Aeromobil 3.0, delo slovaških rok. Foto: Aeromobil
Aeromobil 3.0, delo slovaških rok. Foto: Aeromobil

Verjamem, da bo Aeromobil pri ljudeh navdihnil nov razmislek o osebnih potovanjih.

Juraj Vaculik, soustanovitelj AeroMobila
Aeromobil 3.0
Z zloženimi krili je dolg šest metrov, širok pa 1,6 metra. Foto: Aeromobil

Aeromobil smo načrtovali tako, da bo primeren za vso obstoječo cestno infrastrukturo - po velikosti je podoben limuzini ali večjemu, luksuznemu sedanu.

AeroMobil
Aeromobil 3.0
Slovaška država letenje z njim dovoljuje, za uporabo drugod po Evropi pa bo moralo mleti še kup birokratskih mlinov. Foto: Aeromobil

Sanje o letečem avtomobilu imajo dolgo brado. Že leta 1926 je Henry Ford (neuspešno) poskusil s prvim modelom, leta 1940 pa napovedal: "Zapomnite si moje besede: kombinacija letala in motornega avtomobila prihaja. Lahko se mi smejite, ampak prišla bo."

Od takrat naprej je bilo mnogo poskusov, denimo Terrafugia, ki pa ali niso nikoli zares poleteli ali niso zares avtomobili - prej letala, ki so jim nadeli še avtomobilski pridevnik.
Svetovna premiera na Dunaju
Slovaška ekipa je svoj zadnji, v polnosti delujoči prototip letečega avtomobila predstavila na dunajskem sejmu Pioneers in kot kaže, jim je uspelo obe "osebnosti" precej praktično združiti.

Aeromobil 3.0 je avtomobil, ki ima dodana zložljiva krila. Njegove dimenzije omogočajo prosto vožnjo po cestah in parkiranje, zagotavljajo njegovi stvaritelji. "Aeromobil smo načrtovali tako, da bo primeren za vso obstoječo cestno infrastrukturo - po velikosti je podoben limuzini ali večjemu, luksuznemu sedanu," so zapisali v sporočilu za javnost.

Ko želi poleteti, požene rotor, nameščen na zadnji strani.
Letenje
Poganja ga običajen bencin, z enim polnjenjem pa lahko preleti 690 kilometrov. Poganja ga motor Rotax 912, ki ga lahko požene do hitrosti najmanj 200 kilometrov na uro, poroča Independent. Po navedbah podjetja povprečno pokuri 15 litrov goriva na uro.

Najnižja hitrost letenja znaša 60 kilometrov na uro, najmanjša vzletna hitrost pa 130 kilometrov na uro. Dolgo je šest metrov, široko pa 8,2 metra. Izpraznjeno tehta 450 kilogramov in sprejme dva človeka.

Vožnja
Pri avtomobilski rabi najvišja hitrost znaša 160 kilometrov na uro (in več). Z enim polnjenjem lahko prevozi 875 kilometrov, pri čemer je povprečna poraba po trditvah Slovakov 8 litrov na sto kilometrov.

Z zloženimi krili je širina 1,6 metra in prav tako lahko pelje dva človeka.

Kot nakazuje že ime, je to tretji prototip. Razvoj je njegov glavni inženir, Slovak Stefan Klein, peljal že od leta 1989, za zadnjo različico, ki je v njegovi rodni deželi homologirana tako za cestno rabo kot za letenje, pa so v podjetju potrebovali deset mesecev.

12-člansko podjetje obljublja, da bo do zadnje različice za množično proizvodnjo in prodajo dodalo še marsikaj, začenši z okrepljenim vzmetenjem za pristanke na neravnem terenu. V opremi pa se že zdaj najde tudi avtopadalo.

Veliko jih je že poskusilo
Drugi modeli vključujejo X-Hawk, ki za zdaj še ni poletel; Parajet, vozilo, ki lahko v sili sproži jadralno padalo; prej omenjeno Terrafugio; ter Moller Skycar, ki je bolj podoben britanskemu Harrier Jump Jetu kot avtomobilu.
Promocijski video podjetja:











Verjamem, da bo Aeromobil pri ljudeh navdihnil nov razmislek o osebnih potovanjih.

Juraj Vaculik, soustanovitelj AeroMobila

Aeromobil smo načrtovali tako, da bo primeren za vso obstoječo cestno infrastrukturo - po velikosti je podoben limuzini ali večjemu, luksuznemu sedanu.

AeroMobil