Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 17 glasov Ocenite to novico!
Letalska hrana
Nekatere družbe pri pripravi letalskih menijev sodelujejo s slavnimi kuharji. Chef Michel Richard je za družbo OpenSkies Airline, ki je podružnica British Airwaysa, pripravil takšno ponudbo. Foto: Reuters
Če sta hrana in pijača brezplačni, se jima le stežka upremo. Foto: Reuters
Gordon Ramsay
Gordon Ramsay je več let delal za Singapore Airlines, po koncu sodelovanja pa je dejal: 'Deset let sem delal za letalsko družbo, zato vem, kje je hrana, ki jo postrežejo na letalu, bila, kam gre in kako dolgo stoji, preden jo spravijo na krov. Na pamet mi ne pride, da bi na letalu karkoli dal v usta.' Foto: Reuters

Dodaj v

Hrana, ki jo postrežejo na letalu, je prava kalorična bomba

Letalska hrana nima brez razloga slabega slovesa
18. maj 2017 ob 12:24
London - MMC RTV SLO

Gordon Ramsay je nekoč izjavil, da se pod nobenim pogojem ne bi dotaknil hrane, ki jo postrežejo na letalu, saj ve, od kod prihaja in kako je pripravljena. Najnovejša raziskava mu daje prav.

Charles Spence, profesor z univerze v Oxfordu, je objavil knjigo z naslovom Gastrophysics: The New Science of Eating, v kateri je razložil, zakaj ima letalska hrana pogosto neprijeten okus, a se nam kljub temu zdi mamljivejša od tiste, ki jo zaužijemo na trdnih tleh. Ne gre skupaj?

"Za to trditev obstaja strokovna razlaga," je pojasnil Spence in nadaljeval: "Nizek zračni pritisk, suh zrak in glasen zvok motorja prispevajo k temu, da težje okušamo in vonjamo hrano in pijačo. Zato mora imeti hrana, ki jo zaužijemo na krovu, za 20 do 30 odstotkov več vsebnosti sladkorja in soli, da bi se nam zdelo, da ima enak okus kot na tleh." Ni treba posebej poudarjati, da je hrana zaradi tega vse prej kot zdrava.

Dolgčas, stres, televizija
Morda zato letalske družbe nerade razkrivajo, koliko kalorij ima hrana, ki jo postrežejo. A to še ni edina slaba novica za letalske potnike, pravi Spence po poročanju Telegrapha. Med letenjem namreč obstajajo še drugi dejavniki, ki prispevajo k temu, da potniki zaužijejo več kalorij, kot bi si želeli.

"Ne moremo mimo pomembnega dejavnika – dolgčasa. Ker na dolgih poletih pogosto nimamo kaj početi, se radi zamotimo s hrano, saj s proučevanjem tega, kar imamo na pladnju, zabijamo čas. Če letalska družba ponuja brezplačen obrok ali več obrokov, se jim potniki še težje odpovejo," je dejal. Omenil je še en dejavnik - stres, saj mnogi ljudje ne marajo leteti. Znano pa je, da se tolažimo s hrano, ko smo pod stresom.

Na to, da na letalu preveč pojemo, čeprav je hrana vse prej kot dobra, vpliva tudi zabava, ki je na voljo na krovu, torej filmi, serije in glasba. Med gledanjem na zaslon ne opazimo, da je naš želodec že poln, ampak jemo naprej. "Znano je, da mnogi ljudje pojedo za tretjino več hrane, če ob tem gledajo televizijo," je opozoril Spence.

Med poletom pojemo skoraj dvakratno količino dnevnih potreb
Vse to pripelje do tega, da med potovanjem pogosto pojemo veliko, več, kot bi potrebovali, da preženemo lakoto. Britanci imajo tudi konkretne podatke, saj je Spence ocenil, da povprečni Britanec od trenutka, ko se je prijavil na polet, do prihoda na želeno destinacijo na povprečno dolgem poletu zaužije več kot 3.400 kalorij, kar je skoraj kot dvakrat več od priporočenega dnevnega vnosa kalorij. Z drugimi besedami, 3.400 kalorij je primerljivih s šestimi in pol big maci, znamenitimi hamburgerji verige s hitro prehrano McDonald’s.

Za pojasnilo: priporočena dnevna količina kalorij je 2.500 za odraslega moškega in 2.000 za odraslo žensko.

Nekatera letalska podjetja so skušala slab sloves hrane, ki jo postrežejo, popraviti tako, da so sklenila pogodbe s slavnimi kuharskimi imeni, a tudi za poteza se ni izkazala za uspešno. "Ne glede na to, s kom je družba sklenila sodelovanje, nikomur ni uspelo dvigniti letalske hrane na višjo raven, vsaj potniki niso tega zaznali," je dodal Spence.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
elektrupunk
# 18.05.2017 ob 12:39
jst se ne skeriam ..enkrat na leto ko grem na long haul let me tistih par kalorij viška ne bo ubilo.. če nisi vsak teden na prekooceanskem letu (takih je zelo malo) potem je to samo še ena butasta razskava kva je vse škodljiv...
[ana]
# 18.05.2017 ob 12:32
Potem pa na sliki primer obrokov, ki so nastali v sodelovanju z znanimi kuharji iz prvega razreda... brez besed.
GupeM
# 18.05.2017 ob 12:57
Povedano drugače: Iz muhe delate slona.
Unssen
# 18.05.2017 ob 13:43
S sliko obrokov iz 1. razreda si nimamo kaj pomagat. Kdo med nami daje 3 ali 4 tisočake za en polet??

Zato tistim, ki še niste leteli, podajam primere slik obrokov v economy class.

Tipičen obrok na daljšem letu:

ali

Tipičen obrok na krajšem letu:

iufhdfewd
# 18.05.2017 ob 15:24
"Hrana, ki jo postrežejo na letalu, je prava kalorična bomba"

Zakričite to na letalu na glas ,če si upate :)
Nekdo88
# 18.05.2017 ob 14:06
GupeM
# 18.05.2017 ob 12:56
Tudi poležavanje na kavču z vrečko čipsa in pivom ni zdravo. Verjetno celo bolj škodljivo, kot hrana na avionu. Pa ljudje to počnejo dnevno.

Nekateri imamo to srečo, da dolgih poletov praktično nimamo, niti nimamo časa dnevno ležati na kavču z vrečko čipsa in pivom. Seveda si včasih privoščimo tudi to, še rajši pa gremo na igrišče in odigramo kakšno igro košarke/odbojke ali pa se usedemo na kolo. Tistih nekaj zabušantskih dni na leto, pa ni tako škodljivih, da bi se za to morali sekirati.
MatjazP
# 18.05.2017 ob 12:51
Če se vsak dan voziš z avijonom, ti grozi smrt zaradi debelosti.
Ne bi niti pomislil na to opcijo ;)
STRIKE
# 18.05.2017 ob 13:21
Koga briga!

Večina leti zelo redko, tako da ni problema za zdravje!
juventina10
# 18.05.2017 ob 12:39
itak, take postrežbe , navadni smrtniki na avionu nimamo,prvi razred pa vsekakor
420
# 18.05.2017 ob 13:18
pozer Ramsay je kredibilen k moja stara mama
čofotalček
# 18.05.2017 ob 13:04
Zato pa so vse strvardese in piloti zavaljeniin nezdravi bajsoti...
Jazst2
# 18.05.2017 ob 16:08

mamu ti tvoju... deset let si pa pobiral mastne novce, ne?
Binder Dandet
# 18.05.2017 ob 13:32
Mogoče je to problem za nekoga, ki se vozi vsakodnevno. Če greš pa vsake kvatre, pa res ne boš crknu zarad tega. Okusna pa seveda ni. Men običajno na poti tja še nekak gre. Na poti nazaj se mi pa gabi. Sicer pa jem samo to, kar dobiš. Kdo pa nabavi vrečke čipsa, pa enako verjetno doma počne. Ni letalo izjema.
trdi disk
# 18.05.2017 ob 12:55
Ali so ljudje, ki za prevoz pogosto uporabljajo letalo (tu mislim 10x na leto, pa že to je nadnadpovprečno), debelejši od ostalih?
Band3
# 18.05.2017 ob 15:37
Lufthansin let iz Minhna v Trst pred par leti: Ob vstopu v letalo ti stevardesa stisne v roko paketek zdrobljenih krekerjev.
vnk
# 18.05.2017 ob 12:50
2500 kalorij za moskega? No ja, ce se mal s sportom ukvarjas...
t0039285
# 18.05.2017 ob 13:36
Tale Ramsey je pridno molčal , dokler ga je vezala pogodba , še več , pomagal jim je zastrupljati ljudi ves ta čas . S tem je eden glavnih krivcev ! In on se imenuje "chef" !?
sumljivac
# 19.05.2017 ob 15:53
420:
pozer Ramsay je kredibilen k moja stara mama

U čestitam, se pravi ima tvoja mama v lasti več kot 10 restavracij, od teh eno s tremi in več z dvema in eno Michelinovo zvezdico, napisala 22 knjig in je priznana s strani največjih kuharjev trenutno na svetu.
Tako da čestitke tvoji stari mami
Unssen
# 18.05.2017 ob 14:38
@Nekdo88; 18.05.2017 ob 14:06

Tako je. Skozi leta se količina hrane v ekonomskem razredu celo zmanjšuje, sploh na kratke relacije (do 4h).

Ko sem prvič letel z letalom (1992) smo na samo 1h 40 min poti do Mallorce jedli konkretno kosilo. Na letu do Kanarskih otokov (4h) zajeten snack IN kosilo.

Zdaj pa na prvi poti dobim nič, na 4-urni (denimo, ko sem letel v Egipt) pa le še snack - tj. sendvič in čokoladno ploščico.

Za nas navadne potnike (kar je 99,9% prebivalstva) dandanes ni nobene skrbi, da bi se na letalu prenajedali od hrane, ki je vključena v ceno. Če sem brez dodatnih lastnih rezerv, se mi zadnja leta kvečjemu dogaja, da sem bil še kako lačen.
kotzi
# 18.05.2017 ob 14:05
hm..mal bi pojedu...dober zgleda...njam
Rolf
# 18.05.2017 ob 23:53
@Če letiš v ekonomskem razredu, tako kot večina nas, potem nimaš toliko hrane na izbiro, kot piše članek. V ekonom razredu ne delijo hrane prav pogosto (na večurnih poletih), dobiš en glaven obrok in en prigrizek. To je pa vse. V kolikor pa letiš s 1. ali biznis razred, ja, tam pa neprestano lahko kaj žvečiš. Da skrajšam, polet niso nevarni za nas navadne državljane. Za bogatune mi pa ni mar...@

Bravo. Najboljša razlaga glede na absurdnost članka. ( ovce vseeno ne bodo razumele, press)
Bendit
# 18.05.2017 ob 21:48
Zadnje case ukinjajo brezplacno hrano tud na medcelinskih letih, se tisto kar pa je brezplacno pa je tako zanic da je boljse ne jesti nic.
uiophjk
# 18.05.2017 ob 15:21
In od tiste skodelice kave, ki jo še dobiš pri Adrii, se tudi ne bo nihče zredil. Sploh, če jo spije brez sladkorja.
evaevi
# 18.05.2017 ob 14:34
a je kdo že umrl zaradi hrane na avionu morda :)
Clovek
# 18.05.2017 ob 22:06
Neumnosti, s katerimi bodo utemeljevali, da nam letalske družbe pri karti za 1000€ ne bodo več ponudile treh ušivih obrokov za 10€ realne vrednosti.

Najbrž ga je plačal United, sigurno pa si je gospod zagotovil, da ga ne bodo odvlekli z letala :)
siggi
# 18.05.2017 ob 21:14
Na kratkih letih osebno niti ne rabim kaj prevec - do 4h komot prezivim z malo vode in je. Kvecjemu cudim se, ko za 1h leta dobim kak sendvic al pa kaj podobnega. Se bolj bizaren je bil let z garuda indonesia. 15 min od Balija do Lomboka (sosednji otok) pa so vseeno nasli cas za postreci malico... stevardese so dobesedno metale skatle v potnike.. po 5 minutah pobrale smeti in se usedle za pristanek :) Na daljsih letih sem pa se vedno imel 2 konkretna obroka, ali zajtrk in kosilo... ali kosilo in vecerjo.. pac odvisno od ure.

Mi je pa lusno to pretiravanje.. da je 3400 kalorij skoraj 2x 2500. Pa ni niti 1.5x...fuj sram vas bodi.
uiophjk
# 18.05.2017 ob 15:20
Kdor leti pogosto ima ustrezen status in dostop do loungev, kjer pred poletom itak dobi boljšo hrano. Tudi kakšen upgrade v business class se kdaj dobi, pa je že boljša hrana.

Če letiš 1x na dva meseca ti pa tole ne bo nič bolj škodilo kot če greš parkrat na leto v McDonalds ali na burek.
Roll_bar
# 18.05.2017 ob 12:39
Ja groza, do kam smo pripeljali ta svet!
SKEpsiS
# 20.05.2017 ob 10:46
To je le zrno peska v puščavi poslovne politike letalskih družb. Zelo velik problem je že samo neoporečno prezračevanje kabin s pomočjo klimatov in kompresorjev zraka. Potniki pa ta zrak vdihavajo med celotnim letom. In še in še
mikic007
# 19.05.2017 ob 10:44
Pred leti sem po dvakrat naročal, zdaj niti več ne vprašam, ker bojda nikoli ni. Zadnje čase sem vesel, če so med obrokoma sendviči, drugače sem lačen. Je pa res, da letim poceni, nazadnje 4 ure do letališča, 1.5 tam, ura na letalu s krekerji, celo noč v Rimu, 2 uri do Amsterdama krekerji, 10 ur tam na eni bombi od pomfrija in nato 2 obroka na 12 urnem letu. Nisem se zredil v skoraj treh dneh... Verjamem pa, da enemu chefu, katerega ostanki so na višjem nivoju od tega, kar sem jaz kadarkoli poskusil, hrana na letalu ni presežek.
samogledam
# 19.05.2017 ob 08:30
kolikor se jaz vozim ugotavljam, da se obroki zmanjsujejo ali celo ukinjajo, da ljudje ne uporabljajo wc.
aaa
# 19.05.2017 ob 06:54
V primerjavi s tem kar dobiš v mariborskih oštarijah je hrana na letalu vrhunska kulinarika. Pa še dietna povrhu. S tem da prvo marsikdo konzumira vsak dan.
xerces8
# 18.05.2017 ob 18:13
Sem že precej letel, pa skoraj nikoli debeluha na letalu videl.
Kot so že rekli: iz muhe slona
21.12.2012
# 18.05.2017 ob 16:59
sem shujšal
nazadnje nisem dobil na 3h letu nič
Seneca
# 18.05.2017 ob 13:50
Če ne pojem sladice sem še lačen.....če ne jem v letališču potem nikoli nimam občutka, da sem se preveč najedel!
Altknight
# 18.05.2017 ob 12:35
Dobra novica za tiste, ki bulkajo.