Zdravje

Poudarki

  • "Zdravniki vidijo, da se povsod porablja denar"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,9 od 14 glasov Ocenite to novico!
Zdravnica
Zdravniki po prepričanju Horvata opravljajo preveč preiskav, da bi se zaščitili. "Pri izkušenem zdravniku bi bila diagnoza lahko hitreje postavljena in terapija hitreje odrejena, vendar zaradi strahu pred zapleti delajo preveč preiskav in še to jemlje čas," pravi. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

"Varčevati na nekom, ki veliko in odgovorno dela, je tvegano"

'Javnost je zahtevala manj nadur, zdaj pa je zaprepadena'
29. avgust 2010 ob 18:59
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

"Odziv zdravnikov je razumljiv, saj prihaja do nenehnega obtoževanja in podcenjevanja njihovega dela, še posebej v dežurni službi," dogajanje v zdravstvu komentira upokojeni zdravnik.

Matija Horvat je zdravnik v pokoju in član komisije za medicinsko etiko. Pravi, da je sam delal 40 let in bil velikokrat v zelo težkem položaju. Najtežja služba je po njegovem mnenj prav dežurstvo, ki je kamen spotike med vlado in zdravniškim sindikatom. "Takrat si sam, velikokrat je usoda bolnika izključno na tebi," pravi Horvat.

Če se bo napoved zdravnikov, da ne bodo več delali prek polnega delovnega časa, uresničila, bodo po mnenju Horvata hudi zapleti, saj "je težko pričakovati, da jih ne bi bilo pri tako hudi omejitvi delovnega časa". "Je pa bizarno. Javnost je zahtevala zmanjševanje nadurnega dela zdravnikov. Zdaj ko so se zdravniki temu odpovedali, pa je skoraj ista javnost zaprepadena," nastalo stanje komentira Horvat.

Zdravniki vidijo, da se povsod porablja denar
Vlada je po njegovem mnenju stopila v zelo nevarno območje. Zdravniki namreč vidijo, da se na vseh področjih porablja ogromno denarja, na primer proračun za avtoceste se je prekoračil za milijarde, v zdravstvu pa za 12 milijonov evrov vlada tvega zdravje bolnikov in stabilnost zdravstvenega sistema, izpostavlja.

Spomnil je tudi na to, da mnoga podjetja za svoje zaposlene dolgo niso plačevala prispevkov za zdravstvo in pokojnino, država pa šele zdaj ugotavlja, da je to pravzaprav kaznivo dejanje. "Zdravstvenega denarja je manj prav zaradi tega razloga, zadevo pa se zdaj rešuje z zmanjševanjem plačila zdravnikom. To je odraz kroničnega podcenjevanja zdravnikov," je prepričan. "Varčevati na nekom, ki veliko in odgovorno dela in je ves čas pod nevarnostjo obtožb, je tvegano," še dodaja.

A. S.
Prijavi napako
Komentarji
igica
# 05.09.2010 ob 22:25
"Takrat si sam, velikokrat je usoda bolnika izključno na tebi,"; "Varčevati na nekom, ki veliko in odgovorno dela in je ves čas pod nevarnostjo obtožb, je tvegano "...to so besede zagovornika zdravnikov, ki pa je od starosti očitno tudi oslepel, ko ne vidi, da zdravnik nima prav nobene odgovornosti, kar se je izkazalo tudi v primeru Nekrep.
Pol pa še pravi, da je denarja manj, zaradi neplačevanja podjetij...pa saj je čisto znorel, še dobro da je v pokoju. Denarja je vsepovsod manj, zato se v drugih panogah zamrzujejo redne plače,....pri zdravnikih pa gre za nadurna dela in ne za redna dela.

Po besedah Horvata kaže, da če zdravnik za dežurstvo ne dobi tisto kar zahteva, bo usoda pacienta slabša.
Edino kar se z njim strinjam je močno prevelika poraba denarja za tajkune kot so Zidar.
pidy
# 31.08.2010 ob 13:50
@ponudnik, eno prošnjo imam - napiši prosim, kaj si po izobrazbi in kaj po poklicu, da bom lahko jaz tudi ˝pametoval˝...
pidy
# 31.08.2010 ob 13:39
o ja, jo imajo! to sploh ne veš, koliko primerov se reši z izven sodno poravnavo. tudi jat sem na žalost že spregledal zlom, seveda nehote! in sem se opravičil oškodovanki, ki je prejela denarno nadomestilo. če se pa komu dokaže, da je namerno škodoval bolnikom, pa v arest z njim! tako da - odgovornost zdravniki imajo!

ti se absolutno ne spoznaš na stroko! pišeš bedarije, da se kar kadi! kaj pa opravijo sestre namesto zdravnikov?! ja ti revček, dej piši o stvareh, na katere se spoznaš! in na PHP se malo oglasi... o debelih denarnicah pa tudi nimaš pojma, kakšne so v resnici!
ponudnik
# 31.08.2010 ob 12:36
Ja kaj si pa napisu pidy? Kdaj je kater zdravnik pri nas odgovarjal za svojo napako? Absolutno nikdar, še ko so bile napake javno dokazane je zbornica dobesedno zjebala vsakega, ki bi si upal s prstom dotaknit presvetih zdravnikov. Skratka zdravniki nimajo absolutno nobene odgovornosti, lahko delajo karkoli hočejo in nobenemu pri nas nič ne bo. Sočasno pa ostaja še dejstvo za vse tiste ki se spoznajo na stroko, da večino dela tako ali tako pri nas opravijo medicinske sestre - te opravljajo številna opravila, ki so uradno zapisana izključno v pristojnost zdravnikov. Skratka zdravniki delajo en kurac ob nič odgovornosti za mastne denarce in debele denarnice.
pidy
# 31.08.2010 ob 10:16
@ponudnik, ne piši bedarij! večina zdravnikov dela odgovorno! kdor dela malomarno, naj odgovarja! nihče pa ne vidi raje, da ljudje umirajo, kot pa, da bi delal za 100€ manj na dežuro! ti si moten in sploh ne vidiš realno problema! ne mešaj pa delavcev spet zraven! in ni res, da zdravnik dobi na dežuro 2 njihovi plači!
ponudnik
# 31.08.2010 ob 10:03
Kurac delajo odgovorno, še noben ni za nič odgovarjal, celo v primerih največje malomarnosti so si ščitili hrbet. In to je drhal, ki raje vidi da ljudje pomirajo, kot da bi dežural za 100 evrov manj, pri čemer zaslužijo na vsako dežurstvo dve plači navadnega delavca.
pidy
# 31.08.2010 ob 10:00
@ribi, tako, kot se splača delati zdravniku po rednem delu v popoldanski ambulanti, se tudi bolnikom, ker pridejo prej na vrsto za pregled ali preiskavo.
ni pa ti treba obtoževat, da delajo v rednih ambulantah samoplačniško in potem pobašejo denar! če poznaš primer, ga prijavi, drugače pa bodi tiho!
ribi
# 31.08.2010 ob 06:36
samostojnez
sem prebral tvoj post, sam povej mi nekaj, če se zdravniku ne bi fajn splačalo delati po šihtu, v isti ordinaciji samoplačniško, mislim da ne bi nobeden delal.
Hočem povedat, da ne verjamem da vsi zdravniki prijavljajo vse zadeve.Se pravi veliko samoplačniških zadev, prijavijo kot redne in denar pobašejo v žep in ne mi govorit , da se to ne dela.
Zato pa pravim, da bi bilo prav, da bi imeli zasebne ambulante, oziroma če hočeš zasebne klinike.
Res pa je za tak sistem kriva politika oziroma ZZZS, ki ne dovoli več preiskav na določeni aparaturi.
pidy
# 30.08.2010 ob 21:10
bolo, a so zdravniki krivi, da ti reveži ne dobijo plače ali pa ni plačan prispevek za zdravstveno zavarovanje ali so to razne Tovšakove in hastorji in Zakeršniki ipd ˝managerji˝, ki delajo samo za svojo debelo rit?
ti poznaš primer, ko je bolnik čakal nekaj mesecev in umrl zaradi tega čakanja, ali pač pišeš nekaj na pamet?
bolo
# 30.08.2010 ob 20:51
sram naj bo tebe gotovo imas dovolj denarja in ne poznas primerov ko cakajo na pregled vec mesecev ali celo nekateri prej umrejo ker nimajo denarja da bi sami placali ker taki kot si ti pridejo preko vrste.
les yeux ouverts
# 30.08.2010 ob 19:36
@bolo

Že neštetokrat napisane razlage in odgovori na take očitke; v teh kometarjih samo 4x. Ampak, ne. Ne da se prebrat, je pretežko. Sram bi moralo biti vsakega, ki še napiše tak komentar, kot je tvoj.
bolo
# 30.08.2010 ob 19:26
Da vas ni sram ce delate samo zaradi denarja skoda da imate tako izobrazbo kaj pa vi dohtarji pravite na delavca ki niti place ne dobi ........vam je prav mar banda
samostojnez
# 30.08.2010 ob 14:38
@ribi:
Večina aparatur se kupi iz davkoplačevalskega denarja (nekaj se jih kupi tudi z donacijami). Torej od "našega" denarja. To seveda še ne pomeni, da so aparature naše. Aparature so od ustanove, torej od kliničnega centra.
Ker očitno nisi prebral mojega posta, ti povem še enkrat. ZZZS plača omejeno število preiskav, ne glede na to, kolikšna je kapaciteta naprav, ne glede na to, koliko ima bolnica naprav in ne glede na to, kolikšne so potrebe pri pacientih. Če torej želiš preiskavo takoj, jo moraš plačati, drugače boš čakal, da prideš na vrsto. Nekdo pa mora narediti preiskavo, tudi samoplačniško in tisti nekdo želi imeti za to seveda plačilo. Seveda vse kar boš ti plačal ne bo šlo zdravniku v žep ampak svoj delež pobere tudi klinični center kot nadomestilo za uporabo naprave. Kaj ti tu ni jasno? Je po tvoje torej bolje, da mašine stojijo, ker ZZZS na njih ne plača dodatnega dela?
ribi
# 30.08.2010 ob 13:52
JeanLac
samostojnez
gdo je plačal za aparature na katerih delajo izven rednega časa, gdo???
Sami niso plačali nič, pa vseeno na istih aparaturah delajo kot samostojni **podjetniki** in računajo nam navadnim ljudem.
Ok naj dobijo pošteno plačilo, toda če hočejo imeti zasebno ambulanto jo naj kupijo, naj ne delajo na javne stroške!!!
Vsak privatnik mora najprej kupit opremo za delo, šele nato lahko začne!!
A so zdravniki izjema???
janezjanez81
# 30.08.2010 ob 10:40
Res je hecno šparati na radirkah, če vemo da je cena onkološkega inštituta zrastla iz 4 na 14 mild. sit.

Rezerve v zdravstvu so ogromne - pri reorganizaciji bolnišnic npr. Imamo 14 porodnišnic?! 5 bi jih bilo zadosti. Da ne govorimo o neracionalnem ogrevanju zdravstvenih objektov...

Slovensko zdravstvo dela na principu; namesto da se peljemo z 5. avtomobili se z 15.

Pokurimo trikrat preveč za režijske stroške!!
samostojnez
# 30.08.2010 ob 10:28
@ribi: edino stvar, ki jim pa zamerim je to, ko hočeš eno stvar neredit (pregled,operacija-ne nujna,slikanje...), nimajo časa, če pa plačaš si pa takoj na vrsti...

No takole je: Zdravstvena zavarovalnica (ZZZS) plačuje programe oz. storitve. Primer: ZZZS plača na leto npr. 1000 preiskav z magnetno resonanco v neki bolnišnici. Lahko ima ta bolnišnica 1, 5 ali 10 naprav za MR kupljenih s strani sponzorjev ali s strani samoprispevka (v prejšnjih časih), vendar bo ZZZS plačal še vedno enako število preiskav. Torej ZZZS plačuje storitve, ne ure dela zdravstvenega osebja. Znotraj cene posamezne storitve (preiskave, pregleda,...) je vkalkulirana plača zdravnika, sestre, material,... Ko je letna ali mesečna kvota storitev dosežena, se preko sploh ne sme delati, saj je to delo zastonj, poleg tega pa se dela izguba zaradi porabe materiala. To se pa ne sme. Ker potrebe po preiskavah daleč presegajo kvoto storitev, ki jo plača ZZZS, se pojavijo čakalne dobe (na socialno), samoplačniško pa seveda lahko prideš takoj, ker boš storitev plačal sam in ne ZZZS. Zakaj bi zdravnik ali sestra ali kdorkoli drug naredil samoplačniško storitev, ki jo pacient plača sam, za to pa ne bi dobil nič? Denar od te samoplačniške storitve se pač razdeli med bolnico za uporabo prostora, aparata in med zdravstveno osebje, ki je storitev opravilo. Kje je tukaj problem? Ali je bolje, da se samoplačniške storitve sploh ne opravljajo in bi tako še več ljudi čakalo na preiskave "na socialno" in bi bile s tem čakalne dobe še daljše?
JeanLac
# 30.08.2010 ob 09:51
@ribi ko hočeš eno stvar neredit, nimajo časa, če pa plačaš si pa takoj na vrsti.

Žal je tvoe nestrinjanje usmerjeno na napačen naslov. Odgovor nanj se skriva že v tvojem razmišljanju.

Kot sam ugotavljaš, so zdravniki pripravljeni delati, a le za denar. To se mi zdi pošteno, saj vsi delamo za denar, ne pa za neke imaginarne cilje (položnice ipd je pač potrebno plačati, a ne?). Kolikor pa jih poznam pa ti manjše stvari naredijo tudi brez plačila, kar se je tudi prav, vsaj po moje.

Vprašati se moraš, kdo torej zdravnikom ne plača, za njihovo delo, če so ti pripravljeni delati za denar? Jaz odgovor vidim v zdravstrevnih zavarovalnicah, ki pač poslujejo tako, da bodo imele na koncu leta dobiček. Njih tudi ne veže nobena etična ali moralna zaveza, torej poslujejo po ekonomskih pravilih.

Trdim, da so za dolge čakalne vrste krive finančne ustanove, katerim moram vplačevati obvezno in prostovoljno zavarovanje, ne pa zdravniki!
ribi
# 30.08.2010 ob 07:31
z zdravniki se strinjam v določeni meri
edino stvar, ki jim pa zamerim je to, ko hočeš eno stvar neredit (pregled,operacija-ne nujna,slikanje...), nimajo časa, če pa plačaš si pa takoj na vrsti.
Povejte mi zdravniki, kako je to možno:
1.Ali niso aparature v bolnišnicah javne, se pravi smo jih vsi skupaj kupili. Vi pa ne teh aparaturah služite.Ali je to prav?
2.Zdravnik naj bo za svoje nadure plačan, uredu, toda naj dela prek sociale, naj v svojem času ne dela honorarno! Se je že zgodilo marsikomu, ki je v njegovem rednem času, plačal za pregled- se pravi samo plačniško.

no to je glavni razlog zakaj ne podpiram zdravnikov, glede njihovih zahtev
pikam_dopust
# 29.08.2010 ob 22:52
Spomnil je tudi na to, da mnoga podjetja za svoje zaposlene dolgo niso plačevala prispevkov za zdravstvo in pokojnino, država pa šele zdaj ugotavlja, da je to pravzaprav kaznivo dejanje. "Zdravstvenega denarja je manj prav zaradi tega razloga, zadevo pa se zdaj rešuje z zmanjševanjem plačila zdravnikom. To je odraz kroničnega podcenjevanja zdravnikov,

Se strinjam.
Ni pa to samo poniževanje zdravnikov, to je poniževanje nas vseh - in dokaz, da v naši državi v resnici vlada kapitalistična mafija, ki jo zanima le zaščita svojih tajkunskih prijateljčkov (kdo od veledirektorjev, ki so zafurali firmo, je pri nas za zapahi?), ne pa zaščita naroda.
Sramota od take države!!!
3002 €
# 29.08.2010 ob 20:37
Krucefiks, so what? pripomni Pahor .........
3002 €
# 29.08.2010 ob 20:36
"Je pa bizarno. Javnost je zahtevala zmanjševanje nadurnega dela zdravnikov. Zdaj ko so se zdravniki temu odpovedali, pa je skoraj ista javnost zaprepadena"
------------------------------------------------------------------------------

In potem takšno javnost spustiš na volišča ...... podprejo nesposobne stranke, ki sestavijo vlado ........ zapravijo piranski zaliv, brezposelnost naraste na 100.000, gospodarstvo propada ......... se zgodijo bulmastifi, Ultra, najem stavbe NPU .......
ResIpsaLoquitur
# 29.08.2010 ob 20:06
Ja, in najbolj absurdno je to, da to uničevanje javnega sektorja najbolj prizadene prav reveže, saj si bogati zlahka kupijo zdravstveno oskrbo pa tudi izobrazbo in varnost. In prav reveži najbolj vneto podpirajo zmanjševanje javnega sektorja, čeprav je to najbolj v interesu bogatih, ker bodo tako plačevali manj davkov... Luštkano...
Kazalo