrebnem.
Plavinjo
# 04.11.2009 ob 22:30
Pa se le razvija vse po planih, pa sem že mislil, da se nebo. Škoda, ker ne podpiram takega pranja možganov.
Wodan
# 04.11.2009 ob 22:17
ljubljančani pussyji :D
R3d0X
# 04.11.2009 ob 21:57
...med njimi starejši, nosečnice in otroci, mlajši od dveh let...
To so tisti, ki naj bi imeli prednost pri cepljenju. Ampak a nimajo ravno tele skupine v Švici prepoved cepljenja? o.O
zavedni9d
# 04.11.2009 ob 21:41
Ljudje neumni...
Neumnost jih bo stala zdravja.
Tomaz12
# 04.11.2009 ob 21:32
Polovica cepiva že pošla v ljubljani, super do prekmurja ne bo prišlo nič. Za kar sem seveda zelo vesel, nas vsaj ne bodo zastrupljali.
rea
# 04.11.2009 ob 21:14
@fredperry, če bi tak bil tvoj prvi komentar, ti sploh ne bi oporekala :)
lp tudi tebi
fredperry
# 04.11.2009 ob 20:49
rea..saj te razumem, človek, ki je izpostavljen boleznim bo itak vse naredil, da bi preprečil najhuje, ampak za kakšno ceno je vprašanje, ljudi dobesedno izsiljujejo in to me moti.
lp
janezp
# 04.11.2009 ob 20:28
@rea, lepo da se razumeva ;-) hvala enako za želje! :-)
simon6010
# 04.11.2009 ob 20:24
Ja kokr jaz vem jih je bilo naročenih 600.000 cepiv potem se jih je cepilo do sedaj 300.000 se pravi okrog 15% slovencev ne gre mi skupaj ker so na eni internetni strani naredil anketo koliko se jih bo oz so se že cepili in jih je bilo od 2300 slovencev samo 1,3% ko so se že cepili, 6% k se bodo, 74% k se ne bodo, 18% se še odločajo. Edina razlaga je da so bili to starejša generacija, ko še niso tako računalniško pismeni pa niso sodelovali pri tej anketi. Sam da se jih je 15% že cepilo je vseeno bolj marketinška poteza mogoče ne rtv-jeva zagotovo pa zdravstvena, da ne bodo stran cepiva metal.
aleš42
# 04.11.2009 ob 20:17
a cepiva že zmanjkuje?
o, pa so novinarji opravili svoje delo z odliko?
res ste ovce...
rea
# 04.11.2009 ob 20:16
@janezp - saj nisem napisala, da koga obtožuješ (to je letelo na druge), v bistvu se strinjam skoraj z vsem, kar si napisal. Tudi s tem, ko govoriš o jemanju "odpustkov", saj sem prepričana, da pri tem na misliš samo na cepljenje pri novi gripi. Strinjam, da se debatira o zdravju, zdravilih in cepivih, motijo pa me žaljivi komentarji v stilu "vsi, ki se cepite, ste ovce" (ponavadi brez vejic in z velikimi tiskanimi črkami :D)

Iskreno ti želim obilico zdravja!
janezp
# 04.11.2009 ob 20:04
@rea, nikogar ne obtožujem pavšalno; tudi sam sem (lažji) kronični bolnik in imam praktično konstantne (blažje) težave z zdravjem. Ampak popolnoma jasno mi je (in to sem tudi preveril), da mi (samo) zdravila ne bodo povrnila zdravja, temveč kvečjemu urejen način bivanja - kakršnokoli žrtev že to terja. Zavedam se, da je mnogim še huje v smislu kroničnih bolezni, ampak prepričan sem - četudi je to zelo težko, seveda, le z določenim lastnim naporom -, da lahko ljudje naredijo marsikaj, da si tudi življenje z boleznijo izboljšajo ali olajšajo oz. naredijo kvalitetno. In kot sem že rekel, ne samo z jemanjem "odpustkov".
rea
# 04.11.2009 ob 19:57
janezp - pozabljaš na nekatere, ki jih ne pomaga niti zdravo življenje in svojega imunskega sistema ne morejo spraviti na približno normalen nivo.

Pa ne me imet za fanatika, prosim :) Moti me samo vsesplošno obtoževanje drugih ljudi, nič drugega.
rea
# 04.11.2009 ob 19:51
ok fredperry, ovce :) Saj bi mogoče tudi jaz tako govorila, če ne bi imela v družini kroničnega bolnika, ki lahko umre zaradi vsake nedolžne gripice :S.

Se pa strinjam z janezp-jem glede prenapihnjenosti in propagande na račun pokojne osebe.
janezp
# 04.11.2009 ob 19:50
@rea, tisti, ki se brigajo za lastno varnost (kot sama praviš) si uredijo življenje tako da živijo čimbolj zdravo in smielno ter krepijo svoj imunski sistem. Za tiste, ki pa topoglavo čakajo v vrsti za novodobne "odpustke" (= zdravila in cepiva), je pa zelo problematično trditi, da s tem karkoli naredijo, zase ali kogarkoli drugega.
fredperry
# 04.11.2009 ob 19:46
rea..ovce, drugega ne morem reči, ljudje, ki požro vsako pizdharijo, tudi nepreverjene zadeve s ekonec koncev sami izpostavljajo boleznim, konec koncev je v tem cepivu oslabljena prašičja gripa.
janezp
# 04.11.2009 ob 19:44
@BioTech, samo nekoliko bi komentiral...

drzneta norčevati s pripombo 'naj počiva v miru'. Res neverjetno! Sicer pa to, da je imela drugo bolezen, tako ali tako že ponavljamo ves čas.

Osebno se ne norčujem ne iz njene bolezni, ne iz njene smrti. Norčujem se iz prenapihovanja in tendencioznosti poročanja v zvezi s tem. Pravzaprav, ji res želim, da bi počivala v miru saj se mora res "obračat v grobu", glede na to, da njeno nesrečno usodo zlorabljajo za propagando.

Verjetno se tudi sam zavedaš, da če bi umrla zaradi zapletov osnovne bolezni ali pa bila okužena "le" s "sezonsko" gripo in ne bi bila okužena ravno s "pandemsko" gripo, se ne bi nihče preveč ubadal s tem primerom, ker je takih primerov (ugibam) na letni ravni kar nekaj.

Četudi se strinjam, da "pandemska" gripa dejansko lahko nevarna za ljudi z že obstoječimi (kroničnimi) zdravstvenimi težavami oz. oslabljenim imunskim sistemom, ne morem mirno gledati, kako mediji in razni medicinski "strokovnjaki" napihujejo in zastrašujejo popolnoma zdrave ljudi (oz. ljudi, ki ne sodijo v ogroženo skupino), da so v nevarnosti, etc. Objektivna je tudi trditev, da "novo" cepivo res ni dovolj dolgo preizkušeno, zato ne vidim v čem je problem, če na to nekdo opozori - četudi nekoliko cinično; pa saj cinizem ni doma samo na strani "heretikov", ampak tudi na strani "pravovernikov", ane?

Včasih imam občutek, kot da ljudje mislijo, da so bolezni najhujša novodobna "kazen" in da je potrebno naredit vse, da ne bi zboleli. Včasih so ljudje dejansko umirali zaradi danes trivialnih bolezni, dandanes nam je pa odveč obležat en teden v postelji in pri tem še malo potuhtat kaj bi lahko postorili po stanovanju, ko cele dni buljimo v strop :-)
krypto
# 04.11.2009 ob 19:42
"Vsi bomo prišli na vrsto"

...vam lepo piše...črno na belem.
rea
# 04.11.2009 ob 19:42
fredperry, nisem padla pod noben vpliv propagande, nisem in ne bom se cepila, tudi tamifluja ne potrebujem. Gre samo za to, da se povečini cepijo kronični bolniki, ki se vsako leto cepijo tudi pri sezonski gripi - vrst za cepljenje vsako leto ne vidiš, ker nihče ne poroča o tem.
Ni mi pa všeč, da te ljudi, ki jih briga lastna varnost, imenuješ ovce - tisti, ki so sicer zdravi in so, s tvojimi besedami, "padli pod vpliv zahodnoevropski in amerški propagandi", pa še niso sploh na vrsti. Kot sem že prej napisala, če bi imel kronično bolezen ali bi vsaj prebolel kakšno hudo gripo, bi verjetno imel več empatije do drugih.
ms-dante
# 04.11.2009 ob 19:41
OVCE!!!!!!!!!!!
OVCE!!!!!!!!!!
ne morem verjeti, da smo Slovenceljni take ovce

v zdravstvenih domovih se nobeden od osebja ne cepi, ker poznajo zadeve očitno precej dobro
Velenjski knap
# 04.11.2009 ob 19:36
Itak nas bodo prisilno cepli vse na tem svetu!
fredperry
# 04.11.2009 ob 19:32
rea, če bi ti malo razmišljal s svojo glavo, bi ne padel pod vpliv zahodnoevropski in ameriški propagandi po silnem zaslužku.
Verjamem, da ste tudi ob ptičji gripi obsedeno pokupili ves tamiflu, jaz ga nisem, pa sem še živ in kdo je sedaj tu neumen?
Konec koncev lahko umrem zaradi navadne gripe.
fredperry
# 04.11.2009 ob 19:30
Biotech.."naj počiva v mitu" je mišljeno skrajno resno, ženska ni umrla zaradi nove gripe ampak zaradi primarne bolezni, ki jo je imela, pa četudi bi umrla zaradi nove gripe , se nisem delal norca s te ženske , ampak z ljudi, ki se jih da manipulirat z dneva v dan, kar se vidi po naenkrat nenormalnem povpraševanju po cepivu in to po propagandi z včerajšnih dnevnikov.
Trgovci ste pa dobri, ja, človeku bi še zdrav v steklenički prodali, kot zrdavilo.
rea
# 04.11.2009 ob 19:26
Nasprotnikom cepljenja - nobeden vam nič ne vsiljuje. Lahko pa ste strpni do ljudi, ki imajo kakšno kronično bolezen in jih vsaka gripa, tudi taka "zarotniška", lahko ubije. Ne privoščim vam bolezni, a se mi zdi, da bi malo drugače razmišljali, če bi jo imeli sami ali pa nekdo blizu vas.
BioTech
# 04.11.2009 ob 19:19
janezp, fredperry
Ob neverjetni ignoranci se še drzneta norčevati s pripombo 'naj počiva v miru'. Res neverjetno! Sicer pa to, da je imela drugo bolezen, tako ali tako že ponavljamo ves čas. Gripa je resno nevarna samo v takih primerih, ko oseba že ima predhodno neko drugo bolezen ali težave z imunskim sistemom. Pogosto za te težave sploh ne vemo, ker se ne izražajo. Dejstvo pa je, in to bi seveda tudi sama doumela, če bi imela kaj soli v glavi, da brez okužbe z gripo najverjetneje ne bi umrla. Torej je gripa posredno povzročila smrt, čeprav je bil primarni vzrok druga bolezen.
fredperry
# 04.11.2009 ob 19:06
ha,ha propaganda z včerajšno pokojno (naj počiva v miru) je uspela.Ovce.
redshift
# 04.11.2009 ob 18:40
Ma dajte že nehat s temi stranskimi učinki. Mater po celem svetu so jih cepli že ne vem kolko sto tisoče, pa je blo potrjenih hudih stranskih učinkov kaj 1, 2, 3. Ja saj pizda ce bos vzel lekadol lahko kdo umre pa ga vsi lepo papcajo. Na jetra mi ze grete, mi ki pa moramo delat, za raznimi pulti in gledat folk kak ti kiha v glavo smo cisto nervozni, ker vi bedaki delate tako paniko. Prav privoščil bi vam, če bi se na vas zgrnile kakšne tožbe, ker bi posredno bili krivi za kakšen zaplet. Ampak ne vi boste rajši trobili dalje o svetovnih zarotah. Pun k vas mam retardiranci neumni.
kohar38
# 04.11.2009 ob 18:31
To cepivo je že bolezen
janezp
# 04.11.2009 ob 18:28
Po prvi smrti zaradi H1N1 (pravzaprav je bolnica - naj počiva v miru - umrla zaradi osnovne bolezni) se necepljeni množično naročajo na cepljenje in kličejo cepilne center. Kam bodo pa klicali in kam se bodo naročali, ko se bodo pojavili resni stranski učinki po cepljenju? (ne mislim samo otekline in vročino, ampak trajne posledice)
janezp
# 04.11.2009 ob 18:13
Pa ne pozabit poročat o stranskih učinkih, da jih bodo proizvajalci lahko upoštevali kot rezultate (brezplačne) klinične študije in jih vpisali v navodila o uporabi.
Gorenjc123
# 04.11.2009 ob 18:01
Uživajte v stranskih učinkih ;)
Gorenjc123
# 04.11.2009 ob 18:01
Uživajte v stranskih učinkih ;)
Kazalo