Največji tržni delež med tabličnimi računalniki ima Apple oz. njegov iPad. Foto: EPA
Največji tržni delež med tabličnimi računalniki ima Apple oz. njegov iPad. Foto: EPA

Ravno ko je ameriški tehnološki velikan Apple predstavil najnovejšo različico priljubljenega tabličnega računalnika ipad, je družba Gartner objavila študijo, ki kaže, da se v zadnjih letih zmanjšuje prodaja klasičnih namiznih računalnikov.

Glede na študijo se je tako prodaja osebnih računalnikov lani celo nekoliko skrčila, tudi letos pa se bo povečala le za 4,4 odstotka, na 368 milijonov enot. Prodaja tabličnih računalnikov naj bi medtem letos že presegla 100 milijonov enot. Applov delež na trgu naj bi bil pri tem 60-odstoten - družba je sicer samo v zadnjem lanskem četrtletju prodala 15,4 milijona "tablic", še navaja študija.

"Kupci se bodo zdaj pri izbiri naprav osredotočili na svoje potrebe oz. na to, katera naprava jim bo omogočila najučinkovitejše, zabavno in priročno izvajanje njihovih nalog," je prepričan Ranjit Atwal iz Gartnerja. "Naprava mora ustrezati potrebam uporabnika, ne obratno," je poudaril.

Atwal meni, da bo v prihodnosti pomembno, kakšen bo uspeh operacijskega sistema Windows in tankih prenosnikov oz. t. i. ultrabookov - ali jim bo uspelo znova prepričati kupce ali ne.

Glede osebnih računalnikov pa so v Gartnerju poudarili, da bo rast njihove prodaje močno odvisna od povpraševanja na hitro rastočih trgih.