Boeing trenutno sicer še vedno vodi po naročilih - 787 dreamliner jih je zbral 890, novo Airbusovo letalo pa 613. Foto: EPA
Boeing trenutno sicer še vedno vodi po naročilih - 787 dreamliner jih je zbral 890, novo Airbusovo letalo pa 613. Foto: EPA
Airbus A350
Airbus in Boeing sta v ostri tekmi, katero podjetje bo dobavljalo svoja letala svetovnim letalskim družbam. Foto: EPA

Letalo A350 XWB MSN1 je s francoskega letališča v Toulousu vzletelo ob 10. uri, pristalo pa je štiri ure pozneje. V njem je bila šestčlanska pilotska ekipa, britanski in francoski pilot, štirje inženirji in nekaj ton težka oprema za opravljanje meritev.

Vzlet 60,54 metra dolgega in 17,05 metra visokega letala, ki v razpon kril meri 64,75 metra, je spremljalo nekaj sto ljudi, ob njem je v spremstvu dveh helikopterjev poletelo tudi reaktivno letalo.

"Za vse nas je to zelo čustven dogodek, saj pri tem projektu delamo že več let," je povedal eden izmed rezervnih pilotov Frank Chapman, ki bo letalo pilotiral v leto dni dolgem testnem obdobju. Airbus A350, ki bo sprejel od 250 do 440 potnikov, so izdelali leta 2004.

Dobava konec leta 2014
Razvojni stroški izdelave so bili okoli 11 milijard evrov, Airbus je za njegovo izdelavo dobil 613 naročil. Če bo testno obdobje brez težav, je prve dobave letal pričakovati ob koncu leta 2014. Nova letala so med drugim naročile letalske družbe Qatar Airways, British Airways in Cathay Pacific.

Družino letal na dolge proge A350 XWB sestavljajo štiri različice, poleg A350 še A350-800, A350-900 in A350-1000.
"Varčnejša" letala
Nova letala so učinkovitejša in bodo porabila 25 odstotkov manj goriva ter tako proizvedla manj izpustov toplogrednih plinov.

Težave Boeinga
Testni polet je novo Airbusovo letalo opravilo le tri dni pred začetkom letalskega sejma Paris Air Show, zato številni ugibajo, ali bo Airbus z novim letalom zasenčil Boeing. Ta se spopada z novimi težavami, na pariškem sejmu pa bi rad pokazal, da ima stvari pod nadzorom.

Japonska letalska družba All Nippon Airways je morala zaradi težav z motorjem prizemljiti letalo 777 dreamliner. Čeprav ne gre za resne zaplete, težave dodatno škodijo Boeingovemu ugledu. Januarja so morali namreč zaradi pregrevanja akumulatorjev za štiri mesece ustaviti dobavo omenjenih letal.