Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 20 glasov Ocenite to novico!
Konoplja, marihuana, trava, nasad
Kljub spremenjeni uredbi o prepovedanih mamilih zdravil iz konoplje v slovenskih lekarnah (še) ni mogoče dobiti. Epa

Zdravila iz konoplje pri nas le mrtva črka na papirju

Kako dolgo še po konopljine pripravke v tujino ali na črni trg?
23. maj 2017 ob 11:13
Ljubljana - MMC RTV SLO

Slovenija je marca letos omogočila uporabo konoplje v medicinske namene, a je za zdaj v slovenskih lekarnah kljub temu še ni mogoče dobiti. Bolniki jo, če si jo lahko privoščijo, kupujejo v Avstriji.

Nekateri se zatekajo na črni trg, kjer pa je kakovost izdelkov lahko vprašljiva. Raziskave, ki jih opravlja pediatrični nevrolog dr. David Neubauer, kažejo, da se je število napadov pri epileptičnih otrocih, ki jih zdravijo s konopljinimi pripravki, zmanjšalo tudi za 75 odstotkov. Po konopljinih preparatih pa pogosto posegajo tudi onkološki bolniki.

A to, da je uporaba cvetnih vršičkov iz konoplje v medicinske namene pri nas zdaj dovoljena, še ne pomeni, da je omogočeno tudi gojenje te rastline. "Da bo gojenje omogočeno, je treba spremeniti Zakon o proizvodnji in prometu s prepovedanimi drogami in v nekem aktu določiti podrobnejša pravila glede gojenja," nam je povedal Jože Hren z ministrstva za zdravje. Osnovna pravila glede gojenja konoplje v medicinske namene sicer določa že enotna Konvencija Združenih narodov o narkotičnih drogah iz leta 1961. Kot pravijo na ministrstvu za zdravje, morajo države po tej konvenciji zadostiti številnim strogim pogojem in imeti nad gojenjem absolutni monopol. "To med drugim zajema natančno opredelitev zemljišč in njihovo varovanje, zagotovitev celotnega odkupa pridelka pri državnih organih in opredelitev nadzora kakovosti." Hren po nedavnem posvetu, na katerem so sodelovali predstavniki Avstrije, Nizozemske in Češke, dodaja, da je tudi v naštetih državah po en pridelovalec medicinske konoplje z mandatom države za gojenje, od pridelovalcev pa nato država odkupi celoten pridelek in poskrbi za distribucijo. Na Nizozemskem je v program obravnave z medicinsko konopljo trenutno vključenih od 2000 do 2200 ljudi, na Češkem pa od 100 do 150. "Medicinska stroka pri nas je bila večkrat pozvana, naj pripravi smernice za obravnavo pacientov z medicinsko konopljo. Do zdaj je to storil samo razširjeni strokovni kolegij za onkologijo. Nevrološka stroka naj bi posvet na to temo pripravila jeseni," je še povedal Hren.

Civilna družba za samooskrbo
Do politike, ki je torej s spremembo uredbe sicer omogočila uporabo konoplje v medicinske namene, ne predvideva pa možnosti samoooskrbe, je precej kritična civilna družba. "Ta uredba spremenila ničesar. Naredila je samo to, da bo farmacija lahko služila, da bo farmacija lahko prodajala, za vse druge se ne spremeni nič," meni Janko Pirc, eden od zagovornikov legalizacije pridelave konoplje za lastno uporabo. "Mi zahtevamo izbris konoplje iz vseh skupin prepovedanih drog, da se bomo lahko ukvarjali s samooskrbo," pravi Jaka Bitenc iz Slovenskega konopljinega socialnega kluba. "Ljudska iniciativa je zbrala več kot 28 tisoč podpisov, in če imamo oblast v državi ljudje, naj vlada začne ljudi poslušati. Če ne bo uspelo po mirni poti, bomo morali uporabiti druge prijeme, tudi proteste, če bo to potrebno," dodaja Bitenc.

Sogovorniki ob tem poudarjajo številne prednosti, ki bi jih prinesla legalizacija gojenja konoplje. "Bolj zdravi državljani, več denarja, urejene stvari, manj kazenskih pregonov in manj stigmatiziranja ljudi, da so obravnavani kot kriminalci, če imajo pač pri sebi kanabis," pravi Rok Terkaj, ustanovitelj portala konoplja.net. Tanja Cvetrežnik iz društva Hopla konoplja pravi, da bi bilo potrebno določiti površino, na kateri se lahko posameznik doma gre samooskrbo. Vse, kar je nad tem, mali proizvajalci, veliki proizvajalci, pa mora biti regulirano in nadzorovano. Samooskrbi nenaklonjena stroka pa opozarja, da v domačih pripravkih ni jasna vsebnost različnih psihotropnih snovi. "Vsebnost čisto preprosto preverimo v laboratoriju. To danes ni nobena taka znanost, da ne bi mogli vedeti, kaj imamo noter," pravi Cvetrežnikova.

Zdravilo Sativex s 700 evri na mesec za večino bolnikov nedostopno
Na Onkološkem inštitutu z magistralnimi, torej sintetičnimi zdravili, pomagajo bolnikom dobri dve leti. Kot nam je povedala Slavica Lahajnar Čavlovič z Onkološkega inštituta, ta niso namenjena samo zdravljenju bolečine, ampak tudi drugih simptomov napredovanja bolezni. "Večina bolnikov, ki prejema kanabinoide, ki so predpisani na Onkološkem inštitutu, je s paliativnega oddelka." Uporaba teh zdravil je sicer izjemno redka. "V teh dveh letih in pol, odkar imamo na razpolago magistralno zdravilo, kapljice, kombinacijo THC-ja in CBD-ja, je bilo izdanih 38 stekleničk." Sintetična zdravila onkološki bolniki dobijo na samem inštitutu in v lekarnah. Tista iz konoplje pa bodo kljub spremenjeni uredbi iskali zaman. Preden pridejo na trg, morajo pristojne zdravniške organizacije sprejeti smernice za predpisovanje zdravil iz konoplje, zdravstveno ministrstvo in Javna agencija za zdravila pa morata pripraviti oceno nacionalnih potreb za konopljo in to vpisati v registre Mednarodnega odbora za nadzor nad mamili. Kdaj se bo to zgodilo, še ni znano. Agencija je že pozvala proizvajalca edinega registriranega zdravila iz konoplje v Evropski uniji, naj pridobi dovoljenje za promet v Sloveniji, a se to še ni zgodilo. Dokler se ne bo, bodo morali bolniki Sativex iskati v tujini. A zaradi visoke cene, Sativex po besedah Lahajnar Čavlovičeve namreč stane okoli 700 evrov na mesec, velikega zanimanja med pacienti ni, zavarovalnica pa stroške zdravljenja s konopljo krije le redko, zato marsikdo izdelke kupuje na črnem trgu, kjer so cene nekoliko nižje.

Obsojen in oproščen
A dokler ne bo politične volje za spremembo zakonodaje, samooskrba s konopljo ne bo mogoča, kršitelji pa se bodo lahko znašli pred sodiščem, kot se je to zgodilo Janku Pircu. Potem ko na slovenskem trgu ni našel zdravil iz konoplje, je leta 2012 na svojem vrtu sam vzgojil osem rastlin. Z njimi je želel lajšati bolečine partnerki z multiplo sklerozo in pomagati sinu s sladkorno boleznijo. Kmalu se je na njegovih vratih pojavila policija. "Bil sem neupravičeno obtožen, obsojen, na koncu oproščen, v vmesnem času mi je razpadla družina, propadel sem sam in se zdaj počasi postavljam nazaj na noge," pripoveduje Pirc, ki ga je leta 2013 Okrožno sodišče v Krškem obsodilo na štirimesečno pogojno kazen, sodbo je nato potrdilo tudi višje sodišče. Februarja leta 2016 pa ga je Vrhovno sodišče oprostilo vseh obsodb. Ugotovilo je, da Pirc ni imel namena konoplje preprodajati, ampak jo je gojil izključno z namenom pomoči partnerki. Izkušnja pa Pirca ni odbila od konoplje, nasprotno, danes jo v industrijske namene goji na 15 hektarjih. "Iz nje delam čaj, olje, proteine, mazila." V Sloveniji je bilo sicer leta 2010 16 pridelovalcev industrijske konoplje, leta 2015 567, lani pa 464. "Smo med tistimi, kjer je te konoplje glede na delež površin in pridelovalcev več. Smo definitivno med tistimi, kjer je konoplja bolj popularna," pravi Tanja Stršniša z ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, kjer so do 10. maja letos prejeli 495 vlog za pridelavo industrijske konoplje.

Kljub spremembi uredbe starši po konopljo v tujino in na črni trg
Danes osemletna Maša se s hudo obliko epilepsije bojuje že od svojega tretjega leta. Kot pripoveduje njena mama Maja Virant, so se takrat epileptični napadi začeli kar vrstiti. "Najprej eden na 10 dni, nato eden na teden, pa eden na dan, 10 na dan in nato celo več deset na dan." Deklico so začeli zdraviti na nevrološkem oddelku Pediatrične klinike v Ljubljani; poskusili so s številnimi protieptileptičnimi zdravili in ketogeno dieto, a brez uspeha. Napadi so postajali tako hudi, da je Maša zaradi nevarnih padcev morala nositi čelado. Starši so videli izhod le še v konoplji, ki pa je bila takrat dostopna le na črnem trgu. Naročali so jo iz Združenih držav Amerike. "Nismo pa zdravila mogli naročiti v Slovenijo, ker je bil uvoz iz Kalifornije takrat prepovedan, zato nam je to nekdo pripeljal v kovčku". Ob soglasju nevrologinje je Maša medicinsko konopljo prejemala kot dodatek drugim zdravilom. Starši so opazili, da blagodejno vpliva predvsem na hude stranske učinke protiepileptičnih zdravil, kot so agresija, razdraženost in napihnjenost, a njeno stanje se je konec januarja dodatno poslabšalo. "Maša je bila takrat na vozičku, ni mogla govoriti, požirati, prejemala je infuzijo, bila v plenicah. V bistvu je bila na stopnji novorojenčka, zato smo se odločili za terapijo s konopljo. In Mašino zdravje se je začelo izboljševati po milimetrskih korakih. S 15 napadov na dan se je število zmanjšalo na 10."

Institut Jožefa Stefana s testi konoplje za starše hudo bolnih otrok
Boj z epilepsijo je pred dobrimi petimi leti začel tudi danes sedemletni deček. Kot nam je povedal njegov oče, se je s klasičnimi protiepileptičnimi zdravili stanje drastično slabšalo in tako je imel na koncu celo več kot 100 napadov. Zdravniki so po nekaj mesecih ugotovili, da gre v dečkovem primeru za prirojeno možgansko nepravilnost, in dečka napotili na operacijo v tujino. "Operacija je bila uspešna, od epileptičnih napadov ni več, so se pa pojavile neke pridružene motnje koncentracije, hiperaktivnost, vedenjski izbruhi," pripoveduje dečkov oče. Po posvetu z dvema tujima strokovnjakoma so začeli uporabljati konopljin izvleček. "Mislimo, da vpliva na vsesplošen razvoj, motoriko, kognitivne funkcije, spanje, tako da za enkrat še naprej izvajamo to terapijo, je pa res, da v manjših odmerkih, drugih zdravil nima." Starši, ki konopljo kupujejo na črnem trgu, imajo možnost, da vzorec odnesejo na Pediatrično kliniko. "Tem staršem pomagamo z zelo prijazno ponudbo Instituta Jožef Stefan, kjer te vzorce analizirajo. Tako točno vemo, koliko je CBD-ja, koliko je THC-ja in potem rečemo, ja, ta pa je zanesljiv," nam je povedal pediatrični nevrolog dr. David Neubauer. Pomembne odgovore bo dala tudi klinična študija, prva take vrste v Evropi, ki jo bodo junija začeli izvajati na nevrološkem oddelku Pediatrične klinike. Neubauer pravi, da je izbranih pacientov okoli 80 do 100, stari so od enega do 25 let. "Gre dejansko za najhujše primere, pri katerih je praktično vedno zraven tudi hud razvojni zaostanek, tako gibalni kot inteligenčni."

VIDEO
Posebna ponudba
Rok Kužel, Posebna ponudba
Prijavi napako
Komentarji
SatanClaus
# 23.05.2017 ob 11:49
Smrti v svetu letno:
Tobak: 7 mio
Alkohol: 3.3 mio
Konoplja: 0

Vir: WHO
whitwice
# 23.05.2017 ob 11:37
Ja knez miru, iz tvojega komentarja je moc razbrati popolno razumevanje te rastline.
Od koga mnenje je bolj relevantno,nekoga ki dejansko ima izkusnje s konopljo ali nekoga ki le obsoja vse po vrsti? Nesteto dokazov ocitno nekaterim se vedno ni dovolj da bi verjeli v pozitivne ucinke konoplje. Seveda ob zmerni uporabi in ne kajenju ampak konzumaciji na druge nacine.
dharma
# 23.05.2017 ob 12:17
Dost bolano, da se moramo v 21tem stoletju sploh ukvarjati z vprašanjem o legalizaciji marihuane.
vidoma
# 23.05.2017 ob 11:38
Pričakujem komentarje o nujnosti nadaljevanja prepovedi konoplje v kakršnekoli namene. Zaradi možnosti zlouporabe in strašanskih posledic, ki jih ta pušča za sabo.
Komentarji bodo bodisi od zmernih uporabnikov tradicionalnih, dovoljenih drog, kot so alkohol, tobak in sladkor, ki tudi v primeru zlorabe nimajo omembe vrednih učinkov ali so pač take, da je z njimi treba živeti.
In so sami nedvomno strokovno podkovani na tem področju.
Ali od tistih, ki jim ustreza trenutno stanje.
In so tudi nedvomno strokovno podkovani na tem področju ter gledajo samo na blagor pacijentov.
dingdong
# 23.05.2017 ob 11:51
Tipični slovenski zakon. Na papirju vse idealno, samo v praksi ti nič ne pomaga, ker so zdravila absolutno predraga ali jih pa ni. Da ne govorimo o topoumnih izrazih, kot je "medicinska konoplja".
gispa
# 23.05.2017 ob 12:20
@Knez Miru

Ti pa si pravi Knez Miru. Od koga pa misliš, da boš dobil kredibilne podatke o zdravljenju s konopljo kot pa od ljudi? Od zdravstva sigurno še ne. Sicer pa že obstajajo znanstveni članki na to temo in jih ni malo. Če se ljudje sami ne bomo borili za to, lahko čakamo še 50 let, preden se bo končno kaj spremenilo. Že tako ali tako bomo tudi po legalizaciji v veliki meri še vedno odvisni od javnega zdravstva oz. bo konoplja postala del tega.
Moti me, ker ljudje kot si ti, govorijo o znanju in izkušnjah drugih ljudi, istočasno pa pojma nimajo kaj se po svetu dogaja. Moti me, ker posplošuješ. Ok, ti kar pričakuj komentarje, takšne in drugačne. Mogoče še nisi imel izkušnje, bolezni ipd., ki bi ti vzela svojca, ne vem. Ne bom špekuliral o tvojih izkušnjah, ker so samo tvoje. Imam primer hude bolezni doma, za uspešno zdravljenje le-te pa uradna medicina ne pozna na dolgi rok učinkovitega zdravila. Kaj naj potem naredimo doma? Mi pa ti svetuj, če si v nasprotju z nami ostalimi, toliko boljši in pametnejši.
Normalno, da bom verjel v zaroto farmacevtskega lobija. Sem še mlad in med nami mladimi je precej podobnega razmišljanja. Kako ne bo, glede na stvari, ki se dogajajo? Ne verjamem ne državi, ne politiki, ne zdravstvu, ne pravu, ne gospodarstvu, ne ekonomiji, ne denarju, ne ostalim industrijam itn. Ne verjamem. Zakaj bi, saj v 25 letih obstoja Slovenije niso ene dobre stvari naredili za kvaliteto življenja malega človeka oz. delavca. Normalno, da smo ljudje skeptični, saj se delajo norca iz nas, pri tem se pa sploh ne skrivajo več.
Zato lahko ostanem zvest le sam sebi in svojemu prepričanju, predvsem pa se borim za to, kar mislim, da je prav. Verjamem naravi, verjamem v ljubezen, dobrosrčnost, prijaznost, sočutje oz. na splošno verjamem v altruizem. Ali mi bo to kdaj prineslo uspeh, ne vem. Sem pa prepričan, da bom na ta način prišel do nekega notranjega miru in prepričanja, da sem svoje življenje živel pošteno in v dobrobit drugih, pa tudi če umrem reven, brez denarja.
Negativni komentarji in posploševanje ter podcenjevanje človeka in njegovega znanja, te ne bo prineslo daleč. Vsaj v svojem lastnem umu ne boš veliko napredoval.

Zdrav človek je izgubljena stranka. To si zapomnite, ni neka težka filozofija.
Krimsky
# 23.05.2017 ob 12:18
Recept za dobro vladavino je preprost:
vladati tam, kjer je to potrebno (npr. zaščiti državljane pred izsiljevalsko valuto) in ne vladati tam, kjer za to ni nikakršne potrebe (npr. pridelava zdravilnih zelišč).
~
Recept za slabo vladavino je kajpak obraten:
državljane pustiti nezaščitene pred izsiljevanjem, vtikati pa se v pridelavo zdravilnih zelišč.
Follow Me
# 23.05.2017 ob 12:43
Dejmo prepovedat trto !!


Za vse tiste ki ne vedo, kako je prišla propaganda o mariji...
megan
# 23.05.2017 ob 12:38
Ok, če prav razumem, zdravila iz konoplje pomagajo otrokom z epilepsijo in to priznava tudi medicina. Ampak, ker teh zdravil ni mogoče legalno kupit, jih je treba dobesedno prešvercat, ko so enkrat prešvercana, pa postanejo legalna in se jih lahko da celo legalno testirat ...
Torej država zavestno dovoljuje švercanje in s tem neobdavčen zaslužek tihitapcem, na drugi strani pa tisti, ki zdravilo rabijo morajo tem tihotapcem mastno plačevat, namesto, da bi lahko na recept dobili, kar jim dokazano pomaga.
Tu so neke umazane igre ... na kozlanje mi gre.
gispa
# 23.05.2017 ob 12:27
@Prismuknjen

Lepo, da si za. Meni pa ni jasno zakaj se polovica prebivalstva zadeva z alkoholom, tobakom, sladkorjem itn. Če nam je vse to dovoljeno, naj nam bo pa tudi konoplja. A si bil že kdaj zadet?
Sam sem večkrat. Kadim jo v preventivne in rekreativne namene. Mogoče mi ne boš verjel, niti ne pričakujem, da bi mi, a moja izkušnja je samo pozitivna. Nikoli nisem bil toliko zadet od tega, da bi komaj živel.
Če imate pa ljudje negativne izkušnje s kajenjem, je pa to v veliki meri zaradi dveh stvari. Mešanje z drugimi drogami (ja, tudi alkohol) ali pa ste pač pokadili preveč pa niste bili navajeni.
gispa
# 23.05.2017 ob 13:04
@ajvard

Imaš prav. Precej je rastlin od katerih človek lahko umre, so strupene. A človek je tisoče let spoznaval rastline, tako da prepoved katerekoli rastline je delovanje v nasprotju z naravo, saj poznamo skoraj vse učinke rastlin. Le neznanje te lahko privede do tega, da poješ npr. šmarnico in se zastrupiš oz. lahko celo umreš.
Konoplja pa je prepovedana slabih 100 let. Prej so vedeli za kaj gre pri tej rastlini, v zadnjih 100 letih pa smo sami iz sebe naredili budale in pozabili znanje še iz časov naših prednikov, slepo pa verjamemo uradni medicini. V tem času 100 let bi ta uradna medicina lahko do potankosti raziskala konopljo in danes bi lahko imeli več naravnih in manj sintetičnih zdravil.
Vse gre v napačno smer, imam občutek. Namesto, da bi se vračali k naravi, se od nje oddaljujemo. Še vedno je narava osnova za to, kar danes imamo. Do nje nimamo spoštovanja. Enkrat nas bo ''ornk'' tepla in takrat bo človek mogoče dojel, da je delal narobe.
artoum
# 23.05.2017 ob 13:06
kar se tiče konople so komentarji vedno zelo podobni.
največji problem konoplje je, da raste povsod. kava čaj tobak , to država lahko obdavči , konoplje pa ne.
iz srednje šole praksa in večerni izhodi. bila je ena skupina v mestu , pač glavni na "vasi". če so pili alko so bili vedno problemi , če so pa pohal , so pa častil pijačo po žurkah .
sicer pa premočno konzumacijo odsvetujem. kakor za tobak alko in kavo in drugo.
trava ni noben bavbav . človek se jo naveliča. 5% procentov folka po srednji in faksu še puha. pa so so vsi čisto skuliran. veliko bolj od tistih na alkotu.
ima pa vsak človek nekaj s čimer se opija. magari s kofetom ali pravim čajem.
luckyss
# 23.05.2017 ob 13:58
Kaj vam ni jasno ?!
Konoplja je zdravilna, če ima farmacija od tega profit....drugače je škodljiva....
Ja, kam pa pridemo, če bi se narod brezplačno zdravil...to ne pelje nikamor ;))
gispa
# 23.05.2017 ob 12:30
@Prismuknjen

Aja btw, konoplje je na tem svetu dovolj, da lahko ljudi zdravimo in se zraven še zakajamo. Pa saj to drugo ni nič drugega kot preventiva. Če bo pa zmanjkalo, bomo pa še posadili. :)
Kekec99
# 23.05.2017 ob 12:37
@Knez Miru
Pričakujem komentarje o popolni legalizaciji s strani uporabnikov, ...
---------------------------------------------------------
... Raziskave, ki jih opravlja pediatrični nevrolog dr. David Neubauer kažejo, da se je število napadov pri epileptičnih otrocih, ki jih zdravijo s konopljinimi pripravki, zmanjšalo tudi za 75 odstotkov. ...

Ta del si iz nekih le tebi znanih razlogov preskočil in ga nisi prebral?
Katalena
# 23.05.2017 ob 13:52
Sramota!!! Drzave...da nesmes imet ene rože doma posajene na svoji zemljici...za dobre namene....taksna država ni šusa vredna. Me zanima kolk primerov je na sodiscih zaradi par bilk ki jih imajo ljudje nasajenih doma....za svoje potrebe....in policisti celi srecni da najdejo rozico da lahk pisejo zapisnike se zraven slikajo in delajo norca....njihove zapisnike pa tako ali tako niti odvetniki ne zna prebrat.
gispa
# 23.05.2017 ob 12:31
@Majestic12

Ravno letos sem kupil te semenke, bomo videli kaj bo. :)
ajvard
# 23.05.2017 ob 12:52
naloga države je urejati neke bazične zadeve na področju države.
ne pa, da se vtika v to, katero rastlino je dovoljeno posaditi.

mimogrede, v naravi prosto raste mnogo rastlin, ki še bolj zadevajo kot marihuana, pa jih ne iztrebljamo. nasprotno, celo po vrtovih jih sadimo.
miro303
# 23.05.2017 ob 14:24
Sem mislil da se ne bom vtikal v to, pa me je premagalo. Sam imam nekaj izkušenj z uporabo konoplje. Prvič: konoplja se je že od nekdaj uporabljala kot zdravilna zel za razne zdravstvene tegobe. Zato me čudi, da se je današnja uradna medicine ne poslužuje bolj. Baje je za vse to kriva "prohibicija", ki se je razpasla iz ZDA skoraj po celem svetu. Drugič: konoplja se lahko zlorablja, ravno tako kot alkohol, zato je pri njeni uporabi potrebno bit zelo pazljiv, čeprav ni smrtno nevarna glede predoziranja.
Tisti, ki jo želite uporabljat za sebe, si jo lahko komot v zadostni količini sami vzgojite doma, s tem, da se ne hvalite okrog kaj gojite, zato ker policija na prijavo mora odreagirat, čeprav imajo oni sami tega cirkusa že na vrh glave. Konoplja lahko deluje pomurjujoče (uspava) ali pa poživlja (evforija), odvisno od sorte. Meni zelo odgovarja občasna uporaba (1-2x na mesec) za umirjanje ali v primeru močne mišične utrujenosti ali bolečine. Je bolj učinkovita kot lekadol, aspirin, ... in še moj prebavni trakt mi je hvaležen da ga ne obremenjujem z kemijo. Če pa ste pri konoplji površni (predoziranje) in jo podcenjujete, vas bo hitro kaznovala z slabim počutjem, glavobolom in bruhanjem. Konoplja je koristna in poceni, če jo uporabljate po pameti, tako kot dobro vino 1 deci na dan po kosilu.
ajvard
# 23.05.2017 ob 14:03
najbolje da kar vsa zelišča prodajajo izključno lekarne.

naj se prepove gojenje in nabiranje kamilice, pelina, regratovih cvetov, materine dušice, žajblja...

lekarne naj začnejo tudi z ekskluzivno prodajo vina in ostalih alkoholnih pijač.

prepovedati je potrebno tudi vrtnarjenje. "po solato v lekarno", bi lahko bil slogan.
gispa
# 23.05.2017 ob 13:51
@RJSlo

Žal mi je za tvojo negativno izkušnjo, a verjetno problem ni bil v sami konoplji kot taki, pač pa v razvoju bolezni. Nočem ti zdaj pametovati, ker če si imel takšno izkušnjo, tega ne more nič spremeniti.
Konoplja NI čudežno zdravilo, to se je treba zavedati in NE pomaga vsakomur vedno. Pomembno je sploh to, da če se že odločimo za zdravljenje s tem, da to začnemo kolikor zgodaj se da.
Kadim že kar nekaj let redno pa še nisem šel zaradi tega v bolnico. Moji kolegi, ki so me s tem spoznali, kadijo že dlje časa. Zaradi tega nihče še ni šel v bolnico. Poznam in sem poznal ljudi, ki se z rekreativnim kajenjem ukvarjajo že desetletje ali več. Nobenih zdravstvenih težav zaradi konoplje.
Vsak ima svojo izkušnjo, moja ni enaka tvoji in to je treba spoštovati in deliti z ljudmi naprej.
Je pa tako. Treba se je naučiti gledati tudi iz drugih zornih kotov. Ni nujno, da je tvoj ali moj zorni kot pravi, zato se moramo truditi razumeti tudi ostale ljudi z drugačnimi izkušnjami. Pa ne samo na tem področju.
gispa
# 23.05.2017 ob 13:19
@artoum

Se sicer strinjam s tabo.
Kaj pa sploh je premočna konzumacija? En džojnt na dan? Tri pive? 20 cigaret? 5 kav?
Če človeka zdravimo s konopljo, se doza postopoma veča. Začnemo z mini količinami, končamo z večjimi količinami. Seveda je odvisno od bolezni koliko in kaj točno jim damo.
Kaj pa rekreativci in preventivci? En džojnt na dan ali kapljico olja? Mislim, da se je pri tem pomembno vprašati, kaj in koliko nekomu paše. Nekdo je lahko pijan po dveh pivih, nekdo pač po desetih.
Vsi ljudje smo si različni in ne smemo pozabiti, da vsi reagiramo drugače na določena zdravila. Vsak pa mora najti svoje ravnovesje pri konzumaciji. Pa ne samo drog, pač pa tudi zdravil, ki nam jih predpisujejo. Ker praksa pri ljudeh je včasih tudi taka, da vzamejo več kot je predpisano, nato pa lahko nastopijo težave. Tudi zdravila so droge in nekatera vsebujejo psihoaktivne snovi.
Majestic12
# 23.05.2017 ob 12:28
Ni ga čez stari dobri "Northern lights" :)
tone7
# 23.05.2017 ob 13:02
Pričakovani rezultati v taki kvazi državi....
u qratz
# 23.05.2017 ob 14:02
kam pa bomo prišli,če so bo vsak zdravil sam,pa da ne bo bolnih ??????
Kekec99
# 23.05.2017 ob 15:53
@Knez Miru
... No tako v resnih znanostih pač ne gre. Tudi če bi res nekomu pomagala, je potrebno preučit morebitne stranske učinke. Izvesti testno študijo na dovolj velikem vzorcu in preučit v kakšnem odstotku učinkuje in tako dalje. ...
-------------------------------------------------
Znanstvene ustanove se ne ukvarjajo z prepovedanimi zadevami. Za vse raziskave se od nekod črpa denar, če bi legalizirali bi dobili denar ter dovoljenje za raziskavo. V neki ameriški državi zidajo nove vrtce ter šole ker ne vedo kaj bi denarjem ki jim zaradi te trgovine ostaja. Obljubili so da bodo s tem denarjem popravljali vrtce ter šole, ki so jih tudi uredili vendar denar še kar priteka, tako da sedaj zidajo nove. Naša država pa kot konj z plašnicam, le posluša da bič ne bi slučajno zapel.
kristjan31
# 23.05.2017 ob 14:15
@Follow Me Se strinjam s tabo, če je konoplja prepovedana, naj se prepovedo tudi trte, ker alkohol je ravno tako mamilo od katerega si pošteno zadet.

Prav tako z vinogradništvom močno onesnažujejo podtalnico ( vodo ) s pesticidi in herbicidi in to vodo mi pijemo!
Kekec99
# 23.05.2017 ob 12:49
@tocco
PS guruje vejo pri Cannabis sativa manipulirat razmerje thc in cbd.
---------------------------------
Pri epilepsiji je dovolj CBD, pri raku pa olje mora vsebovati tudi THC. Za zdravljenje otrok so razvili sorto z imenom "Charlotte web".
krucyfix
# 23.05.2017 ob 14:59
"Na Onkološkem inštitutu z magistralnimi, torej sintetičnimi zdravili, pomagajo bolnikom dobri dve leti."

Treba je dodat kot enega glavnih problemov še to, da lahko zdravnike, ki so svojim pacientom danes pripravljeni pomagat s konopljo, prešteješ na prste! Tudi če si že "paliativni" primerek raka, nad katerim so de facto že obupali (in nisi na Onkološkem tam kjer to že prakticirajo)! Nimajo izkušenj, niso jih učili na faksu, ni v doktrini. Če bi prišlo do kakršnegakoli zapleta, bi bila zaradi pritiska kolegov lahko njihova licenca ogrožena, medtem pri ko so pri slabem zdravljenju po doktrini lepo pokriti. Lažje ne izpostavit svoje riti in pustit bolnike da trpijo bolečine, čeprav vidijo da "klasična dvotirna" protibolečinska terapija ne prime dovolj. Opiate pa predpišejo enkrat takrat ko že tuliš od bolečine, ker vedo kaj je z njimi. Ne bi verjel, dokler nisem videl na lastne oči v svoji družini. Zdravniki po doktrini obsodijo terminalnega bolnika na nekaj mesecev nečloveških muk, ki jih po drugi strani en Breivik ni smel dobit na sodišču. Evtanazija na lastno željo in pri polni zavesti je seveda tabu, četudi je vsem vpletenim jasno kolk je ura.

Btw ne propagiram zadevanja in poznam par ljudi, ki imajo s travo v lajfu resne težave - ampak mislim da bi ti ljudje že našli kaj drugega za zadevat se če ne bi bilo trave, pa da večina ki je par jointov pokadila nima resnih težav.
gispa
# 23.05.2017 ob 14:27
@kristjan31

Prav imaš. Zgodbe v povezavi z alkoholom in zdravjem so v veliki večini žalostne. Po mojem ga ni Slovenca, ki ne bi imel kakšnega sorodnika ali kolega, ki nima težav z alkoholom. Prav imaš tudi glede okolja in onesnaževanja podtalnice. Dve težavi. Prva je denar, druga pa neznanje in neosveščenost ljudi. Dokler bomo razmišljali kot razmišljamo, se stvar ne bo spremenila.
Pa pustimo za trenutek konopljo. Naravo, okolje in samega sebe onesnažujemo vsako sekundo našega življenja. Še iz svojega lastnega vrta ne dobim popolnega bio paradajza. Zrak je onesnažen, zemlja je onesnažena, voda je onesnažena. Tri glavne stvari za preživetje rastline (poleg seveda še Sonca) in vse so onesnažene in nanje nimamo vpliva zaradi višjih interesov.
Onesnažujemo naravo, rastline, živali in sebe...
hehet
# 23.05.2017 ob 13:57
Pesek v oči.
gispa
# 23.05.2017 ob 20:19
Ne vem kdo je bolj nadležen. Tisti, ki nasprotujejo drugačnim mnenjem ali tisti, ki nimajo konkretnega komentarja za napisat. Mene ne moti, če ste ljudje proti. Jaz vam ne vsiljujem svojega mnenja, povem le svoje izkušnje.
Z veseljem tudi preberem vaše izkušnje, saj se lahko nekaj iz tega naučim. Tudi, če se s kom ne strinjam, sprejmem mnenje. Ne vem, kaj je za nekatere to tak problem.
CicaMicaŠpica
# 23.05.2017 ob 16:18
Konoplja je stara vrsta, 50 mio. let.
Zdravilo se je uporabljalo do nedavnega tudi na naših tleh. Vsak dober gospodar je imel poleg čebel, ponavadi blizu koruze nasad konoplje.
Prvič so jo prepovedali v Angliji, če se ne motim 1971 leta. Sedaj ponovno odkrivamo, kar smo nedavno pozabili.
Samo 100 let nazaj so ranarji prepoznali prave mešanice različnih konopelj, ki so dale zdravilen ali drug pozitiven učinek za bolnika.
Tudi doma in v širšem sorodstvu, se ne moremo dovolj načuditi - popolnoma odpravljen neozdravljiv rak, lajšanje spazme, ms, bolečine po operaciji, parkinson...
pokij
# 23.05.2017 ob 15:54
SLO=100 let za luno!.....Birokrati 100 let pred svetlobo sonca
kristjan31
# 23.05.2017 ob 14:03
Tudi jih ne bo mogoče dobiti, vse skupaj je nateg ministrstva za zdravje in njihovih članov, če je gojenje prepovedano je prepovedana turi prodaja, logično.
GLaDOS
# 23.05.2017 ob 18:53
Priznam, da sem imel malo probleme z alkoholom...smo rekl dost pa presaltal na travo zaradi mojih psihicnih izpadov...ce ne drugega mi lahko danes jebes vse po spisku in bom miren kot puhljica...

Zraven tega nimam vec tezav s spanjem (mene je zbudil komar sred noci) in spim kot top.

Sicer ne vem kako bi to vplivalo s konzumiranjem trave oralno ampak...odkar kadim je moje telo glede zakisanosti naredilo en velik U turn...se zdravnica na sluzbenem pregledu se je cudila kako sem telo v letu spravil iz "bo treba predpisat te pa te tablete" v "a ste zacel sportat in se zdravo prehranjevat"...

No pac govorim iz lastnih izkusenj in videnj...

Pa lep pozdrav...
kameničar
# 23.05.2017 ob 16:04
knez miru

a več da se je zelja vrtela že kar nekaj let preden so to priznali znanstveniki in Cerkev... to, da ni narejenih na tisoče plačanih študij, še ne pomeni da ne deluje, to samo pomeni, da študije niso bile narejene...

samooskrba nikoli ne bo dovoljena, ker potem dobički farmacevtov upadejo... menda precejšen delež zdravil ki jih človek vzame, to stori v zadnje pol leta življenja... in če bi namesto pesti tabletov skadil eno trobento, je to velik minus za proizvajalce zdravil... tako da tudi ko bo povsem legalizirana, jo boš lahko gojil, prodal farmacevtom, te bojo gor našprical še drugo sranje in potem jo boš lahko odkupil nazaj po 10x ceni...
Mr.Bong
# 23.05.2017 ob 15:34
Samooskrbi nenaklonjena stroka pa opozarja, da v domačih pripravkih ni jasna vsebnost različnih psihotropnih snovi.

Spet se oglašajo neki namišljeni strokovnjaki, verjetno kakšni kravatkarji ki u lajfu še niso pokadili jointa. Sedaj res že vrabci čivkaji da je THC edina psihotropna snov v marihuani. Res stručkoti :D
Sicer pa je @grispa že vse razložil.

Hčerka gospe Maje Virant ima verjetno enako vrsto epilepsije kot jo ima Charlotte, po kateri je poimenovana vrsta Charlotte's web ,ki je namenjena v glavnem otrokom, kajti vsebuje samo 0.5% THC-ja in 17% CBD-ja. Naj proba dobit semena od te vrste in posadi par bilk.
misaaa
# 23.05.2017 ob 21:17
Čer. Jaz pa ne razumem, da zraven vseh pričanj in študij obstajajo še vedno ljudje, ki se sprašujejo. Zgleda, kot, da Slovenci ne znamo tujih jezikov. Saj je že vse preštudirano, napisano, dokazano, pričano... Pa se še vedno vrtite v krogu. Saj, ko se iznajde kakšno zdravilo, se tudi sprašujete kje so ga testirali, kakšni so dokazi? Drek se. Enostavno v lekarno "letite", pa hitro "instant" tabletko, da ne bo glava bolela. Ko pa vam kdo reče, da je treba življenje in misli spremenit, se pa norca delate. Pa kdaj je že kdo od "trave" umrl? Pa kdaj je kdo od Marihuane žensko pretepal?? Pa tako naprej in naprej in naprej.... Veste kaj? DOLGČAS!! Enostavno "zagovorniki trave" so pač ljudje, ki verjamejo naravi, ostali pa kar pridno fojtrajte družinske člane s tabletkami! Pa kaj pol, če se ga folk zadeva? Brigajte se zase, pa se nehajte obremenjevat z drugimi. Če mi je narava (Bog) dala, potem ne more človek prepovedat! Fertik!!!
keka77
# 23.05.2017 ob 17:41
Gonja proti Konoplji se je zacela v zahvalo družini Dupont... ( nafta oz derivati- izum plastike, pvcja kot nadomestka naravnih vlaken) s pomocjo lobijev in seveda mastnega podkupovanja se ni bilo tezko lotit kampanije proti Konoplji..
tocco
# 23.05.2017 ob 16:15
Charllote web je tipično žlahtnena na že do sedaj poznano razmerje THC:CBN 1:x, sicer sem mislo vpliv dajevnikov rasti na razvoj sekundarnih metabolitov v rastlini vpliv na celično diferenciacijo in etc, in na spreminjanje razmerja z samimi dejavniki korelacija r3gr3sija.
Mr.Bong
# 23.05.2017 ob 15:54
@Knez Miru





Dovolj?
sanco
# 23.05.2017 ob 14:35
Zdravila za MS stanejo 850€ na mesec in so ok, ker ne vemo kakšen strup vsebujejo. Sativex pa je 700e ampak ni ok, ker vsebuje THC.
izo
# 29.05.2017 ob 10:55
Nesteto dokazov ocitno nekaterim se vedno ni dovolj da bi verjeli v pozitivne ucinke konoplje. Seveda ob zmerni uporabi in ne kajenju ampak konzumaciji na druge nacine.

kot recimo lizanje koncentratov smole ipd? kaj točno naj bi pomenilo zdravljenje? da se razumemo, isto velja tudi za klasična "zdravila" oz painkillerse ipd. gre za opiate oz mamila, plain nad simple, v večini primerov, to upam, da smo lahko toliko pošteni in si priznamo. ne delam vonje pori travi, brez takšnih pripomčkov si velik del populacije, ki ima neznosne bolečine zaradi bolezni, okvare hrbtenice ipd seveda ne predstavlja življenja, a dejstvo je, da obstaja velika verjetnost odvisnosti ipd, tudi pri klasični konzumaciji trave so lahko še kako veliki "tripi" in ne vem kaj še vse, to je tudi dejstvo, zato je tudi prav, da so količine keko omejene, da je kupec o tem ustrezno obveščen, da se prodaja preverjene zadeve ipd, to se spet najbrž strinjamo.
samo za to gre, da se nehamo sprenevedat, da se hkrati jasno pove "klasični" farmaciji, kaj ji gre in da zadovoljimo narod s takšno zakonodajo, da bo predvsem narod imel kaj pametnega od tega, ne pa da gremo v totalne prepovedi in monopole farmacije z visokimi cenami, možnost samooskrbe ipd, vendar ponavljam: po pameti.
cepc
# 25.05.2017 ob 08:36
Predn je prišla kemija (pilule) so zdravilci zdravili predvsem z zališči,ki prosto rastejo po travnikih itd.Že legendarni stavek Kosobrina;za vsako bolezn rožca raste; vse pove
vnk
# 23.05.2017 ob 20:59
Ozdravitev in zaviranje občutkov bolezenskega stanja sta dva različna pojma. Kratkoročna, trenutna zavora lahko povzroči napredovanje bolezni. Podobno kot boleči zob - vzamete sredstvo proti bolečinam, a zob zaradi tega ne ozdravi.

Za ljudi z rakom, ki se ne bodo ozdravili, lahko izboljša kvaliteto življenja. Je pa res, da ni neko magično zdravilo, žal izkušeno.
vnk
# 23.05.2017 ob 20:24
odkar kadim je moje telo glede zakisanosti naredilo en velik U turn

pH vrednost človeškega telesa je kar konkretno regulirana, tako da bi resno rad kaj več slišal na temo "zakisanosti"
Daedalus
# 23.05.2017 ob 18:13
@gispa
Kaj pa sploh je premočna konzumacija? En džojnt na dan? Tri pive? 20 cigaret? 5 kav?

Za đojnt težko rečem, lahko pa ugibam, da en normalen (ne neka baklja) na dan ni panike.

3 pive/dan na dolgi rok pošteno zjebejo jetra. Lahko si celo življenje "ne-alkoholik" - se ne zapijaš, samo redno spiješ 3 pive na dan. Na jetrih se bo to poznalo že v 1 letu, za resnejše posledice bi bilo seveda potrebnega več časa, nisi pa varen. Problem je, ker se jetra nimajo časa obnavljati ob tako redni konzumaciji. Za redno konzumacijo bi bil 1 velik pir pomoje neka zgornja meja za bit siguren, da ni hujših posledic, vsekakor pa se priporoča pavze vmes, zaradi regeneracije jeter. In če teh pavz nisi sposoben, je to že kar problem in signal za mali alarm.

20 cigaret je absolutno preveč. Jaz bi rekel tja, do 5 cigaret na dan.
artoum
# 23.05.2017 ob 16:44
@gispa

Se sicer strinjam s tabo.
Kaj pa sploh je premočna konzumacija? En džojnt na dan? Tri pive? 20 cigaret? 5 kav?


hahaha :) ne vem.
en lahki đoint (za taste) zvečer na terasi te sigurno ne bo odpeljal nekam
tri pere ? za redne pivce pira noben problem
20 cigaret ? preveč . dovolj je polj manj
5 kav? ni govora. absolutno preveč. ena na dan je dovolj.
Kekec99
# 23.05.2017 ob 16:11
@Knez Miru
KLIK Legalizacije si ne želijo le kriminalne združbe, take ali drugačne.
Kazalo