Gradbeno-obnovitvena dela in oprema mariborskega dispečerskega centra so stali 1,9 milijona evrov, celoten projekt Dispečerske službe zdravstva pa je ocenjen na 7,8 milijona evrov. Foto: BoBo
Gradbeno-obnovitvena dela in oprema mariborskega dispečerskega centra so stali 1,9 milijona evrov, celoten projekt Dispečerske službe zdravstva pa je ocenjen na 7,8 milijona evrov. Foto: BoBo
Maribor dobil nov dispečerski center

"Gre za zelo kompleksen sistem, v katerem ne sme biti napak, zato smo si vzeli nekaj časa, da zagotovimo ustrezno varnost," je pojasnil vodja dispečerske službe zdravstva v Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Ljubljana Andrej Fink, ki organizacijsko nadzira tudi mariborski dispečerski center.

"Z dispečerskimi centri bomo vsem državljanom Slovenije omogočili enako dostopnost, ko je njihovo življenje ogroženo. Predvidevamo, da bomo s tem tudi skrajšali dostopni čas do takšnih primerov," je dejala ministrica za zdravje, ki opravlja tekoče posle, Milojka Kolar Celarc, ki je trak pred vrati na novo urejenih prostorov na Trgu Leona Štuklja slovesno prerezala skupaj z generalnim direktorjem UKC-ja Ljubljana Alešem Šabedrom.

Mariborski dispečerski center pokriva 880.000 ljudi
Mariborski dispečerski center je zasnovan enako kot ljubljanski in po potrebi lahko eden nadzira položaj v celotni državi. Načeloma pa velja, da mariborski pokriva 120 občin v vzhodni polovici Slovenije, kjer živi nekaj več kot 880.000 ljudi.

Po besedah Finka so posebno pozornost posvetili prostorski ureditvi centra. Uslužbencem, ki se pri delu spopadajo z zelo stresnimi dogodki, je med drugim na voljo tiha soba, kjer se lahko sprostijo in umirijo. Uvajajo se tudi zaupniki, ki bodo posamezniku na voljo za psihološko pomoč.

Pomoč bo hitrejša
V praksi se sicer ne bo spremenilo nič, človek, ki potrebuje pomoč, bo še vedno poklical na 112, njegov klic bodo tako kot do zdaj sprejeli v regijskem centru za obveščanje in ga v primeru potrebe po medicinski pomoči preusmerili v odpravniški center.

Naj bi se pa precej pospešilo nudenje pomoči. Cilj je, da se v roku največ ene minute od začetka klica sprejme odločitev, kakšna pomoč je potrebna, in aktivira ekipo nujne medicinske pomoči oziroma da se v največ dveh minutah od začetka klica odpravi ekipa na kraj dogodka. Odposlana bo najbližja mobilna enota nujne medicinske pomoči, ne glede na občino, v kateri je do dogodka prišlo.

Odpravniki (dispečerji) morajo pred nastopom dela opraviti 200 ur intenzivnega izobraževanja, nato se še vsaj mesec dni uvajajo v delo. Trenutno se jih v Mariboru uvaja sedem, septembra naj bi jih tu delalo 20. Skupno je trenutno po besedah Finka za to dejavnost zaposlenih 34 ljudi, pet jih je še v postopku zaposlitve. Ker jih bodo potrebovali še več, bodo morali razpis ponoviti. Skupno naj bi ta odpravniški center Mariboru prinesel 60 novih delovnih mest.

Maribor dobil nov dispečerski center