Znanost in tehnologija

Poudarki

  • Apple bo opravil revizijo spornih tovarn
  • Aktivisti: To je le piarovska poteza
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,6 od 30 glasov Ocenite to novico!
Za bleščečo zunanjostjo Appla se skrivajo temne zgodbe. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Z največ očitki na svoj račun se spopada tovarna Foxconn. Foto: Reuters
Delavniki so dolgi ... Foto: EPA
... življenjski pogoji pa nemogoči. Foto: EPA
Svojci žrtev zahtevajo odgovore. Foto: EPA

Dodaj v

Applova visoka tehnologija terja še višjo človeško ceno

Velikan priznal, da ima težave s človekovimi pravicami
16. februar 2012 ob 10:11
New York/Peking - MMC RTV SLO

Več tisoč kitajskih tovarniških delavcev bo dobilo priložnost, da podrobno opišejo grozljive delovne razmere za tekočimi trakovi Applovih tovarn, potem ko se je ameriški velikan uklonil kritikam in privolil v neodvisno preiskavo svojih čezmorskih tovarn.

Apple se je v zadnjih letih znašel pod vse večjimi pritiski zaradi delovnih razmer, v katerih nastajajo njegovi najbolj prodajani izdelki, kakršna sta iPod in iPhone, zato je zdaj sklical ocenjevalce iste organizacije, ki je bila leta 1998 ustanovljena za izkoreninjenje "švicfabrik" v tekstilni industriji.

Poteza je priznanje, da je Applov lastni sistem nadziranja dobaviteljev pogorel pri izkoreninjanju zlorab, negativna publiciteta, ki obkroža kitajske podružnice podjetja, pa grozi, da bo povzročila bojkot njegovih izdelkov.

Preiskave v zloglasnem Foxconnu
Inšpektorji Zveze za pravično delo (FLA) so delo začeli v torek v zloglasni Foxconnovi tovarni blizu mesta v razcvetu Šendžen, kjer izdelujejo iPade. Leta 2010 je bilo v tej tovarni, znani kot Foxconn City, kar 13 samomorov ali poskusov samomora in javnost je postala pozorna. Prve izsledke preiskave bodo objavili marca.

Iz Appla so sporočili, da so vsi njegovi dobavitelji privolili v sodelovanje s FLA, njihovi zaposleni pa da bodo z inšpektorji lahko svobodno govorili. FLA namerava zaposlene povprašati o delovnih in življenjskih razmerah, o zdravju in varnosti, plačilu in delavniku. Ekipa bo tudi pregledala tovarne in spalnice.

APPLE NA KITAJSKEM - OBTOŽBE:


- Julija 2009 je Foxconnov uslužbenec skočil s stanovanjskega bloka, potem ko je izgubil iPhonov prototip. V naslednjih dveh letih je še najmanj 18 zaposlenih v podjetju skušalo storiti samomor ali pa so bili pri tem uspešni.
- Leta 2010 je 137 delavcev tovarne Sudžov zbolelo, potem ko so jim ukazali uporabo strupene kemikalije n-hexane za čiščenje iPhonovih zaslonov.
- Maja 2011 so bili v eksploziji v Foxconnovi tovarni v Čengduju ubiti štirje delavci, 18 pa jih je bilo ranjenih. Kitajski aktivisti trdijo, da so Apple opozarjali na nevarne razmere v tovarni.
- Decembra 2011 je bilo poškodovanih 61 delavcev v eksploziji plina v tovarni Riteng Computer Accessory Co v Šanghaju.
- Zaposleni tudi navajajo, da so mnoge od Foxconnovih spalnic, kjer živi 70.000 delavcev, prenatrpane - v trisobnem stanovanju naj bi tako namestili kar 20 ljudi.

"Piarovski trik"
A borci za kitajske delavce so nemudoma kritizirali podjetje, češ da izvaja vajo v odnosih z javnostjo, namesto da bi delavce dejansko razbremenila dolgih delavnikov, krutih upravnikov in varnostnih težav, ki so pripeljali do usodnih nesreč na delovnem mestu, nekatere zaposlene pa prignali celo do samomora.

"Kakšne so delovne razmere v tovarnah, že vemo," je dejal Fan Juan, aktivist organizacije China Labour Watch. "Kar mora Apple zdaj storiti, je ukrepati, da bi rešili njihove težave. Pri tej potezi ne gre zares za reševanje težav, ampak bolj za vzbujanje pozornosti in obnavljanje pozitivne podobe podjetja."

Nemogoče razmere
Na Apple se je vsul plaz kritik, češ da je svojega velikana potrošniške elektronike zgradil na plečih izkoriščanih delavcev, od katerih mnogi zaslužijo pičlih 40 centov na uro. Uslužbenci v nekaterih poslovalnicah se pritožujejo nad 10-urnimi delavniki z le enim odmorom, in da morajo stati tako dolgo, da jim noge zatečejo. Poleg tega sta bili lani v Applovih tovarnah tudi dve smrtonosni eksploziji.

Apple po smrti ustanovitelja Steva Jobsa oktobra lani vodi Tim Cook, ki ga imajo za arhitekta njegove fleksibilne dobavne verige, ki je osrednjega pomena za Applovo sposobnost spreminjanja naprav iz koncepta v množično proizvodnjo v le nekaj mesecih. Cook se je tudi še posebej posvetil proizvodnji izdelkov po kar najnižjih možnih stroških, kar je eden od razlogov, da so Applovi dohodki med največjimi v tehnološki industriji.

K. S., (po Independentu)
Prijavi napako
Komentarji
komentator80
# 21.02.2012 ob 16:55
Saj tudi pri nas Nemci, Svicarji ... ustanavljajo podjetja. Pa ne zato, ker bi jim mi bili simpaticni ampak zato, ker smo pripravljeni isto delo opraviti ceneje kot delavci v njihovih dezelah.

Ko pa se nam standard dvigne in si zazelimo vec pravic in boljse delovne pogoje se tudi cena zdigne. Takrat se pa lastnik ozre po Aziji.

Ni si potrebe zatiskati oci. Tukaj ni pravic. Edino kar steje je ROI.
athep
# 21.02.2012 ob 07:01
Sedez Foxconna je na Tajvanu in tam so spisane ter z zakonom zascitene tudi razne pogodbe za proizvodnjo Applovih in ostalih dizajnov. Zaenkrat ne vidim nobenega razloga ne pravne podlage za Applov nadzor nad Foxconnovimi tovarnami na kitajski celini. Mislim, da je Apple tu napacni naslovnik.
Seveda je zadeva tudi precej politicno nerodna, saj gre za skrajno nemarno vedenje tajvanskih delodajalcev, ki se jih obicajno ob bok postavlja celinskim avtokratom kot vzor demokraticnosti in scitenja clovekovih pravic. Zanimivo pri tem je, da so (separatisticni) tajvanski mediji pri tej zadevi pripravljeni pristati na celostno odgovornost Foxconna, medtem ko se tale slovenki clanek zgoraj na vse pretege trudi, da odgovornost za razmere v Foxconnovih tovarnah na Kitajskem naprti Applu.
1-2-3
# 20.02.2012 ob 20:01
problem ni samo apple. foxconn npr je največji proizvajalec elektronike, ki dela ne samo za apple ampak tudi za hp, sony, samsung...
Ramus
# 18.02.2012 ob 08:21
"Applova visoka tehnologija terja še višjo človeško ceno"

Danes v 21. stoletju,... kot se nekateri znajo pohvaliti. Tukaj si sedaj lahko pogledate pravi karakter 21. stoletja.
ics
# 17.02.2012 ob 22:35
Sem lastnik ipada ampak malodane sovrazim apple..ipad mi ponuja stabilen in ucinkovit OS, ce bi imel drugo izbiro bi sel takoj drugam..
ics
# 17.02.2012 ob 22:33
Stevu Jobs kar se tice genialnosti svaka cast ampak roko na srce..tale genialec ni bil prav nic human in na zalost ne kaj prevec cloveski..
EBEL-Acroni
# 17.02.2012 ob 19:38
Verjeli ali ne, komentar sem napisal iz iPoda touch. :)
karbon
# 17.02.2012 ob 06:24
Šendžen = Shenzhen
Šanghaju = Shanghai
ghost
# 17.02.2012 ob 06:06
Kdor ima rad rože, jih ne bi smel kupovati na trgu in s tem plačevati njihove smrti.
Ja, težko je ohraniti karakter ob tako prijetnem vonju, kajne?!
dejan-kodric
# 17.02.2012 ob 02:09
Ne dogaja se vs eto le z Apple izdelki, ampak tudi Samsung, SONY, Barbie,...
partibrejker
# 16.02.2012 ob 18:56
damn, pa ravno sem si mislil ipada kupit za branje casopisa
gpag
# 16.02.2012 ob 18:55
Zdej pa Slovenceljni hitr po še en iPhone...
bobo966
# 16.02.2012 ob 17:55
Ne Nikec3 v kapitalizmu tega ne počnejo, to počnejo s socialistični Kitajski!
Nikec3
# 16.02.2012 ob 17:50
Kapitalizem, kar navadite se.
bobo966
# 16.02.2012 ob 17:45
Zakaj tega Apple ne počne v Ameriki, Evropi, ker ne sme zaradi zakonodaje. To počnejo tudi Samsung, LG, HTC, celo Nokia in Sony. Torej prisilimo Kitajske oblasti, da ukinejo suženjstvo. Potem bomo tudi drugje v svetu imeli delo. Lahko pa se zgledujemo po Kitajski in uvedemo suženjstvo tudi pri nas.
xit
# 16.02.2012 ob 16:48
Komaj čakam, da pride ven iPad 3! Takoj ga kupim.

Primerjave s stanjem v sloveniji ne rabim delat, a ne? Je pa ena razlika. Izdelkov slovenskih gradbenikov noben od vas ne bojkotira. Vsi vozte po avtobahnu.
slakol
# 16.02.2012 ob 16:01
na nek način je treba uničit konkurenco.......!
kaj_kaj?
# 16.02.2012 ob 15:20
Probaj še enkrat prebrati. Kot kaže ti branje dela težave.
Polymath
# 16.02.2012 ob 14:58
Ravno to je problem, ne samo appla ... Poceni delovna sila (kriva je kitajska vlada, ker ima yuan tako majhno ceno), zato državi ni treba dajati denarja delavcem, tisti denar, ki ostane viška, si raje poberejo direktorji in država.

To je cilj vsake razvite države ... kitajska, kot delovna sila .. manj denarja za delavce in manj denarja za tovarne, ter veliko denarja v dobičku.

To kakšno vodstvo imajo na Kitajskem, po moje Apple ni ničesar kriv ... krivi so šefi in lastniki tovarn (tisti ki so vsak dan v tovarni), da ne vidijo, da treba kaj izboljšati.

Tudi v sloveniji imamo par takih proizvodenj, kjer delavec niti na WC ne sme iti, šefi pa zunaj kadijo pa kavice pijejo ter imajo 5x večjo plačo od delavca ... Vem za kar nekaj takih proizvodenj pri nas. Ampak to naše delovne inšpekcije ne zanima ...
nerdečnečrn
# 16.02.2012 ob 14:53
One man gain, other man pain.
Binder Dandet
# 16.02.2012 ob 14:47
@kaj_kaj:
Fail je bil, da sem napačno prebral juventinov post, kjer odgovarja, da je reklama uperjena proti IBM, ne proti MS. Jaz pa sem v naglici to prebral, da je reklama uperjena proti Apple in na to sem repliciral, češ da gre za Applovo reklamo in da ni smisla, da bi bila uperjena proti Applu. Čemu pa ti repliciraš, mi pa ni jasno.
dadinho10
# 16.02.2012 ob 14:36
te preiskave so lahko neodvisne koliko hocemo, se vedno se da marsikaj prikriti, ce je inspekcija napovedana... delavci lahko mirno govorijo o razmerah, res je, kaj jim pa zadaj grozi pa ne vemo.....
kolnkista
# 16.02.2012 ob 14:30
ZDA in EU se ne zavedajo da se tako preseljena proizvodnja in delovna mesta na Kitajsko nikoli ne bodo vrnila in si pljujejo-mo v lastno skledo. Če pa bi standard Kitajcem divgnili, bodo šli Apple in podobni pa pač v Afriko al pa enostavno na robote tam kjer je možno. Prostora za izkoriščanje je tako žal še veliko. Od kje drugje pa izhaja RVC v kapitalizmu kot pa na izkoriščanju.
Oni pač hočejo imeti 500%maržo in dokler je tolk jabolčnih frutkov ki jim ni problema dat za tablico 600 in več EUR potem pač to izkoriščajo.
ultegra
# 16.02.2012 ob 14:11
To so pa posledice globalizacije in Kitajske države, celo komunistične, ki dopušča takšno izkoriščanje delavcev. Saj vendar država ustvarja gospodarske pogoje, samo komuntstični aparatčik se požvižga na svoje delavce, oni fino živijo isto kot oblastniki v Severni Koreji. Narod pa je revež in gara za par centov cele dneve. To je moderno suženjstvo in temu bi se lahko izognili, samo ni volje, ker oblastniki in kapital pri tem kuje mastne dobičke. Rešitev je čisto enostavna, vsa podjetja, ki so svoje preselila na Kitajsko ali pa v države kjer je cenena delovna sila, bi plačevala poseben davek na njihove izdelke. Pa garantirano ne bi več rinila na Kitajsko, ker se jim ne bi več splačalo. Bi bili pač telefoni, televizije pa trenirke dražje in ne bi bilo tako mastnih zaslužkov, pa kaj potem, več dela bi ostalo doma.
fafaron
# 16.02.2012 ob 14:09
Koncentracijsko pobijanje za neumne igračke!
Kefren
# 16.02.2012 ob 13:55
Takle članek je bolj za rumeni tisk, ker je pač bit anti Apple in. Apple seveda nima tovarn na Kitajskem. Foxconn je povsem samostojna firma. Apple je samo ena izmed strank Foxconna, mislim da niti ni največja. Upam si trditi, da ta trenutek v Sloveniji ni 5% računalnikov, v katerih ne bi bilo vsaj enega Foxconnovega čipa. V stilu tega članka ste vsi, ki se vozite po slovenskih avtocestah lopovi, ker Hilda in Zidar nista plačevala delavcev, ki so jih gradili.
lapsus2327
# 16.02.2012 ob 13:31
Kje ste japiji, ki ste častili izprijenca, ki je trosil kvazispiritualistične nebuloze o notranji čistosti in boju?!?!
nemoremsespomnit
# 16.02.2012 ob 13:26
Nehajte kupovat kitajski česen!"!!!
mikic007
# 16.02.2012 ob 13:26
Zakaj se govori o Applu? Ker je lani zaposleni prisluzil firmi 400.000 $ cistega dobicka. Res, da so zadeve povsod podobne, ampak pri takem dobicku se pac ne mores sklicevati na obsotj firme v zameno za slabse delovne pogoje. Dejstvo je, da Apple dela odlicno, verjetno najboljsa firma na svetu in kot taka je pac pod vecjim pritiskom, tudi konkurence.

Ne maram ne Appla ne njegovih produktov, ampak ocitno jim je uspelo najti najvecjo trzno niso do sedaj. V bistvu je skregano z logiko - vzames pravice uporabnikom, prodajas samo po 1 model vsake zadeve in to v bistvu najdrazje na svetu in ljudje se za to tepejo. Ce to ni genialnost, potem pa res ne vem. Seveda pa moras potem pricakovati, da so bolj na udaru.

Povprecen Foxconn bi zlahka zagotovil nekoliko boljse delovne pogoje, a tega ne zelijo tudi zaradi ostalih zadev, ki jih delajo. Cim eno tovarno malo izboljsas bos imel nemire v celotni drzavi. In tega se zaveda tudi Kitajsko vodstvo - njim nikakor ni v interesu, da se delavceem daje kakrsnekoli boljse pogoje in pravice. Zacaran krog ...
cslesce
# 16.02.2012 ob 13:25
Nehajte kupovati Apple!!!!!
juventino
# 16.02.2012 ob 13:18
Maestro...pri simobilu lahko tako ravnajo z ljudmi, ki ne poznajo zakonodaje.

binder dandet...ne vem kaj si hotel s tem povedat. Pa še link ti ne dela
Comando valut
# 16.02.2012 ob 13:08
Še ena neizčrpna tema za cmerakanje slovenskih levičarjev.

Ste kdaj pomislili, da so razmere v proizvodnji eplovih računalnikov popolnoma enake, kot katerekoli v socialistični republii Kitajski? Ja, tudi delavci v rudniki, s katerimi simpatizirate, ker gradijo svetlo "alternativo" zahodu, so izpostavljeni takim oz. še hujšim razmeram.

To je kitajska. Enaka v odnosu do sebe in do drugih. In njihov dvig nad lakoto v zadnjih 20 letih je posledica tragovanja z nami, z zahodom. Kdor misli bojkotriati izdelke, kitajsko pošilja nazaj v Maovo lakoto.

Razmere je treba spremeniti, toda sistemsko. Toda ko je beseda o spotovanju človekovih pravic, pa takoj slišimo, kdo smo mi zahodnjaki, da bomo solili pamet kitajcem?
Tomažin
# 16.02.2012 ob 13:07
Applova visoka tehnologija terja še višjo človeško ceno
Popolnoma zgrešen naslov

Z izkoriščanjem delavcev v državi diktature proletariata dovršenost viskoe tehnologije nima prav nobenega opravka.
kaj_kaj?
# 16.02.2012 ob 12:56
@Binder Dandet,

si sploh prebral kaj piše o Applovi 1984 reklami? Kakšen fal! :facepalm
ennui
# 16.02.2012 ob 12:42
targetirali so microsoftov monopol in želeli predstaviti Apple...

IBM =/= Microsoft
pikam_dopust
# 16.02.2012 ob 12:40
Ampak kako to rešiti? Če na veliko kupuješ njihove izdelke, spodbujaš izkoriščanje. Če jih pa bojkotiraš, s tem Kitajcem zmanjšaš zaslužek in posledično zaradi tega mali ljudje izgubijo še tisto bedno službo, ki so jo imeli, da so lahko preživeli. Vsekakor je tu dvorezen meč. Na eni strani imaš izkoriščanje, na drugi pa delovna mesta

Lažna dilema, ki jo t.i. "lastniki sužnjev" prodajajo v opravičilo za svoje izkoriščanje.
Češ... če nas ne bi bilo, bi bili pa lačni.

Kje to piše?
Da bi bili lačni?
Mogoče pa ne bi bili lačni, ampak bi si poiskali kakšno drugo... bolj donosno priložnost.
Mogoče bi se pa s tem lastnika sužnjev prisililo, da bi poiskal bolj dobičkonosne izdelke.
Mogoče bi kdo od delavcev postal podjetnik in tako še bolj profitiral...

Skratka... to, da bodo ljudje lačni brez lastnika sužnjev, ni ravno zelo verjetno. Konec koncev je Evropa in ZDA lep dokaz, da družba napreduje tudi v razmerah, ko suženjstva ni, ko imamo delavske pravice in sindikate, ....
pikam_dopust
# 16.02.2012 ob 12:35
Garancija je samo 1 leto (pri vseh ostalih aparatih 24 mesecev) brez možnosti podaljšanja garancije pri iPhone-u + da aparata prodajalec ne sme odpreti in pokazati pred plačilom kupnine, tako da v primeru, da ga kupec odpre 1 sekundo po tem ko plača kupnino in telefon ne dela, mu ga ne smejo zamenjati ampak ga morajo poslati na servis :-) Pa vi kupujte "ovčke".

Očitno to res kupujejo samo ovčke, če nasedajo prodajalcu, da nimajo pravice zahtevati zamenjave izdelka, če je ta takoj ob nakupu v okvari. To namreč omogoča zakon in ni stvar "pogojev prodajalca".

Sicer se pa o "ciljnem segmentu kupcev" lahko sklepa že po "intelektualnih" oglasih...
SteVsiNeumni?
# 16.02.2012 ob 12:31
Koliko ljudi je pa v Stožicah poskušalo narediti ali je naredilo samomor (pa ni bila tovarna s par (10) tisoč ljudmi)?
Prvo moramo poštimati pred svojim pragom...
Zanimivo da je to pri nas prepovedana tema, medtem ko smo o razmerah v tujini kritični lol. Suženjstvo pa je
potekalo pred našimi očmi (tam v tovarni so vsaj plačani za razliko od ...)!!!
Mene bi precej bolj zanimala beda naših ljudi, ki so se ubijali in stradali med gradnjo. Dooolgo brez plačila.

Je pa smešno da tisti ki tolčete po Applu, ste med največjimi zagovorniki sramote, ki sem jo napisal zgoraj :)
Čudno da se ne najde en novinar, ki bi naredil eno oddajo o teh ubogih ljudeh pri nas!
fafaron
# 16.02.2012 ob 12:31
SVASTIKA V OBLIKI JABOLKA
Konec despotizmu
# 16.02.2012 ob 12:30
KURT TUCHOLSKY (1890 – 1935)

MIR IN RED

Ko milijoni delajo, ne da živijo,
Ko matere otrokom vodo z mlekom delijo –
To je red.
Ko delavno ljudstvo kliče:«Nam na pomoč!
Kdor delo jim krade, na sodišče z njim proč!«
To je nered.

Ko obolela množica k stružnic' hiti,
Ko trinajst v eni sobi jih spi –
To je red.
Ko enemu izbruhne rjovež nemil,
Ker rad bi si starost zaščitil –
To je nered.

Ko bogati se dediči v švicarskem snegu
Veselijo – in poleti na ladjah sedijo –
Takrat vlada mir.
Ko obstaja nevarnost, da se stvari spremenijo,
Ko prepove se z zemljo kupčijo –
Takrat vlada nemir.

Najpomembneje je: Ne poslušajte lačnih.
Najpomembneje je: Ne motite miru v mestih.
Samo brez kričanja.
S časom bo bolje.
Vse vam prinese razvoj, malo volje.
To je že vaš poslanec vam odkril.
Saj do takrat že vsakdo bo crknil?
Tako na vašem grobu bo bral:
Vedno mirno in pošteno je stal.

-------
Je pa res, da jim je vse to bolje uspevalo (skrivat) v 19. stoletju ;)
SMRT KORPOKRACIJI.
MOČ LJUDEM.
JohnMichxx
# 16.02.2012 ob 12:29
Ta Foxconn je še biser proti drugim.
Wolverine
# 16.02.2012 ob 12:23
@PONOS

...in vse delajo v isti tovarni...
PONOS
# 16.02.2012 ob 12:20
Hahaha kateri sucker kupuje Apple.
Od Appla je boljših kopica telefonov.
Vsa serija od Samsunga:
Samsung Galaxy Nexus i9250,Samsung Galaxy S2 i9100,Samsung Galaxy Note N7000,Samsung Galaxy S Plus i9001
Htc:HTC Sensation XL,HTC Sensation XE
Motorola RAZR
Sony Ericsson Xperia arc S
Vse to je boljše od Appla.Po ceni in kakovosti.
Pa lep dan še naprej.
Binder Dandet
# 16.02.2012 ob 12:12
@spike:
Kaj? Če se norca delaš iz tega vprašanja, je povsem neprimerno. Če pa resno misliš, da so se izkoriščevalci gradbenih delavcev učili od Kitajcev, pa nima smisla komentirat.
PONOS
# 16.02.2012 ob 12:11
Prvo kar bi morali Kitajci narediti je zamenjati zastavo tisto rdeče z zvezdam se ne ujema z razmeram in dejanskim stanjem v državi.
maestro20
# 16.02.2012 ob 12:10
Da se u druge argumente o tem, da morajo vse šole v ZDA kupovati applove računalnike že od davnih 90 let, niti ne omenjam.*
maestro20
# 16.02.2012 ob 12:09
Da Vam povem še pogoje nakupa za iPhone pri SiMobilu. Garancija je samo 1 leto (pri vseh ostalih aparatih 24 mesecev) brez možnosti podaljšanja garancije pri iPhone-u + da aparata prodajalec ne sme odpreti in pokazati pred plačilom kupnine, tako da v primeru, da ga kupec odpre 1 sekundo po tem ko plača kupnino in telefon ne dela, mu ga ne smejo zamenjati ampak ga morajo poslati na servis :-) Pa vi kupujte "ovčke". Toliko o sposobnostih Jobsa.

Da se u druge argumente o tem, da morajo vse šole kupovati applove računalnike že od davnih 90 let, niti ne omenjam.
el CARTEL
# 16.02.2012 ob 12:05
še dobro da bojkotiram apple že od.. vedno. in your face apple :)

da pa ne bo le apple izpostavljen, vse firme, ki delajo karkoli na kitajskem, to delajo ker izkoriščajo poceni delovno silo in so posledično nemoralne..bil je en tak lep dokumentarec o tem, ko so prikazali, kako se te kršitve v firmah ne dogajajo edino na tisti dan, ko pridejo "lastniki" iz tujine pogledat (seveda je ukazano vsem, da se ne smejo pritoževati).

pravzaprav bojkotiram vse, kar res ni nujno.. ker se zavedam, da je vse "made in china" narejeno na sužnjelastniškem odnosu in da bi s tem, ko bi kupoval na veliko spodbujal to suženjstvo..

seveda pa zahodni kapitalizem misli, kako je nate*nil kitajce, medtem pa se vsa proizvodnja seli na račun zahodnega delavstva.. torej prizadene tiste, ki so potrošniki

je pa res, da pohlep korporacij tipa apple tudi ne pozna meja.. služijo ogromno (res, ogromno, milijarde) in to nikakor ne bi delili s kitajci, ki jim delajo te stvari.. ne, oni jih pustijo, da imajo nikakve plače in si še dostojnega življenja ne morejo privoščiti..to so pogoji evropskega delavskega razreda v času začetka industrializacije (12 urni delavnik, nič pravic in skoraj nič denarja).. do kdaj bomo trpeli to nemoralnost? ali so kitajci manjvredni ljudje?
PONOS
# 16.02.2012 ob 12:01
Foxconn namerava vse delavce zamenjati z roboti.
Do 2014 naj bi milion delavcev šlo na cesto nadomestili jih bi cenejši roboti.
Ni Kitajska komunistična?
Oni bi morali skrbeti za delavce,ne pa tujci iz kapitalističnih držav opozarjajo na nemogoče razmere.
Narobe svet.
.ArtS7yle
# 16.02.2012 ob 11:51
@nemoremsespomnit, če bi bili vsaj pol toliko uporabni kot so dragi, in ne samo lepi, bi se našel denar za to igračko...
spike
# 16.02.2012 ob 11:47
Binder
Z vsem spoštovanjem in sočustvovanjem do kitajskih delavcev, kaj ko bi najprej pometli pred svojim predpražnikom......
In kje so se takšnega ravnanja naučili? Iz starodavnih Kitajskih delovnih navad ,ali pa mogoče iz linij ala Foxconn ?
ginza
# 16.02.2012 ob 11:46
Joj, pa saj vsi vemo, čigavi žulji so na naših mobilcih, igračah, oblekah in računalnikih. Naši zihr ne.

Ampak kako to rešiti? Če na veliko kupuješ njihove izdelke, spodbujaš izkoriščanje. Če jih pa bojkotiraš, s tem Kitajcem zmanjšaš zaslužek in posledično zaradi tega mali ljudje izgubijo še tisto bedno službo, ki so jo imeli, da so lahko preživeli. Vsekakor je tu dvorezen meč. Na eni strani imaš izkoriščanje, na drugi pa delovna mesta.
spike
# 16.02.2012 ob 11:43
cslesce
nedelje so tipičen primer izkoriščanja pri nas. Italija, Nemčija, Avstrija kaj to nedelja je?
Čas za nakupe med tednom prezaposlenih ljudi! Problem torej ne izvira iz delovnih nedelj ampak iz prezaposlenega delovnika skozi teden. Sam bi si želel videti delovnik recimo 4 ali največ 6ur na dan. Ob današnji hiperproizvodnji,robotizaciji,računalni
ških sistemih je to mogoča realnost. Seveda bi morali zanemariti dejstvo ,da "bogovi" kapitala tega ne dovolijo.
x1ijn
# 16.02.2012 ob 11:40
Kar se Foxconna tiče, pa ima praktično vsak računalnik kak Foxconnov sestavni del. Če ne drugega vsaj kak konektor.
ancient
# 16.02.2012 ob 11:39
In zato ne maram, da bi krvavi kitajski denar pomagal ohraniti evro. Nikoli!
Če si sami ne bomo pomagali, bomo na koncu pristali v še globji gospodarski, finančni in predvsem potem tudi v krizi identitete. Ne hvala!
pikam_dopust
# 16.02.2012 ob 11:39
BTW Nekaj podobnega imamo tudi v Sloveniji.
Imenuje se "delovna terapija duševno zaostalih oseb" (ali nekaj podobnega).

Res, da so ti ljudje počasni, da rabijo navodila (ki - mimogrede - itak sodijo v "rok službe" in so torej plačana, pa naj gojenec sestavlja kulije ali riše rožice),... ampak naj me koklja brcne, če v celem mesecu res naredijo le za 8 EUR, kolikor se jim potem izplača...
Binder Dandet
# 16.02.2012 ob 11:39
@juventino:
Apple je po tvoje naredil reklamo, ki je usmerjena proti Applu.:D
http://en.wikipedia.org/wiki/1984_%28adv
ertisement%29
x1ijn
# 16.02.2012 ob 11:38
Zdaj iPhone naredijo za $5 na Kitajskem. Si predstavljate koliko bi šele iPhone stal v trgovini če bi ga delali v USA za $25.

Me zanima kje software za iPhone delajo. V Indiji? za 1 cent na uro verjetno.
pikam_dopust
# 16.02.2012 ob 11:34
Nikoli in nikdar neisem in nebom imel nič od japke, statusni simbol ljudi z slabo samopodobo in malim orodjem...

Enako.
Ne vidim razloga, da bi razmetaval denar samo zato, ker je to kao "in".

Na ostale (vključno novinarje) pa... DOBRO JUTRO!

Od prodajne cene odštejte davek, cca 20-50% marže, carine in ostale davke, transportne stroške (koliko vem "japk" in barbik ne delamo v Sloveniji), upoštevajte, da mora proizvjalec tudi kaj zaslužit, material tudi ni zastonj... in drobiž, ki ostane, dobi delavec.

Potem se pa vprašajte, če ste vi pripravljeni to sestavljati za ta drobiž.

In točno zato se mi zdijo zgražanja res nenavadna. Pa saj to že vse veste! Oziroma, bi morali vedeti... Če se vam je pa zdaj šele odprl svet, se mi pa res smilite. Ker očitno ne znate prav nič mislit...
juventino
# 16.02.2012 ob 11:34
optimus...reklama je bila uperjena proti IBM-u, ne Microsoftu.
nemoremsespomnit
# 16.02.2012 ob 11:32
@.ArtS7yle

tebi so tudi predragi? :)))
anny22
# 16.02.2012 ob 11:32
jabolko je gnilo od znotraj
.ArtS7yle
# 16.02.2012 ob 11:30
Pa še res je http://www.youtube.com/watch?feature=pla
yer_embedded&v=di-1sHGVtJU
.ArtS7yle
# 16.02.2012 ob 11:29
Nikoli in nikdar neisem in nebom imel nič od japke, statusni simbol ljudi z slabo samopodobo in malim orodjem...
Binder Dandet
# 16.02.2012 ob 11:26
"- v trisobnem stanovanju naj bi tako namestili kar 20 ljudi. "

Z vsem spoštovanjem in sočustvovanjem do kitajskih delavcev, kaj ko bi najprej pometli pred svojim predpražnikom. Pred leti so v sosednjem vhodu od mame, v 80m2 trisobno stanovanje, povsem enako kot mamino, v katerem sma z mamo sama živela, vselili 13 šiptarjev al Bosancev. Vse po logiki, da si lahka posamezniku tako stanovanje oddal za 350€, 13 delavcem pa za 1000€ ali več. Bile so stanovanjske hiše, tudi po TV SLO so bili prispevki, kamor so nastanili po 25 in več tujih delavcev. Enkrat je bil prispevek za eno hišo iz Škal (KS v Velenju), kjr niso imeli tople vode, ne ogrevanja. itd.. Poznamo kakšen primer, da je katera inšpekcija koga vsaj oglobila?
joža
# 16.02.2012 ob 11:23
kapitalizem nima meja
pd
# 16.02.2012 ob 11:23
Dobro jutro. A ne funkcionira celi svet tako?
7up
# 16.02.2012 ob 11:22
lunajko222

Koliko kmetij je že avtomatiziranih? Kakšen je ROI?
cslesce
# 16.02.2012 ob 11:18
Jep imaš prav Ribiič: nedelje so tipičen primer izkoriščanja pri nas.
Italija, Nemčija, Avstrija kaj to nedelja je?
lunajko222
# 16.02.2012 ob 11:17
najhujše je opravičevanje suženjstva.. na koncu si rečemo..jah, glejte, .. boljš da je suženj pa dobi 40 centov na uro pa dela 12 ur na dan brez prestanka kot pa da nima službe pa denarja..

grozno! .. ne, boljš je da se ukine suženjstvo in uvedemo sistem ki je pravičen.. to moramo zahtevati za vse ljudi.. če to mi navadni ljudje ne zahtevamo tisti zgorajo ne bodo naredili nikoli!

če bodo izdelki pač predragi pa ne bomo kupovali tega.. bomo šli pa v avtomatizacijo prehrambene industrije pa bodo ta množica ljudi brez dela imeli za jest in ne bodo stradali od lakote.. zakaj bi moral vsak človek imeti službo? ne štekam.. če si inženir ali umetnik ki ima kaj za prispevati našem svetu potem okei.. samo da pa moraš imeti službo ker drugače boš od lakote umrl.. tale je pa mimo.. živimo v 21. stoletju.. ne v srednjem veku.. taka primitivna enolična dela ne prispevajo k boljšem svetu kvečjem slabšem.. na kitajskem je slabše ker vzgajajo sužnje.. na zahodu pa ker vzgajamo nevrotične in nečimrne ljudi.. ki logično so nesrečni in ne najdejo sreče niti v razmerjih z drugimi ljudmi, niti s seboj ali z smetmi ki jih kupujejo od sužnjelastnikov kot je apple, nokia..itd.. v glavnem vse industrije..
M-filter
# 16.02.2012 ob 11:16
res, da so poleg appla še druge znamke, ampak zgleda je pri applu še toliko huje, kar se tiče kitajske delovne sile.
ferrari458
# 16.02.2012 ob 11:13
ni kriv samo apple, krivi so tudi kitajski kapitalisti... tisti s tajvana in tisti s kitajske... Kitajci niso nič manj požrežni od zahodnjakov
total
# 16.02.2012 ob 11:07
Foxcon=Lisičja prevara, naklučje?
Apple obvlada izskoriščati človeške vire ni kaj!
lp
7up
# 16.02.2012 ob 11:03
Optimus

Kakšnen monopol je ime MS leta 1984? Koliko si star?
Gyorgy
# 16.02.2012 ob 11:03
To je ta velesila Kitajska, ki jo tako radi hvalimo!
Ribiič
# 16.02.2012 ob 11:02
Če bi bili ljudje sočutni bi bojkotirali Applove izdelke, kot tudi izdelke podjetij, ki grobo kršijo pravice delavcev (Lidl ...), a to so le prazne pobožne želje, ker se naše soočutje konča tam, kjer se začnejo naše koristi - lep primer so obiski trgovon v nedeljo!
okosokolovo
# 16.02.2012 ob 10:56
Ja sistem je krut. Izbira kitajskega delavca/suznja pa le ena: 40 cento na uro ali pa 0 centov na uro. Ni tukaj nobene racunice, da bi zahodni kupci s kupovanjem nekih "drazjih" izdelkov za "fer" ceno pripomogli k boljsim delovnim razmeram. Koncernom se ne gre za to da dobis ti svoj iPod - oni hocejo samo dobicek; ce se jim to ne bo vec splacalo bodo enostavno poceli kaj drugega z enako/boljso donosnostjo. Delavci naj pa sadijo riz al pa naj pocrkajo - ce ne prinasajo dobicka, jih je kmalu prevec.
Itak bomo pa kmalu mi delal za par yuanov na uro za kitajske koncerne, ce bo slo tako naprej.
7up
# 16.02.2012 ob 10:56
In kaj bi omenjeni delavci delali, če ne-bi imeli zaposlitve v applovih pod izvajalcih?
lo_pa__ta
# 16.02.2012 ob 10:53
cel zahod zivi na racun ostalega sveta...
izropamo njihovo zemljo, zasuznjimo ljudi, kdor ne uboga mu na glavo zmecemo bombe..

vse to pa zato, ker hoce met vsak avto, cim cenejsi bencin, velik lcd se na skretu, v zepu novi iphone, obleke po zandji modi, ....

zahodnjaki za svoj zivljenski slog in razkosje porabimo za 4 Zemlje virov...logicno je, da zato da mi zivimo kot zivimo, morajo nekje ziveti v totaln bedi..

vecini se to sicer zdi grozljivo, a cez pol minute kliknes na link o ligi prvakov ali o novem hitu lady gaga in to tugo pozabis kot bi mignil

lahko se delamo se tako cloveske in fine in dobre in polne razuma a v resnici smo navadne zivali..mocnejsi pobere sibkejsim....tko je to na svetu
lunajko222
# 16.02.2012 ob 10:52
izgleda niso samo diamanti krvavi.. zdaj je to skoraj da vsa potrošniška roba.. telefoni, računalniki, čevlji.. vse to je rezultat krvi in znoja sužnjev.. dejansko biti potrošnik je biti del problema.. resno se moramo vprašati ali nam je res tako nujno pomembno imeti najnovešji telefon ko pride na trg?.. ali pa najnovejši avto itd?.. kaj je narobe s prejšnim že?

mam telefon iz leta 2003 in dela super, .. opravljam funkcijo za kar je bil namenjen, komunikacijo.. ne govorjenje v prazno po 3 ure.. ampak komunikacijo.. ko nisi dosegljiv na računalniku oz. doma da lahko pokličeš prijatelja in se zmeniš kje se dobiš itd.. to vse skup traja 2 minuti..potem odložim telefon.. dandanes pa opažam da ljudje dejansko postajajo odvisno od te elektronike.. strmijo v tist telefon bolj kot pa se družijo z ljudmi.. sms-anje, twitanje, facebook-anje...
Lluka
# 16.02.2012 ob 10:42
NO ja... in Apple bo sedaj žrtev..... pejte mal pogledat drugo insdustrijo........oblačila..... TAM SO ŠELE ŽRTVE.............
nemoremsespomnit
# 16.02.2012 ob 10:41
Ne vem , če je Apple neka velika izjema, je pa glede na proizvodnji program gotovo med medijsko bolj zanimivimi. Res je, pripravljeni smo popljuvat Ipode, Iphone... in pogoje v delovnem okolju, že naslednji trenutek pa pri najboljšem sosedu v košarico brezbrižno vržemo česen, igračo za otroka, ročni masažni aparat za dedka...in, ne boste verjeli, vse to in še več je made in China. A mislite, da izhajajo ti proizvodi iz zdravega in stimulativnega okolja???
Strinjam se, obnašat bi se morali veliko bolj odgovorno do soljudi. Vendar, situacija, v kateri smo, nas mnogokrat prisiljuje, da igra odločilni faktor izključno cena, šele potem vse ostalo. Z ostro kritiko na portalu pa si vsaj malce olajšamo dušo in svet je takoj lepsši...
Rasta75
# 16.02.2012 ob 10:35
The beautiful iWorld:
For each iDiot there's an iPad manufactured by an iSlave.
Optimus
# 16.02.2012 ob 10:32
1984 Apple reklama - zelo popularna in dobro izdelana reklama, ki jo je apple lansiral pred 28 leti. V njej, se je podobno, kot v Orwellovem filmu prikazano enomuje-targetirali so microsoftov monopol in želeli predstaviti Apple, kot inovacijo, kot nekaj novega, nekaj drugačnega, nekaj kar bi razblinilo množice in odtegnilo od indoktrinacija Big Brotherja. Dandanes pa je, ironično, ravno apple najbolj "ideološki" izmed vseh proizvajalcev. Steve Jobs je gojil prav kult osebnosti.
Wolverine
# 16.02.2012 ob 10:26
Zahodni svet že 30 let živi na račun durgih. Apple je smao ena od mnogih znamk. Da ne omenjam Nike, Adidas... Da ne omenjam kaj se dogaja v afriki v rudnikih v Kongu kjer rudarijo kovine, ki so sestavni del vsakega čipovja (od appla do gorenja), ne pozabimo na Somalijo, ki je žrtev nenadzorovanega izkoriščanja njihovih lokalnih vod iz strani zahodnih držav, posledica je revščina in pirati... Apple je ta trenutek najbolj viden in zato nosi odgovornost. Predvsem pa se moramo mi, potrošniki zahodnih držav, odrečti nizkim cenam in plačati polno ceno v kateri je vključena poštena plača enega delavca, ki vse skupaj sestavlja na tekočem traku.
Truthseeker
# 16.02.2012 ob 10:25
Dokler boste plačevali za te bedarije, tako dolgo se bodo izvajale podobne prakse v Applu in podobnih podjetjih.

To pove tudi ogromno o maržah Appla. Za iPad je verjetno strošek Appla cca.50€, proda ga pa naprej za 500€+.
tristokosmatih
# 16.02.2012 ob 10:24
Applovi izdelki niso prijazni do (delovnega) okolja.
pozitivc
# 16.02.2012 ob 10:22
Mogoče je pa to rešitev za delavski razred.... da se blamira blagovne znamke, katerih izdelke delajo delavci v slabih pogojih.

samo pomoje potrošniki boli k.... za to. potrošniku je samo važno da dobi brezhibno kvaliteto za čim nižjo ceno. Boli potošnika, če dalvc umre, da naredi tist njegov iPad, Nike mikico......
Majster
# 16.02.2012 ob 10:17
Tulk o super uspešnemu applu ter Stevu jobsu po drugi plati.
Kazalo